Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 125 Titanium

 

Ford se še ni vdal z malim mestnim terencem, čeprav je bil fordov prvi EcoSport na evropskih tleh prava polomija in seveda v Sloveniji nič drugače. Od začetka prodaje jih verjetno niso nič prodali ali pa manj kot pet. V začetku letošnjega leta smo lahko prvič preizkusili novega, prenovljenega EcoSport-a in brez sence dvoma takoj zaznali vse izboljšave. V testnem obdobju se je pokazalo, da so se napovedi po izboljšanem modelu zdaj uresničile, to pa bo zagotovo privabilo nove kupce. A kupci mestnih terencev so čedalje bolj zahtevni, zato se poraja vprašanje ali je Ford naredil dovolj s svojim EcoSport-om? Počakajmo torej na konec leta, ko bodo razkrite prodajne številke za Slovenijo.

Videz, prostornost in praktičnost

Novi, prenovljeni EcoSport nudi veliko osebne note oz. personalizacije. Izbiramo lahko med dvobarvnimi karoserijami, na izbiro je osem različnih lahkih platišč do velikosti 18-palcev, 12 različnih barv. Za zahtevnejše kupce sta na voljo opremi ST-Line ter ST-Line Black Edition. Zunanjost je šla s časom naprej, postala je modernejša, športno-terenska. Sprednji del je nekoliko podoben prejšnji Kugi. Za bok vozila je uporabljena ravna linija, ki je poudarjena s kromiranima letvicama na spodnjem delu vrat in v obrobi oken. Na strehi sta siva strešna nosilca. Moramo priznati, da novi EcoSport dosti boljše izgleda v kombinaciji dvobarvne karoserije. Za športno terenski izgled je na prednji in zadnji odbijač dodana plastična »zaščita« v sivi barvi. Testni je bil obut v 17-palčna lahka platišča.

Notranjost ni popolnoma nova, precej je podobna Fiesti. Iz armature izstopa velik 8-palčni zaslon na dotik, ki je odziven, pregleden in opremljen z novim sistemom Sync3. Voznikovi inštrumenti so klasični in prav nič novi. Ford je postal že prav dolgočasen glede oblike voznikovih števcev, saj so že skoraj pri vseh modelih enaki. Klima je eno-področna, pod njo so vgradili dve USB vtičnici, kar je pohvalno in 12V vtičnico. Na volanu lahko upravljamo potovalni računalnik, telefonijo in tempomat. Žal odlagalnih mest ni veliko, kar zna biti kdaj tudi sitno. Pred sovoznikom je na armaturi ozka, plitka reža, ki je popolnoma brez uporabnosti oz. se bo vanjo nabira samo prah. Med prednjima sedežema je naslon za roke in pod njim prostor za kakšno moško denarnico, ključe ipd. Naš je imel ogrevana sedeža in ogrevano prednjo vetrobransko steklo. Spredaj je prostora dovolj, a na zadnji kopi je povsem druga zgodba. V kolikor je voznik visok okoli 180 centimetrov in si bo nastavil sedež svojim potrebam primerno, bo zadaj ostalo prostora le še za torbo prenosnika. EcoSport je bolj namenjen dvema potnikoma oz. večjemu številu le  v primeru, če zadaj posedimo otroka ali kakšen otroški sedež.

Ko smo prvič nameravali odpreti prtljažna vrata, smo porabili kar nekaj časa, da smo našli kljuko za odpiranje. Najprej smo mislili, da gre za skrito stikalo kot pri modelu KA+, kjer so ga vgradili v potniško kabino. Potrpežljivost se je le obrestovala, ko smo kljuko vendarle našli dobro »skrito« v desni luči. Ob odprtju so se vrata odprla na stran, saj so jih privijačili na D stebriček. Taka namestitev zahteva svoj davek, saj ne smemo parkirati blizu drugega vozila ali ob steno. Za odprtje rabimo zelo veliko prostora. Kljub temu, da prostora ni veliko na zadnji klopi, ga je več v prtljažniku. Dno je nastavljivo, klop pa deljiva v razmerju 60:40. Prostora imamo za 356 litrov, ki se ga lahko poveča na 1.238 litrov.

Varnost

Na testih EuroNCAP so ga nazadnje testirali leta 2013 in takrat je osvojil štiri varnostne zvezdice. Voznik 93%, otroci 77%, pešci 58% in varnostni sistemi 55%. Pri vstopnem nivoju opreme ima vgrajen elektronski sistem za stabilnost ESC, pomoč pri speljevanju v klanec HLA, proti prevračanju RSC, zavorni sistem ABS, pomoč pri zaviranju v sili EBA, 6 zračnih blazin, za nadzor tlaka TPMS, na zadnji klopi dve Isofix pritrdišči. Za doplačilo mu lahko dodamo še sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu, ki je v kombinaciji s sistemom za opozarjanje na prečni promet.

Vozne lastnosti

Ford EcoSport v voznih lastnostih ni najboljši, s tem pa ne želimo povedati, da bi bil slab. Sedalni položaj je višji, od tal je oddaljen 190mm in dizelska izvedenka 160mm. Veliko pripombo bi imeli na širino A stebrička, ki je zelo širok in vmes je vgrajeno »mikro« majhno okence, ki nima pravega pomena. Konstruktorji bi lahko ta del kako drugače zasnovali, saj ima voznik zelo omejen pogled. Na druge strani je pogled dober in ne predstavlja nikakršnih nevarnosti, da bi kaj spregledali.

