Kako močan motor naj kupi začetnik?

 

Pri prvem nakupu motorja sem bil zelo pozoren glede moči, saj sem se zavedal, da ga zaradi neizkušenosti morda ne bom mogel ukrotiti ali obvladati. Kar nekaj dni in tednov sem se pogovarjal z izkušenimi motoristi, ki imajo za seboj že veliko kilometrov. Mnenja so bila deljena. Večina izkušenih motoristov mi je za prvi nakup priporočala manj močan motor, da bi pridobil občutek za cesto in motor, obenem pa spoznal tudi sebe na motorju.

Začetniku je lahko nakup motorja ali motoristične opreme preveliko breme. Na trgu je kup različnih motorjev in še več raznolike motoristične opreme. Jaz sem že v naprej vedel, da me hitri motorji ne zanimajo. Ogledoval sem si motorje razreda Enduro in Tour.

Priznam, da sem se najprej zapičil v rabljeno Hondo Hornet, a me je neudobno sedenje in veliko konjev kot začetnika odvrnilo. Kar nekaj neprespanih noči sem preživel ob prebiranju oglasov rabljenih motorjev na internetu. Po temeljitem premisleku sem se odločil za nakup novega motorja in v ožji izbor sem dal Enduro Hondo 750XA in Tour BMW F800GT. Danes, z nekaj več izkušnjami, lahko rečem, da sem gledal dva popolnoma različna motorja. Takrat sem izbral potovalni motor z 90 konji in še danes mi ni žal. Motor ima tudi varnostna sistema: ABS in sistem proti spodrsavanju pogonskega kolesa, ki lahko v praksi rešuje tudi življenja. Poleg tega, da je varen, je še zelo udoben, saj ima prijeten sedalni položaj in komforten sedež, sploh za daljša potovanja. Najdaljša pot, ki sem jo prevozil v enem dnevu je bila dolga 640 kilometrov (70 odstotkov regionalne ceste in 30 odstotkov avtoceste). Eden minus mojega prvega motorja je vetrna zaščita, ki je slaba.

Pri nabiranju začetniških motorističnih izkušenj sem z izbranim motorjem prevozil že varnih 16.000 kilometrov. V tem času sem doživel dva trenutka, ki sta mi prinesla slabost, da sem se moral ustaviti in zbistriti misli - nasproti vozeče se vozilo v ovinku in bližnje "srečanje" z divjadjo.

Pred meseci mi je kolega motorist v test ponudil močnejši motor in verjamem, da mi ga je zaupal s prepričanjem, da sem si v tem času nabral dovolj izkušenj za vožnjo z njim. S takšnim motorjem lahko po ravnini divja vsak in hitro doseže visoke hitrosti (v nekaj sekundah). Toda zelo vprašljivo je, kako bo ta neizkušeni motorist ravnal v nepredvidljivi situaciji. Že pri speljevanju je treba imeti nežno roko pri ročici za gas. Omenjeni motor je namreč imel prostornino 1.200 cm³ in 125 konjev. Kljub temu pa testni motor ni najmočnejši in je na trgu še veliko močnejših.

Med mojim in testnim motorjem je bila razlika že na prvi pogled, saj je slednji precej večji, različni pa imata tudi prostornini in moči motorja. Takoj, ko sem sedel nanj, sem v sebi začutil nekakšen "strah" in se obenem počutil bolj ranljivega. Po prevoženih 200 kilometrih sem postal bolj siguren, saj sem že dobil več občutka. Imel je veliko konjev, navora, boljše vozne lastnosti in še več vetrne zaščite kot moj. Zaradi naštetih lastnosti se je moja potovalna hitrost v primerjavi z mojim motorjem povečala za 15 km/h, kar je veliko.

Že moj motor ni slab, a ko sedeš na motor, ki ima vrhunske vozne lastnosti, lahko rečeš samo: "To je pa res dober motor". Na poligonu sem za trenutek tudi sam izkusil športni duh motorja in pospeške, ki so res hudi. Sploh, ko se začne prva pnevmatika malce dvigovati in je treba paziti, da ne dodaš preveč plina in ne prevrneš motorja. Motor je res močan in pika.

Sedaj, ko sem izkusil te občutke in vozne lastnosti močnejšega motorja, ni več dileme. Nekega dne bo v moji garaži. A da se vrnem k naslovu glede moči motorja za začetnike ... Omenjeni motor je za začetnika absolutno premočan in verjetno bi to potrdil vsak izkušeni motorist. Zato je prav, da pričnemo s šibkejšim motorjem. S kilometri in leti izkušenj pa se lahko odločimo za močnejši motor.

Na splošno je motorizem drag špas, saj moramo že za povprečno kvalitetno motoristično opremo odšteti dobrih 1.500 evrov in nimamo še "nič". Imamo nekaj kosov oblačil in zaščitne opreme, kje pa je šele kvaliteten ali nov motor, zavarovanja itd. Motorizem je način življenja, ki ni za vsakogar in pred odločitvijo, da postanemo motoristi, je treba dobro razmisliti, če smo dovolj zreli za to.

Zato nikoli ne "šparajte" besed, naj vas ne bo sram vprašati trgovca, izkušenega motorista ali samo prijatelja za nasvet, pa tudi če se vam bo vprašanje zdelo trapasto. Bolje vprašati dvakrat, trikrat ali več mesecev razmišljati o nakupu močnega motorja, kot pa se prvi teden ubiti zaradi tega, ker motorja ne bi obvladali.