Maserati Levante 3.0 V6

Vsi vemo, da so Italijani poznani po odlični kulinariki, da so priznani oblikovalci, modni ustvarjalci, izdelovalci čevljev in dolg je še ta seznam, na katerem so zapisani tudi kot izdelovalci prestižnih športnih vozil, kot je na primer Maserati,  čigar začetki segajo v daljne leto 1914. Podjetje je ustanovil Alfieri Maserati, imelo je 5 zaposlenih in izdelovalo je tekmovalne športne avtomobile, s katerimi je tekmoval Alfieri Maserati in s katerimi je osvajal nagrade na prestižnih tekmovanjih po Italiji in Evropi. Po prejemu prestižne nagrade na dirki v Parizu je sledila 5 letna diskvalifikacija, kar je spodbudilo Maseratija, da je svoj čas posvetil razvoju in industriji športnih avtomobilov. 

Vse od takrat izdelujejo prestižne, športne avtomobile. Šele pred kratkim so se prvič v zgodovini lotili izdelave športnega terenca, ker si ga je marsikateri ljubitelj Maseratija želel imel v svoji garaži. Maseratijev športni terenec se lahko kosa z marsikatero konkurenco, ki že vrsto let uspešno nastopa na trgu.  Maserati lahko izpolni vse želje kupcev, kar seveda ni poceni, vendar tudi ni presenečenje, saj vemo, da se pri Maseratiju primarno pogovarjamo o kvaliteti in prestižu, cena pa je sekundarnega pomena.

Tokrat smo na testu vozili luksuzno športno vozilo, terenca Levante. Pod pokrovom ima lahko motor V8 in bahavih 590 konjev, a mi smo vozili le dizelsko različico 3.0-litra, katerega je poganjalo 275 konjev, kar tudi ni bilo slabo. Notranjost se je bohotila v vsem svojem prestižu, žlahtnih materialih, dobri izdelavi in v krasnem rdečem usnju.  

Videz, prostornost in praktičnost

Maserati Levante se s svojo robustno masko precej šopiri.  Med vsemi avtomobili težko najdemo tako dominantno,  agresivno, morda na nek način celo vzvišeno masko, ki pa ne deluje napačno. Vse skupaj se počasi umirja, ko se sprehodimo proti zadku vozila. Levante ima v sebi hudička in angelčka. Tudi slabšemu poznavalcu vozil in Masaratijev je že na daleč vidno, da gre za prestižnega športnega terenca.  Pogled iz strani rahlo spominja na Porschejevega Cayenna. Iz 21-palčnih platišč izstopajo velike zavorne čeljusti, ki so rdeče obarvane za še bolj poudarjen športni videz. Okna so brez obrob, kar je značilno za coupejevska vozila. Stransko linijo so poudarili z zadnjimi, zatemnjenimi stekli in s strešnimi nosilci. Zadaj, kjer se vse skupaj umiri, pokaže svojo mehko dušo. Večje, zaobljene led luči, ki so ju povezali s kromirano letvijo in napisom Maserati se mu dopadejo. Na spodnjem delu odbijača so vidne štiri izpušne cevi in katerih prihaja hrumeč športen zvok.

Največ prestiža se pokaže v notranjosti, za katero so uporabili samo najboljše materiale. Našega so oblekli v čudovito rdeče usnje. Sedeži in armatura so okusno zarobljeni z rdečimi šivi, s čimer so poudarili prestiž. Sedeži so bili kombinacija usnja in posebno kakovostnega sivega blaga v sedalnem in hrbtnem predelu. Vzglavniki so imeli všito vezenje Maseratijeve krone. Za ekstravaganco so v notranjosti ohranili še nekaj klasike, kot je to analogna ura na vrhu armature in analogni voznikovi števci v kombinaciji velikega barvnega potovalnega računalnika z dobro grafiko. Sredinski zaslon je velik 8,4-palcev, ki je pregleden in dobre ločljivosti. Z njim preprosto upravljamo večino funkcij v vozilu, ki jih je resnično veliko. Sedeže lahko ogrevamo, hladimo, klima je tri-področna, nastavljiva individualno za vsakega potnika spredaj in ločeno še za potnike na zadnji klopi. Lahko se povežemo z vsemi pametnimi telefoni, spremljamo navigacijo itd. Žal sosedje Italijani menijev še niso poslovenili in vprašanje če jih bodo kdaj za tako majhen trg. Lepo oblikovan volan odlično sede v roke pri športni vožnji. Pri Maseratiju so gumb za zagon vozila namestili na levo stran, zato ga nismo zlahka našli. Odlagalnih mest je dovolj, spredaj smo imeli dovolj prostora, a zadaj lahko sedita samo dva potnika, ki ne smeta imeti predolgih nog.

Prtljažnik športnega terenca je uporaben, ima 580 litrov prostora, a med svojo konkurenco je najmanjši. Kar nekaj časa smo vložili v spletno raziskovanje, da bi našli podatek o prostornini prtljažnika ob podrtju zadnjih sedežev, a tega podatka nismo našli. Zadnja klop se po potrebi lahko podre tudi v razmerju 60:40 in na večjem predelu je še posebna odprtina pa prevoz daljših predmetov kot so npr. smuči.

Varnost

Lavante je opremljen s šestimi varnostnimi blazinami, sistemom za opozarjanje za nenamerno menjavo voznega pasu, za nadzor mrtvega kota, samodejno zaviranje v sili, sistemom za opozarjanje pred naletom in na zadnji klopi z dvema ISOFIX pritrdiščema. Pri Euro NCAP testov varnosti niso opravili.

