Hyundai i30 Wagon 1,6 CRDi DCT Impression

 

Hyundai počasi nadgrajuje, dopolnjuje svoj vozni park z novimi modeli. Poskrbeli so za vsakega kupcaod atraktivnega mestnega terenca Tucson, naelektrenega Ioniqa, športnika i30N in velikega karavana i40. Seveda to ni vse kar ponujajo. V preteklih tednih smo vozili popolnoma novega karavana i30, ki bo z lahkoto zadovoljil z velikim prtljažnikom vse potrebe družin in je hkrati primerljiv z večjim karavanom i40. Za družinski proračun je važna tudi poraba, ki pri dizelski izvedenki ni pretirana. Novega karavana i30 je moč kupiti za 15.000 tisočakov, a ne pričakujte preveč, ker se srednji nivo opreme in dizelskim motorjem prične šele pri 19.000 evrih.

Videz, prostornost in praktičnost

Po zunanjih dimenzijah je karavanska različica od manjšega brata zrasla za dobrih 25 centimetrov, a ostale dimenzije ostajajo nespremenjene. Naš testni karavan je izhajal iz najvišjega nivoja opreme in to se opazi že po zunanjosti, saj ima le ta kromirano masko in kljuke vrat. Vse luči, žarometi so v popolnoma led tehnologiji. Dnevne led luči so postavili pokončno v odbijač. Po našem mnenju prednji del ni tako privlačen kot bi lahko bil, a nas je potolažil zadek karavana, ki je dosti bolj atraktiven. Stranska linija je nekoliko podobna karavanu i40. Strešni letvi sta v srebrni barvi, krom okoli oken je poliran in antena za radio v obliki plavuti. Zadnja stekla so dodatno zatemnjena in prednja solarna, ker se občuti v sončnih dnevih, ker v notranjost ne prihajajo UV žarki in s tem se notranjost kasneje segreje. Velikost platišč je odvisna od nivoja opreme ali doplačila. Karavan i30 je na voljo v 12ih barvah karoserije.

Notranjost karavana se od manjše i30 ni spremenila in sta si identični. Vse skupaj je oblikovano enostavno, zgrajeno čvrsto, kjer so uporabili dobre materiale na otip in videz. Sedeži so v kombinaciji usnja in blaga, ročno zavoro je zamenjala električna z možnostjo AutoHold (v opremi Impression). Voznikov sedež je nastavljiv električno v osnih smereh, volan po višini in globini. Volan je trikraki, oblečen v usnje in multifunkcijski, iz katerega lahko voznik upravlja radarski tempomat, radio, telefonijo, potovalni računalnik itd. Ob volanu sta tudi prestavni ročici za ročno upravljanje prestav.

Velik 8-palčni zaslon na dotik ima integrirano TomTom navigacijo in jo lahko z obiskom pooblaščenega servisa sedemkrat brezplačno nadgradimo. Na sistem se lahko priklopimo z AndroidAuto in AppleCarPlay sistemi. Voznikovi števci, potovalni računalnik so enostavni za branje in hkrati pregledni. Klimatska naprava je dvopodročna s čimer si lahko voznik, sovoznik ločeno nastavljata željeno temperaturo. Kdor ima v lasti pametni telefon, ki omogoča brezžično polnjenje, ga lahko na odlagalnem mestu za telefone tudi hitro napolni.

Spredaj je dovolj prostora tudi za večja potnika, a kljub temu, da je to karavanska različica od zadnje klopi ne smemo pričakovati preveč, ker tu žal ni veliko prostora. Presenečeni smo bili nad velikostjo prtljažnika, ki je že na videz ogromen. Pri uporabi zadnje klopi je prostora za 620 litrov in po podrtju klopi se poveča na 1.650 litrov, kar je za 30 litrov več kot pri Golfu Variant, 148 litrov več od Ford Focusa. Pod prtljažnim dnom je še nekaj manjših odlagalnih mest za manjše stvari. Rob prtljažnika je nizek kar omogoča lažje natovarjanje težjih predmetov ali samo nakupovalnih vreč. Klop je deljiva 40:60 in ima manjšo odprtino za prevoz dveh parov smuči ali palic.

