Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD

Novi Hyundai Santa Fe je postal prava zvezda, še večji, udobnejši, varnejši in še bolje opremljen, kot kdaj koli prej. Hyundai ima kar nekaj uspešnih športnih terencev. Med najbolj poznane sodita Tucson in nekoliko manjša Kona ter najnovejši Santa Fe, ki spada v družino velikih športnih terencev. Prenova in svežina sta že na zunaj opazna, kot tudi značilne Hyundaieve oblikovalske linije. Notranjost je popolnoma prenovljena, vgrajeni vrhunski materiali pa sodijo v sam vrh premijskih razredov. Od starega modela je ostalo bolj malo in za povrh ima Santa Fe popolnoma nov 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki omogoča prijetno in varčno vožnjo.

Videz, prostornost in praktičnost

Santa Fe ni več tako sramežljiv, saj je maska precej bolj privlačna in agresivna, ki se zdaj bolje poda velikemu športnemu terencu. Nekaj potez je povzel od Kone, ki so drugačne, bolj impresivne od ostalih konkurentov. Reže za zrak motorja so oblikovane v kaskadni obliki, bolj grobega stila. Luči so ločili,  ozke dnevne LED luči umestili v zgornji del in nekoliko nižje še večje LED žaromete v kombinaciji navadnih smernikov. Ko ga pogledamo iz strani, nedvomno opazimo, da gre za impozantnega športnega terenca. Velike površine so razbili z dodanim kromom okoli oken in na spodnjem delu vrat. Zadnja stekla so dodatno zatemnili, na strehi izstopa antena v obliki morske plavuti. Zadaj so vidne atraktivne 3D LED luči, ki naredijo Santa Fe-ja popolnega. Medtem, ko se celota bohoti pa so izpušne cevi pri tem vozilu preveč nežne. Po našem mnenju bi morali vgraditi bolj impresivne izpušne cevi, na vsako stran po eno večjo, podolgovato, da bi zadostilo.  Platišča so lahko v treh velikostih in štirih različnih oblikah. Med barvami karoserije lahko izbiramo med desetimi barvami, med katerimi so nekatere kovinske in druge mineralne. V barvnem naboru  je kar nekaj novih, zanimivih izbir.

Štiri pa so barvne možnosti za notranjost: črna, dvobarvna siva, temna bež in rdeča. Oblazinjenje je v blagu ali prestižnejše usnjeno. Novi Santa Fe prinaša najbolj sodobno notranjost vse od kar obstaja znamka Hyundai. Izbrali so vrhunske materiale in kakovost usnja, kar je ostalo plastike pa so uporabili le najbolj kakovostno, ki bo v zadovoljstvo najzahtevnejšim kupcem. Testni Santa Fe je imel notranjost popolnoma usnjeno, v dvobarvni kombinaciji temno bež barve. Po prvem srečanju z notranjostjo smo bili nekoliko nasršeni glede barve, a so ti občutki po dveh dneh izzveneli.

Notranjost nam postreže z dvema velikima zaslonoma, prvi je 7-palčni voznikov prikazovalnik, ki je obdan še z dvema analognima. Na sredini armature izstopa velik 8-palčni zaslon na dotik. Za lažje in hitrejše upravljanje so ohranili nekaj hitrih, fizičnih gumbov. Zaslon je odziven, podpira sistem Apple CarPlay in Android Auto. Ima navigacijo TomTom s sedem letno brezplačno naročnino na storitve Live. V tem obdobju lahko sedemkrat brezplačno nadgradimo kartografijo. Voznikov informativni zaslon spreminja barve prikazovalnika glede na izbiro voznega programa. Vsi pomembnejši podatki so se nam prikazovali na vetrobranskemu steklu in ne več na projekcijskem zaslonu, ki se po navadi prožijo iz armature. Za vrhunski zvok poskrbi zvočni sistem Krell. Precejšen del armature je oblečen v usnje. Nismo si znali razložiti čemu služi manjši odlagalni prostor v armaturi nad sovoznikovim predalom, saj je po našem mnenju neuporaben in služi le nabiranju prahu. Običajno lahko v žepe stranskih vrat odložimo kakšno plastenko vode, a je tu ne moremo kljub veliki notranjosti Santa Fe-ja,.

Voznikov in sovoznikov sedež se nastavljata elektronsko, oba je moč ogrevati in hladiti. Voznik si lahko v spomin shrani dve sedalni nastavitvi. To pride zelo prav v primeru, če vozilo vozita dva voznika. Na zadnji klopi si lahko zunanja potnika poljubno ogrevata sedežni predel. Zadnja leta Hyundai podarja veliko »bonbončkov«, ki so zelo dobrodošli za razvajanje lastnika. Za doplačilo 990 € so mu dodali panoramsko sončno streho, ki jo lahko po potrebi odpremo za hitro prezračevanje.

