Fordova nova proizvodna linija dizelskih motorjev porabi za polovico manj energije; z letnimi prihranki vode bi lahko napolnili sedem olimpijskih bazenov

 

Za proizvodnjo povsem novega 2,0-litrskega motorja EcoBlue je Ford v centru za proizvodnjo dizelskih motorjev v Dagenhamu – največjem tovrstnem Fordovem proizvodnem obratu – namestil najsodobnejšo proizvodno linijo, s katero bodo porabo vode in energije v primerjavi s prejšnjo proizvodno linijo za 1,8-litrski dizelski motor TDCizmanjšali za več kot 50 odstotkov na izdelani motor.

Z začetno kapaciteto 350.000 motorjev na leto bo poraba vode na motor med najnižjimi od vseh Fordovih proizvodnih obratov po vsem svetu, kar bo v primerjavi z letom 2011 omogočilo letni prihranek 17,5 milijona litrov vode – z njo bi lahko napolnili sedem bazenov, ki ustrezajo meram po olimpijskih pravilih.

Orodja z minimalnim mazanjem (minimum quantity lubrication – MQL), ki velike količine hladilnega sredstva med postopki obdelave kovin nadomestijo z razpršenim oljem za hlajenje, mazanje in čiščenje, uporabijo kar 99,8 odstotka manj vode od strojev, ki jih bodo nadomestila, kar bo zadoščalo za letni prihranek 16 milijonov litrov vode.

Zmanjšanje količine hladilnega sredstva, ki ga je treba prečrpati po obratu, znatno zmanjša tudi porabo energije. Trije manjši hladilni sistemi porabijo približno 70 odstotkov manj energije, zato se bo poraba energije na motor zmanjšala s 188 kWh leta 2011 na 92 kWh v letu 2016 – to bi zadoščalo za enotedenske energetske potrebe povprečnega gospodinjstva.

Nova osvetlitev s svetili LED je v skladu s Fordovimi standardi in bo dodatno zmanjšala porabo energije za skoraj 750.000 kWh letno – takšna količina energije bi en teden zadoščala za 7500 gospodinjstev.

“Odkar je Henry Ford uvedel tekoči trak, ima Ford vodilno vlogo pri proizvodnih inovacijahin naš novi obrat v Dagenhamu v Veliki Britaniji ni izjema,” je povedala Linda Cash, podpredsednica, zadolžena za proizvodnjo pri Fordu Evropa. “Ford uporablja najnovejše tehnologije, s katerimi zagotavlja, da proizvodnja povsem novih dizelskih motorjev EcoBlue izpolnjuje najzahtevnejša merila glede trajnosti in obenem prispeva k doseganju naših globalnih okoljskih ciljev.”

Fordov globalni cilj je zmanjšanje toplogrednih plinov na proizvedeno vozilo za 30 odstotkov v obdobju od leta 2010 do leta 2025, prav tako pa si prizadeva za zmanjšanje porabe vode pri proizvodnji vozil, pri čemer je že dosegel svoj cilj, saj je od leta 2009 do leta 2015 porabo vode zmanjšal za 30 odstotkov.

Nova proizvodna linija za motorje Ford EcoBlue v Dagenhamu znatno prispeva k doseganju Fordovih globalnih ciljev in snovanju prihodnjih ukrepov.

Med nadaljnjimi pobudami za varčevanje z energijo in viri v Fordovem dizelskem centru v Dagenhamu so:

  •        Nična količina odpadkov za odlagališča s pomočjo inovacij, kot sta ponovna uporaba olja in briketiranje mulja pri brušenju
  •        Nova tehnologija za hladno testiranje, ki omogoča preverjanje dokončanih motorjev brez zagona, kar prihrani do 50.000 litrov dizelskega goriva na leto
  •        Napredna obdelava z uporabo računalniško krmiljenih strojev, kar omogoča zmanjšanje odpadnih snovi pri nekaterih sestavnih delov na skoraj nič odstotkov
  •        Tri vetrne turbine, ki zagotovijo dovolj čiste energije za napajanje zgradbe za končno sestavljanje

Povsem novi 2,0-litrski dizelski motor uvajata gospodarski vozili Ford Transit in Transit Custom, ki uporabnikom nudita vrhunski paket z varčno porabo goriva, zmogljivostjo in prefinjenostjo. Nova zasnova zmanjšuje trenje s številnimi inovacijami, ki prispevajo kzmanjšanju porabe za 13 odstotkov.

Kapaciteta proizvodnje motorjev v Dagenhamu bo na začetku do 350.000 enot letno – en motor vsakih 30 sekund. Druga faza proizvodnje motorjev je načrtovana za leto 2017, prve vgradnje v Fordova vozila pa za leto 2018. Dodatna kapaciteta do 150.000 enot letno v tej fazi bo povečala skupno letno število proizvedenih novih motorjev na pol milijona enot.

Ford je pred kratkim objavil, da v vseh svojih 12 evropskih proizvodnih obratih, med katerimi je tudi Dagenham, dosega nično količino odpadkov za deponije.