Hyundai SantaFe Impression 4WD

 

Trenutno so še vedno v porastu mestni in veliki športni terenci. Hyundai ima v tem segmentu dva modela. Tuscon je trenutno zelo popularen med kupci, toda vrnimo se k našemu SantaFe, ki je postal s prenovo še bolj atraktiven, varen in športen. Dodali so mu nove, sodobne varnostne sisteme, več udobja za potnike in nov, zmogljivejši motor, ki je obenem tudi bolj varčen od predhodnika. Na zunanjosti  je prišlo do kar nekaj sprememb, v notranjosti  pa ni večjih posebnosti, a več razkrijemo skoti test.

Videz, prostornost in praktičnost

Ob srečanju s terencem SantaFe smo opazili več novosti. Ena najbolj opaznih je na sprednji maski, saj je ta popolnoma nova. Z novo Hyundajevo oblikovalsko vizijo ima tudi novi SantaFe večjo prezračevalno režo, v obliki 6-kotne ustnice, nove LED luči za meglo, nove dnevne LED luči in pametne ksenonske žaromete. Pametne v smislu, da vozniku ni več potrebno misliti kdaj bo uporabil dolge luči, saj so na prednji del vozila namestili dodatno kamero, ki samodejno nadzira višino snopa prednjih žarometov v primeru nasproti vozečega vozila. Odbijača, tako prednji kot zadnji, sta popolnoma nova in zaščitena z robustno plastiko na spodnji strani, za primer morebitnega obiska brezpotja. Na zadnjem delu so nove LED luči in na desni polovici odbijača sta novi dvojni, trapezasto oblikovani izpušni cevi, ki pripomoreta k še bolj športnemu izgledu. Stranska linija vozila ostaja nespremenjena. Osnovni nivo opreme ima 17-palična aluminijasta platišča, ki jih je moč za doplačilo 350 € nadgraditi na 18-palična ali pa kar na 19-palična za samo 550 €.

Kupci lahko izbirajo  med 12 različnimi barvami karoserije.

V notranjost vozila niso vpeljali večjih sprememb. V primerjavi s predhodnim modelom so nadomestili plastiko s takšno bolj kvalitetno, mehkejšo in  prijetno na dotik ter dodali nekaj več barvnih kombinacij. Testni SantaFe je spadal v najvišji nivo opreme Impression, kar pomeni, da so bili vsi sedeži usnjeni, vsi z možnostjo ogrevanja,  prednja dva pa dodatno še z možnostjo hlajenja. Prav tako je imel možnost ogrevanja tudi volan, kar je bilo zelo dobrodošlo v hladnih jutrih. Na sredini armature je vgrajen velik 8-palični zaslon na dotik, ki prikazuje navigacijo, radio DAB, spremljavo kamere za 360° pogled okoli vozila, sliko pri vzvratni vožnji in še kaj.

Kartografijo lahko od nakupa vozila dalje kar štirikrat brezplačno posodobimo. Voznik za vstop v vozilo in za zagon motorja ne potrebuje več vtikati ključa v režo, pač pa ima v žepu samo še pametni ključ, katerega sam avto zazna na razdalji cca pol metra. Voznik lahko med vožnjo spremlja vse pomembne informacije na 4,3-paličnem LCD potovalnem računalniku.

Multi funkcijski volan olajša samo rokovanje, saj lahko večino stvari upravljamo z gumbi na volanskem obroču. Nekaj uporabnih gumbov so namestili okoli prestavne ročice ( 360° pogled okoli vozila, samodejno parkiranje, elektronsko parkirno zavoro ipd.). Drugi sklop teh pa je nameščen levo od volana. To so gumbi za vklop sistema za pomoč pri spustu, gretje volana, vklop-izklop sistema zaznavanja  mrtvega kota, za zaporo diferenciala, sistema za ohranjanje voznega pasu in še kaj.

Prostora v notranjosti je veliko. Vse sedeže lahko samostojno, poljubno nastavljamo. Zadnja »klop« je sestavljena iz treh delov (40:20:40) oziroma so trije samostojni sedeži. Za bolj svetlo notranjost je kriva velika steklena streha, ki ima možnost odpiranja in prezračevanja. V zadnjih, stranskih vratih so vgrajeni senčniki, ki v sončnih dneh poskrbijo za večje udobje potnikov na zadnjih sedežih. Potniška kabina je dobro izolirana pred hrupom zunanjega sveta. Za odlično predvajanje zvoka  poskrbi 12 zvočnikov sistema Quantum Logic s skupno močjo 630W.

Prtljažni prostor v SantaFe je prostoren in uporaben. Pri uporabi petih sedežev se ponaša s  585 litri prostornine, s čimer prekaša marsikaterega velikega, prestižnega terenca. Ob podrtju zadnjih sedežev se prtljažni prostor poveča na 1.680 litrov. Pod prtljažnim dnom ni rezervne pnevmatike, zato se na tem mestu nahaja velik prostor za shranjevanje raznih predmetov. Ker ima SantaFe pametni ključ, elektronska prtljažna vrata in nov sistem za samodejno odpiranje vrat, se le-ta ob prihodu do zadnjega vozila samodejno odprejo. To je zelo dobrodošlo, ko imamo v rokah nakupovalne vrečke ali večjo škatlo.

Varnost

Pri znamki Hyundai varnost ni vprašljiva. Že nekaj let imajo v osnovni opremi vsi modeli vgrajenih veliko varnostih sistemov. Na testih Euro NCAP dosegajo vseh pet zvezdic. Novi športni terenec SantaFe  ima vgrajene še dodatne varnostne elemente, kot npr. sistem za preprečevanje naleta (AEB), sistem za ohranjanje varnostne razdalje, sistem za nadzor mrtvega kota (BSD) in sistem za opozorilo na prečni promet (RCTA).

