Hyundai Ioniq Plug-in

 

Hyundai se zadnje leto intenzivno vključuje v “naelektrene vode“, lahko rečemo, saj je s ponudbo priključnega hibrida zapolnil svojo paleto Ioniq-ov, v kateri imajo zdaj hibrida, priključnega hibrida in popolnoma električnega Ioniq-a. Komur je limuzinska izvedenka všeč, si bo lahko izbral točno tako, ki mu najbolj leži. Električni entuziasti si lahko omislijo popolnoma električnega, vendar bo verjetno zaradi še vedno omejene infrastrukture takih bolj malo, vsaj v Sloveniji. S priključnim hibridom nismo tako omejeni s polnilnimi postajami na začrtani poti ali pri vsakodnevnih opravkih. V primeru, da ga ne napolnimo ali ko mu zmanjka elektrike, lahko še vedno pridemo na cilj z bencinskim motorjem.  Na testu smo veliko privarčevali pri mestni vožnji in z rednim polnjenjem smo se več kot pol dneva vozili brezplačno oz. z minimalnimi stroški. Ioniq je zelo učinkovit in uporaben priključni hibrid, ima kar nekaj prednosti, a tudi kakšno pomanjkljivost v sistemu.

Videz, prostornost in praktičnost

Že samo sprednja maska nakazuje, da ne gre za popolnoma navaden avto in da se pod pokrovom skriva nekaj več. Aerodinamika je zelo pomembna pri porabi, saj se lahko tu kar nekaj privarčuje sploh pri električnih ali hibridnih vozilih. Manj je upora, več kilometrov bomo lahko prevozili. Kljub oblikovalskim “omejitvam“ jim je uspelo oblikovati dokaj lepega Ioniq-a. Spredaj je bolj kot ne zaprt in ima minimalne reže za zrak motorja. Prednji del je postavljen nižje in vse skupaj je bolj okroglo. Dnevne led luči, v obliki črke C, so postavili v skrajni rob odbijača. Žarometi in prav tako zadnje luči sodijo v nivo opreme Premium v LED tehnologiji. Stranska linija je tekoča in minimalistična. Če bi mu dodatno zatemnili zadnja stranska stekla bi pridobil na elegantnem videzu. Zadek je povsem nenavaden, a se ga hitro navadimo. Zadnje vetrobransko steklo je z zračnim spojlerjem predeljeno na dva dela, zato glede pogleda nazaj lahko rečemo, da jim je kompromis dokaj dobro uspel. Z umestitvijo spojlerja namreč dosegamo prihranke energije zaradi povečane aerodinamike, pogled nazaj pa je samo rahlo okrnjen. Vsekakor pa se je nanj potrebno navaditi.  Tudi pri zadnjih lučeh so uporabili ostro linijo črke C. Zadek so vizualno “razširili“ z dodano črno plastiko, kjer sta še dva odsevnika in prostor za registrsko tablico. Na voljo je osem barv zunanjosti. Serijsko ima samo ena platišča v velikosti 16-palcev s čimer so poskrbeli za več udobja.

Notranjost je enobarvna, vendar niti malo monotona, ker so jo popestrili z modrimi obrobami. Voznikov in sovoznikov sedež sta zelo udobna, vsi sedeži so oblazinjeni z blagom. Prostora je precej, a na zadnji klopi ga ni na pretek, tako, da dolge noge znajo trpeti na daljših poteh. Na vratih je dovolj odlagalnega prostora. Volan je multifunkcijski, s čimer so poskrbeli, da ima voznik vse na dosegu rok. Voznikovi števci so popolnoma v digitalni tehnologiji in razdeljeni na tri sektorje. Sredinski del je glavni, ki prikazuje hitrost, vrtljaje, domet in seveda prilagodljiv potovalni računalnik. Grafika prikazovalnika se spremeni skupaj s spremembo načina vožnje, Eco ali Sport. Levi del je rezerviran za prikazovanje načina vožnje oz. prikazuje polnjenje baterije pri zaviranju in pri vožnji po klancu navzdol. Desni del prikazuje stopnjo napolnjenosti baterije.

Na sredini armature se bohoti velik 8-palčni zaslon na dotik, ki je obdan z zračnikoma. Seveda sistem podpira navigacijo TomTom, Apple Car Play in Android Auto, radio DAB. Kdor uporablja pametni telefon z možnostjo brezžičnega polnjenja to pri Ioniq-u ne bo ovira. Klimatska naprava je pregledna, dvopodročna. Voznik ima možnost ogrevanja volana in gretja svojega kot tudi sovoznikovega sedeža. Ozvočenje je dobro, saj so mu vgradili kar 8 zvočnikov Infinity.