Varnost

Pri varnosti ne bomo izgubljali besed, ker je že vsak osnovni model dodobra opremljen z vsemi potrebnimi varnostnimi sistemi. Seznam dodatne varnostne opreme se je v zadnjem letu zelo razširil in tisti zahtevnejši kupci lahko dodajo marsikaj uporabnega.

Vsi nivoji opreme že serijsko dobijo AEB sistem za zaviranje v sili s prepoznavanjem vozil, FCWS sistem predhodne zaznave in opozorila na morebitni trk, LKAS sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu, DAA sistem za nadzor voznikove zbranosti, HBA sistem za samodejno zasenčenje dolgih žarometov, protiblokirni zavorni sistem ABS, ojačevalnik zavorne sile BAS, program za nadzor stabilnosti vozila ESC, sistem za pomoč pri speljevanju v klanec HAC, opozorilni sistem ob zaviranju v sili ESS, sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah TPMS, čelni zračni blazini za voznika in sopotnika, stikalo za izklop sopotnikove zračne blazine, stranski zračni blazini in stranski zračni zavesi, 2 ISOFIX pritrdilni mesti na zadnjih sedežih, projekcijski žarometi z dodatnimi lučmi za osvetlitev ovinka, samodejno zaklepanje vozila med vožnjo in samodejno odklepanje vozila v primeru trka.

Testnemu karavanu i30 so iz seznama dodatne varnostne opreme dodali še radarski tempomat, sistem za zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev, sistem za nadzor mrtvih kotov, zračno blazino za voznikova kolena in sistem za opozarjanje na prečni promet zadaj.

Vozne lastnosti

Vozne lastnosti karavanske različice se niso kaj dosti premenile od svojega manjšega brata i30, saj imata oba isto medosno razdaljo 265cm. Karavan ima dokaj čvrsto podvozje in se ga pelje izvrstno skozi ovinke, a posledično je nekoliko manj udobja. Hyundai zelo veliko vlaga v razvoj podvozja, saj se zaveda, da so evropski kupci precej zahtevne stranke, ki pričakujejo veliko. V Sloveniji bi morali dodati kar zračno vzmetenje, glede na to kakšne luknje imamo pa zime še ni konec. V kolikor boste karavana uporabili v družinske namene, priporočamo, da se izognete nakupu velikih 17-palčnih platišč in nizkim pnevmatikam. Res, da večja platišča naredijo lepši avto, a po drugi strani menimo, da družina potrebuje več udobja kot lepote. Voznik lahko z gumbom DriveMode izbira že v naprej pripravljene programe vožnje kot je Normal, Sport in Eco. Glede na izbiro programa se spreminja tudi moč motorja, delovanje menjalnika in volana.

Informacije motorja

Hyundai stavi na tri različne motorje, med katerimi sta dva bencinska 1.0 in 1.4-litra, ter dizelski s prostornino 1.6-litra. Testni i30 karavan je imel najmočnejši dizelski motor s 100kW (136KM). V zadnjem letu so že veliko modelov opremili z sedemstopenjskim menjalnikom DCT, ki ima dvojno sklopko in deluje odlično. Menjalnik si je mogoče izbrati za doplačilo pri modelih T-GDI 140 in obeh dizelskih motorjih (81 in 100kW). Turbodizelski motor ima glede na prostornino pri Hyundaju največ navora, ki znaša 300Nm in je dosegljiv od 1.750 vrt./min do 2.500 vrt./min. Po tehničnih podatkih je najvišja hitrost karavan 198km/h. Motor in menjalnik delujeta glede na izbran program ves čas usklajeno. Hyundai bo moral v prihodnosti  postoriti na področju porabe motorjev, ker pri nekaterih modelih niso prav nič varčni.

