Ford Tourneo Custom Limited L1 H1 2.0 TDCI

 

Ford je že nekaj let zapovrstjo med gospodarskimi vozili pri vrhu in ga bo težko prehiteti. Leta 2012 so prvič predstavili tovorno in potniško različico. Na testu smo vozili novega Tourneo Custom Limited s kratko medosno razdaljo (L1), s samodejnim menjalnikom in s 170 »konji« pod pokrovom. Namenjen je bil za prevoz osmih oseb. V prihajajočem letu prihaja tudi hibridna različica, ki veliko obeta. Novi Tourneo Custom prinaša izpopolnjen, bolj ekološki motor z manjšo porabo in podaljšanim servisnim intervalom na 2 leti oz. 60.000 prevoženih kilometrov. Opremili so ga s sistemom Sync3, v notranjost je prostornosti in udobja v izobilju za vse potnike.

Videz, prostornost in praktičnost

Novi Tourneo Custom ima na izbiro 9 barv karoserije. Od tega so tri navadne, ostalih 6 je kovinskih. Spredaj izstopajo nove dnevne led luči in kromirana maska v obliki X. Stranska linija je razpotegnjena postrani od prednjih in vse do zadnjih luči. Zadnja stranska vrata so na obeh straneh, kar potnikom omogoča enostavno vstopanje in izstopanje. Za osebe manjše rasti so na prag vozila namestili stopnico. Zadnja prtljažna vrata so se ves čas zatikala ali s težavo odklenila. So tudi zelo težka, potrebne je kar nekaj moči za odpiranje in zapiranje. Zadaj so nameščene podolgovate klasične luči. Turneo Custom je bil obut v 17-palčna lahka platišča.

Notranjost bo primerna za tako osebno kot poslovno uporabo, saj je precej dodelana.  Uporabljeni materiali so precej dobre kakovosti že na videz in še bolj na otip. Testni je imel oblazinjenje sedežev v bež usnju in skladno plastiko v kombinaciji bež-črne barve. S tem so dosegli precej premijski in svetel videz notranjosti. Armatura je razgibana, nudi veliko odlagalnih mest za manjše in večje predmete. V enem od dveh zaprtih prostorov na vrhu armature sta dve vtičnici12V in USB. Pohvaliti moramo, da je v notranjosti lepo razporejenih 6 USB priključkov. Na voznikovih in sovoznikovih vratih je ogromno uporabnega odlagalnega prostora.

Voznikovi števci so klasični, v kombinaciji analognih števcev in z večjim digitalnim potovalnim računalnikom. Na sredini izstopa izpopolnjen 8 palčni zaslon na dotik z že vgrajenim sistemom SYNC3, ki omogoča povezavo z mobitelom Apple CarPlay in Android Auto, poslušanje glasbe, z doplačilom spremljanje navigacije in zvočno predvajanje SMS sporočil. Zvok prihaja iz 10 zvočnikov in v vročih dneh za udobje poskrbi ročna klimatska naprava. Potniki zadaj si lahko prav tako samostojno nastavijo temperaturo in moč prezračevanja.

V drugi in tretji vrsti so samostojni sedeži, ki se jih lahko prilagodi individualnim potrebam. Srednja dva imata na hrbtni strani trdo plastiko z ravno površino, ki služi kot mizica in dve odprtini za dve pločevinki ali plastenki pijače. Sedeže se lahko tudi poljubno obrača, saj se lahko ustvari konferenčni prostor, da si potniki sedijo nasproti. Edina težava je, da so sedeži zelo težki in jih ni lahko prestavljati. Tu bodo morali v prihodnosti narediti korak naprej in uporabiti lažje materiale.

Kadar imamo v vozilu vse sedeže, je v prtljažnem delu še vedno dovolj prostora za prevoz osebnih stvari, npr. v velikosti otroškega vozička. Prtljažnik ima že v osnovi 1.200 litrov, ki se razširi na 2.148 litrov oz. največja prostornina meri 3.621 lit. Kako izgleda popolnoma brez sedežev v drugi in tretji vrsti ne vemo, ker tega izziva nismo sprejeli zaradi pretežkih sedežev.

Varnost

Na testih EuroNcap je osvojil vseh 5 varnostnih zvezdic in opremljen je z vsemi sodobnimi varnostnimi sistemi. Spredaj ima 6 zračnih blazin, zadaj 6 pritrdišč IsoFix, sistem za nadzor vektorskega navora, nadzor tlaka v pnevmatikah, pomoč pri speljevanju v klanec in proti prevračanju. Ima tudi ABS z EBD, EBA in ESC proti zdrsu pogonskih koles. Dodatno so mu dodali še radarski tempomat, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, sistem za opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu v kombinaciji opozarjanja na prečni promet. Drugi sistem je zelo dobrodošel kadar kje parkiramo in je potrebno za nadaljevanje vožnje zapeljati vzvratno, a zaradi parkiranih vozil ne vemo kaj se nam približuje.