Zadnjo klop je moč podreti v razmerju 40:60. Prtljažnik ima 341 litrov in se ga lahko s podrtjem zadnje klopi razširi na 1.401 litrov. Tu smo nekoliko omejeni na višino prtljažnika, saj se zadek spusti precej nizko, kot je to značilno za večino limuzinskih izvedenk. Pod dnom ni veliko odlagalnih mest, ker 2/3 prostora zavzema baterija.

Varnost

Euro NCAP je Ioniq-u podelil vseh pet varnostnih zvezdic (91% za voznika, 80% otroke, 70% pešce in 82% varnostne sisteme). Pri osnovni opremi Style ima Ioniq že veliko varnostnih sistemov, a pri najvišjem nivoju Premium še več. Testni Ioniq je imel sistem za zaviranje v sili (AEB), ki zazna pešce in vsa vozila, sistem za mrtvi kot (BSD), dodan senzor za prečni promet (RCTA). Za ohranjanje voznega pasu je tu sistem (LKAS), ki deluje do hitrosti 60km/h. Za tekočo, umirjeno in varno vožnjo po avtocesti lahko uporabimo radarski tempomat (SCC), ki samodejno ohranja varnostno razdaljo in po potrebi tudi zavira. Za potnike je poskrbljeno s sedmimi zračnimi varnostnimi blazinami, na zadnji klopi sta dve Isofix pritrdišči. Ostali varnostni sistemi so; protiblokirni zavorni sistem ABS, za porazdelitev zavorne sile EBD, ojačevalnik zavorne sile BAS, nadzor stabilnosti vozila ESC, pomoč za speljevanje iz klanca HAC, opozarjanje pri zaviranju v sili ESS, nadzor tlaka v pnevmatikah TPMS.

Vozne lastnosti

V potniško kabino prihaja zelo malo hrupa iz okolice, prav tako zelo malo tudi od bencinskega motorja, kadar deluje. Edini hrup, ki vdira v notranjost je šum od pnevmatik. Preklop iz enega motorja na drugega je zelo hiter in ga ne občutimo. Na elektriko lahko vozimo tudi po avtocesti, saj vozilo pri hitrosti ni omejeno. Električni pogon lahko koristimo dokler se baterija ne izprazni. Z vožnjo na bencinski motor se baterija bolj malo napolni. Na razdalji 25 kilometrov se nam je napolnila za okoli 5%. Pri zaviranju ali vožnji po klancu navzdol se v baterijo povrne kakšen odstotek energije.

Za lahkotnejšo, umirjeno vožnjo po odprtih cestah smo uporabili radarski tempomat, pri prehitevanju pride prav sistem za mrtvi kot. Kadar gremo vzvratno iz parkirnega mesta je dobrodošel sistem za opozarjanje na prečni promet. Seveda je parkiranje enostavno, ker ima vgrajene prednje in zadnje parkirne senzorje, za povrhu pa še vzvratno parkirno kamero.

Presenetljivo je, kako dobre vozne lastnosti ima Ioniq. Z dobro razporeditvijo teže so dosegli odlično lego na cesti in kljub temu, da ima čvrsto vzmetenje, se vozimo zelo udobno. Tokrat niso pretiravali z velikimi platišči in nizkimi pnevmatikami. Testni Ioniq je imel 16-palčna platišča.

Kar nekaj težav smo imeli z avtomatskim menjalnikom, ker enostavno ni vedel v kateri prestavi bi vozil. Če smo ročno prestavili v višjo ali v nižjo, se je program samodejno preklopil iz Normal v Sport. V načinu Sport so obrati podivjali in vožnja je postala neprijetna. Na avtocesti smo želeli sami prestavljati, a po uporabi ročk za upravljanje  menjalnika ob volanu, se je spremenil program in se čez nekaj trenutkov spet vrnil v Normal. Namesto, da bi pri višjih hitrostih ohranil 6-prestavo, je samodejno prestavil v nižjo in s tem so podivjali obrati. Pri nižjih hitrostih v načinu Normal je deloval dobro, a pri višjih hitrostih se ta lepa zgodba žal konča.

