Ford Fiesta ST

Je nova Ford Fiesta ST dosegla svoj vrh zmogljivosti s trivaljnikom? Pod pokrovom ima 200 »konjev« in izjemno dobre vozne lastnosti. Motor je odziven in dobro vleče vleče v programu Sport ali Race. Inženirji so poskrbeli za dober zvok iz izpušne cevi, saj ta pri pospeševanju tudi poka, predvsem,  ko je pregret in pohodimo stopalko za plin. Ford Fiesta ST na zunaj zgleda vrhunsko. Vse luči ima v LED tehnologiji, vse potrebne športne dodatke in v notranjosti prave športne sedeže. Mali športnik ne bo samo za »dirkanje« ampak se ga lahko uporablja tudi za vsakodnevno vožnjo, a je treba opozoriti, da ima precej čvrsto podvozje, kar je normalno za takega športnika in posledično nekoliko manj udobja. Ko potegnemo črto je Fiesta na samem vrhu v svoji kategoriji.

Videz, prostornost in praktičnost

Oblikovalci so izbrali pravo razmerje med velikostjo prednjega dela in zadka. Fiesto ST so obuli v vpadljiva, velika, petkraka športna 18-palčna platišča. Zadaj ima nad vetrobranskim steklom velik zračni spojler, na spodnjem delu odbijača dvojno izpušno cev in sramežljiv difuzor. Vse luči in žarometi so v LED tehnologiji. Spredaj je maska športna in prav tako odbijač. Karoserija je lahko tudi dvobarvna ali ena izmed možnih 11 barv zunanjosti.

Fiesta ST je športnik na zunaj in prav nič manj znotraj. Ko se spogledamo z notranjostjo, najprej vidimo športne sedeže Recaro, ki so kljub športnemu duhu precej udobni, na volanu napis rdeč napis ST in prestavno ročico z rdečimi številkami. Za bolj svetlo notranjost poskrbi veliko strešno okno, ki se ga lahko tudi odpre. Na vrhu armature zeva barvni zaslon na dotik v velikosti 8 palcev ali z drugimi besedami premerom 20,3 centimetrov. Sistem je zadnje generacije SYNC3, ki je povezljiv z Apple CarPlay in Andorid Auto. Žal meniji še niso poslovenjeni in če bodo kdaj je pod vprašajem. Zvočni sistem je B&O, ki premore 10 zvočnikov. Volan je trikraki in multifunkcijski, oblečen v usnje. Klimatsko napravo so ločili od digitalnega zaslona in jo upravljamo z mehanskimi gumbi. Za vstop in zagon motorja ne potrebujemo ključa, dovolj je, da ga imam v bližini, torej v  žepu ali torbici.

Glede na to, da je to mali športnik, prostora v notranjosti ne bo ravno v izobilju, a za voznika in sovoznika ga bo dovolj. Nekoliko manj ga je na zadnji klopi in uporabnih odlagalnih mest ni veliko. V večernem času se notranjost osvetli z ambientalno osvetlitvijo, ki pričara še kanček romantike.

Ford Fiesta ST ni družinski avto, lahko ga imamo za drugi avto, saj prtljažnik ni največji. Pri normalni postavitvi zadnje klopi, ki je deljiva 60:40, imamo 311 litrov prostora, ki se ga lahko poveča na 1.093 litrov. Pohvaliti je treba, da ima športni malček dvojno prtljažno dno, ker ponavadi na ta »bonbonček« pozabijo. Na zadnji klopi sta dve pritrdišči za otroška sedeža in zaradi petih vrat, bo rokovanje enostavnejša.

Varnost

Ford je Fiesto ST opremil z večino sodobnih varnostnih sistemov in pomagal vozniku. Pri organizaciji Euro NCAP je leta 2017 osvojil vseh pet varnostnih zvezdic in to 87% za voznika, 84% otroke, 64% pešce in 60% varnostni sistemi. Vgrajenih ima šest zračnih blazin, sistem za nenamerno menjavo voznega pasu, pomoč za vzdrževanje  smeri LKA, elektronski nadzor stabilnosti ESP, zavorni sistem ABS, pomoč pri zaviranju EBA, pomoč za speljevanje iz klanca HLA, elektronsko porazdelitev zavorne sile EBD. Izvedenka ST ima dodan še sistem za opozarjanje na nezbranost voznika, prepoznavanje prometnih znakov in samodejni sistem za upravljanje med dolgimi in zasenčenimi žarometi.

Vozne lastnosti

Fiesta ST je izdelana za dinamične in športne voznike. Vozilu lahko popolnoma zaupamo, saj je vodljivost odlična, ceste se drži kot klop in za nameček si lahko izbiramo način vožnje. Inženirji so v naprej pripravili tri optimalne programe Normal, Sport in Race. Med prvim in drugim programom je razlika očitna in večkrat smo malce nastopaško prestavili v Sport, da je prišlo pri pospeševanju tudi do kakšnega poka iz zadnje izpušne cevi.  Podvozje je zelo čvrsto in za vsakodnevno uporabo celo nekoliko preveč, a to je avto za mlade in nekoliko starejše, ki v sebi še nosijo strast do športnih vozil. Užitek ga je bilo voziti v ovinke, saj ima majhnost tudi kakšno prednost proti velikim športnikom. Tu se vidi prednost elektronske zapore diferencila in to športnik absolutno potrebuje. Sam sedalni položaj je odličen, športni sedeži so nas popolnoma »objeli« in prihajajo iz podjetja Recaro. Pri manevriranju po parkirni hiši nam pomagajo zadnji senzorji in vzvratna parkirna kamera.

