Ford in Volkswagen svoje globalno sodelovanje širita na avtonomno vožnjo in elektrifikacijo

  • Volkswagen bo skupaj s Fordom investiral v podjetje Argo AI, ki je specializirano za softverske platforme za avtonomno vožnjo. Ocenjena vrednost podjetja bo s tem narasla na več kot 7 milijard dolarjev. Povezava bo obema družbama omogočila, da bosta sistem avtonomne vožnje Self-Driving System podjetja Argo AI neodvisno druga od druge integrirali v svoje modele in s tem dosegli veliko globalno skaliranje.
  • Ford bo Volkswagnovo modularno platformo za električni pogon (MEB) uporabil za najmanj en brezemisijski velikoserijski model, ki naj bi bil na evropskem trgu na voljo od leta 2023 naprej. Z dostopom do e-arhitekture, ki jo je Volkswagen že skaliral, lahko Ford še učinkoviteje razširi svojo ponudbo vozil.
  • Ford in Volkswagen pri razvoju dostavnikov in srednje velikih pickupov, ki naj bi jih vsaka znamka začela v določenih regijah dobavljati leta 2022, delujeta po načrtu. Družbi si stroške za razvoj delita, kar ima občutne sinergijske učinke.
  • Globalno zavezništvo med Fordom in Volkswagnom ne predvideva kapitalskega povezovanja obeh proizvajalcev ter naj bi letno zagotovilo visoko stopnjo učinkovitosti.

Družbi Ford Motor Company in Volkswagen AG širita svoje globalno sodelovanje. Sodelovanje naj bi zdaj vključevalo tudi področji električne mobilnosti in – v povezavi s podjetjem Argo AI – avtonomno vožnjo, ki se bo uvajala na ameriški in evropski trg. Podjetji želita s tem povečati svojo konkurenčnost, produkte še bolje prilagoditi željam kupcev po vsem svetu ter hkrati ustvariti sinergije pri stroških in investicijah.

Predsedniki uprav dr. Herbert Diess (Volkswagen AG), Jim Hackett (Ford) in Bryan Salesky (Argo AI) so potrdili, da bo Volkswagen skupaj s Fordom investiral v podjetje Argo AI, ki je specializirano za avtonomno vožnjo. S prihodnjim sodelovanjem s Volkswagnom in Fordom bo Self-Driving System (SDS) podjetja Argo AI prvi sistem za avtonomno vožnjo, ki naj bi se tako v Evropi kot v ZDA začel uporabljati v komercialne namene.

Globalna prisotnost obeh proizvajalcev poleg tega podjetju Argo AI omogoča uvajanje te tehnologije tudi na druge trge. Volkswagen in Ford nameravata neodvisno drug od drugega v svojih vozilih uporabljati SDS podjetja Argo AI za nadgradnjo vsak svojih mobilnostnih storitev. Sistem SDS podjetja Argo AI bo omogočal popolnoma avtomatizirano vožnjo 4. stopnje (po kriterijih SAE) ter s povsem avtomatiziranimi vozili odprl nove možnosti predvsem dostavnim službam in ponudnikom souporabe vozil v mestnih središčih.

Ford in Volkswagen bosta v zameno pridobila enaka deleža v podjetju Argo AI. Tako bosta imela Ford in Volkswagen skupaj pomemben večinski delež v podjetju. Preostali deleži bodo uporabljeni kot bonus za sodelavce podjetja Argo AI. Ta dogovor bo veljal le ob pridobitvi soglasja pristojnih nadzornih organov in izpolnitvi pogodbenih pogojev.

Direktor družbe Ford Jim Hackett je povedal: "Ford in Volkswagen bosta sicer še naprej neodvisna tekmeca, vendar bo sodelovanje s podjetjem Argo AI izboljšalo storilnost, povečalo učinke ekonomije obsega in razširilo geografski doseg na področju avtonomne vožnje. Sinergije na več področjih našega globalnega sodelovanja nam bodo omogočile, da bomo lahko vse moči posvetili razvoju inteligentnih vozil za pameten svet."