Vozne lastnosti

Vozne lastnosti, vzmetenje in lega vozila na cesti so dobre karakteristike Levante-ja, a ni vse tako dobro, kot bi pričakovali. Slovenske ceste so precej načete in športno, trdo podvozje poskrbi za veliko mero poskakovanja in ne udobja. Podvozje ni za naše ceste in si ne predstavljamo, da bi morali z njim potovali 500 kilometrov ali več. Takšno vzmetenje je primerno le za lepo urejene, gladke ceste. Res je, da se ceste drži zelo dobro, ovinke požira a primanjkuje mu potovalnega udobja. Lavante ima v sebi precej športnosti in manj robustnosti za brezpotje. Seveda ta športni terenec v svoji življenjski dobi verjetno sploh ne bo občutil blata in gozdnih poti, ker verjetno ni lastnika, ki bi takega lepotca gnal po čem takem.

Lavante ni preveč lahek športnik. Težak je dobri 2,2 tone, a kljub temu zmore veliko. Pogon ima na vsa štiri kolesa, a večino časa je pogon zadaj. V primeru, da ni dovolj oprijema spredaj, se ta samodejno prenese še naprej, vendar za največ 50 odstotkov. Voznik lahko izbira med načini vožnje. Z upravljanjem gumba za nastavitev oddaljenosti od tal ima možnost 5-stopenjske nastavitve oddaljenosti. Pri programu sport postane bolj agresiven, volan bolj direkten, odzivnejši, sam se spusti na najnižjo raven in »zaigra« oz. poudari bolj športen zvok izpuha, navkljub dizelskim motorjem.

V primeru, da želimo ročno prestavljati prestave, nam to omogočajo ročice ob volanu ali pa prestavne ročice na sredinski konzoli. Niso pozabili na program za OffRoad. Levante se ob vklopu terenske vožnje dvigne za 4 centimetre. K udobnejši vožnji pripomore še aktivni radarski tempomat, nadzorovan spust po klancu navzdol in sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu.

Informacije o motorju

Maserati je za Levante pripravil dva motorja s prostornino 3.0-litri V6 in 3.8-litri V8. Med petimi motorji je en dizelski in ravno tega smo sami preizkusili. Zelo zanimivo bi bilo  preizkusiti najmočnejšega z inštruktorjem na pisti. Vsi modeli imajo štirikolesni pogon in najmočnejši ima 590 konjev. Testni Levante je imel 275 konjev, ki so dosegljivi pri 4.000 vrt./min in 600 Nm navora. Motor ima z uporabo športnega programa zelo športen zvok, s katerim lahko v jutranjih urah prebudimo nevoščljive sosede. Motor vozniku nudi kar nekaj užitkov, ni pa to formula ena, ker gre vseeno za športnega terenca s težo 2,2 toni. Iz mesta do sto rabi 6,9 sekund in največja hitrost je 230 km/h. Motor lepo prede tudi v normalnem programu. Povezan je z osem stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki ni pokazal nikakršnih slabosti ali težav. Glede na prostornino, moč motorja ni ravno zelen motor in na prevožen kilometer v ozračje izpusti 189g emisij CO2. Povprečna poraba v mešanem ciklu se je gibala pri 7,7 litrih, pri mestni vožnji se poviša za slaba dva litra.

Končno mnenje

Levante je športni terenec z nekaj kupejevskega pridiha. Sama vožnja po naših cestah zna biti zelo poskočna in trda zaradi čvrstega vzmetenja. Pelje se ga odlično, njegova prestižna moč bo zadovoljila vsakogar, marsikdo pa si bo zaželel še kakšnega »konja« več. Pri nas je takih vozil kar nekaj. Precej uspešnih znamk je že na tržišču vrsto let v tem cenovnem razredu, Maserati pa s tem svojim prvim športno terenskim vozilom že v prvem poskusu presega marsikaterega konkurenta. Maserati je tu šele začetnik, a kljub temu so izdelali dober produkt.

Levante je glede na obliko sprednjega dela zelo izstopajoč in ga ni mogoče spregledati, a zadaj je vse uglajeno. Priznati je treba, da imajo Italijani vrhunski dizajn v genih, ki znajo vedno znova narediti nekaj boljšega od konkurence. Levante bo za vse tiste, ki si želijo drugačnosti, ki vidijo v njem nekaj več kot le avto.

Maserati je impozanten, neizogibno je, da se za njim ljudje obračajo, ga občudujejo, kar nemalokrat godi tudi lastniku. Marsikateri priboljšek v smislu dodatne opreme bo potrebno doplačati, marsikateri dodatek je pri konkurenci že zajet v serijski opremi, pri Maseratiju pa ni.

Plusi: dodelana notranjost, 4x4 pogon, športen zvok, zunanji videz.

Minusi: pretrdo vzmetenje, prostor na zadnji klopi, pretikanje prestavne ročice, teža vozila.

Cena testnega vozila: 119.610 evrov

Specifikacije

Motor: 3.0-litrski turbo dizelski V6 Euro6

Moč: 202 kW (275 KM) pri 4.050 vrt/min

Navor: 600 Nm od 2.000 do 2.600 vrt/min

Menjalnik: ročni-samodejni

Prestave: 8-stopenjski

Pogon: štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 230 km/h

0-100 km/h: 6,9 s

Emisije CO2: 189 g/km

Povprečna poraba: 7,7  l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 80 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: FDRL, BAS, ABS, EPB, 6 zračnih blazin, HDC, TPMS, 2xIsofix.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 580 litrov

Obračalni krog: 11,7 m

Masa vozila: 2.280 kg

Platišča: 21 palcev (265/40 spredaj, 295/35 zadaj)