Prtljažni del se je od prejšnje izvedenke povečal za 40 litrov, kar na prvi občutek ni veliko,  v praksi pa se pozna. Prtljažnik je lepe pravokotne oblike, kar pomeni, da bo precej uporaben pri večji količini prtljage. Novi Santa Fe nima več tako visoke potniške kabine kot nekoč, s tem pa izgubi precejšnji del uporabnega prtljažnika. V prejšnji različici smo lahko peljali kolo v pokončnem položaju.

Pri vsakodnevni rabi nam prtljažnik nudi 625 lit prostornine, s podrtjem zadnje klopi se ga poveča na 1.695 lit. Zadnja klop se podre le v dveh delih 60:40 in ne v treh 40:20:40 kot smo pričakovali. Pod prtljažnim dnom je večji odlagalni prostor, kamor se lahko pospravi prtljažni rolo. Rob prtljažnika je zelo visok, s tem pa je oteženo natovarjanje težjih predmetov. Na stranici prtljažnika je vgrajena 12V vtičnica in gumba za hitro podrtje zadnje klopi po delih. 

Varnost

Novi Santa Fe je dobil vse nove, sodobne varnostne sisteme, ki jih do sedaj ni poznal. Smart Sense je paket, ki pripada vsakemu nivoja opreme in je bogatejši z vsakim višjim nivojem. Pri opremi Style imamo že šest zračnih blazin, Isofix pritrdišča zadaj in na sopotnikovem sedežu, ABS, BAS, ESS, DBC, ESP&VSM, TPMS, TSA in v paketu Smart Sense še radarski sistem za opozarjanje na vozila, pešce, kolesarje FCA, za ohranjanje voznega pasu LKA in za nadzor voznikove zbranosti DAW.

Pri Limited so dodali še sistem za opozarjanje na oviro v mrtvem kotu BCW, opozarjanje na prečni promet zadaj RCCW, varno izstopanje iz vozila zadaj SEA, sistem za prepoznavanje prometnih znakov ISLW. Na testih pri organizaciji Euro NCAP si je prislužil odlične ocene in vseh pet varnostnih zvezdic. Potniki spredaj 94%m otroci 88%, pešci 67% in varnostni sistemi 76%.

Vozne lastnosti

Novi Santa Fe je v primerjavi s predhodnikom veliko pridobil na račun udobja. K temu najbolj prispeva daljša medosna razdalja, ki se je podaljšala za 6,5 cm. Skupna dolžina vozila je 4 m in 77 cm. Novi športni terenec je skupno daljši za 8 cm. Številni novi sistemi vozniku precej olajšajo vožnjo. Med največjimi novostmi je osem stopenjski samodejni menjalnik, ki prestavlja gladko in tekoče. Nov menjalnik veliko prispeva k nižji porabi in prijetnejši vožnji po mestu in na dolgih poteh. Samo vzmetenje je prenovljeno, ki bolje blaži vse cestne neravnine. Pri vožnji po ovinkih se vozilo prav nič ne nagiba, je zelo stabilno in odlično vodljivo.

Voznik lahko izbira med več načini vožnje, ki se razlikujejo po delovanju menjalnika in razporeditvi navora med prednjimi in zadnjimi kolesi. Pri programu Comfort se 20 odstotkov moči prenese na zadnja kolesa, Eco je ves čas pogon na prva kolesa, Sport v razmerju 50:50 in Smart glede na vožnjo samodejno prilagaja razporeditev moči.

Novi Santa Fe bo odličen spremljevalec na dolgih poteh, saj nudi resnično veliko udobja za vse potnike. Na zadnji klopi je prostora za noge potnikov v izobilju. Klop si lahko nastavljajo po naklonu. Kot je značilno za velike športne terence se sedi visoko, kar zagotavlja veliko preglednost. Imeli smo občutek, da notranjost ni tako zvočno izolirana, kot bi lahko bila. Santa Fe bo verjetno precejšnji del življenja preživel na cesti, a tudi vsi tisti, ki ga bodo zapeljali na kakšno makadamsko, manj zahtevno gozdno pot, ne bodo imeli skrbi. Santa Fe je od tal oddaljen 185 mm, štirikolesni pogon HTRAC pa bo samodejno zagotovil optimalen oprijem koles glede na cestno podlago. V primeru za strm spust imamo še sistem, ki samodejno zavira.

Glede na to, da je Santa Fe velik terenec, so prednji in zadnji parkirni senzorji neobhodno potrebna oprema kot pomoč pri parkiranju, a pika na i je 360 stopinjski sistem, ki prikazuje sliko iz ptičje perspektive, kar vozniku dobro vidno prikaže prav vse ovire okoli vozila.