Iz seznama dodatne opreme si lahko izberemo tudi velika 18-palčna platišča in športno vzmetenja, kar bo sicer prineslo zelo čvrsto vožnjo, na udobje pa v tem primeru lahko pozabite. Verjetno bo takih kupcev zelo malo ali jih sploh ne bo. EcoSport-a se pelje dobro in po ovinkastih cestah se ne nagiba prekomerno oz. kot je običajno za ta razred vozila.

Nekaj terenskih značilnosti ima, a štirikolesnega pogona še ni na voljo. Napovedujejo, da bo imel EcoSport inteligentni štirikolesni pogon, ki bo samodejno razporejal moč na vsako kolo točno toliko, kot jo bo zahtevalo cestišče. Ko bo na voljo takšen AWD, bodo prodajni rezultati zagotovo višji od dosedanjih. Vstopni kot znaša 21⁰, izstopni 33,3⁰ in kot grebena 23,3⁰.

Za enostavno parkiranje ima EcoSport prednje, zadnje parkirne senzorje in še vzvratno parkirno kamero. Ker je EcoSport manjših dimenzij parkiranje ne bo predstavljalo težav.

Informacije o motorju

Za EcoSporta so pripravili dva bencinska in en dizelski motor. Našega je poganjal litrski turbo trivaljnik s 125 konji in 170Nm navora, ki je najšibkejši. Močnejši ima 140 in dizelski le 100 konjev. Vse tri upravljamo z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom, pri šibkejši bencinski izvedenki pa lahko z doplačilom 1.750 evrov izberemo samodejnega. Glede na to, da ima EcoSport le dobrih 1.300 kilogramov, bo trivaljnik zadostoval za vse potrebe, saj je motor odziven in ga ni potrebno vrteti v visoke vrtljaje. Pri 1.500 vrt./min že lepo vleče. V testnem obdobju se je povprečna poraba gibala pri 6,2 litrih.

Končno mnenje

Novi EcoSport je pri Fordu najmanjši športni terenec, z njegovo prenovo pa si obetajo več kot do sedaj. Predhodnika sta bila res polomija in morda bo zdaj zanj aktualen pregovor »v tretje gre rado«. Vsekakor Fordu želimo le najboljše in naj se jim tokrat trud obrestuje, kljub poplavi malih mestnih terencev. S prihodom štirikolesnega pogona bo imel EcoSport precej več možnosti, vsaj pri tistih lastnikih, ki potrebujejo zmogljivega malega terenca, da jih pripelje do težje dostopnih domovanj, ki se jih v naši deželi ne manjka.

EcoSport je s prenovo postal lepši in je stopil v korak s časom, opremljen je s sodobnimi tehnologijami in varnostnimi sistemi. Z osebno personalizacijo si ga lahko »oblikujemo« po svojih željah in ga s tem naredimo edinstvenega. Trivaljni bencinski motor je zmogljiv, uporaben in varčen. Notranjost je podobna Fiesti.

Ford je za EcoSport-a pripravil 5 nivojev opreme, trenutno tri različne motorje, četrti močnejši dizelski pa je na poti. Najbolj osnovni model Trend se začne pri €15.990 , Style 17.510 in Titanium 18.400.  Kdor bo pripravljen plačati za ST-Line izvedenko 20.200 ali Black Edition 20.610, bo res pravi ljubitelj Fordov. Dejstvo je, da za tak denar dobimo že dosti bolj opremljenega terenca s štirikolesnim pogonom in z več varnostnimi sistemi.

EcoSport meri v dolžino 4.096 mm in notranjost ima veliko udobja le za dva potnika oz. voznika in sovoznika. Zadaj je prostor omejen. Prtljažnik je prilagodljiv in nudi do 1.238 litrov prostora.

Ford EcoSport ima že 5-letno jamstvo brez omejitve kilometrov. V Sloveniji naj bi bilo prodanih že 400 primerkov.

Plusi: oprema, zaslon, napredek od prve generacije, personalizacija, prožen motor.

Minusi: A stebriček, hrup v notranjosti, prostor v drugi vrsti, svetilnost žarometov, cena vozila, zadnje odpiranje prtljažnih vrat.

Cena testnega vozila: 21.540 €.

Specifikacije

Motor: 1.0-litrski turbobencinski Euro6.1

Moč: 92 kW (125 KM) pri 6.000 vrt/min

Navor: 170 Nm od 1.500 do 5.000 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: 6-stopenjski

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 180 km/h

0-100 km/h: 12,7 s

Emisije CO2: 119 g/km

Povprečna poraba: 6,2  l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 52 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: ESC, HLA, RSC, EBA, TPMS, 6x zračne zavese, 2xIsofix, pomoč pri speljevanju iz klanca.

Euro NCAP: 4 zvezdice

Prostornina prtljažnika: 356/1.238 litrov

Obračalni krog: 10,6 m

Masa vozila: 1.348 kg

Platišča: 17 palcev (205/50)