Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI Impression

 

Hyudai je prva znamka, ki si je upala v teh časih, ko so popularni športni terenci poslati na trg novo, petvratno kupejevsko različico i30 Fastback. Priznati je treba, da jim je uspelo izdelati pravega lepotca, ki zna očarati tudi tiste, ki niso ljubitelji korejskih znamk. Maska je športna, zadek pa premijskega izgleda. V notranjosti je uporabljenih veliko kvalitetnih materialov. Opremljen je z vsemi sodobnimi varnostnimi sistemi in pelje se ga odlično. Testiran je na evropskih cestah oz. prilagojen evropskemu kupcu. Žal sta na izbiro samo dva bencinska motorja, a v tolažbo je dejstvo, da je za doplačilo na voljo dober 7-stopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko.

Videz, prostornost in praktičnost

Hyundai nadaljuje svoje nove smernice glede kaskadaste oblike prednje maske tudi pri Fastbacku, kar ga vsekakor naredi športno - elegantnega. Žarometi so podolgovati v tehnologiji Bi-LED, dnevne LED luči so vgrajene v spodnji del odbijača in zadaj so prav tako LED luči. Padajočo strešno linijo so poudarili s poliranim kromom, ki se nahaja okoli stranskih oken. Obuli so ga v velika pet-kraka 18-palčna platišča. Ker gre za kupejevsko obliko, se zadnje steklo strmo spušča in nima zadnjega brisalca, zadek se zaključi z vpadljivim spojlerjem, ki mu da pridih prestiža. Zgodilo se je celo, da ga je naključni sprehajalec zamenjal za Porscheja, ker ni bil pozoren na znamko oz. logotip. I30. Fastback je na izbiro v 11 različnih barvah karoserije in tremi različnimi lahkimi platišči v velikosti od 16 do 18-palcev.

Za notranjost so izbrali dobre materiale tako na otip, kakor tudi na pogled. Armatura je oblikovana enostavno in je zgrajena kompaktno. Tu niso kaj preveč komplicirali, razdelili so jo na dolg zgornji in ožji osrednji del. Na vrhu in na sredi armature ja nameščen 8-palčni zaslon na dotik z vsemi pripadajočimi sistemi. Na vsaki strani zaslona so še mehanski hitri gumbi za hiter dostop do radia, navigacije, telefonije in ostalih nastavitev.

Voznikovi števci so pregledni in zelo uporaben je še potovalni računalnik v velikosti 4,2-palca, ki na zaslonu prikaže vse potrebne informacije o vozilu, tako, da je voznik vedno na tekočem. Oblazinjenje je bilo proti plačilu v celoti iz usnja in prednje sedeže je bilo moč ogrevati, v vročih dneh pa hladiti. V notranjosti je bilo dovolj uporabnih odlagalnih mest. Za vstop v vozilo in za zagon vozila  ključ ni potreben. Kdo že ima v lasti pameten telefon, ki dopušča brezžično polnjenje, vam novi i30 Fastback to že omogoča.

Voznik in sovoznik imata spredaj dovolj prostora in možnosti za prilagoditve in namestitve udobja, medtem, ko na zadnji klopi ni tako, tudi s prostorom je bolj omejeno.. Zaradi nizke lege vozila oz. kupejevske oblike je vstopanje in izstopanje malce težje za tiste, ki imajo težave s hrbtenico.

Prtljažnik je precej radodaren glede na obliko vozila in nudi 450 litrov prostora. Klop je deljiva v razmerju 40:60 in po podrtju v celoti se volumen prtljažnika poveča na 1.351 litrov. Pod dnom je še kar nekaj odlagalnega prostora. Sredinski del zadnje klopi ima še odprtino za morebiten prevez smuči ali drugih daljših predmetov.

Varnost

Hyundai z vsakim novim modelom doda kakšen nov varnosti sitem in to že pri osnovnem nivoju opreme. I30 Fastback ima vgrajene vse varnostne sisteme, tiste bolj uporabne, napredne pa je treba doplačati, kot pri vseh drugih znamkah. Res je tudi, da so pri Hyundaiu seznam dodatne opreme zelo skrčili in namesto tega že vnaprej pripravili določene pakete opreme, s čimer so kupce »prisilili«, da vzamejo tudi tisto, česar niso nameravali in s tem plačajo več.

Standardni varnosti sistemi so; ABS, BAS, ESC, HAC, ESS, TPMS, 6-zračnih blazin. V paketu opreme Amart Sense I so dodali AEB, FCWS, LKAS, DAA IN HBA. Pri najvišjem nivoju opreme dobimo še električno zavoro s funkcijo EPB, ki samodejno zadrži vozilo na mestu. Edina težave tega sistema je, da jo moramo z vsakim izklopom oz. ponovnim zagonom vozila znova in znova ročno aktivirati. Pri testih Euro NCAP je dobil vseh pet zvezdic in na zadnji klopi ima še dva ISOFIX pritrdišča.

Testni i30 Fastback je imel za doplačilo dodano zračno blazino za voznikova kolena, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, aktivni radarski tempomat in paket SmartSense ll, ki vključuje sistem za nadzor mrtvih kotov, za opozarjanje na prečni promet in sistem AEB za zaviranje v sili s prepoznavanjem vozil in peščev.