Informacije motorja

Testni Santa Fe je imel pod pokrovom motor večje prostornine 2.2-litra. Na voljo je še nekoliko šibkejši 2.0 litrski motor s 150 konji in 400 Nm navora. Naš je imel 200 konjev in 440Nm navora, ki ga je moč izkoristiti med 1.750 in 2.750 vrtljaji. Novost pri Santa Fe-ju je popolnoma nov samodejni osem stopenjski menjalnik, ki dela izvrstno. V osnovi motor upravljamo s šest stopenjskim ročnim menjalnikom, a toplo priporočamo, da ob nakupu novega Santa Fe-ja izberete samodejnega, ker bo s tem poraba nižja in vožnja udobnejša. Pri prejšnjem testnem modelu, opremljenim z ročnim menjalnikom, smo morali v mestu ves čas prestavljati, ker ni bilo prijetno. Najvišja hitrost, ki jo lahko dosežemo po tehničnih podatkih je 205 km/h in iz mesta do sto potrebuje 9,8 sekund. Motor spada v razred Euro6c in na prevožen kilometer izpusti od 160 do 165g emisij CO2. Motorju so sicer dodali AdBlue. Glede na to, da je SantaFe večji in težji v primerjavi s prejšnjim modelom, se mu je poraba znižala za dober liter. Na testu se je poraba gibala pri 7,3 litrih, kar je solidno za dobri dve toni težko vozilo. Pri hitrosti 150km/h z uporabo tempomata se je poraba dvignila na 8,6 litrov, kar je še vedno sprejemljivo.

Končno mnenje

Novi Santa Fe je postal najbolj zrel in drzen terenec pri Hyundai-ju. S prenovo je Hyundai naredil korak naprej, zadovoljil bo še tako visoke standarde zahtevnih kupcev.

Na prvi pogled se takoj opazi, da je vozilo zrastlo v dolžino, ima nova, velika platišča, prednje zadnje LED luči in precej krom dodatkov. Morda bi mu lahko zadaj nekoliko spremenili postavitev izpušnih cevi, ker so ves čas enake in nekoliko dolgočasne.

Daljši je za osem centimetrov in tudi precej nižji. Vstopanje v notranjost je zato postalo lažje kot pri prejšnjem modelu, saj so imeli tisti manjše rasti kar nekaj težav. Sami smo to odpravili z namestitvijo stranske stopnice. Novi Santa Fe je v notranjosti zelo dovršen, sodoben in zgrajen samo iz najboljših materialov. Nudi obilico udobja, prostornosti in uporabnih sistemov. Precej koristen je sistem, ki voznika ali potnika zadaj opozori na prihajajoče vozilo, da v tistem trenutku ne odpremo vrat ali celo stopimo iz avta pred vozilo. Odličen je tudi nov osem stopenjski samodejni menjalnik v povezavi s dizelskim motorjem prostornine 2.2-litra. Z večjim številom prestav se sedaj vozimo pri hitrosti 130km/h pri 2.000 vrtljajih, kar pomeni za okoli 350-400 vrtljajev manj kot pri prejšnjem modelu.

Kot je že znano, ima Hyundai za vsa nova vozila štiri nivoje opreme Style, Premium, Limited in Impression, pri čemer tudi Santa Fe ni izjema. Kupec lahko izbira med dvema dizelskima motorjema z različnima prostorninama in številom konjev. Ta ima lahko dvo-kolesni ali štiri-kolesni pogon, kar se bo v denarnici poznalo za dva tisočaka. V primeru izbire samodejnega menjalnika je treba doplačati od 2.200 do 2.800 €, a v paketu se dobi še aktivni radarski tempomat, električno zavoro, 360 stopinjsko parkirno kamero, sistem za zaznavanje prečnega prometa itd.

Za številčnejše družine se lahko vgradi dva dodatna sedeža zadaj, za kar je treba odšteti dodatnih 1.200 €. Na seznamu dodatne opreme pa se zagotovo najde še kakšen bonbonček. Vstopna cena novega Santa Fe-ja je 34.900 €,  najbolj opremljen z ročnim menjalnikom pa ima ceno 48.500 €.

Servisni interval Santa Fe-ja 30.000 km ali dve leti, kar pride prej. Ima petletno garancijo brez omejitve kilometrov in 12 let jamstva na prerjavenje.

Plusi: nov 8-stopenjski samodejni menjalnik, notranji materiali, višina vozila, varnostni sistemi, prostornost, zunanji videz, udobna vožnja, poraba goriva.

Minusi: ni veliko uporabnih odlagalnih mest, visok prtljažni rob.

Cena testnega vozila: 52.100 evrov

Specifikacije

Motor: 2.2-litrski Euro6c

Moč: 147 kW (200 KM) pri 3.800 vrt/min.

Navor: 440 Nm od 1.750 do 2.750 vrt/min.

Menjalnik: samodejni

Prestave: osem

Pogon: dvokolesni-štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 205 km/h

0-100 km/h: 9,4 s

Emisije CO2: 160-165 g/km

Povprečna poraba: 7,3 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 71 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: FCA, LKA, DAW, ABS, BAS, ESS, DBC, ESP&VSM, TPMS, TSA, BCW, RCCW, SAE, ISLW, 6 varnostnih blazin 4xIsofix.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 625-1.695 litrov

Obračalni krog: 11,4 m

Masa vozila: 2.046kg

Platišča: 19-palična (235/55)