Jeep Compass 2,0 multijet AWD limited

 

Marsikatera znamka napoveduje, da bo čez 10 let na cesti že več kot polovica vozil iz segmenta križancev, zato vsi vlagajo vso energijo v mestne terence. Jeep je svojega Compass-a s prenovo tudi nekoliko prilagodil trenutnim trendom in s tem razširil krog novih lastnikov. Novi Compass prinaša kar nekaj izboljšav in še vedno dobre terenske zmogljivosti s štirikolesnim pogonom. Notranjost vozila je sodobna, bolj evropska,  na zunaj pa ohranja še vedno gene Američanov in samodejni 9-stopenjski menjalnik, ki zna biti na trenutke prav muhast. Pelje se ga dobro po vseh terenih.

Videz, prostornost in praktičnost

Jeep že od nekdaj slovi po terenskih vozilih bolj robustnega videza. Novega Compass-a so tokrat nekoliko omehčali in lahko priznamo, da ni slab. Ima določene poteze, ki so značilne le za Jeep-a, kot je prednja rešetka s sedmimi kvadrati za zrak motorja, bolj kvadratne odprtine blatnikov in svojo strešno linijo, ki je tu še bolj poudarjena zaradi dvobarvne bele karoserije in črne strehe. Glede na to, da ima zadaj led luči pa so nam manjkale prednje dnevne led luči, saj je opremljen z navadnimi, ki resnično pokvarijo sodoben izgled. Led luči gorijo samo v primeru če prižgemo žaromete. Compass meri v dolžino 4,4 metra, a zaradi svojega videza izgleda dosti večji. Obut je bil v večja 18-palčna pet kraka platišča.

Compass je izhajal iz najvišjega nivoja opreme, kar se je poznalo v notranjosti, saj je bolj dodelan in uporabljeni boljši materiali oz. že sami usnjeni sedeži dodajo premijski videz. Armatura je pusta, bolj enostavna in iz nje izstopa velik 8,4-palčni zaslon na dotik, ki ima vse potrebne in ne potrebne funkcije ter informacije. Za povezavo pametnih telefonov lahko uporabimo Apple CarPlay in AndroidAuto. Uconnect deluje dobro, a je sistem zelo nasičen z ikonami in grafično nedodelan. Vozniku so med klasičnima števcema dodali še 7-palčni zaslon, ki je pregleden in omogoča enostavno listanje med meniji. Spremljamo le tiste informacije, ki si želimo v danem trenutku.

Za voznikov sedež si lahko shranimo dve poziciji v primeru, da sta voznika dva. Volan je multi funkcijski, oblečen v mehko usnje in z opcijo ogrevanja. Klimatska naprava je dvo področna. Prednja sedeža se lahko ogreva in tudi hladi. Na sredinski konzoli med sedežema imamo še eno USB vtičnico, 12V vtičnico, gumb za upravljanje štirikolesnega pogona in električno zavoro. Našlo se bo tudi nekaj uporabnih odlagalnih mest na vratih in v sovoznikovem predalu. Zadaj se lahko pohvali nizek greben, saj to omogoča lažje sedenje tretjega potnika na sredini.

Vsakodnevno smo iskali gumb za zapiranje prtljažnih vrat, ker so bila ta elektronska. Večina vozil ima ta gumb na robu prtljažnih vrat, pri Compassu pa so ga »skrili« na levo stran prtljažnika.

Prtljažnik je zrastel za 100 litrov in s tem bo lastnik vanj pospravili več prtljage, torej ob odhodu na dopust mu premajhen prtljažnik ne bo delal velikih preglavic. Nakladalni rob prtljažnika je precej visok, a prednost prtljažnega dna je, da je prilagodljiv in nudi možnost nastavitve dveh višin. Pod dnom se namesto običajne rezervne pnevmatike nahaja set za popravilo. Okoli seta je še nekaj prostora za odlaganje drobnarij. Ob podrtju zadnje klopi se prostor prtljažnika poveča na 1.518 litrov. Klop je deljiva 60:40 in poskrbljeno je ta prevoz smuči ali drugih daljših predmetov.

Varnost

Ne glede na nivo opreme, so vsi modeli že serijsko dobro opremljeni glede varnostnih sistemov. Vsi so opremljeni s sistemi: za preprečevanju zdrsa pogonskih koles, proti prevračanju, stabilnosti vozila, blokadi koles pri zaviranju, za pomoč pri speljevanju iz klanca, opozarjanje pri nenamerni menjavi voznega pasu, za stabilnost prikolice, 6 zračnih varnostnih blazin in zadaj dva IsoFix pritrdišča.

Dodatno so mu dodali paket Paket Premium, ki vsebuje radarski tempomat ACC in sistem za preprečevanje trka LSCM.

Na testih trka organizacije Euro NCAP je dobil kar solidne ocene. Pri varnostnih sistemih je dobil 59%, za pešce 64%, otroke 83% in voznika 90%. Če potegnemo črto, si je s temi rezultati prislužil vseh pet varnostih zvezdic.

Vozne lastnosti

Kdor ne potrebuje štirikolesnega Compass-a, si lahko izbere dvokolesni pogon z osnovnim motorjem. Glede na težo vozila bo bolj primerna izvedenka s 140 konji in s tem bo vožnja bolj tekoča, udobna. Menjalnika sta dva, 6-stopenjski ročni in samodejni 9-stopenjski.

Pri štirikolesnem pogonu vozimo po vsakodnevnih opravkih s pogonom samo na prednja kolesa in v primeru, da senzorji zaznajo potrebo po pogonu na zadnja kolesa zadnjega nemudoma vklopijo preko sklopke. Voznik lahko tudi sam izbere program štirikolesnega pogona z vrtljivim gumbom; samodejni, sneg, pesek in blato. Sistem Select-Terrain ves čas nadzira oprijem vseh koles in s tem zagotovi kar se da varno vožnjo po vseh podlagah.