Vozne lastnosti

Vozne lastnosti novega i30 Fastback-a so odlične in v družini i30 najboljše. Medosna razdalja meri 2.650 milimetrov in poskrbi za dobro vožnjo in hkrati za prostorno notranjost. Nekoliko trše vzmetenje zagotavlja čvrsto vožnjo po ovinkastih cestah in ne prihaja do nikakršnih nagibanj. Tudi samo vozilo je dokaj nizko in od tal oddaljeno le 135mm. Obut je bil v velika 18-palčna lahka platišča in nizke pnevmatike. Volan je dobro obvladljiv, vozniku nudi vse potrebne informacije glede obnašanja vozila na cesti. Trdota volana se spreminja tudi glede na izbran program vožnje (Drive Mode Select). Pri vsakem programu se spreminja tudi delovanje samodejnega menjalnika z dvojno sklopko. Lahko bi rekli, da ima novi i30 Fastback najboljše vozne lastnosti od vseh Hyundaievih vozil.

Informacije motorja

Hyundai se je nekoliko omejil z raznolikostjo motorjev pri določenih modelih. Pri i30 Fastback sta tako le dva bencinska motorja prostornine 1,0 in 1,4-litra. Mi smo preizkusili močnejšega s 140 konji, ki so dosegljivi pri 6.000 vrt./min. Kljub temu, da gre za bencinski motor pa ima visok navor 242 Nm in ves uporaben pri 1.500 do 3.200 vrt./min. S polnim rezervoarjem goriva, ki ima prostornino 53 litrov, smo prevozili okoli 700 kilometrov, kar ni malo za bencinski motor. Motor izhaja iz emisijskega razreda Euro6 in na prevožen kilometer izpusti od 125 do 129 g emisij CO2. Motor vleče tudi pri nizkih vrtljajih in to zaradi visokega navora, kot ga je imel naš testni Fastback. Oba motorja se serijsko upravlja s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, z doplačilom 1.500 evrov ga lahko nadgradimo s 7-stopenjskim avtomatskim menjalnikom z dvojno sklopko. Menjalnik deluje suvereno in tekoče pri vseh načinih vožnje. Poraba goriva se je gibala med 6,6 in 7,3 litra.

Končno mnenje

Hyundai je v svoj novi i30 Fastback vložil kar nekaj truda. Znova in znova dokažejo, da jih ne gre podcenjevati. Z novim kupejem potrjujejo, da so pripravljeni postreči z vedno novimi presenečenji. I30 Fastback ima dva bencinska motorja, naš močnejši je deloval dobro in ekonomično. Ker so mu dodali 7-stopenjski avtomatski menjalnik, je bila vožnja še bolj prijetna. V primeru nakupa i30 Fastback bi bili pripravljeni odšteti dodatnih 1.500 evrov za avtomatski menjalnik z dvojno sklopko. Brez težav bi lahko iz seznama dodatne opreme črtali usnjeno notranjost ali pa strešno okno v zameno za omenjeni menjalnik.

I30 Fastback se pelje odlično, vožnja je čvrsta in med modeli i30 najboljša. Prostora v potniški kabini je dovolj, prtljažnik ima veliko prostora. Najbolj nas je motil hrup pnevmatik, ki je vdiral v notranjost tudi pri nižji hitrosti zaradi premalo izolacije stranskih vrat ali blatnikov. Zaradi same zasnove vozila je tudi pogled nazaj zelo omejen, a brez skrbi glede parkiranja, ki bo enostavno, saj ima prednje-zadnje parkirne senzorje in vzvratno parkirno kamero. I30 Fastback bo primeren za vse tiste, ki iščejo elegantnega kupeja in še vedno dovolj uporaben prtljažnik.

Pri šibkejši izvedenki lahko izbiramo med štirimi nivoji opreme in najcenejšega lahko kupite za 15.990 evrov. Močnejši motor z isto opremo je dražji le za 900 in se ga izplača izbrati. Kljub temu, da je testni Fastback izhajal iz najvišjega nivoja opreme, so mu dodali še nekaj dodatnih sistemov in dodatkov, kar je naneslo dodatnih 5.100 evrov. Cena je bila kar precej visoka in vprašanje je res, koliko bo kupcev v Sloveniji, ki bi ga v taki sestavi kupilo. I30 Fastback ima 5-letno garancijo brez omejitve kilometrov.

Plusi: zunanji izgled, notranji materiali, 7-stopenjski menjalnik, vožnja, varnosti sistemi, Bi-LED žarometi.

Minusi: hrup pnevmatik, pogled nazaj, končna cena z dodatno opremo.

Cena testnega vozila: 27.020 evrov

Specifikacije

Motor: 1.4-litrski turbo bencinski Euro6

Moč: 103 kW (140 KM) pri 6.000 vrt/min.

Navor: 242 Nm od 1.500 do 3.200 1.750 vrt/min.

Menjalnik: avtomatski/ročni

Prestave: sedem

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 203 km/h

0-100 km/h: 9,5 s

Emisije CO2: 125-129 g/km

Povprečna poraba: 7 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 53 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: AEB, FCWS, LKAS, DAA, HBA, BAS, ESC, HAC, ESS, TPMS, BSD, RCTA, 7x zračna blazina, 2x ISOFIX.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 450/1.351 litrov

Obračalni krog: 10,6 m

Masa vozila: 1.511 kg

Platišča: 18-palčna (225/40)