Mazda CX-3 AWD 1.8

Mazda CX-3 je med slovenskimi kupci zaželen športni terenec. V preteklem letu so prodali okoli 400 vozil. S prenovo se največja sprememba skriva pod pokrovom motorja, saj so se morali vsi proizvajalci prilagoditi novemu standardu euro 6d-temp. Mazda je naredila še korak naprej in na trg poslala nov dizelski motor s prostornino 1.8-litra. Nekaj manjših sprememb je na zunaj, znotraj in pri nivojih opreme, kjer so že serijsko dodali še več opreme. Mazda CX-3 je v svojem razredu eden najboljših malih športnih terencev, ki ga odlikujejo odlične vozne lastnosti in uporabljeni dobri materiali v potniški kabini.

Videz, prostornost in praktičnost

Nova Mazda CX-3 ima nekoliko posodobljeno masko, odbijač z več dodatki in drugače nameščene meglenke. Bok vozila ostaja nespremenjen, novost pa so nova in večja lahka platišča. Zadaj ima popolnoma nove LED luči s spremenjeno grafiko. Za karoserijo so pripravili devet barv, med njimi je nova Soul Crystal rdeča, cene barv pa se gibljejo med 450 in 730 evrov.

Notranjost je že od vsega začetka nadpovprečno dobra, saj je zgrajena kompaktno iz kakovostnih materialov. Veliko je mehke plastike, armatura je v kombinaciji umetnega usnja in velurja. Volan in voznikovi števci ostajajo enaki, Head-Up zaslon je odslej barvni in prikazuje več informacij, zato vozniku ni več potrebno umikati pogleda iz ceste. Ogrevan volan spada med novosti in ogrevana sedeža spredaj sta bila poznana že pri prejšnji generaciji. Na sredinski konzoli je vrtljiv gumb, ki vozniku omogoča lahkotno in hitro upravljanje funkcij na sredinskem zaslonu, ki pa je premajhen. Želeli bi si, da bi bil večji in s tem bilo vse skupaj bolj pregledno, še posebej kadar se uporablja navigacijo. Nekateri so pristaši nakupa kartografije, drugi so proti, češ, da imajo na pametnih telefonih zastonj navigacijo, a mi smo  mnenja, da se izplača odšteti dodatnih 500 evrov. Preko zaslona lahko povežemo pametne telefone, uporabljamo brezžično povezavo in poslušamo radio v DAB tehnologiji.

Ni več klasične ročne zavore, saj jo je nadomestila nova elektronska. V pridobljeni prostor so lahko umestili naslon za roke in več uporabnih odlagalnih mest. Ker je testna CX-3 izhajala iz višjega nivoja opreme, je imela sedeže oblečene v črno usnje. Spredaj je dovolj prostora in veliko udobja. Potniki zadaj ne smejo biti večje rasti, saj prostora za noge ni veliko.

Prtljažnik ostaja enakih dimenzij s 350 litri, ki se ga poveča na 1.260 litrov. Na prvi pogled je res majhen, a kljub temu lahko vanj spravimo precej stvari ali kakšen zložljiv otroški voziček. Prtljažno dno je dvojno, klop se podre v razmerju 60:40. Na zadnji klopi sta še dve Isofix pritrdišči za otroška sedeža.

Varnost

Nova Mazda CX-3 ima posodobljen radarski tempomat, ki deluje tudi pri nižjih hitrostih, pod 30 km/h. Pri modelih s samodejnim menjalnikom in uporabi radarskega tempomata, se avto popolnoma zaustavi in samodejno spelje naprej. Prenovili so senzor za ustavljanje vozila v sili, ki je bolj natančen in deluje v slabših pogojih.

V osnovi je Mazda CX-3 opremljena z velikim številom varnostnih sistemov, ki poskrbijo za večjo varnost vseh potnikov. Serijsko ima vgrajenih šest zračnih blazin, zavorni sistem ABS, sistem za elektronsko porazdelitev sile, sistem za nadzor stabilnosti, sistem za opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu, sistem za nadzor mrtvih kotov, proti blokiranju koles,  pri zaviranju, pomoč pri speljevanju iz klanca, sistem za preprečevanje naleta, nadzor tlaka v pnevmatikah, sistem za opozarjanje na vozila, sistem za opozarjanje prometa za vozilom, ki so v mrtvem kotu in zadaj dve pritrdišči za otroška sedeža.

Vozne lastnosti

Mazda CX-3 se lahko zagotovo pohvali z dobrimi voznimi lastnostmi, ki so resnično odlične, če ne kar najboljše. K še boljšim voznim zmogljivostim je pripomogel odzivnejši sistem krmiljenja, saj je postal še bolj direkten in na novo so nastavili podvozje. Prilagodljivi LED žarometi izboljšajo vidljivost v mraku in v popolni temi. Sistem samodejno izklaplja določene diode v žarometih, da ne zaslepi nasproti vozečih vozil. Sistem samodejno prilagaja višino snopa glede na hitrost in v ovinkih osvetli cesto v celoti.