Za avtocestno vožnjo lahko uporabimo tempomat, ki je nastavljiv. Lahko uporabimo le klasični tempomat, kjer moramo sami zavirati ali nadzorovati varnostno razdaljo. Imamo pa še možnost vklopa senzorja za razdaljo oz. radarski tempomat, ki bo sam ohranjal varnostno razdaljo pred spredaj vozečim vozilom. Prvi pride prav, kadar je preveč prometa, saj je potrebno veliko prehitevanja, zaviranja in tu bi radarski prekomerno zaviral ali pospeševal, kar bi privedlo do neudobne vožnje. Compass-a se pelje dobro na asfaltiranih cestah kot tudi brezpotjih, saj so ujeli pravo razmerje med udobjem in trdoto vzmetenja. Morda se pri bolj dinamični vožnji, karoserija na trenutke nekoliko preveč nagiba, a to so že tiste finese, ki smo jih sami iskali.

Compass je oddaljen od tal 190 mm, kar ni tako veliko, a tisti zahtevni uporabniki, lahko izberejo tudi posebno različico Compass-a Trailhawk, ki je višji za 25mm. Glede na to, da je Compass še vedno uporaben terenec smo zelo pogrešali sistem za nadzorovan spust po strmini.

Informacije o motorju

Jeep je za Compass-a pripravil tri motorje in sicer en bencinski 1,4 TB Multriair 16V ter dva dizelska 1,6  ter 2,0 Multijet 16V. Močnejši ima 170konjev. Štirikolesni pogon je mogoč pri bencinskem in dizelskem motorju od 140 konjev naprej oz. pri bencinskem le pri močnejši izvedenki. Našega je poganjal dizelski 2,0-litra z 140 konji in 350Nm navora. Motor je upravljal samodejni 9-stopenjski menjalnik, ki pa na trenutke ni bil suveren in prestavljal je prepozno. Motor je tekel gladko v vseh načinih vožnje, ne glede na teren. Največja hitrost Compass-a je 196 km/h, iz mesta do 100 požene v 9,9 sekundah. Z 60-litrskim rezervoarjem se lahko prevozil okoli 800 kilometrov, odvisno kako težko nogo boste imeli. Na testu se je poraba gibala med 6,8 in 7,4 l/100 km.

Končno mnenje

Testni Compass je bil dodobra opremljen, kar se odraža na končni vrednosti vozila. Ne glede na to, pa lahko rečemo, da dobi kupec veliko za svoj denar. Notranjost je prostorna, opremljena z vsemi sodobnimi sistemi, dobrim zvočnim sistemom 9 zvočnikov Beat. Dovolj prostora bo tudi za pet potnikov in njihovo prtljago. Pelje se ga dobro, ima dober in uporaben štirikolesni pogon, ki bo koristen tudi v težjih situacijah in bo potnike varno pripeljal na cilj. Kdor bi Compass-a koristil za bolj zahtevne terene, priporočamo, da poseže po modelu Trailhawk, ki ima višjo oddaljenost od tal, sistem za nadzorovan spust in boljši vstopni-izstopni kot v primerjavi s klasičnim Compass-om.

Motor ima zmerno porabo glede na zmogljivosti in težo, ta se je povprečno gibala pri dobrih sedmih litrih. Za vstop v vozilo in za zagon motorja ne potrebujemo ključa. Zadnja prtljažna vrata se odpirajo elektronsko, a so gumb za zapiranje postavili na nenavadno mestu in smo se vsakič znova lovili.

Jeep Compass je tako na izbiro v štirih nivojih opreme Sport, Longitude, Business in Limited. Prvi se začne od 23.500€, drugi 26.190€, 27.250€ in 29.190€. Motorjev je 5 in menjalnika sta 2, tako, da si bo lahko vsak kupec izbral prav takšnega, kot si ga želi.

Jeep Compass ima le dvoletno garancijo. V primeru Jeep 5 Plus se razširi jamstvo na 3,4 in 5 let oz. do 120 tisoč kilometrov. Ves ta čas je potrebno obiskovati pooblaščenega serviserja in ne smemo pozabiti omeniti, da garancija in jamstvo nimata istega pomena. V času garancije mora proizvajalec garantirati za vse dele oz. jih po potrebi zamenjati. Jamstvo pa je samo »tržna« niša, ki kupca nekoliko zavede, saj ta misli, da bo imel s tem 5 letno garancijo, a jamstvo ima veliko drobnega teksta, v katerem so navedeni pogoji in kritja.

Plusi: prilagodljiv pogon, prostornost, radarski in klasični tempomat, prostornost, ozvočenje.

Minusi: ni led luči spedaj, delovanje samodejnega menjalnika, ni sistema za nadzorovan spust, gumb za odpiranje prtljažnih vrat.

Cena testnega vozila: 36.500 €.

Specifikacije

Motor: 2.0-litrski turbo dizelski Euro6b

Moč: 104 kW (140 KM) pri 4.000 vrt/min

Navor: 350 Nm pri 1.750 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: samodejni 9-stopenjski

Pogon: dvokolesni-štirikolesno

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 196 km/h

0-100 km/h: 9,9 s

Emisije CO2: 138 g/km

Povprečna poraba: 7,1  l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 60 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: ACC, LSCM, ASR, ERM, ESP, Hill Holder, LaneSense, 6 zračnih zaves, TPMS, 2 x IsoFix.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 438/1.518 litrov

Obračalni krog: 10,15 m

Masa vozila: 1.816 kg

Platišča: 18 palcev (225/55)