Hyundai Tucson 1,6 CRDi Impression

Prvi Tucson je na ceste zapeljal pred 14 leti in je od vsega začetka zelo zaželen med vozniki. Res, da so mu leta 2010 za nekaj časa spremenili ime v ix35, kar jih je pošteno stalo, saj s tem modelom in imenom niso uspeli, zato so se odločili za povrnitev starega imena in popolne prenove. V letu 2015 je prišel nazaj na trg tisti pravi Tucson in ljudje so ga sprejeli odprtih rok. Tako je Tucson iz leta v leto bolj prodajan mestni terenec in si lasti prvo mesto v svojem segmentu.

Prenovljeni Tucson je postal bolj odrasel in sledi Hyundajevim oblikovalskim smernicam. Ima osveženo masko, posodobljene led luči in dodelano notranjost. Popolnoma nov je lahki hibrid z elektromotorjem in osem-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki naj bi za nekaj odstotkov zmanjšala porabo. Z vsako prenovo postaja Tucson dražji, a vse skupaj opravičujejo z novimi sistemi za več udobja in varnosti. Cenovno bi ga lahko primerjali že z nemškim Tiguanom. Priznati je treba, da so v zadnjih letih napravili nekaj večjih korakov naprej in stopili pred konkurenco.

Videz, prostornost in praktičnost

Tucson je v svojem segmentu že sedaj pri vrhu in ga konkurenca komaj  dohaja. Na zunaj so vidni novi led žarometi, bolj ostra kaskadna maska, preoblikovane dnevne led luči, nov sprednji ter zadnji odbijač, zadaj pa preoblikovana prtljažna vrata in prav tako nove led luči. Dodali so mu dvojno, kromirano izpušno cev. Barvna paleta ostaja enaka z 11 barvami karoserije, s tem, da so pripravili novo paleto platišč, vse do velikosti 19 palcev.

Notranjost je sedaj še kvalitetnejša, kupci lahko izbirajo med štirimi barvnimi kombinacijami: črno, bež, rdečo in svetlo sivo. Ob prvem snidenju smo hitro opazili, da je preoblikovana armatura, potovalni računalnik pa je v barvah in posodobljen. 8-palčni zaslon na dotik se je iz armature preselil na vrh in je prostostoječ, kar nam ni najbolj všeč. Res, da se kar nekaj znamk poslužuje tega, nam je bolj všeč prejšnja postavitev. Z nekaj malega kozmetičnih popravkov so neznatno zaznamovali notranjost, kot npr. spremenili so obliko zračnikov in ubrali malce drugačno linijo sredinske konzole. Tucson najvišjega nivoja opreme ima veliko tako imenovanih »bombončkov« za razvajanje. Prednja sedeža je možno elektronsko nastavljati v vse smeri, ogrevati, hladiti, zadnja zunanja potnika si lahko sedalni del ogrevata in še prilagodita naklon sedenja v razmerju 60:40. Zelo prav nam je prišel ogrevan volan, predvsem v hladnih jutrih.  

Notranjost je zgrajena iz dobrih materialov, sem in tja se najde še kje kakšna trda plastika, a jo je vedno manj. V našem primeru so bili vsi sedeži oblečeni v usnje. Zadostna količina zvočne izolacije pripomore k temu, da je notranjost odlično izolirana in za dober zvok poskrbi zvočni sistem Krell. Potniška kabina je precej svetla zaradi panoramskega okna na strehi.

Prtljažnik je uporaben in ostaja enakih dimenzij. Ima 513 litrov prtljažnega prostora, ki ga lahko povečamo na 1.503 litrov, kar ni malo. Zadnja klop je nastavljiva v vse smeri in za udobnejše potovanje si lahko nastavimo naklon sedenja. Podremo jo lahko v razmerju 40:60, le na večjem predelu smo pogrešali manjšo odprtino za prevoz daljših predmetov. Prtljažna vrata so elektronska in v primeru, da imamo v žepu ključ, ta po nekaj sekundah zaznajo našo prisotnost in se samodejno odprejo.

Varnost

Varnost so s prenovo posodobili in jo je še več kot pri predhodniku. Serijsko ima že resnično veliko varnostnih sistemov, kot so: aktivni sistem proti zdrsu koles ATCC, elektronski stabilizacijski sistem ESO&VSM, zavorni sistem ABS, sistem za porazdelitev zavorne sile EBD, ojačevalnik zavorne sile BAS, za nadzor stabilnosti in proti prevračanju vozila ESC, ROP, zaviranje v sili ESS, za večjo stabilnost priklopa zadaj TSA, nadzor tlaka v pnevmatikah TPMS,  in šest zračnih varnostnih blazin.

Pri drugem nivoju opreme so dodali sistem za ohranjanje voznega pasu LKAS in prepoznavanje prometnih znakov. Najvišji nivo opreme Impression prinaša še radarski tempomat s funkcijo zaviranja v sili FCA, za opozarjanje vozil v mrtvem kotu BSW in opozarjanje na prečni promet zadaj RCTW.

Pri EuroNCAP-u je Tucson že od vsega začetka dobro ocenjen in se ponaša z vsemi petimi zvezdicami.

Vozne lastnosti

Vozne lastnosti ostajajo enake in še naprej dobre. Naš je bil gnan samo na prednji par koles in kljub dizelskemu motorju, ki oddaja nekoliko več hrupa kot bencinski, je notranjost v vseh pogledih zelo dobro izolirana. Tucson je zelo dobro vodljiv, v zavojih dovolj čvrst in obenem še vedno lepo blaži vse udarne luknje.