Vozne lastnosti

Vožnja kombija postaja vse bolj podobna osebnim vozilom, saj kupci zahtevajo več kot le delovni kombi. Tisti, ki potrebujejo več prostora, več sedežev se odločijo za nakup večjih družinskih kombijev z 8 ali 9 sedeži, kjer je pogoj, da je tudi lep in udoben. Z našim smo se peljali odlično in vsi potniki so uživali v udobju, ki ga nudijo dobro zasnovani sedeži. Voznik si lahko prilagodi volan, sedež v vse smeri in tako zagotovi optimalen sedalni položaj na kratkih ali daljših poteh. Pri parkiranju je potrebno biti kar previden, saj je L1 dolg slabih 5 metrov in različica L2 še daljša za dodatnih 37 centimetrov. Parkiranje nam olajšajo prednji in zadnji parkirni senzorji. Podvozje je dobro nastavljeno in kdor si zaželi še več udobja, si lahko zadaj vgradi zračno vzmetenje za 2.360€.

Nam je vožnjo olajšal tudi aktivni tempomat, pri prehitevanju nas je v primeru vozila v mrtvem kotu opozoril sistem za mrtvi kot, na digitalnem potovalnem računalniku sta se lahko prikazala do dva znaka hkrati. Nam je bil najljubši sistem za opozarjanje na prečni promet zadaj. V nočnem času smo imeli zaradi HID ksenonskih žarometov dosti boljši pogled naprej kot z običajnimi halogenskimi. Žarometi so bili dodani v paketu dodatne opreme Titanium X1, za katerega je potrebno odšteti 3.120€. V primeru, da se odločite samo za omenjene žaromete vas bo stalo le 510€. Jih pa toplo priporočamo, ker so dosti boljši od klasičnih.

Informacije o motorju

Motor je samo turbo dizelski s prostornino 2.0-litra za kratko in dolgo medosno razdaljo. Šibkejši ima 130 in močnejši 170 konjev. Močnejši ima 405 Nm navora, ki je na voljo pri 1.750 vrtljajih in bo prav prišel tudi takrat, ko bomo vozilo še dodatno obtežili. Vozilo je zaradi svoje velikosti in opremljenosti že v osnovi precej težko, njegova masa znaša slabih 2,4 ton. Motor je dovolj zmogljiv in k udobnejši vožnji nam je pomagal samodejni 6-stopenjski menjalnik, ki je bil na trenutke grob oz. ni prav nič nežno prestavljal med prestavami. Najvišja hitrost znaša 184 kilometrov in na prevožen kilometer v ozračje izpusti 168g emisij CO2. S pomočjo dodatka AdBlue in selektivnega katalizatorja so zmanjšali izpuste. Na testu se je povprečna poraba gibala pri 8,3 litrih. V primeru, da smo ga dodatno obtežili, se je poraba povišala za dober liter.

Končno mnenje

Pri Fordu so poskrbeli za resnično dober kombi, a roko na srce, tega si bodo lahko po večini privoščila le podjetja, saj ni več tako poceni. Malokatera večja slovenska družina lahko odšteje dobrih 40 tisočakov za družinski kombi. Notranjost je izjemno prostorna, sodobna in zaradi dveh zadnjih stranskih vrat praktična in uporabna. V svetli kombinaciji plastike in sedežev je notranjost zelo svetla. Tourneo Custom nudi že vse kar nudi sodobni osebni, vključno z varnostjo. Potniki zadaj se lahko razkomotijo in uživajo v prijetni vožnji.

Izbira se lahko med tremi nivoji opreme; Trend, Limited in Sport, enim dizelskim motorjem, ki ima 130 ali 170 konjev. Upravljamo ga lahko z ročnim ali samodejnim 6-stopenjskim menjalnikom. Pripravili so dve medosni razdalji L1 in L2. Kdor ima na voljo več denarja, si bo lahko iz seznama dodatne opreme izbral še kar nekaj uporabnih varnostnih sistemov, pripomočkov in razkošja. Ford ponuja 4 letno jamstvo na vozilo brez omejitve kilometrov.

Vstopna cena z upoštevanim popustim je 32.090 evrov in se glede na moč in menjalnik poviša za okoli 1.500€. K ceni največ prispeva izbrana dodatna oprema, a brez nekaterih dodatkov enostavno ne moremo kupiti Tourneo Custom-a.

Plusi: veliko odlagalnih mest, dobri materiali, udobje, vozne lastnosti, notranji izgled, število USB priključkov.

Minusi: ročna klima, zadnja vrata se zatikajo, težki sedeži, menjalnik, svetleč sredinski zaslon, težka stranska drsna vrata.

Cena testnega vozila: 42.670 € (z upoštevanim popustom v višini 1.500€)

Specifikacije

Motor: 2.0-litrski turbodizelski Euro6

Moč: 125 kW (170 KM) pri 3.500 vrt/min

Navor: 405 Nm pri 1.750vrt/min

Menjalnik: avtomatski

Prestave: 6-stopenjski

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 184 km/h

0-100 km/h: 12,3 s

Emisije CO2: 168 g/km

Povprečna poraba: 8,3  l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 70 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: ROM, TCS, ESC, ACC, EBD, EBA, HSA , 6 zračnih blazin, 6xIsoFix pritrdišča.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 1.200/2.148/3.621 litrov

Obračalni krog: 12,3 m

Masa vozila: 2.376 kg

Platišča: 17 palcev (235/55)