Hyundai Kona 1.6 CRDi

Hyundai Kona zgleda že malce futuristično s sprednjimi in zadnjimi lučmi, ter zanimivimi barvami karoserije, ki je lahko tudi dvobarvna. V ponudbo je še nov dizelski motor, ki je bolj čist in ohranja varčnost. Kona ima lahko dvo ali štirikolesni pogon, sočni ali samodejni menjalnik. Prtljažnik je uporaben in se ga lahko poveča na 1.143 litrov. V notranjosti je vse iz trde plastike, a za popestritev te, lahko lastnik izbira med štirimi različnimi barvami dodatkov. Kona nudi veliko aktivne in pasivne varnosti.

Videz, prostornost in praktičnost

Kona je od vsega začetka nekoliko drugačna od svojih tekmecev. Na nek način je privlačna in polna novih linij, z malce drugačno postavitvijo in obliko luči. Maska je bolj izstopajoča s šestkotno odprtino, na strani so Bi-Led žarometi, ki so jih obdali z sivo plastiko, ta se nadaljuje na blatnike in vse do zadka vozila. Na začetku se nam je zdela precej čudaška, danes smo se s tem že sprijaznili in jo bolje sprejemamo. Ozke dnevne led luči v kombinaciji smernikov so pomaknili višje na začetek motornega pokrova. Okoli blatnikov je dodan precejšen del plastike nepravilnih oblik in pod njo izstopajo velika 18-palčna lahka platišča. Kot smo navajeni za Hyundai pri višjih nivojih opreme, zadnja stekla dodatno zatemnijo. Štrlečo anteno so lepo nadomestili z manjšo oz. plavutjo morskega psa. Zadnji del vozila ni prav nič drugačen od sprednjega, kjer prav tako izstopajo led luči. Sam izgled poudarjata večji zračni spojler in odbijač, ki je v kombinaciji treh barv. Izbira se lahko med desetimi barvami zunanjosti in z doplačilom 540 € imamo lahko streho v barvi Dark Knight ali Phantom Black.

Notranjost Kone je lahko v štirih barvah, kar vpliva na plastične elemente, barvo varnostnih pasov, šivov na volanu in sedežih. Naša Kona je bila iz najvišjega nivoja opreme, kjer so sedeži v usnju. Razporeditev notranjosti je dobra, voznikovi prikazovalniki so pregledni, potovalni računalnik velik, lahko upravljiv. Voznik si lahko volan nastavi v vse smeri in na vrhu armature še spremlja projekcijski zaslon, ki prikazuje vse pomembne podatke. Nad sredinskima zračnikoma je nameščen prosto stoječi multifunkcijski zaslon na dotik v velikosti 8 palcev. Preko sistema se lahko brezžično povežemo s pametnim telefonom, poslušamo glasbo iz ključka ali DAB radija. Za dober zvok poskrbi zvočni sistem Krell. Hyundai zadnja leta v višjih nivojih, svojim vozilom dodaja veliko bonbončkov, kot  npr. ogrevan volan, solarna stranska stekla, sistem za brezžično polnjenje mobitelov, samo zatemnitveno notranje ogledalo in še vrsto drugih pomagal vozniku.

Na sredinski konzoli med sedežema so ohranili ročno zavoro, ki bi jo lahko počasi nadomestili z električno. Okoli prestavne ročice je kar nekaj uporabnih gumbov, kot gumb za izbiro voznega načina, upravljanje štirikolesnega pogona in v primeru, da gremo po strmi strmini, za vklop sistema, ki samodejno nadzira-zavira varen spust. S tem si voznik zagotovi, da bo na vseh kolesih optimalen oprijem glede na podlago. Spredaj si lahko voznik in sovoznik tudi ogrevata sedeže v treh stopnjah.

