Hyundai Kona 177 4WD

 

 

Hyundai pridno dopolnjuje svoj vozni park in za prihodnosti napoveduje še veliko novosti. V načrtu je tudi prihod nekaj električnih vozil. A tokrat smo lahko preizkusili pravo Ikono med mestnimi terenci z imenom KONA. Ta ima praktično vse kot veliki terenci in to kljub svoji »majhnosti«. Vgradili so mu štirikolesni pogon, 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko, vse luči so v LED tehnologiji in prtljažnik z 1.316 litri prostora. Možnost jo je tudi osebno personalizirati z dvobarvno karoserijo, tribarvno notranjostjo in še kaj bi se našlo. V mesecu maju ali juniju pride v Slovenijo tudi Kona z dizelskim motorjem, saj sta trenutno na voljo le dva bencinska.

Videz, prostornost in praktičnost

Nova Kona se ponaša z popolnoma novim dizajnom, saj so dnevne luči in žaromete ločili med seboj, kar sicer ni novost. To že nekaj časa prakticirajo pri francoskem Citroenu. Dnevne led luči so pustili na običajnem mestu in led žaromete prestavili nižje v odbijač. Zadek je morda malce na pogled nekoliko »čudaški« saj izgleda kot, da ima vse luči podvojene. Precejšen del  blatnikov so oblekli v sivo plastiko. Testna Kona je bila obuta v 18-palčna pet kraka platišča, na strehi pa so črni vzdolžni nosilci, a smo pogrešali shark radijsko anteno.

Kona je znotraj nekoliko drugačna od svojih tekmecev. Ta ima dvobarvno notranjost oz. lahko izbiramo med tremi barvami dodatkov okoli rež za zrak, prestavne ročice, barvo varnostnih pasov, šivov na volanu in sedežih. Kona je imela vse sedeže iz usnja in šivane z šivi citronske zelene barve. Za zagon vozila se ne potrebuje ključa, saj je opremljena s pametnim ključem s katerim tudi vstopamo v vozilo. Sprednja sedeža sta elektronsko nastavljiva v vse smeri in po potrebi si ju lahko ogrevamo. Klimatska naprava je avtomatska, a enoconska. Volan je opremljen z vsemi gumbi za upravljanje tempomata, DAB radia, telefonije in gumbom za izbiro načina vožnje. Voznik ima pred seboj kar dva oz. tri zaslone. Na vrhu armature je dvižni projekcijski zaslon, med števcema 4,2-palčni potovalni zaslon in na osrednjem delu armature še 8-palčni zaslon na dotik. Zaslon je nameščen na armaturo, ki zelo izstopa.

Na zaslonu je možno spremljati navigacijo TomTom, možnost povezave s pametnim telefonim in sistem LiveService s katerim smo lahko ves čas v stiku s stanjem na cestah, vremenu ipd. Kdor že ima pameten telefon, ki se ga polni brezžično, lahko za doplačilo 90 evrov pridobi sistem, ki to omogoča. Na stropu so za 540 evrov vgradili manjše strešno okno, ki nima velike funkcije oz. tudi če ga ne bi bilo, ga ne bi pogrešali.

Prtljažnik z enojnim dnom meri 361 litrov in se po podrtju zadnje klopi poveča na 1.143 litrov. Klop se lahko zloži v razmerju 60:40. Dno je po podrtju popolnoma ravno in s tem so omogočili lažje natovarjanje težjih predmetov.

Varnost

Pri Hyundai varnost ni več vprašljiva, saj ima že vsak osnovni model več ali manj vse sisteme. Že pri osnovni opremi ima ABS, BAS, ESS, ESC, ATCC, HAC, DBC, TPMS, 2Xisofix, LKA, DAW, 6 zračnih blazin. Zdi se nam, da je Hyundai ubral novo strategijo in v naprej premišljeno pripravil različne pakete varnosti, udobja in lepotnih dodatkov, s čimer nas »prisili«, da plačamo za željene in ne željene dodatke. Najbolj opremljena Koma Impression ima dodan tudi sistem za mrtvi kot, za opozarjanje na nenamerno menjavo voznega pasu, pri vzvratni vožnji za opozarjanje na prečni promet in sistem za samodejno zaviranje v sili.

Vozne lastnosti

Inženirji so se morali predvsem osredotočiti na evropejske voznike, ki so zelo zahtevni kupci. Kono uvrščamo v mestne terence, ta je od tal oddaljena za 177mm (brez štirikolesnega pogona pa 171mm), kar nam omogoči, da jo lahko zapeljemo tudi na kakšno gozdno pot. Kot novost pri Koni je sodoben sistem za nadzor oprijema vseh koles ATCC in nadzor stabilnosti, s čimer so izboljšali varnost in vožnjo. Zaradi velikih platišč udobja ni tako veliko, saj je Kona zelo čvrsta in lahko na slabem cestišču preveč »poskakuje«.