V osnovi je opremljen  s 7 zračnimi blazinami, zavornim sistemom ABS, elektronskim stabilnostnim sistemom (ESP&VSM), sistemom proti prevračanju (ROP), sistemom za večjo stabilnost pri vleki prikolice (TSA), sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah (TPMS),  za pomoč pri spustih po kancu navzdol (DBC) itd. Na zadnjih sedežih sta tudi dva pritrdišča ISOFIX.

Vozne lastnosti

Vožnja z velikimi terenci je bila vedno udobna, kar velja tudi za novega SantaFe, ki meri v dolžino 4,7 metra, dva metra manj pa meri njegova medosna razdalja. Vožnja je lahko umirjena ali dinamična, saj lahko izbiramo med različnimi načini vožnje. K dobremu oprijemu vozila na cestišču poskrbi štirikolesni pogon, večje pnevmatike 235/55, ki so nameščene na 19-paličnih platiščih (za doplačilo). Volan je odziven, lahko obvladljiv in vozniku vrača dobre informacije o stanju vozila na cesti oziroma o stiku s podlago. Kadar naletimo na težje cestne pogoje ali strme klance lahko izklopimo diferencial štirikolesnega pogona ali pa za varen spust uporabimo sistem DBC (sistem zavira in hkrati nadzoruje vsako kolo posebej, da ne pride do zdrsa). Radarski tempomat aktivno ohranja varnostno razdaljo pred spredaj vozečim vozilom, dobrodošel je tudi sistem za bočni nadzor prometa. V mrzlih, ledenih jutrih pridejo odmrzovalniki prednjih brisalcev zelo prav in s tem izognemo uničevanju zaledenelih brisalcev.

Informacije o motorju

Posodobljen dizelski motor prostornine 2.2-litra s 440Nm navora, ki pri 3.800 vrt./min. doseže 200 konj. Najvišja hitrost tega terenca je okroglih 200km/h. Motor se že uvršča v nov razred EURO6 in na prevožen kilometer izpusti v ozračje kar 174g emisij CO2. Kljub temu, da so ga izboljšali, je izpust emisij CO2 še vedno previsok, prav tako ima visoko porabo goriva. Drži, da ima SantaFe dobri dve toni, vendar je konkurenca na tem področju že naredila velik korak naprej. V prihodnosti bodo morali pri Hyundaiu narediti kaj več na motorjih in ne samo na lepoti. Tudi menjalnik je samo 6-stopenjski, ki deluje solidno, vendar nič več kot to. Po mestu se je poraba goriva gibala okoli dobrih 9-litrov in na odprti cesti spustila na 8,3 litra na prevoženih sto km.

Končno mnenje

Novi SantaFe ima v najvišjem nivoju opreme praktično vse, kar nam lahko pride na pamet. Na zunaj je sodoben in velik športni terenec, z zmogljivim dizelskim motorjem, ki ima 440Nm navora. Izberemo si način vožnje. Bolj dinamični vozniki lahko svoj adrenalin sprostijo v programu Sport, a naj takrat »izklopijo« informacijo o porabi goriva. Znotraj vozila je veliko prostora in udobja za vse potnike na usnjenih sedežih, ki jih lahko ogrevamo ali hladimo. Prtljažnik je zelo velik in prtljažna vrata se ob zaznavi pametnega ključa v bližini samodejno odprejo. SantaFe je primeren za vse tiste, ki veliko potujejo ali nanj priklopijo prikolico z večjim tovorom, kot npr. večji gliser ali večjo počitniško prikolico.

Štirikolesni pogon bo prišel prav v težjih razmerah ali  na zasneženem cestišču. SantaFe je od tal oddaljen 180mm, kar bo zadostovalo vsem povprečnim voznikom, ki bi ga morda kdaj pa kdaj radi zapeljali na kakšno brezpotje.

Številčnejše družine si lahko za dodatnih 990 € omislijo še dodatna dva sedeža. Prtljažni prostor se v tem primeru zmanjša na 516 lit, ob podrtju dodatnih dveh sedežev pa na 1.615 lit.

Novi SantaFe je zelo prostoren, udoben in varen športni terenec. Je zanesljiv sopotnik na dolgih potovanjih.

Na voljo je bencinski motor s prostornino 2.4-litra, 188KM in dvokolesnim pogonom ter dizelski s prostornino 2.2-litra, 200KM in štirikolesnim pogonom, z možnostjo ročnega ali samodejnega menjalnika. Izhodiščna cena osnovnega modela je 28.900 €, z naborom dodatne opreme se konča pri 46.680 €

Plusi: pametni ksenon žarometi, varnostni sistemi, prostorna notranjost, štirikolesni pogon, samodejna prtljažna vrata.

Minusi: poraba goriva, cena.

Cena testnega vozila: 46.680 evrov.

Specifikacije

Motor: turbodizelski 2.2-litra EURO 6

Moč: 147 kW (200 KM) pri 3.800 vrt./min

Navor: 440 pri 1.750 do 2.750 vrt./min

Menjalnik: samodejni 6-stopenjski

Pogon: štirikolesni

Največja hitrost: 200 km/h

0-100 km/h: 10 s

Emisije CO2: 174 g

Povprečna poraba: 8,3l/100km

Prostornina posode za gorivo: 64 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS, spredaj-zadaj zračno hlajeni diski

Varnost: SPQ, LDWS, RCTA, HBA, BSD, ABS, BAS, ESS, ESP&VSM, ROP, TPMS, TSA, 7-zračnih blazin, 2xISOFIX…

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 585/1.680 litrov

Obračalni krog: 10,9 m

Masa vozila: 2.078 kg

Platišča: 19-palična iz lahke litine (235/55)