Naslon za roko je fiksen in se ga ne da prilagajati, pod njim pa je prostor za shranjevanje manjših stvari. V vratnih žepih bo dovolj prostora za kakšno manjšo plastenko vode. Sovoznikov spredaj ni tako prostoren in ga lahko hitro zapolnimo. Na zadnji klopi je prostora za dva potnika , vendar ne večje rasti, ker ni veliko prostora za noge. Prtljažnik z uporabo zadnje klopi meri 361 litrov, ima enojno ravno dno in se po podrtju zadnje klopi poveča na 1.143 litrov. Klop se lahko zloži v razmerju 60:40.

Varnost

Pri Hyundai varnost ni več vprašljiva, saj ima že vsak osnovni model več ali manj vse sisteme. Že pri osnovni opremi ima ABS, BAS, ESS, ESC, ATCC, HAC, DBC, TPMS, 2Xisofix, LKA, DAW, 6 zračnih blazin. Zdi se nam, da je Hyundai ubral novo strategijo in v naprej premišljeno pripravil različne pakete varnosti, udobja in lepotnih dodatkov, s čimer nas »prisili«, da plačamo za želene in ne želene dodatke. Najbolj opremljena Koma Impression ima dodan tudi sistem za mrtvi kot, za opozarjanje na nenamerno menjavo voznega pasu, pri vzvratni vožnji za opozarjanje na prečni promet in sistem za samodejno zaviranje v sili.

Vozne lastnosti

Udobja pri Koni ni tako veliko kot bi pričakovali in to zaradi prevelikih 18-palčnih koles, na katera so namestili pnevmatike z nizkim presekom 45. Sami bi rajši ostali na 17-palčnih pnevmatikah 215/55. Vožnja je zelo čvrsta, volan direkten. V prihodnosti bi lahko dodali še kakšen milimeter, dva več izolacije, da bi preprečili vdor hrupa v potniško kabino. Je že res, da ima Kona odlično ozvočenje. Dizelski motor poskrbi za tekočo in varčno vožnjo. Samodejni menjalnik se nam zelo dopade in bi ga ob nakupu Kone definitivno izbrali. 7-stopenjski samodejni menjalnik je na voljo pri obeh motorjih, a le pri močnejših dveh izvedenkah. Prva je bencinska različica s 177 konji, druga je dizelska s 136 konji.

Voznik ima možnost izbiro treh načinov vožnje Normal, Eco in Sport. Vsak program ima v naprej določene parametre glede delovanja menjalnika, odzivnosti stopalke za plin, klime ipd. Naša testna Kona je imela štirikolesni pogon, ki pa ne deluje ves čas. Pri normalnih voznih pogojih je načeloma pogon samo na prednja kolesa, ko pa senzorji zaznajo, da zadnji par koles nima pravega oprijema, samodejno prenese moč nazaj in s tem poveča oprijem s cestiščem. Pri uporabi štirikolesnega pogona lahko prenese do 50 % moči na zadnja kolesa oz. v primeru, da se znajdemo v težjih pogojih, sami zapremo diferencial in s tem se moč enakomerno porazdeli v razmerju 50:50. Zaprt diferencial deluje do hitrosti 40km/h. Kona je oddaljena od tal 171 mm, kar omogoča, da jo lahko brez skrbi zapeljemo po kakšni manj urejeni gozdni poti.

Informacije motorja

Tokrat smo lahko preizkusili popolnoma nov dizelski motor Smart Stream, ki je zasnovan tako, da v okolico izpusti čim manj emisij in obenem porabi čim manj goriva. Motor je prostornine 1-6 litra s prisilnim polnjenjem, ki ima lahko 115 ali 136 konjev. Prvi ima 280 in drugi 300 Nm navora, kar zadostuje, da je vožnja v vseh načinih tekoča in lahkotna. Motor je v povezavi z ročnim ali samodejnim menjalnikom, odvisno kaj si kdo želi oz.je pripravljen odšteti. 7-stopenjski samodejni menjalnik je na voljo pri močnejših motorjih. Rezervoar za gorivo ima prostornino 53 litrov in z njim lahko prevozimo veliko kilometrov. Pred prevzemom Kone z novim motorjem smo bili nekoliko skeptični glede porabe, saj pri Hyundaiu nimajo tako varčnih motorjev kot pri Francozih, ki so pravi šparovčki. Nov motor nas je presenetil in dokazal, da zna po novem tudi varčevati, če ga voznik ne preganja po nepotrebnem. Vozili smo v različnih načinih vožnje in s tem se je poraba gibala med 5,2 in 5,6 litri. Kdor ne bo gledal na varčnost in imel bolj težko nogo se bo ta dvignila na 6 litrov.

