Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi

Hyundai je s svojimi novimi vozili z oznako i naredil velik preskok v kvaliteti v primerjavi s prejšnjimi modeli. Pred časom smo na testu že imeli i30, ki je požel veliko pohval in pri katerem je bilo težko najti kakšno slabost. Enako kvaliteten je tudi i30 wagon, ki pa ima od svojega "brata" za 150/326l večji prtljažnik.

Videz, prostornost in praktičnost

Na Hyundaiju pravijo, da je i30 wagon "magnetno privlačen", kar jim ne moremo oporekati, saj je z vsemi svojimi linijami, atraktivno sprednjo masko (LED dnevnimi žarometi), kromiranimi režami v maski, linijo, ki se iz maske preseli na sam bok vozila do konca in z lepo oblikovanimi zadnjimi lučmi, natanko to. Kupec lahko izbira med 11 barvami karoserije in 10 kombinacijami barv v notranjosti.

Atraktivnost se iz zunanjosti prenese v notranjost vozila, kjer so izbrali dobre in kvalitetne materiale in se potrudili pri sami ureditvi notranjosti. Na vratih so uporabili mehko plastiko in lepo oblazinjenje, vsi spoji so brez špranj in nikjer nič ne odstopa ali štrli. Vključili so res kvalitetne materiale, moderno oblikovane zračnike, multifunkcijski volan itd., da se voznik med vožnjo počuti res udobno. Vsi merilniki so obrobljeni s kromirano obrobo, lučke na armaturni plošči so prijetne modre barve, vsi komandni gumbi pa so točno tam, kjer jih voznik pričakuje.

Tudi odlagalnega prostora je v vozilu zelo veliko, saj je izkoriščen skoraj vsak delček vozila. Sedeži so udobni, tako prednji kot zadnji, in tudi prostora za noge je dovolj.

V prtljažnem prostoru imamo kar nekaj prostora, 528 litrov oz. če podremo zadnja sedeža, 1.642 litrov. Poleg tega je po podrtju zadnjih sedežev odlagalna površina v celoti ravna, kar je zelo priročno za prevažanje daljših, ravnih tovorov. Zadnje sedeže lahko podremo v razmerju 2/3 ali 1/3. V prtljažniku lahko v električnem hladilniku ohladimo celo pijačo. Hladilnik deluje preko 12V vtičnice.

Udobje

Pri i30 wagonu ne primanjkuje niti udobja niti tehnološko naprednih sistemov. Na volanskem obroču je veliko komandnih gumbov za telefonijo, radio, tempomat in za uravnavanje trdote servo volana. Tudi odlagalnega prostora je v vozilu zelo veliko, saj je izkoriščen skoraj vsak delček avtomobila. Sedeži so udobni, tako prednji kot zadnji, in tudi prostora za noge je dovolj.

Pod udobje lahko prištejemo še dvopodročno samodejno klimatsko napravo, ogrevana sprednja sedeža, naslon za roko med prednjima in zadnjima sedežema, avdio sistem s CD/MP3 predvajalnikom in s šestimi zvočniki, vtičnicama za USB ključek in AUX  priključek. Voznik ima na vratih vsa avtomatična stikala za pomik stranskih stekel, stikalo za nastavitev stranskih ogledal in gumb za poklop ogledal.

Varnost

Pri Euro NCAP si je avtomobil prislužil pet zvezdic za varnost - odlikujejo ga različni varnostni sistemi, sedem zračnih blazin (dve stranski, dve sprednji, dve stranski zavesi in za voznika, zračna zavesa za kolena), čvrsta karoserija, elektronski nadzor stabilnosti VSM, utripanje zavornih luči ob silovitem zaviranju, protiblokirni zavorni sistem ABS, sistem ki nam pomaga pri speljevanju s klanca HAC, na zadnji klopi pa je tudi vgrajen sistem ISOFIX (za pritrjevanje otroških sedežev).

Vozne lastnosti

Vozne lastnosti so pri i30 wagonu enake kot pri i30, saj imata vozili enako medosno razdaljo (2.650mm).  Avtomobil se lepo prilagaja cestišču, ovinkom in ima dobro podvozje, ki blaži udarne jame na cestišču, obenem pa se pri dinamični vožnji skozi ovinke lepo drži cestišča in se ne nagiba. Prestavna ročica se premika gladko, zato jo z lahkoto prestavljamo v nižje oz. višje prestave.

Hyundaijeva vzvratna kamera se skriva v znaku Hyundai na zadku vozila. Ko prestavimo prestavno ročico v vzvratno prestavo, se znak dvigne, posnetek pa se nam prikaže v vzvratnem ogledalu. Prikaže se tudi "pot" vozila, ki nam pomaga pri manevriranju v utesnjenih parkirnih prostorih. Na sprednjem in zadnjem odbijaču so vgrajeni parkirni senzorji, ki nas zvočno opozarjajo na ovire. Ves sistem dobro deluje in nam prepreči, da bi poškodovali svoje ali tuje vozilo. Zaradi svoje velikosti 4.485 mm, potrebujemo 11.4 metrov prostora za obračalni krog.

Pohvalimo lahko tudi vgrajen sistem, ki v primeru, da parkiramo in bolj glasno poslušamo radio/CD/MP3, avtomatično utiša predvajalnik, da lahko bolje slišimo opozorilni zvok parkirnih senzorjev.

 Informacije o motorju

V i30 wagon so vgradili dizelski agregat 1.6 CRDi s 128 konjskimi močmi in z navorom 260 Nm pri 1900-2750 rpm. Vozilo doseže 193km/h in po tovarniških podatkih v ozračje spusti 110g/km emisij ogljikovega dioksida. Motor je poskočen, nudi izjemno moč, lepo premaguje vzpone, vleki prikolice pa je kos brez težav.

Končno mnenje

I30 wagon se od svojega manjšega brata i30 razlikuje v dveh stvareh. Prva je večji prtljažni prostor, in sicer za kar 150/326 litrov, druga pa za 900 € višja cena. Kdor bo potreboval več prostora, bo verjetno brez težav in pretiranega razmišljanja dodal to vsoto, saj mu zagotovo ne bo žal, ko se bo z družino odpravil na počitnice in tudi kdaj drugič. Cena bencinskega modela Life s popustom znaša 13.890 €, modeli z  dizelskim motorjem pa so na prodaj od 15.690 € do 19.190€. Pri motorjih lahko izbiramo med šestimi kombinacijami, zato se bo za vsakogar zagotovo našel pravi. Vozilo ima tudi dokaj nizko povprečno porabo, in sicer 5.4l/100km, kar tudi ni zanemarljivo, saj lahko na letni ravni s tem privarčujemo kar nekaj evrov.

Plusi: varčen, prostoren, udoben, kakovostna notranjost, parkirni sistem.

Minusi:

Specifikacije:

Motor: 1.6-litrski, štirje cilindri

Moč: 94 kW pri 4.000 rpm

Navor: 260 Nm pri 1900-2750 rpm

Menjalnik: ročni

Prestav: 6

Pogon: 2-kolesni

Zavore: zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 193 km/h

0-100km/h: 10,9 s

Emisije CO2: 110 g/km

Povprečna poraba: 5,4l/100km

Prostornina posode za gorivo: 53 litrov

Gorivo: Dizel

Zavore: ABS

Varnost: ABS, EPS in VSM, HAC, 7 x zračne blazine

Prostornina prtljažnika: 528/1642 litrov

Obračalni krog: 11,4 m

Masa vozila: 1.401 kg

Platišča: 16 inčev