Hyundai ima z modelom i30 Fastback popolno družino.

 

Hyundai je svoji družini dodal novi petvratni kupe, ki ima že značilno Hyundaijevo kaskadno masko, kupejevsko silhueto in izstopajoč spojlet na zadku.

Novi i30 Fastback se ponaša s prefinjeno silhueto, ki jo zaznamujejo proporci dinamičnega športnega kupeja. Odlikujejo ga namreč elegantno padajoča strešna linija, dolg prednji del in izklesane poteze. Njegova vitka kabina se zliva s široko karoserijo, slednjo pa še dodatno poudarijo razširjeni koloteki, ki poskrbijo za vtis čvrstosti. Posebej za model Fastback so bila oblikovana tudi platišča, ki se ujemajo z obliko avtomobila. Poleg edinstvenih 18-palčnih so na voljo tudi posebna 17-palčna. Obenem je streha novega i30 Fastback po zaslugi klasičnih oblikovalskih prijemov v primerjavi s 5-vratnim i30 za 25 milimetrov nižja, kar avtomobil optično razširi, obenem pa pripomore k boljšim aerodinamičnim lastnostim in bolj dramatičnemu vtisu.

Proti zadku spuščena kabina ustvarja elegantno podobo, ki jo je navdihnila vodna kapljica, njen zadnji del pa podpirajo krepke stranice. Oblikovno izrazit zadek novega i30 Fastback poudarja splošen vtis zmogljivosti in samozavesti.

Notranjost novega i30 Fastback uteleša Hyundaijev čut za podrobnosti, ki jih plemenitijo izbrani materiali in vrhunska obdelava. Kromirani dodatki in materiali visoke kakovosti ustvarjajo mirno in prefinjeno vzdušje v potniški kabini. Ekskluzivno pri izvedenki Fastback je potniški prostor lahko odet v usnje rdeče Merlot barve, ki krasi tudi visoko kvalitetne šive in številne druge dodatke. Prava lepota se skriva v malenkostih, in prav za slednje je pri i30 Fastback vrhunsko poskrbljeno. Modeli z opcijskim rdečim usnjem se namreč ponašajo s številnimi dodatki v rdeči barvi, med katere spadajo tudi šivi na volanskem obroču in obrobe zračnikov.

Armaturno ploščo, notranje površine in sedeže navdaja preprosta eleganca, ki ustvarja občutek kakovosti in prostornosti. Osrednji, sredinsko nameščen zaslon na dotik, ki je na voljo tudi v 8-palčni izvedbi, združuje funkcije navigacije, medija in povezljivosti. Multifunkcijski trikraki volanski obroč omogoča enostavno in intuitivno upravljanje funkcij preko ergonomsko postavljenih gumbov, kar veča voznikovo udobje. Kontrolni gumbi navigacije so priročno nameščeni na centralni konzoli in omogočajo instinktivno uporabo, ne da bi pri tem umaknili pogled s ceste.

Kot vsi ostali člani modelne družine i30 tudi novi Fastback demokratizira tehnologijo, saj že serijsko vključuje najnaprednejše sisteme za zagotavljanje aktivne varnosti in pomoč pri vožnji, ki so združeni pod oznako Hyundai SmartSense. Tako je prav vsak novi i30, ne glede na izvedenko, opremljen s sistemom za zaviranje v sili s senzorji za zaznavanje vozil, sistemom za nadzor voznikove zbranosti, sistemom za samodejno zasenčenje dolgih žarometov in sistemom za pomoč pri ohranjanju varnostnega pasu, s čimer ponuja najboljši serijski varnostni paket v svojem razredu.

i30 Fastback je lahko opremljen z naprednim sistemom za zaviranje v sili za prepoznavanje vozil in pešcev, napredno aktivno funkcijo, ki opozarja voznika na izredne razmere in po potrebi samostojno zavira. Sistem deluje s pomočjo radarskih valov in kamere v treh fazah. Najprej voznika opozori vizualno in akustično, nadzira zavore glede na stopnjo nevarnosti za trčenje in zavira na polno, če kaže, da je trčenje neizogibno. Obenem sistem vključi varnostne utripalke. Sistem zaznava tako pešce kot vozila ter prepreči nalet in sicer do hitrosti 180 km/h v primeru trčenja z vozilom ter do hitrosti 60 km/h pri morebitnem naletu na pešca. Deluje vse od hitrosti 8 km/h.

S pomočjo sistema za nadzor voznikove zbranosti (DAA) novi i30 Fastback učinkovito ščiti voznika. Sistem nadzira voznikove manevre in zaznava vzorce, ki kažejo na utrujenost ali nezbranost, s čimer preprečuje morebitne nezgode.

Napredni aktivni radarski sistem za prednastavitev hitrosti z nastavitvijo razdalje do spredaj vozečega vozila (ASCC) vzdržuje vnaprej nastavljeno razdaljo do spredaj vozečih vozil in samodejno poveča (do izbrane hitrosti) ali zmanjša hitrost. Njegovo delovanje je samodejno prekinjeno, ko je hitrost nižja od 10 km/h.

Sistem za nadzor mrtvih kotov (BSD) nadzira mrtve kote vozila in v primeru, da se v njih znajde drugo vozilo, z grafičnim opozorilom v stranskem ogledalu o tem obvesti voznika.