Kljub temu, da je bila naša testna CX-3 opremljena s štirikolesnim pogonom, nismo smeli zaviti na kakšno bolj zahtevno gozdno pot, saj je od tal oddaljena le 155mm. Pri taki višini moramo paziti tudi po mestu, kadar zapeljemo na pločnik ali iz njega na cesto, saj lahko s prednjim odbijačem hitro nasedemo. Štirikolesni pogon i-Active je nove generacije in izboljšan. Za najboljši oprijem v vseh razmerah skrbi 27 senzorjev, ki ves čas nadzorujejo vozilo na cestišču. Sistem tako v vsakem trenutku točno ve, kam mora preusmeriti potrebno moč. 

S tehnologijo G-Vectoring Control so dosegli izboljšane vozne lastnosti in povečali agilnost. Sistem ves čas sinhronizira delovanje volanskega sistema, navor motorja in pogonskih koles, v našem primeru vseh štirih.

Informacije o motorju

Motorja sta dva, en bencinski SKYACTIV-G prostornine 2.0-litra in popolnoma nov dizelski motor SKYACTIV-D 1.8-litra, ki je nadomestil starega 1.5-litrskega. Bencinski in dizelski motor ustrezata najvišjim standardom Euro 6d. Mazda je ena redkih znamk, ki svojim motorjem ne dodaja dodatka Ad-Blue (umetne sečnine). Bencinski motor je na voljo v dveh izvedenkah in sicer s 121 in s 150 konji. Nov dizelski motor ima le 115 konjev, a to še ne pomeni, da je slab ali manj zmogljiv. Ta ima 270 Nm navora, ki pa je že na voljo pri 1.600 vrtljajih.

Mi smo vozili nov, učinkovit dizelski motor, ki je v primerjavi s prejšnjim motorjem bolj ekonomičen in zmogljivejši. Dizelski motor bo za vse tiste, ki naredijo na leto res veliko kilometrov, saj je od bencinskega dražji za 1.200 evrov. Mazdini bencinski motorji so zelo dodelani in porabijo manj goriva kot konkurenca, v zadnjem času pa je tudi 95 oktansko gorivo cenejše od dizelskega. Dizelski motor v prostem teku in med vožnjo teče tiho in brez večjih tresljajev. V testnem obdobju se je povprečna poraba ustavila pri številki 6,2 litra, kar ni tako slabo.

Končno mnenje

Mazda CX-3 je kompaktni mestni terenec, ki je zgrajen na osnovi Mazde2, s tem, da je tu višji sedalni položaj in atraktivnejši izgled. Nekateri mestni terenci niso najboljši v vožnji, pri CX-3 pa je drugače, saj lahko zatrdimo, da se jo pelje najboljše v svojem razredu. Med manjšimi mestnimi terenci je veliko konkurence in že vsaka znamka ima svojega predstavnika. Mazda CX-3 ima tu najmanjši prtljažnik. Atraktivna je nova barva karoserije Soul Crystal rdeča, ki bo poskrbela, da bo avto izstopal iz množice vozil.

Mazda CX-3 bo za mlade in tiste nekoliko starejše, ki ne potrebujejo veliko prostora, saj ga na zadnji klopi ni na pretek. S prenovo večjih sprememb ni doživela, med njih štejemo le kozmetične dodatke in več varnostnih sistemov. Edina večja novost je nov motor s prostornino 1.8-litra.

Cenik zajema kar 25 kombinacij in vsak bo lahko našel nekaj za svoj žep. Najcenejša CX-3 se prične pri 16.090 evrih in konča pri 28.590 evrih. Nivojev opreme je sedem, a kupci običajno posegajo po višjih nivojih kot sta  Atraction ali Revolution. K ceni je potrebno dodati še izbrano barvo in navigacijo. Vsa vozila imajo 5-letno garancijo ali 150.000 kilometrov.

Plusi:novi prilagodljivi LED žarometi, oprema, materiali v notranjosti, štirikolesni pogon, vozne lastnosti, varnostni sistemi, nov motor.

Minusi: prostor na zadnji klopi, majhen zaslon.

Cena testnega vozila: 25.500 evrov.

Specifikacije

Motor: 1.8-litrski EURO 6d

Moč: 85 kW pri 4.000 vrt/min

Navor: 270 Nm od 1.600 do 2.600 vrt/min

Menjalnik: avtomatski

Prestav: 6

Pogon: 2 in 4 kolesni

Zavore: spredaj, zadaj zračno hlajeni diski

Največja hitrost: 179 km/h

0-100km/h: 11,5 s

Emisije CO2: 137 g/km

Povprečna poraba: 6,2 l/100km

Prostornina posode za gorivo: 48 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: MAIDAS, RCTA, SMCS, SBS, SRS, ABS, EBD, DSC, EBA, ESS, HLA, LDWS, 6 varnostnih blazin, 2 x ISOFIX

Prostornina prtljažnika: 350/1.260 litrov

Obračalni krog: 10,4 m

Oddaljenost od tal: 155 mm

Masa vozila: 1.400 kg

Platišča: 18 palcev (215/50)