Koncern Volkswagen prvič prodal več kot 9 milijonov vozil

•   Koledarsko leto 2012: prodaja se je izboljšala za 11,2 %*

•   Odličen mesec december: 784.300 prodanih vozil / porast za 20,7 %*

•   Predsednik upravnega odbora prof. dr. Martin Winterkorn: "Koncern se je
v težavnih razmerah odlično znašel, zabeležili smo najboljše prodajno leto vseh časov."

•   Christian Klingler, direktor prodaje v koncernu: "Sedanja negotovost nas bo v še večji meri spremljala tudi v letu 2013. Tržišča ostajajo polna izzivov, konkurenca postaja čedalje hujša."

Volkswagen Group

Wolfsburg (Nemčija), januar 2013 – Koncern Volkswagen je v koledarskem letu 2012 znova močno izboljšal prodajo na svetovni ravni, tako da je presegel rekordne prodajne številke iz predhodnega leta. Družbi je v dvanajstih mesecih prvič uspelo prodati 9,07 (2011: 8,16; +11,2 %)* milijona vozil. Mesec december pa so v koncernu sklenili s kar 20,7-odstotnim porastom prodaje: prodanih je bilo 784.300 (december 2011: 649.700)* vozil.

Prof. dr. Martin Winterkorn, predsednik upravnega odbora Volkswagen AG, je povedal: "Koncern Volkswagen se je v težavnih razmerah odlično znašel. Leto 2012 je bilo najboljše prodajno leto vseh časov. Z našo Strategijo 2018 smo naredili še en velik korak naprej. Pred nami so veliki izzivi. Koncern Volkswagen ima izpolnjene vse pogoje, da se bo soočil z njimi in da bo na svetovnih trgih lahko igral vlogo vodilnega igralca."

Christian Klingler, direktor prodaje v koncernu, je dodal: "K temu zelo dobremu prodajnemu rezultatu v letu 2012 so prispevale vse znamke našega koncerna. To je odličen ekipni dose­žek. Vendar pa ostajamo osredotočeni na prihodnost, kajti sedanja negotovost, še zlasti v Zahodni Evropi, nas bo v še večji meri spremljala tudi v letošnjem letu. Tržišča so polna izzivov in tudi konkurenca postaja čedalje hujša."

Prodaja se je v preteklem koledarskem letu zelo pozitivno razvijala predvsem na ameriški celini. V regiji Severna Amerika se je do decembra prodaja dvignila za 26,2 odstotka, na 841.500 (666.800) vozil. Od tega jih je bilo 596.100 (444.200; +34,2 %) prodanih v ZDA.

"Za koncern Volkswagen predstavljajo ZDA enega ključnih trgov za realizacijo naše Stra­tegije 2018. Družba Volkswagen Group of America želi nadaljevati z rastjo in namerava skupaj z družbo Porsche Cars North America v tem letu kupcem prodati več kot 600.000 avtomobilov," je povedal Winterkorn pred letošnjim mednarodnim salonom Motor Show v Detroitu.

V istem obdobju je koncern Volkswagen v Južni Ameriki prodal 1,01 (0,93; +8,2 %) milijona vozil, od tega 780.200 (704.700; +10,7 %) kupcem v Braziliji.

Prodajne številke koncerna so se zelo pozitivno gibale tudi v regiji Azija–Pacifik. Tu je bilo s 3,17 (2,57; +23,3 %) milijona vozil prvič v enem letu prodanih več kot tri milijone vozil. Od tega so na Kitajskem, kot največjem posamičnem tržišču v tej regiji, prodali 2,81 (2,26; +24,5 %) milijona vozil. V Indiji se je prodaja povečala za 2,1 odstotka, na 114.100 (111.700) vozil.

Kljub še vedno težavnemu položaju na južnoevropskih tržiščih je skupna prodaja koncerna Volkswagen v Evropi ostala stabilna; prodanih je bilo 3,67 (3,68; -0,3 %) milijona vozil.
V Zahodni Evropi (brez Nemčije) je največji evropski proizvajalec vozil prodal 1,85 (1,98;
-6,5 %) milijona vozil. V Nemčiji, tj. na domačem tržišču, je družba prodajo povečala na
1,18 (1,15; +1,9 %) milijona vozil. Izrazito rast je koncern Volkswagen še naprej beležil

v Srednji in Vzhodni Evropi, kjer so kupcem prodali 644.300 (547.800; +17,6 %) vozil. Od tega so v Rusiji, kot največjem posamičnem tržišču v tej regiji, prodali 317.700 (229.000; +38,8 %) vozil.

Pregled po koncernskih znamkah

Znamka Volkswagen Osebna vozila je v koledarskem letu 2012 na svetovni ravni prodala 5,74 (5,09; +12,7 %) milijona vozil. Z 267.100 (218.100; +22,4 %) prodanimi vozili je znamka zelo pozitivno poslovala v regiji Srednja in Vzhodna Evropa. V Severni Ameriki je bilo proda­nih 623.300 (496.700; +25,5 %) osebnih vozil znamke Volkswagen, v regiji Azija–Pacifik pa 2,37 (1,93; +23,2 %) milijona vozil.

Audi je do decembra 2012 globalno prodal 1,46 (1,30; +11,7 %) milijona vozil. Prodaja vozil te prestižne znamke iz nemškega Ingolstadta se je še posebej pozitivno razvijala v Severni Ameriki, kjer je bilo prodanih 168.800 (142.500; +18,5 %) vozil, in v regiji Azija–Pacifik, kjer je Audi v istem obdobju prodal 478.900 (373.700) vozil in s tem zabeležil porast v višini
28,1 %.

Proizvajalec športnih avtomobilov Porsche, ki je od 1. avgusta 2012 prav tako znamka v okviru koncerna Volkswagen, je v obdobju od avgusta do decembra skupno prodal 59.500 vozil. Še posebej veliko povpraševanja po športnih avtomobilih iz Stuttgarta je bilo v regiji Azija–Pacifik, kjer so jih prodali kar 17.800. Rezultat konstantno velikega povpraševanja v regiji Severna Amerika pa je bilo 17.400 prodanih vozil v istem časovnem obdobju.

Znamka Škoda je v letu 2012 prodala skupno 939.200 (879.200; +6,8 %) vozil. Češka avtomobilska znamka je prodajo izboljšala predvsem v Srednji in Vzhodni Evropi, kjer so prodali 261.100 (231.600; +12,7 %) vozil, in v regiji Azija–Pacifik, kjer je bilo prodanih 276.800 (256.100; +8,1 %) vozil.

SEAT je zaradi težke situacije na trgih Zahodne Evrope do decembra globalno prodal 321.000 (350.000; -8,3 %) vozil. Vendar pa je španski znamki uspelo prodajne rezultate močno izboljšati v Nemčiji, kjer je bilo prodanih  63.700 (52.000, +22,5 %) vozil. V Veliki Britaniji so prodajo dvignili na 39.000 (36.100; +8,2 %) vozil, v Mehiki pa na 21.100 (18.100; +16,5 %) vozil.

Znamka Volkswagen Gospodarska vozila je v koledarskem letu 2012 prodajo izboljšala za

4,1 %, in sicer na 550.400 (528.900) vozil. Na skupnem evropskem trgu so kljub težavnim tržnim razmeram prodajo uspeli zadržati na visoki ravni prejšnjega leta; prodanih je bilo nam­reč 326.000 (326.300; -0,1 %) vozil. Velik porast pa je znamka zabeležila v regiji Azija–Pacifik, kjer so prodali 19.000 (11.700; +61,9 %) vozil.