Poraba dizelskega goriva se je na testu gibala pri 6,6l/100km in na prevožen kilometer je izpustil do 112g emisij CO2 in 0,0267NOx. Kadar se vozi zmerno po avtocesti in uporabi tempomat, se poraba zniža za dobrega pol litra in z vožnjo po mestu približa sedmim litrom.

Končno mnenje

Korejski Hyundai zadnja leta samo pridobiva na ceni, kvaliteti in prodajnih številkah po Evropi. Zgodi se, da kdaj pa kdaj prehiti Nemca po levi strani. Hyundai nameni veliko na kvalitetno notranjost in brezhibno delovanje njihovih vozil. Na vsa svoja nova vozila nudijo 5-letno garancijo brez omejitve kilometrov. Edini pogoj je, da v tem času redno obiskujemo pooblaščene servise in s tem zagotovimo preživetje servisov. Hyundai že nekaj časa ni več tretjerazredna avtomobilistična znamka, a ne smemo pozabiti, da se tudi cena z vsako prenovo, novim modelom poviša. To opravičujejo s tem, da so vozila bolj opremljena in bolj varna. Nekaj malega je že res, a večji delež je povečanje dobička in vsi tisti, ki si želimo bolj opremljenega Korejca, moramo seči globje v žep.

Testni karavan i30 je z opremo Impression ponujal vse in še več, kar potrebuje vsakodnevni voznik, da pride iz točke A v B. Kljub temu, da je bil iz najvišjega nivoja opreme, so mu dodali še za 3.560€ dodatne opreme.

Prednost karavanske različice je, da ima ogromen prtljažnik, največjega v svojem razredu. Vožnja je postala precej čvrsta  in na trenutke že preveč za družinske uporabnike. Spredaj bo prostora dovolj, tudi za tiste velike, a zadaj ga žal ni. Tisti z večjimi potrebami po prostoru, lahko za dobrih 20.000€ kupijo že karavana i40, ki ima ogromno prostora za vse potnike in prtljažnik s 1.719 litri.

Med varnostnimi sistemi so nam zelo pri srcu sistem za opozarjanje na prečni promet, sistem za mrtvi kot in radarski tempomat. V kolikor bi se sami odločili za nakup Korejca, bi bili pripravljeni doplačati 1.500€ za menjalnik DCT, saj ta deluje odlično in poleg sistema dobimo še sistem za prilagajanje trdote volana.

Osnovni model Trend z motorjem MPI 100 se začne pri ceni 14.690€, a dizelska različica začne pri 18.140€, kar je po našem občutku nekoliko preveč denarja za najnižji nivo opreme.

Plusi: LED žarometi, prostoren prtljažnik, tiha potniška kabina, menjalnik, čvrsta vožnja.

Minusi: ozka sedeža spredaj, vidljivost na stran in nazaj, previsoka cena dizelskega motorja, sistem AutoHold.

Cena testnega vozila: 27.450 evrov.

Specifikacije

Motor: 1,6-litrski turbodizelski Euro 6b

Moč: 100 kW (136 KM) pri 4.000 vrt/min.

Navor: 300 Nm od 1.750 do 2.500 vrt/min.

Menjalnik: samodejni - DCT

Prestave: sedem

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 198 km/h

0-100 km/h: 9,1 s

Emisije CO2: 116 g/km

Povprečna poraba: 5,6 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 53 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: AEB, BSD, RCTA, ASCC, SLIF, AEB, FCWS, BAS, ESC, HAC, ESS, TPMS, LKAS, DAA, HBA, 7x zračnih blazin, 2xIsofix

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 602/1.650 litrov

Obračalni krog: 11,9 m

Masa vozila: 1.534 kg

Platišča: 17-palčna (225/45)