Končno mnenje

Do sedaj smo že vozili bencinsko Kono s 177 konji, ki je bila glede porabe bencina pošteno požrešna in zmogljiva. Pred kratkim popolnoma električno, ki nas je zelo navdušila z dometom enega polnjenja baterij in jo čaka lepa prihodnost, če cena pade za nekaj tisočakov. V tretje smo preizkusili Kono s popolnoma novim dizelskim motorjem, pri katerem povprečna poraba ni presegla 5,6 litrov. Vožnja je bila  tekoča, udobna zaradi 7-stopenjskega menjalnika, ki deluje odlično. Udobje je lahko nekoliko ogroženo zaradi velikih platišč in nizkega preseka pnevmatik, zato vsem priporočamo, da ostanete na 17-palčnih.

Hyundai je zelo velikodušen z opremo in dodatki v notranjosti, zato ni več tako poceni kot pred leti. Kona vsebuje veliko sodobnih varnostnih sistemov, ki maksimalno zaščitijo vse potnike, da preprečijo morebitno nesrečo. Glede na ceno, bi lahko v notranjosti vgradili kaj več mehke plastike, saj je sedaj povsod trda. Kona ima v svojem razredu veliko tekmecev, a kljub temu ji dobro uspeva.

Pri vseh vozilih Hyundai, ki imajo vgrajen sistem Auto Hold, bi ga že morali nadgraditi ali posodobiti. Ko sistem aktiviramo deluje odlično, a pri vsakem izklopu motorja se sistem izključi in ga moramo vsakič ponovno aktivirati. To pomeni, da ga moramo večkrat dnevno aktivirati, če želimo, da bo deloval. Nas je to po dveh dneh uporabe minilo.

Vstopna Kona je Trend za katero je potrebno odšteti 15.290 evrov z bencinskim motorjem in dva tisočaka več za SmartStream dizelskim motorjem. Pri obeh izvedenkah imamo lahko dvo ali štirikolesni pogon in 6-stopenjski ročni ali 7-stopenjski samodejni menjalnik. Nivoji opreme so Style, Premium, Impression in že prej omenjeni osnovni Trend. Trenutno poteka prodajna akcija Paket Free na omejeno količino vozil, ki vključuje v določenih nivojih opreme dodatno zatemnjena zadnja stekla, zasilno pnevmatiko ali paketa Lime in Red. V primeru, da izberete kovinsko ali mineralno barvo je treba doplača 400 evrov, pripravo vozila 160 evrov in barva Acid Yellow je brezplačna. Kona ima 5 letno garancijo brez omejitve prevoženih kilometrov.

Plusi: samodejni menjalnik, poraba, ozvočenje, štirikolesni pogon, videz, led žarometi, radarski tempomat.

Minusi: trda plastika v notranjosti, ročne zavore, delovanje Auto Hold.

Cena testnega vozila: 27.810 evrov

Specifikacije

Motor: 1.6-litrski Euro6

Moč: 130 kW (136 KM) pri 4.000 vrt/min.

Navor: 300 Nm od 1.500 do 2.500 vrt/min.

Menjalnik: samodejni

Prestave: sedem

Pogon: dvokolesni-štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 186 km/h

0-100 km/h: 7,9 s

Emisije CO2: 119-127 g/km

Povprečna poraba: 5,3 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 53 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: BAS, ESS, ESC, ATCC, HAC, DBC, TPMS, 2Xisofix, LKA, DAW, 6-zračnih blazin.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 378-1.316 litrov

Obračalni krog: 10,6 m

Masa vozila: 1.577 kg

Platišča: 18-palična (235/45)