Ford bo kot eden prvih proizvajalcev avtomobilov uporabljal modularno platformo za električni pogon (MEB) koncerna Volkswagen. Leta 2023 naj bi družba na trg pripeljala brezemisijsko velikoserijsko vozilo za evropski trg, zasnovano na platformi MEB. Ford pričakuje, da bo v prvih šestih letih v Evropi prodal več kot 600.000 vozil. Poleg tega preverja možnosti, da bi na platformi MEB zasnoval še eno vozilo za evropski trg.

Del Fordove evropske strategije je, da gradi na lastnih odlikah in te nadgrajuje. To vključuje gospodarska vozila, atraktivne križance ter uvožene kultne modele, kot sta Mustang in Explorer.

Volkswagen je od leta 2016 v razvoj arhitekture platforme MEB investiral (preračunano) okoli sedem milijard ameriških dolarjev. Samo v naslednjem desetletju naj bi bilo na platformi MEB izdelanih več kot 15 milijonov novih koncernskih vozil.

Ford bo v elektrifikacijo svoje globalne palete vozil investiral skupno več kot 11,5 milijarde ameriških dolarjev. To vključuje tudi uporabo Volkswagnove arhitekture MEB. S tem naj bi Ford povečal ponudbo električnih vozil za evropske kupce in dosegel svoje cilje na področju trajnostnega razvoja.

"V prihodnje bo vedno več kupcev in tudi okolje imelo korist od Volkswagnove napredne arhitekture električnih vozil. Naše zavezništvo s Fordom je vse obetavnejše. Preverjamo tudi druge možnosti sodelovanja," je povedal Diess. "Skaliranje naše modularne platforme za električni pogon (MEB) znižuje stroške razvoja brezemisijskih vozil in nam omogoča še obsežnejše in hitrejše širjenje električnih avtomobilov po svetu. To izboljšuje položaj obeh podjetij, saj prinaša boljšo kapitalsko učinkovitost, nadaljnjo rast in večjo konkurenčnost."

Sodelovanje obeh podjetij sicer presega skupno investiranje v Argo AI, vendar kapitalsko povezo­va­n­je ni predvideno. Sodelovanje je tudi neodvisno od investicije v Argo AI. Zvezo upravlja skupni vodstveni odbor, ki je sestavljen iz vodilnih zaposlenih obeh podjetij, vodita pa ga predsednika uprav Diess in Hackett.

Volkswagen in Ford sta z načrtovanim razvojem srednje velikih pickupov za svetovni trg od leta 2022 naprej in nato še gospodarskih vozil na pravi poti.

Enaka deleža v podjetju Argo AI

Volkswagen bo v Argo AI investiral skupno 2,6 milijarde ameriških dolarjev, in sicer z zagotovitvijo finančnih sredstev v višini ene milijarde ameriških dolarjev, a tudi z vključitvijo svoje hčerinske družbe Autonomous Intelligent Driving (AID), katere vrednost je ocenjena na 1,6 milijarde ameriških dolarjev. Pri AID je zaposlenih okoli 200 strokovnjakov, od katerih je večina sodelovala pri razvoju tehnologij, povezanih z avtonomno vožnjo, za koncern Volkswagen.

Poleg tega bo Volkswagen za obdobje treh let od Forda prevzel deleže v podjetju Argo AI v skupni višini 500 milijonov ameriških dolarjev. Preostalih 600 milijonov ameriških dolarjev svoje načrto­vane gotovinske investicije v višini ene milijarde ameriških dolarjev bo Ford vplačal v Argo AI. Vrednost podjetja Argo AI po dokončani transakciji obeh podjetij bo ocenjena na več kot 7 milijard ameriških dolarjev.

Volkswagen in Ford v vstopu na nova poslovna področja, povezana z avtonomno vožnjo, vidita velik potencial za dobičkonosno rast.

Argo AI si želi tesnega sodelovanja s Fordom in Volkswagnom. Obe avtomobilski podjetji bosta dobili dostop do tehnologij, ki jih bosta lahko uporabljali za razvoj in izdelavo samovozečih avtomobilov velikoserijske proizvodnje. Mogoča bi bila varna, zanesljiva in trajna uporaba samovozečih vozil za souporabo in za dostavne službe.

