Fiat 500L Cross

 

Novi Fiat 500L Cross je postal z prenovo še boljši in elegantnejši. Kar mu je do sedaj manjkalo so mu dodali ali spremenili. 500L Cross je tako postal popoln Fiatov mali enoprostorec. Notranjost je zelo prostorna, zračna in svetla zaradi velikih steklenih površin. Izvedenka Cross je višja za 25 milimetrov od svojih »bratov« in mu dodali kar nekaj terenskih lepotnih dodatkov.

Videz, prostornost in praktičnost

Ker gre za terensko različico Cross izgleda Fiat 500L bolj robusten, pravi mali terenec. Karoserija je dvignjena, dodali veliko zunanjih dodatkov za boljši videz. Maska vozila je precej športno-terenskega videza v kombinaciji sive-črne plastike. Blatnike so poudarili s črno plastiko. Zadnja stekla so dodatno zatemnili in zunanja ogleda, stranske letne na vratih obarvali v sivi barvi. Nenavadno je, da so za dnevne luči uporabili LED in halogenske žarnice. Ko se vklopijo halogenski žarometi iz LED luči izklopijo in prižgejo navadne. Karoserija 500L je lahko enobarvna ali dvobarvna in skupaj je na izbiro 28 barvnih kombinacij Serijsko ima 16-palčna kovinska platišča, katere lahko nadgradimo na 17-palčna lahka platišča.

Fiat 500L je za vse tiste, ki si ne želijo biti v utesnjeni potniški kabini, saj je ta pravo nasprotje. Sedalni položaj je višji, s čimer potniki enostavno vstopajo oz. izstopajo iz vozila. Prostora za noge je spredaj, zadaj dovolj in se tudi tisti višje rasti ne morejo pritoževati. Armatura je oblikovana enostavno Fiatovo, vse skupaj je bolj ovalne oblike in uporabili po večini le trdo, trpežno plastiko. Kljub tenu je zgrajena čvrsto in ne prihaja do nobenih čričkov.

Novi Fiat 500L ima nov multifunkcijski usnjen volan, za njim so na novo oblikovani števci z analognima in večjim digitalnim potovalnim računalnikom. Ta prikazuje malo morje informacij, a pri prvi uporabi potrebovali kakšno minuto, dve več, da smo preučili kako se pomikamo med meniji. Na prednjem delu armature je nov 7-palčni zaslon na dotik Uconnect z avtoradiem, Bluetooth, DAB in vtičnicama USB, AUX. Težava sistema, zaslona je, da deluje razmeroma počasi in ne pozna slovenskega jezika. Vgrajena je ročna klimatska naprava. Sedeži so bili proti plačilu 490€ v kombinaciji usnja in tkanine.

Prtljažnik je glede velikosti vozila ogromen in ponuja 400 litrov prtljažnega prostora. Dno prtljažnika lahko po lastni potrebi nastavljamo. Če zadnje sedeže popolnoma zložimo, pridobimo skupno 1.480 litrov. Zaradi višje kabine lahko natovorimo tudi višje predmete oz. naložimo kar eno na drugo.

Varnost

K večji varnosti potnikov poskrbi šest varnostnih blazin, ABS zavorni sistem s funkcijo BAS, nadzor stabilnosti vozila ESC, omejevalec zdrsa pogonskih koles ARS pri pospeševanju, MSR omeji zdrs pri zaviranju, sistem proti prevračanju ERM, Hill Holder, ki pomaga pri speljevanju iz klanca in DST sistem. Na testih EuroNCAP je osvojil že leta 2012 vseh pet varnostnih zvezdic, po starih kriterijih. Novi Fiat 500 je lani osvojil le tri varnostne zvezdice.

Vozne lastnosti

Ker gre za Cross izvedenko je ta za 25 milimetrov višji od svojih bratov. Res, da je 500L Cross brez štirikolesnega pogona, so mu za nadomestek vgradili vrtljiv gumb, z možnostjo izbire vožnje glede na podlago cestišča. V primeru, da zapeljemo na makadam ima Fiat 500L Cross že serijsko nameščene zimske pnevmatike M+S. Pelje se ga lepo in volan z lahkoto upravljamo po mestu, saj so mu vgradili servovolan z možnostjo lažjega-mehkejšega delovanja po metu s pritiskom na gumb City. Dejstvo je, da se 500L Cross pelje lepo in motor v kombinaciji 6-stopenjskim ročnim menjalnikom idealna izbira, če ne najboljša. Na avtocesti smo lahko uporabljali tudi tempomat.