Informacije o motorju

Ford je v svojega športnega malčka vgradil izjemno zmogljiv trivaljnik prostornine 1.5-litra. Kljub trem valjem ima motor okroglih 200 »konjev« in 290 Nm navora že pri 1.750 vrtljajih. Iz mesta hitro poskoči in iz nič do sto potrebuje 6,5 sekund. Motor ima glede na maso vozila  dovolj moči, da bo poskrbel za povišan srčni utrip. V vseh načinih vožnje je živahen in poskočen. Menjalnik je ročni, šeststopenjski in ima kratke hode. Trivaljnik na prevožen kilometer izpusti 136 g emisij CO2. V mestu se lahko uporablja sistem Start&Stop. Na testu smo prevozili okoli 560 kilometrov in vožnja je bila zelo raznolika. Ko smo imeli težjo nogo, smo beležili porabo nad 7,3 litrov, pri umirjeni vožnji pa 6,3 litrov.

Končno mnenje

Ford je s svojim športnikom naredil kompromis za vsakodnevne voznike in športne urice. Fiesta ima v svoji vrsti kar nekaj konkurentov in tu bo zmagala pripadnost kupcev, saj so postala vsa vozila precej zmogljiva. Glede na hitrostne omejitve in število radarjev pa lahko prebujeni športni vozni duh vozniku pripelje tudi nekaj nočnih mor.

Fiesta ST ima odlične vozne lastnosti, ponaša se z dobrim krmiljenjem, odličnim podvozjem in športni sedeži Recaro nas čvrsto »objamejo« kadar vozimo hitro v ovinke. Kljub temu, da je športnik, ima pet vrat, kar pride prav pri vsakodnevni uporabi in uporabi otroškega sedeža na zadnji klopi. Prtljažnik res ni velik, a glede tega z lahkoto zamižimo na eno oko.

Ford je edini, ki ima na vratih zaščito pred poškodbami vrat. Ko odpremo stranska vrata skoči iz strani poseben zaščitni mehanizem, ki zaščiti sam rob vrat oz.najbolj izpostavljeni del vrat.  Za varnost je popolnoma poskrbljeno in voznik ima na voljo vse sodobne pripomočke, ki naredijo vožnjo še lahkotnejšo.

Testna Fiesta ST je imela še precej dodatne opreme.  S tem so dodatno izboljšali njeno športnost, športni videz in za okoli pet tisočakov povišali ceno. Kdor si želi malega, kompaktnega športnika ne bo gledal na tisočaka, dva, ampak bo sestavil sebi pisano na kožo optimalno športno Fiesto ST. Kljub temu, da je vozilo za vsakodnevno vožnjo precej trdo, moramo priznati, da smo v vožnji uživali in si vzeli vsak dan kakšno minuto še za pokanje. Ključnega pomena je paket Performance, ki mu da pravo športno dušo. Paket vključuje mehanski diferencial z omejenim zdrsom, nadzor speljevanja in opozorilo za prestavljanje.

Izhodiščna cena športne Fieste ST po ceniku je € 26.370, na katero dobimo še € 1.000 popusta v primeru Ford financiranja. Če se ne odločimo za financiranje in pripeljemo svoje staro vozilo, dobimo € 450 popusta. Prednost Fordovega športnega malčka ST je, da ima pet letno jamstvo, brez omejitve kilometrov. Med konkurenti ima to samo še Hyundai. Res, da je potrebno v tem času obiskovati redne servise, vendar pride takšna garancija prav za tiste, ki naredijo več oz. veliko kilometrov na leto.

Servisni interval Fieste ST je na 20.000 kilometrov oz. eno leto, odvisno kaj nastopi prej. Za prvi servis bo potrebno odšteti 239 evrov, drugega 309, tretjega 334, četrtega 309 in petega, zadnjega v garancijskem obdobju 334 evrov.

Plusi: odzivnost, natančen krmilni sistem, zvok motorja iz izpuha, dodan paket performance.

Minusi: višja cena.

Cena testnega vozila: 31.600 evrov

Specifikacije

Motor: 1.5-litrski bencinski turbo trivaljnik

Moč: 147kW (200 KM) pri 6.000 vrt/min.

Navor: 290 Nm pri 1.750 vrt/min.

Menjalnik: ročni

Prestav: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 232 km/h

0-100 km/h: 6,5 s

Emisije CO2: 136 g/km

Povprečna poraba: 6,3 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 42 litrov

Gorivo: bencin

Varnost: ABS, EBD, EBA, 6x zračnih blazin, LKA, HLA, 2xISOFIX, sistem za nezbranost voznika.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 311-1.093 litrov

Obračalni krog: 10,1 m

Masa vozila: 1.283 kg

Platišča: 18-palična (205/40)