Informacije o motorju

Ioniq je eden tistih avtomobilov, ki ima poleg klasičnega motorja z notranjim izgorevanjem še električni motor. Bencinski motor je s prostornino 1,6-litra, 105 konji in 170Nm navora. Elektromotor je 3-fazni sinhronski s 145 konji in kar 270 Nm navora. Očitna razlika med motorjema se pozna pri speljevanju iz mesta. Pri elektromotorju smo prehitro dosegli in presegli hitrost nad 50km/h, kar pa zna biti problematično pri mestni vožnji, v kolikor imate pretežko nogo. Baterija je litij-ionska z izhodno močjo 44kW in kapaciteto 8,9kWh. Zgrajena je iz 12 celic in z enim polnjenjem smo lahko prevozili v povprečju okoli 54 kilometrov. Baterija se je polnila 3h 25min na domači 220V vtičnici, kar je hitro oz. če bi jo polnili na hitri polnilnici, bi se čas polnjenja skrajšal le za slabo uro. Motorja upravljamo s 6-stopenjskim avtomatskim menjalnikom z dvojno sklopko, ki pa ni izpopolnjen in ima kar nekaj težav pri ročnem prestavljanju. Za prvih 100 kilometrov je povprečna poraba goriva od 2 do 3 litra in v ozračje izpusti le 26g/km emisij CO2. Največja hitrost Ioniq-a je 178km/h.

Končno mnenje

Če upoštevamo, da lahko z Ioniq-om vozimo “brezplačno“ dobrih 50 kilometrov je to dobra popotnica za nakup. Kdor ima možnost električnega polnjenja in do službe nima veliko kilometrov “60“ se lahko dnevno vozi za drobiž oz. za ceno ene dobre kave. Ker imamo v zaledju še bencinski motor, ni bojazni, da bi ostali kje na cesti ali, da bi mrzlično iskali prosto in delujočo polnilnico. Sami smo bili zelo navdušeni nad vožnjo in dosegljivostjo baterije. Korejci zadnje čase veliko vlagajo v elektriko in v tem tednu k nam prihaja še električna Kona, ki obeta zelo veliko. Ob nakupu novega priključnega hibrida Ioniq lahko od Eko sklada pridobimo nepovratna sredstva v višini 4.500 evrov, poleg tega lahko pridobite tudi eko kredit z ugodno obrestno mero.

Testni Plug-in Ioniq je zmogljiv priključni hibrid, ki zna varčevati in ga na domačo vtičnico napolnimo v 3h 22min. V primeru, da obiščemo hitro polnilnico se ta čas zmanjša za slabo uro. Ioniq ima vse sodobne varnostne sisteme in na testih EuroNCAP je dobil zelo dobre ocene. Prostora bo dovolj za štiri odrasle osebe in njihovo prtljago. Vožnja je udobna in sproščujoča za vse potnike. Mi smo imeli nekaj težav z upravljanjem oz. delovanjem samodejnega menjalnika z dvojno sklopko in srčno upamo, da to ni stalna praksa tudi pri drugih Ioniq-ih.

Hyundai nudi na baterijo 8-letno garancijo oz. prevoženih 200.000 kilometrov. Priključni hibrid Ioniq je na voljo v treh nivojih opreme; Style, Premium in Impression. Za osnovnega je potrebno odšteti 28.990 evrov, drugega 31.490 in najbolj opremljenega 34.490 evrov. Na seznamu dodatne opreme lahko izberemo med paketi Multimedia, Winter I, II in Saftey II, odvisno od nivoja opreme.

Plusi: vožnja, oprema, sitem za prečni promet, domet baterije, skupna poraba goriva, notranjost, udobje hitro polnjenje baterije.

Minusi: prtljažnik, hrup pnevmatik, svetleča plastika, pogled vzvratno, delovanje samodejnega menjalnika pri ročnem upravljanju.

Cena testnega vozila: 35.980 evrov

Specifikacije

Motor: 1.6-litrski bencinski

Moč: 77,2 kW pri 5.700 vrt/min

Navor: 147 Nm pri 4.000 vrt/min

Moč elektro motorja: 32 kW

Navor elektro motorja: 170Nm

Baterija: litij-ionska polimerna

Kapaciteta (kWh): 8,9

Izhodna moč (kW): 42

Napetost (V): 240

Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 185 km/h

0-100 km/h: 10,8 s

Emisije CO2: 0/79 g/km

Povprečna poraba: 0/3/6,2 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 45 litrov

Gorivo: bencin-elektrika

Zavore: ABS

Varnost: AEB, EBD, BAS, ESC, HAC, ESS, TPMS, 7-zračnih varnostnih blazin, BSD, RCTA, 2xIsofix.

Prostornina prtljažnika: 341/1.401 litrov

Euro NCAP: 5 zvezdic

Obračalni krog: 10,7m

Masa vozila: 1.600 kg

Platišča: 16 palčna (pnevmatike 205/55)