Mazda CX-3 2WD

 

V poplavi mestnih terencev je tudi Mazda prispevala svoj delež med konkurenco in to celo zelo uspešno, z modelom Mazda CX-3. Kljub malce višji ceni CX-3, je ta med kupci na slovenskem trgu zelo priljubljena. Vredno je omeniti, da za to ceno dobimo veliko, z leti pa ne izgubimo toliko kot pri ostalih znamkah. Mazda CX-3 je pravi kompaktni mestni terenec z atraktivno zunanjostjo, notranjost je izdelana kakovostno, povrhu vsega pa ima še vrhunske vozne lastnosti. Zelo so nam všeč tudi Mazdini motorji, ki ohranjajo višje prostornine motorjev, a hkrati še vedno zelo nizke porabe goriva.

Videz, prostornost in praktičnost

Pri mazdi CX-3 je na voljo devet barvnih odtenkov zunanjosti in večinoma so že vse opremljene z LED žarometi in dnevnimi LED lučmi. Mazda želi biti drugačna od vseh ostalih, ki imajo klasične LED luči, zato je za vsa svoja vozila uporabila obliko oči zveri. Prednji del vozila je nižji in daljši, kar ga naredi bolj agresivnega. Tudi zadnje luči so posebne in poudarijo eleganten zadek. Na zadku naredita lep zaključek dve kromirani izpušni cevi, ki dodata pridih športnosti. Lita platišča so dimenzij 18 palcev.

Za potniško kabino lahko rečemo, da je najlepše zgrajena od vseh malih mestnih terencev. Ohranja čiste linije in nima prevelikega števila gumbov. Uporabljeni so trpežni in kvalitetni materiali, tako na videz kot tudi na otip. Sedeži, armatura in drugi manjši elementi so oblečeni v črno usnje v kombinaciji z rdečim usnjem, kar so obrobili še z rdečimi šivi. Prostora za potnike je dovolj spredaj in zadaj, čeprav zadaj nekoliko manj. Kot je že praksa, so na armaturo namestili sedem palčni zaslon, ki se ga upravlja z vrtljivim gumbom HMI. Sistem je enostaven za uporabo, tudi za tiste malo manj podkovane s sodobno tehnologijo. Na voljo je še vedno predvajalnik za klasične zgoščenke in seveda USB vtič za poslušanje glasbe ali le za polnjenje mobilnega telefona.

Voznik lahko glavne informacije spremlja na Head-Up zaslonu in tako ne umika pogleda s ceste. Števci so klasični in osvetljeni v beli barvi. Klimatska naprava je ročna, prednja dva sedeža pa lahko po potrebi tudi ogrevamo.

Prtljažnik je volumna 350 litrov, ki se ga lahko razširi na 1.260 litrov. Prtljažno dno je dvojno, če pa odstranimo še to, se prtljažnik zelo poglobi. Zadnja klop se deli v razmerju 60:40 in ima dva ISOFIX pritrdišča za otroška sedeža.

Varnost

Mazda CX-3 glede varnosti ne zaostaja za konkurenti. Vgrajen ima sistem proti blokadi koles (ABS), sistem elektronske porazdelitve sile (EBD), sistem za nadzor stabilnosti (DSC), sistem dodatne zaščite potnikov (SRS), head-up zaslon, opozorilo na zapuščanje voznega pasu (LDWS), sistem za izogib trkom (SCBS), pomoč pri speljevanju s strmine (HHA), sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah (TPMS), spremljanje mrtvega kota (BSM), pomoč pri zaviranju (EBA), zaustavitev v sili (ESS), šest zračnih varnostnih blazin in sistem ISOFIX za otroška sedeža zadaj. Na testih Euro NCAP si je prislužila štiri varnostne zvezdice.