Bryan Salesky, soustanovitelj in izvršni direktor družbe Argo AI, je povedal: "Argo AI zaradi svojega jasnega poslanstva in privolitve naših partnerjev, da bosta v vozilih uporabljala razvite tehnologije, že od nekdaj lahko angažira vrhunske strokovnjake. S pripojitvijo AID bo naša ekipa postala še bolj mednarodna. Prepričan sem, da bomo lahko tudi na ta način za Argo AI navdušili najboljše strokovnjake z vsega sveta. Poleg tega bo lahko tehnologija podjetja Argo AI zaradi sodelovanja s Fordom in Volkswagnom v uporabi na skoraj vseh trgih v Severni Ameriki in Evropi, pri različnih znamkah in v najrazličnejših arhitekturah vozil."

Lokacija družbe AID v Münchnu bo postala evropski sedež podjetja Argo AI; vodil ga bo Karlheinz Wurm, ki je sedaj izvršni direktor družbe AID. Skupaj s sodelavci AID bo število zaposlenih v ekipi podjetja Argo AI zraslo z dosedanjih 500 na pribl. 700 zaposlenih po vsem svetu. Poleg centrale koncerna v Pittsburghu (Pensilvanija) in lokacije v Münchnu Argo AI zdaj upravlja 5 razvojnih centrov. Ostale lokacije so v mestih Dearborn (Michigan), Cranbury (New Jersey) in Palo Alto (Kalifornija). Argo AI skupaj s Fordom preizkuša svoj sistem SDS v Miamiju in Washingtonu, D.C.  Tam je predvidena tudi prihodnja uporaba komercialnih mobilnostnih storitev.

Ford bo Volkswagnovo modularno platformo za električni pogon (MEB) uporabil za 600.000 avtomobilov

Ford želi na osnovi Volkswagnove modularne platforme za električni pogon (MEB) razviti lasten električni avtomobil na izključno baterijski pogon. Vozilo, zasnovano v Fordovem razvojnem centru Köln–Merkenich, naj bi na trg prišlo leta 2023.

Poleg tega bosta podjetji razširili sodelovanje na področju električnih avtomobilov. Ford in Volkswagen se razvijata v ponudnika trajnostne in cenovno dostopne mobilnosti, pri čemer je elektromobilnost za obe podjetji v enaki meri strateška prioriteta.

Dogovor s Fordom je eden od stebrov Volkswagnove strategije električne mobilnosti. S tem dogovo­rom bo dosežena tudi nadaljnja rast elektrifikacije avtomobilske industrije, kar bo pripomoglo tudi h krepitvi globalnih prizadevanj za doseganje ciljev pariškega sporazuma o podnebnih spremembah in ogljični nevtralnosti – slednjo je treba doseči do leta 2050.

V načrtu sodelovanje na področjih dostavnikov in pickupov

Ford in Volkswagen na področju že napovedanega sodelovanja pri lahkih gospodarskih vozilih in srednje velikih pickupih načrtujeta krepitev vsak svoje konkurenčnosti na ključnih trgih. Zavezništvo za obe podjetji pomeni veliko povečanje učinkovitosti.

V okviru tega sodelovanja bo Ford za obe podjetji razvijal in proizvajal srednje velike pickupe za kupce v Evropi, Afriki, na Bližnjem Vzhodu, v azijsko-pacifiškem prostoru in Južni Ameriki.

Na ključne trge bodo predvidoma prišli leta 2022. Poleg tega Ford od leta 2022 naprej za evropsko tržišče načrtuje razvoj in proizvodnjo velikih dostavnikov za obe podjetji, medtem ko bo Volkswagen za oba partnerja izdeloval mestni kombi ter ga prodajal na evropskem trgu in na izbranih trgih drugod po svetu.

Tako Ford kot Volkswagen po vsem svetu zavzemata dober položaj na področju lahkih gospodarskih vozil – z uveljavljenimi modeli, kot so Transit in Ranger pri Fordu ter Transporter, Caddy in Amarok pri Volkswagnu.

Volkswagen in Ford računata, da bo svetovno povpraševanje po srednje velikih pickupih in gospo­dar­­skih vozilih v naslednjih petih letih še naprej naraščalo. S tesnim sodelovanjem želita podjetji nove tehnologije in inovacije hitreje uvajati na trg ter učinkoviteje izkoristiti kapacitete v svojih tovarnah.