Sistem za opozarjanje na prečni promet (RCTA) zmanjšuje tveganje za trčenje z vozili, ki se nam približujejo, ko vozimo vzvratno iz parkirnega boksa. Z radarsko tehnologijo “preskenira” 180-stopinjsko območje za vozilom in v primeru, da zazna približujoče se vozilo, opozori voznika z vizualnim in zvočnim signalom.

K aktivni varnosti prispeva tudi sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu (LKAS). Sistem zagotavlja vizualno opozorilo na instrumentni plošči, zvočni opozorilni signal ter z aktiviranjem električnega servo volana tudi samodejen zasuk volanskega obroča stran od zarisane črte na cestišču. Če voznik izpusti volan iz rok, se oglasi zvočni opozorilni signal. Voznik na armaturni plošči lahko izbere tri različne stopnje delovanja sistema.

Inteligentni sistem za prepoznavo prometnih znakov (SLIF) med vožnjo voznika prek zaslona instrumentne plošče ter zaslona infozabavnega sistema opozarja na trenutne hitrostne omejitve.

Sistem za samodejno zasenčenje dolgih žarometov (HBA) ponoči zaznava vozila na nasprotnem voznem pasu ali neposredno pred voznikom ter samodejno preklaplja med zasenčenim in nezasenčenim snopom žarometov, s čimer preprečuje, da bi ti zaslepili druge udeležence v prometu. Ko sistem ne zazna več vozil, takoj ponovno aktivira nezasenčeni snop žarometov in tako poveča voznikovo vidno polje.

Kupci lahko izbirajo med 1,4-litrskim bencinskim štirivaljnikom z oznako T-GDI, ki razvije 103 kW (140 KM), ali pa med 1,0-litrskim bencinskim trivaljnikom T-GDI z 88,3 kW (120 KM). V primeru 1,4-litrskega agregata je moč izbirati med šeststopenjskim ročnim menjalnikom ter sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom z dvojno sklopko, ki ponuja tako samodejni kot ročni način pretikanja. 1,0-litrski T-GDI je povezan s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Oba agregata sta za večjo učinkovitost serijsko opremljena s sistemom Stop and Go (ISG).

1,0-litrski T-GDI: Dinamičnost s tremi valji

1,0-litrski T-GDI motor, razvit v Hyundaijevem tehničnem centru v korejskem Namyangu v sodelovanju z evropskim tehničnim centrom v Nemčiji, se ponaša z največjo močjo 88,3 kW (120 KM) in 171,1 Nm navora in zagotavlja popolno kombinacijo dinamičnosti in učinkovitosti z nizkimi izpusti CO2, ki znašajo 120 g/km.

Turbopolnilnik uporablja električni aktuator obvodnega ventila odzračevalnika (EWGA-waste gate), kar omogoča motornemu računalniku, da natančno nadzoruje čas odprtja in količino izpuščenih plinov. Sesalne izgube so manjše, odziv na pedal za plin hiter. Injektorji za direkten vbrizg goriva v valje imajo šest šob, največji pritisk je 200 bar-ov, kar zagotavlja popolno zgorevanje goriva in čist izpuh.

Izpušni kolektor je integriran z glavo motorja, kar omogoča učinkovito hlajenje izpušnih plinov, hkrati pa hitrejše ogrevanje motorja na delovno temperaturo. Rezultat je nižja poraba in čistejši izpuh.

Litrski motor s turbopolnilnikom je na voljo v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

1,4-litrski T-GDI: Lahek, varčen in živahen

1.353 kubični štirivaljni bencinski motor s turbopolnilnikom je bistveno lažji od 1,4-litrskega Gamma motorja. Njegova teža se je v primerjavi s predhodnikom zmanjšala za 14 kg. Obenem se ponaša tudi z večjo učinkovitostjo in največjo močjo 103 kW (140 KM) ter 242 Nm navora in emisijami CO2 med 125 in 134 g/km.

Izpušni kolektor je integriran v samo glavo motorja, kar zmanjša toplotne izgube, kompleten motor je lažji, temperatura izpuha pri visokih vrtljajih se zniža. Turbopolnilnik je integriran z izpušnim kolektorjem, kar pomeni hiter odziv motorja. Navor pri nizkih vrtljajih je tako višji. Nova zasnova vbrizga goriva neposredno v valj izboljšuje izgorevanje in zagotavlja večjo moč in boljšo učinkovitost porabe goriva.

Novi 1,4-litrski T-GDI motor je na voljo s šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom z dvojno sklopko, ki omogoča tako samodejno kot ročno prestavljanje.

Sedemstopenjski robotiziran menjalnik z dvojno sklopko

Hyundai je sedemstopenjski robotiziran menjalnik z dvojno sklopko predstavil v 2015. Je izjemno priročen, saj združuje prednosti samodejnega in ročnega menjalnika. Omenjeni menjalnik zagotavlja učinkovito porabo goriva, do 20% nižje emisije CO2 in do 10% večji pospešek v primerjavi s konvencionalnim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom.

7DCT menjalnik uporablja dve ločeni enolamelni sklopki, vsaka pa ima svoj električni aktuator. Navor motorja se prenaša preko prve sklopke za neparne prestave in preko druge za parne prestave. Dva električna aktuatorja skrbita za vklapljanje prestav glede na režim vožnje; naslednja prestava je vedno že vključena in čaka, da se izključi sklopke predhodne prestave in vključi sklopka nove – navzgor ali navzdol.