Hyundai Elantra 1.6 CRDi

 

Po nekaj letih čakanja je na ceste končno pripeljala nova Elantra, ki je danes videti bolje, kot kdajkoli prej. Je prava limuzina, ki je bolj zrela, prefinjena in sodobnejšega videza. Njene novosti so: dizelski motor prostornine 1.6-litra, SmartKey, pametni prtljažnik, ki se samodejno odpre in sodobni varnostni sistemi. To pomeni, da bo Elantra v Sloveniji našla kar nekaj novih lastnikov. Ti lahko pričakujejo veliko za svoj denar, saj jih ne bo razočarala.

Videz, prostornost in praktičnost

Pri novi Elantri izstopajo prednje in zadnje LED luči, ki poudarijo eleganco in modernost. Ksenon žarometi imajo v mraku ali nočni vožnji res dobro svetilnost. Prednja maska ima vdelano šestkotno kromirano "ustnico" (zračne reže motorja). Prednji del je v celoti oblikovan zelo dinamično in zato so dosegli tudi nizek upor, ki znaša le 0,27, kar je najmanj v tem segmentu. Skupek krivulj se vije vzdolž celega vozila. Elantro so obuli v 17-palčna lita platišča. Stranske kljuke vrat so v kromu in osvetljene v LED tehnologiji. Na izbiro pa je kar enajst barv karoserije.

V notranjosti so uporabili svetlejše materiale, ki so precej bolj kvalitetni in lepši na videz od tistih, v stari Elantri. Potniška kabina je prostorna, vse glavne uporabniške komande pa so logično razporejene. Odlagalnih mest je dovolj na vratih in pod naslonom za roko, kjer se skriva še USB priključek za polnjenje raznih naprav. Prednja sedeža in zadnja klop imajo možnost gretja, hkrati pa dovolj prostora za pet odraslih potnikov, tudi tistih malo višjih. Voznikov in sovoznikov sedež sta nastavljiva v vse smeri. Voznik ima možnost ogrevanja usnjenega volana. Malce smo bili razočarani nad velikostjo zaslona na dotik, ki ne omogoča uporabe navigacije in je tudi ni mogoče dokupiti. Enobarvni TFT zaslon med števcema prikazuje vse potrebne informacije o vozilu. Notranje vzvratno ogledalo ima funkcijo samozatemnitve.

Prtljažnik je za limuzino presenetljivo velik in ima 458 litrov prostora. Odprtina zadnje klopi je majhna. Prtljažna vrata se odprejo sama, če vsaj tri sekunde stojimo ob vozilu s ključem v žepu.

Varnost

Poleg sodobnega videza ima Elantra že pri osnovni opremi veliko sodobnih varnostnih sistemov: ABS, EBD, BAS, ESC&VSM, TPMS, HAC, šest zračnih blazin. Za doplačilo ali pri izbiri višjega nivoja oprema pa ima še BSD (nadzor mrtvega kota), RCTA (sistem za opozarjanje na prečni promet), ki deluje za območje 180°, ter LCA (pomočnik za menjavo voznega pasu).

Vozne lastnosti

Pri Elantri so izboljšali tudi vozne lastnosti, saj vzmetenje dobro absorbira večje in manjše luknje na cestišču. Prenovljeni elektroservo volan poskrbi za lahko upravljanje z vozilom. Obračalni krog znaša le 10,6 metra. Na splošno je Elantra udobna tako med vožnjo po mestu, kot tudi na odprtih cestah. Vožnja do 120km/h je zelo umirjena in tiha, a hrup v potniški kabini se kaj hitro poveča, ko zvišamo potovalno hitrost po avtocesti. Pri višjih hitrostih postane Elantra plavajoča, zato je treba volan precej bolj popravljati v pravo smer vožnje oz. linijo.

Informacije o motorju

Stare Elantre so do zdaj ponujale le bencinske motorje, nova pa ima sedaj na voljo tudi dizelski motor 1.6-litra. S pametno vožnjo lahko pri tem motorju dosežemo res ekonomično porabo goriva. Motor doseže pri 4.000 vrt./min 136 konjev in 260 Nm navora v območju med 1.500 in 3.500 vrt./min. Testna Elantra je imela šest stopenjski ročni menjalnik, ki deluje dobro in se ga z lahkotno upravlja. Za doplačilo 1.000 evrov lahko kupimo samodejni sedem stopenjski menjalnik z dvojno sklopko, ki po naših izkušnjah deluje zelo dobro. Dizelski motor na prevožen kilometer v ozračje izpusti 118 g emisij CO2. Z novo Elantro smo prevozili testni "krog" 860 kilometrov, naša povprečna poraba pa je dosegla 5,4 litre na sto kilometrov.

Končno mnenje

Nova Hyundai Elantra je na trg prinesla veliko svežine in novosti, sploh glede opremljenosti ter varnosti. Lahko bi rekli, da za denar, ki ga je treba zanjo odšteti, ponuja res veliko. Ima nov, varčen dizelski motor, avtomatizirana prtljažna vrata s samodejnim odpiranjem, dovolj prostora za pet odraslih oseb, že osnovni model Elantre pa ima vse potrebne varnostne sisteme.

Izbiramo lahko med tremi nivoji opreme: Comfort, Style in Premium. Cena bencinske izvedenke se giblje med 15.500 in 20.300 evri. Če izberete dizelski motor, boste morali dodati še 1.800 evrov. Pri dizelskem motorju sta na voljo dva menjalnika, ročni ali sedem stopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko.

Hyundai je pripravil tudi pet različnih paketov dodatne opreme, ki določajo stopnjo udobja, varnosti in videza. Kot smo že pri Hyundaiu vajeni, ima tudi nova Elantra petletno garancijo brez omejitve kilometrov, pet let asistence na cesti ter petletni brezplačni preventivni pregled vozila.

Plusi: sodoben, dinamični videz, prtljažna vrata s samodejnim odpiranjem, prostornost, sodobni varnostni sistemi, ekonomičen motor.

Minusi: majhen ekran brez navigacije, veliko trde plastike.

Cena testnega vozila: 20.600 evrov.

Specifikacije

Motor: 1.6-litrski turbodizelski

Moč: 100 kW (136 KM) pri 4.000 vrt/min

Navor: 260 Nm pri 1.500 - 3.500 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 194 km/h

0-100 km/h: 10,4 s

Emisije CO2: 118 g/km

Povprečna poraba: 5,3 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 50 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost:  EBD, BAS, ESC&VSM, TPMS,  HAC, BSD, LCA, RCTA, šest varnostnih blazin, 2 x ISOFIX

Euro NCAP: /

Prostornina prtljažnika: 458 litrov

Obračalni krog: 10,6 m

Masa vozila: 1.390 kg

Platišča: 17 palcev (225/45)