DCT menjalnik smo lahko prvič preizkusili  že leta 2015 pri modelu i40SW, ki nas je zelo navdušil. Sami bi se takoj odločili za nakup robotiziranega menjalnika. Voznik lahko izbira način vožnje, saj so že v naprej sprogramirali tri programe: Sport, Normal in Eco. Program predvsem vpliva na delovanje menjalnika, kdaj bo prestavljal. Med vožnjo v notranjosti ne slišimo pretiranega hrupa in so kabina je tako dobro izoliralna.

Voznik lahko informacije o navigaciji, prometnih znakih, hitrosti itd. spremlja na Head-Up zaslonu s čimer mu ni potrebno umikati pogleda iz cestišča.

Kona ima tudi kar nekaj terenskih zmogljivosti, med katerimi je že omenjeni štirikolesni pogon, sistem, ki samodejno zavira pri spustu. Vstopni kot je 17,8* in izstopni 30*. Pri uporabi štirikolesnega pogona, lahko prenese do 50 % moči na zadnja kolesa oz.v primeru, da se znajdemo v težjih pogojih, sami zapremo diferencial in s tem se moč porazdeli 50:50. Zaprt diferencial deluje do hitrosti 40km/h.

Informacije motorja

Kupci lahko trenutno izbirajo samo med dvema bencinskima motorjema. Prvi, šibkejši je tri valjni, ki ima 120 "konjev" in 172Nm navora, drugi močnejši pa je imel pod pokrovom motorja kar 130Kw (177km) s prostornino 1,6-litra. Ta razvije 265Nm navora, kar je že primerljivo s kakšnim dizelskim motorjem. Kona iz mesta do sto rabi 7,9 sekunde in najvišja hitrost, ki jo doseže je 205km/h Omenjeni motor je opremljen samo z 7-stopenjskim robotiziranim menjalnikom z dvojno sklopko. Menjalnik deluje hitro, tekoče ne glede na program vožnje.

Priznati moramo, da poraba goriva ni tako nedolžna. Je že res, da je imela Kona velika platišča, širše pnevmatike, štirikolesni pogon, smo lahko v ECO načinu vožnje dosegli minimalno porabo 7,7l/100km. Povprečna poraba se je gibala pri 8,4l/100km. Zelo bo zanimiv prihajajoč dizelski motor 1.6-litra v kombinaciji DCT menjalnika, ki pride k nam v mesecu maja oz. junija. Verjetno bo pri tem motorju poraba v primerjavi z bencinskim nižja vsaj za dva litra.

Končno mnenje

Kono lahko kaj hitro prepoznamo po kaskadnih režah za zrak motorja in ločenih lučeh. Pri zadku se bomo zadržali mnenja, saj ta ni po našem okusu, »a vsake oči imajo svojega malarja«. Dvobarva notranjost je zelo zanimiva, sploh ker so tudi varnostni pasovi v citronski zeleni barvi.

S Kono smo v testnem obdobju uživali, jo tudi zapeljali po razgibanem terenu in preizkusili delovanje štirikolesnega pogona. 7-stopenjski robotiziran menjalnik z dvojno sklopko deluje izvrstno in bi ga tudi sami izbrali ob nakupu novega Hyundaja. Vožnja je bolj čvrsta kot bi pričakovali, a k temu prispevajo velika platišča. Krmiljenje involjivost Kone je odlično in za namečeksmo lahko še izbirali med tremi načini vožnje. Pripombo bi imeli na trdo plastiko na vratih in drugih predelih po notranjosti, ki ni po naših pričakovanjih. Kmalu bo Kona naprodaj z dizelskim motorjem, ki pride k nam konec maja ali v začetku junija in čez čas tudi z električnim pogonom, ki bi lahko bil zelo zanimiv.

Vstopna Kona je načeloma poceni in za trivaljni motor je cena 14.990 evrov. Močnejša z štirikolesnim pogonom, robotiziranim menjalnikom pa začne šele pri 21.990 evrih. Kona ima 5-letno garancijo brez omejitve prevoženih kilometrov pod pogojem, da v omenjenem obdobju vozilo servisiramo na pooblaščenem Hyundai servisu.

Plusi: štirikolesni pogon, načini vožnje, videz, notranjost, led žarometi.

Minusi: poraba boriva, preveč trde plastike v notranjosti.

Cena testnega vozila: 27.810 evrov

Specifikacije

Motor: 1.6-litrski Euro6

Moč: 130 kW (177 KM) pri 5.500 vrt/min.

Navor: 265 Nm od 1.500 do 4.500 vrt/min.

Menjalnik: samodejni

Prestave: šest

Pogon: štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 205 km/h

0-100 km/h: 7,9 s

Emisije CO2: 153 g/km

Povprečna poraba: 8,4 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 50 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: BAS, ESS, ESC, ATCC, HAC, DBC, TPMS, 2Xisofix, LKA, DAW, 6-zračnih blazin.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 378-1.316 litrov

Obračalni krog: 10,6 m

Masa vozila: 1.556 kg

Platišča: 18-palična (235/45)