Informacije motorja

Poganjal ga je dizelski motor Multijet II prostornine 1,6-litra. Pri Fiat 500L je na voljo le en bencinski 1,4-litra in dva dizelska motorja. Šibkejši ima 95 konjev, naš močnejši pa za 25 konjev več. Bencinski motor se upravlja z 5-stopenjskim ročnim menjalnikom in vse dizelske z 6-stopenjskim. Dizelski motor teče gladko v celem razponu in ne prihaja do nikakršnih lukenj oz. mrtvih točk. Bencinska izvedenka je bolj zaspana in ni za pričakovati, da bo hitro pospeševal pri prehitevanju. Naš motor pri 1.750 vrt./min doseže vseh 320Nm navora in pri 3.750 vrt./min. in 120 konjev. Najvišja hitrost 500L Crossa je 183 km/h in iz mesta do sto pospeši v 12 sekundah. Naša povprečna poraba je bila 5,8 l/100km.

Končno mnenje

Fiat 500L Cross ima veliko pozitivnih lastnosti in je primeren tudi za družinske potrebe. Predvsem ima v kabini veliko prostora, udobja in prilagodljiv prtljažnik, ki ima lahko skupno 1.480 litrov prostora. Vozne lastnosti so prav tako dobre in dizelski motor bo prava ali celo najboljša izbira. Na zunaj izgleda dobro, a po našem okusu, bi mu marsikatera druga barva karoserije bolj pristajala, kot pa kovinsko bronz-rjava.

Šibka točka je počasno delovanje sistema na 7-palčnem zaslonu, ki g še niso poslovenili in zelo trda, robustna plastika. Odlagalnih mest je v vozilu dovolj, naslon za roke velika, da ga lahko uporabi voznik kot tudi sovoznik.  Sedi se spredaj in zadaj dobro, ker ne bo predstavljalo nikakršnih težav pri potovanjih.

Končna cena našega testnega Fiat 500L Cross je razmeroma visoka, če ne že previsoka za slovenske kupce. Je že ras, da je izvedenka Cross opremljena z veliko terenskih dodatkov in višjim podvozjem, a cena tako vozila naraste na 22.275€. Nezahtevni kupci, bi lahko marsikatere dodatke ali opremo pogrešali in s tem prišli do cenejšega 500L.

Kdor si zaželi klasičnega 500L lahko izbira med nivojem opreme City, Lounge, Dualogic Lounge in Pop Star. Pri prvem in drugem nivoju opreme, kupec dobi še dodatni popust v višini 2.000 evrov. Tisti najbolj osnovni bencinski  Fiat 500L se po ceniku prične pri 12.900 evrih in dizelski pri 15.490 evrih.

Fiat generalno na vsa svoja nova vozila jamči dve leti, brez omejitve kilometrov, a slovenski uvoznik Avto Triglav d.o.o., podaljša garancijo na vsa njihova vozila do 5 letali do prevoženih 120.000 kilometrov. Pogoj , da podaljšana garancija velja je, da v tem obdobju redno obiskujemo njihove pooblaščene servise in opravljamo preventivne preglede. V tej garanciji je vključena tudi 24-urna asistenca na cesti.

Plusi: prostorna notranjost, prilagodljiv prtljažnik, zavore, vozne lastnosti.

Minusi: kombinacija dnevnih LED in halogenskih žarometov, delovanje sistema na zaslonu.

Cena testnega vozila: 22.275 evrov (že upoštevan popust v višini 2.000 evrov)

Specifikacije

Motor: 1.6-litrski Euro6

Moč: 88 kW (120 KM) pri 3.750 vrt/min.

Navor: 320 Nm pri 1.750 vrt/min.

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 183 km/h

0-100 km/h: 12 s

Emisije CO2: 114 g/km

Povprečna poraba: 5,8 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 50 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: ASR, BAS, ESC, MSR, ERM, DST, Hill Holder, 6xzračne blazine, 2xISOFIX.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 400/1.480 litrov

Obračalni krog: 10,7 m

Masa vozila: 1505 kg

Platišča: 17-palčna (225/45)