Vozne lastnosti

Vožnja s Mazdo CX-3 je prijetna in uživaška. Električni servo volan deluje dobro, vozniku pa nudi veliko povratnih informacij o legi vozila na cesti. Tokratni model CX-3 je imel pogon samo na prednji dve kolesi in s tem ni prav nič slabše vozen od štirikolesne različice. Štirikolesni pogon res pride prav na zasneženih cestah ali brezpotjih, a če smo iskreni, koliko voznikov se z mestnimi terenci vozi po brezpotjih? Le redki. Vzmetenje lepo absorbira vse neravnine na cestah, kljub velikim gumam, ki so jih namestili. Stabilnost vozila je zelo dobra in tudi pri bolj dinamični vožnji se mazdo lepo vozi po ovinkastih cestah. Pri parkiranju nam pomagajo prednji in zadnji parkirni senzorji ter vzvratna kamera, ki poskrbi za še enostavnejše parkiranje.

Informacije o motorju

Bencinski motor kljub svoji prostornini 2.0-litra ne porabi veliko goriva in pričakovali bi, da ga bo več. Pri 2.800 vrt./min doseže najvišji navor 204 Nm in 120 konjev pri 6.000 vrt./min. Motor deluje v kompresijskem razmerju 14.0. Z mesta do 100 km/h pospeši v pičlih devetih sekundah, najvišja hitrost pa je 192 km/h. Prostornina rezervoarja meri le 48 litrov, a kljub temu lahko z enim polnjenjem prevozimo kar precej kilometrov. Na koncu testa smo imeli povprečno porabo 6,1 litrov na sto kilometrov. Menjalnik je bil ročni, prestavljanje pa je potekalo gladko ter natančno. Zaradi visoke kompresije motorja se hitro prestavlja v višje prestave, saj imamo pri 50km/h že v četrti prestavi, pri 60km/h pa kar že v peti, seveda po ravni cesti.

Končno mnenje

Mali mestni terenci so zadnja tri leta eden najhitreje rastočih segmentov vozil. Vse znamke so med tem časom na trg poslale vsaj enega mestnega terenca. Mazda je s svojim CX-3 naredila korak naprej pred konkurenco in ponudila kvaliteten paket za zadovoljivo ceno. Če bi se sami odločili za nakup mestnega terenca, bi bila CX-3 na vrhu seznama vozil, med katerimi bi se odločali. CX-3 je nedvomno med najboljšimi mestnimi terenci. Res da ni namenjena za večje družine, je pa primerna za tiste z majhnimi otroci, za upokojence in vse tiste, ki si želite simpatičnega mestnega terenca. Motor deluje lepo in ga ni treba pretirano preganjati, da bi kam prišli ali pa koga prehiteli.

Na ceniku vozil je možno izbirati med kar 21 kombinacijami (modeli in nivoji opreme). Osnovna Mazda CX-3 se prične že pri 15.490 €, nadaljuje pri 18.990 €, 22.390 €, najdražjo pa lahko kupite za slabih 28.000 €.

Vsa Mazdina vozila imajo 5-letno garancijo ali 150.000 prevoženih kilometrov. Pri nakupu je treba za Mazdo odšteti nekoliko več, a velik plus je tudi ta, da na dolgi rok ne izgubi veliko vrednosti, kot nekateri drugi konkurenti.

Plusi: sodoben videz, motor, vozne lastnosti, varnost.

Minusi: slabša vidljivost nazaj, manj prostora za noge na zadnji klopi.

Cena testnega vozila: 25.490 evrov.

Specifikacije

Motor: 2.0-litrski EURO6

Moč: 88 kW (120 KM) pri 6.000 vrt/min

Navor: 204 Nm pri 2.800 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 192 km/h

0-100 km/h: 9 s

Emisije CO2: 137 g/km

Povprečna poraba: 6,1 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 48 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: ABS, EBD, DSC, SRS, LDWS, SCBS, HHA, TPMS, BMS, EBA, ESS, 2 x ISOFIX, šest zračnih varnostnih blazin.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 350/1.260 litrov

Obračalni krog: 11,38 m

Masa vozila: 1.370 kg

Platišča: 18 palcev (215/50)