K varnejši, udobnejši vožnji so Tucsonu dodali nekaj sodobnih pomagal in popolnoma LED žaromete, ki v mraku zagotovijo boljšo vidljivost. Po novem ima sistem za samodejno zasenčenje dolgih luči, sistem za preprečevanje naleta in pametni sistem Stop&Go.

Pri najšibkejšem bencinskem in dizelskem motorju je možnost imeti le ročni 6-stopenjski menjalnik. Pri vseh močnejših pa tudi 7-stopenjski samodejni menjalnik, pri 2.0-litrskem motorju pa 8-stopenjski. Za 7-stopenjskega se cena poviša za 1.100 € (2WD), za 1.650€ evrov (4WD) in za 1.700 € se poviša pri 8-stopenjskem menjalniku.

Kdor si bo zaželel Tuscona 4WD, ga lahko dobi od dobrih 26 tisočakov naprej, odvisno od motorja in nivoja opreme.

Informacije o motorju

Hyundai je za prenovljenega Tucsona nekoliko spremenil paleto motorjev. Bencinski motor je en 1.6-litrski z 131 ali 177 konji. Dizelska sta dva 1.6 in 2.0 litra. Prvi ima lahko 116 ali 138 konjev in najmočnejši ima 185 konjev. Dodali so nekakšen hibrid z dodatnim 48V elektromotorjem v kombinaciji z 2.0-litrskim dizelskim motorjem. Prejšnji model je imel vgrajen 1.7-litski motor z več konji in višjim navorom, kar se pri novem pozna, da je postal šibkejši. Našega je poganjal najšibkejši dizelski motor z navorom 280Nm v povezavi z ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Po našem občutku je prejšnji motor poskrbel za prijetnejšo vožnjo. Glede na maso 1.741 kilogramov vsem toplo priporočamo izbiro močnejšega s 136 konji ali motor z večjo prostornino. Seveda je s tem povezana poraba in plačilo cestnin, zavarovanja, a bo vožnja bosti boljša. Menjalnik se pretika lahkotno med vsemi prestavami. Naš motor je bil preveč zaspan in prav nič poskočen, tudi če smo bolj pohodili stopalko za plin. Na prevožen kilometer izpusti 129g emisij CO2 kljub temu, da so motorju zmanjšali prostornino in mu dodali AdBlue. Pri zmerni vožnji se je poraba gibala pri 6,5 litrih. Pričakovali smo, da se bomo lahko bolj približali šestim litrom a tudi z ECO vožnjo nam to ni uspelo.

Končno mnenje

Pri Hyundaju se zavedajo svojega položaja na trgu in dajo veliko na zanesljivost njihovih vozil. V povprečju imajo vozila v svoji življenjski dobi zelo malo okvar v primerjavi z evropskimi znamkami. Kupce znajo prepričati s svojo sodobno obliko, dobro zgrajeno notranjostjo, kjer uporabljajo vedno boljše materiale in konec koncev so opremljeni z vsemi izpopolnjenimi varnostnimi sistemi. Če smo lahko pikolovski, so še vedno malce šibki pri motorjih in njihovi porabi ter izpustih. Vsi novi motorji imajo že dodatek AdBlue, a vseeno ni vidnih večjih izboljšav.

Če damo na tehnico vrednost vozila in kaj vse dobimo za to ceno, je cena upravičena. A kljub temu lahko Tucsonu prehitro naraste cena in pridemo že na ceno precej večjega »brata« SantaFe-ja.

Prenovljeni Tucson prihaja na trg s štirimi nivoji opreme in že najosnovnejši nivo opreme ima večino varnostnih sistemov. Najšibkejši bencinski model z dvokolesnim pogonom se začne pri 19.900 €, tej ceni je potrebno še prišteti pripravo vozila 220 €, navadno barvo 180 € ali 460 € za kovinsko. Bencinski motor je 1.6-litrski s 132 in 177 konji. Pri dizelskem motorju je nekaj več izbire, ker sta motorja dva in še novost je mehki hibrid. Pri izbiri dizelskega motorja bi priporočali srednjo moč 136 konjev, saj je tisti z manj konji pri teži vozila 1.741 kg nekoliko prešibak. Tudi s prenovo, si gumb AutoHold ni pridobil posodobitve, saj ga moramo še vedno znova in znova vključevati če želimo uporabljati to funkcijo. Z vsako zaustavitvijo motorja, si sistem ne zapomni našega vklopa.

Na ceniku je 25 različnih modelov in vsakega si lahko še dodatno opremimo, a najvišji nivo opreme Impression ima skoraj da ne že vse mogoče ali že kaj preveč, češ »da od viška glava ne boli«, trpi samo denarnica. Tucson ima kot vsa nova vozila pri Hyundaju pet letno garancijo brez omejitve kilometrov. Pogoj je, da v času garancije redno obiskujemo pooblaščeni servis.

Plusi: oprema, led žarometi, prostornost, udobje, zvočna izolacija kabine, varnostni sistemi, ozvočenje, posodobljena zunanjost.

Minusi: šibek, zaspan dizelski motor, poraba, končna cena.

Cena testnega vozila: 33.560 evrov

Specifikacije

Motor: 1.6-litrski turbodizelski EURO6

Moč: 85 kW (116 KM) pri 4.000 vrt/min

Navor: 280 Nm od 1.500 do 2.750 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 175 km/h

0-100 km/h: 11,8 s

Emisije CO2: 126-132 g/km

Povprečna poraba: 6,5 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 62 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: ABS, ESP&VSM, ATCC, EBD, BAS, ESC, ESS, TSA, TPMS, LKAS, SLIF, FCA, BSW, RCTW, 6 zračnih blazin, 2 x ISOFIX

Prostornina prtljažnika: 513/1.503 litrov

Obračalni krog: 10,6 m

Masa vozila: 1.741 kg

Platišča: 19 palična (245/45)