Kia Sportage 1.6 GDI

Kia Sportage je Kiin velik ADUT in oblikovalec Schreyer si zanesljivo zasluži svojo plačo. Vsako novo Kiino vozilo izgleda lepše in lepše, saj, bodimo odkriti, na trgu ni ravno veliko resnično lepih terenskih vozil. Kia si je v zadnjih treh letih zelo izboljšala svoj videz in verjetno je tudi to eden od razlogov, zakaj v svoji slovaški tovarni (Žilini) težko zadovoljijo povpraševanje kupcev. Kia Sportage je drugo najbolj prodajano vozilo po velikem bumu pred leti, ko je na tržišče prispela Kia Ceed.

Kia Sportage ponuja dva različna pogonska sistema. V večini primerov kupci izberejo dvokolesni pogon 2WD (ki ga uporabljajo za vožnjo po mestu oz. asfaltiranih cestah), drugi, bolj zahtevni kupci, pa doplačajo nekaj evrov za štirikolesni pogon (4WD) in ga uporabljajo na brezpotjih, zagotovijo pa si tudi boljšo varnost vožnje na neurejenih podlagah, večjih klancih ali snegu.

Vozilo je dokaj visoko in ima lepe linije, ki so na hitro podobne Nissanu Qashqaju, a na Kiji je nekaj več, nekaj boljšega. Sportage je zelo kompaktno terensko vozilo, a kljub velikim razsežnostim ne ponuja kaj več uporabnega prostora, kot srednje velike kombilimuzine. Znano je že, da koncern KIA veliko da na varnost svojih vozil, zato ima tudi Sportage vse varnostne in pomožne sisteme kot so: šest zračnih blazin, zavorni sistem ABS, elektronski nadzor stabilnosti ESC, pomožni stabilizacijski sistem VSM, sistem proti zdrsu pogonskih koles TCS, sistem za nadzor zaviranja v ovinkih CBC, sistem za samodejno zaviranje po klancu navzdol DBC, zaviralni sistem ESS in še kaj bi se našlo.

Poleg udobja, ki ga lahko občutimo v notranjosti vozila, lahko na armaturni plošči najdemo tudi priključke za USB in AUX, sistem Stop&Go, potovalni računalnik, možnost prostoročnega telefoniranja, indikator optimalne prestave, volan nastavljiv po višini in globini. Pri višjih razredih opreme lahko dokupimo dvopodročno klimo, senzor za dež, tempomat na volanskem obroču, ogrevane usnjene sedeže, gumb za zagon motorja, ksenon žaromete, panoramsko strešno okno, kamero za vzvratno vožnjo, 18-palična platišča itd.

Kia Sportage ponuja štiri različne motorje in sicer dva bencinska ter dva dizelska motorja. Pri bencinskem motorju lahko izbiramo med 1.6 (135KM) in 2.0 (163KM), pri dizelskem pa med 1.7 (116KM) in 2.0 (136KM ali pa 185KM). Proizvajalec v optimalnih pogojih predvideva dokaj nizko porabo goriva. Pri bencinskih motorjih je le-ta ocenjena na 6,4l/100km, pri dizelskem motorju pa na 5,3l/100km. Če na omenjeno porabo dodamo približno 1,0l -1,5l, bomo verjetno dobili realno vrednost porabe goriva. Seveda pa je veliko odvisno tudi od načina vožnje.

Zaključimo lahko z ugotovitvijo, da je Kia Sportage mestni terenec, ki za svojo ceno resnično ponuja veliko. Z nakupom dobimo terensko vozilo z vso opremo, ki jo imajo veliki terenci oziroma terenci višjega razreda. Osnovna cena bencinskega motorja se prične pri 19.890 €, dizelskega motorja pa pri 21.290 €. Za najdražji dizelski model z vso opremo, ki jo ponuja KIA pa moramo odšteti 32.490 €.

Plusi: dobre vozne lastnosti, 7-letna garancija ali 150.000 km, atraktivna oblika, dobimo veliko za "nizko" ceno.

Minusi: velika razlika v višini stopalk za plin in zavoro, precej poceni plastika v notranjosti, nedostopnost gumba za meni.

Specifikacije:

Motor: 1.6-litre, štiri cilindri

Moč: 99 kW pri 6300 rpm

Navor: 164 Nm 48520 rpm

Menjalnik: ročni

Prestav: 6

Pogon: 2 kolesni

Zavore: zračno hlajeni diski ABS

Največja hitrost: 178 km/h

0-100km/h: 12,4 s

Emisije CO2: 158 g/km

Povprečna poraba: 7,7 L/100km

Prostornina posode za gorivo: 58L

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: 6x zračne blazine, ABS, ASR, EDL, EDS, ESP

Prostornina prtljažnika: 564/1353L

Obračalni krog: 11,9 m

Masa vozila: 1380kg

Platišča: 17 inčev