Druga generacija Audija Q3

  • Večji in udobnejši športni terenec
  • Nova zasnova upravljanja z digitalnimi prikazovalniki in zaslonom na dotik
  • Z novimi asistenčnimi sistemi

Novi Audi Q3 je družinski SUV z mnogimi lastnostmi multitalenta. V drugi generaciji Audi Q3 ni le privlačnejši na pogled, temveč je zaradi obilo prostora, vsestranske prilagodljivosti in številnih praktičnih detajlov tudi občutno bolj funkcionalen. Novi model ima podobno kot vrhunski modeli znamke Audi digitalni kombinirani instrument in velik zaslon na dotik MMI touch. Številne rešitve na področju infotainmenta iz višjega avtomobilskega razreda povezujejo kompaktni SUV z njegovim okoljem. Pri parkiranju v mestu ali na dolgih relacijah se lahko zanesete na nove asistenčne sisteme, ki skupaj z izpopolnjenim podvozjem poskrbijo za večje udobje med vožnjo.

Prvo generacijo, ki je na ceste zapeljala leta 2011, so izdelovali vse do leta 2018. V vsem tem obdobju so izdelali 800.000 vozil Q3. V Sloveniji je bilo prodanih 2.000 vozil. Audi se je po osmih letih proizvodnje odločil za korenite spremembe.

Audi Q3 je leta 2018, glede prodajnih številk, zasedel deveto mesto v segmentu A SUV. V tem razredu športnih terencev je v prodaji kar 37 modelov. V premijskim segmentu je sedem različnih SUV-jev. Audi Q3 zaseda prvo mesto in z velikim zaostankom mu sledi BMX X1. BMW zadnja leta na slovenskem trgu izgublja mesta in se pomika proti dnu prodaje.

Pri novem Audi Q3 se pričakuje prodanih za okoli 55 odstotkov dizelskih motorjev, preostali del pa bencinskih. Od tega bo zelo majhen odstotek Q3 s štirikolesnim pogonom, saj se po večini uporabljajo za mestne potrebe.

Novi Q3 je nižji za 5 mm in daljši kar za 97 mm, medosno razdaljo pa so »raztegnili« za 77 mm. Zaradi večje medosne razdalje se je povečal prostor za kolena na zadnji klopi in prtljažnik je zrastel za 70 litrov. Prtljažnik ima tako 530 litrov in potniki zadaj za noge 42 mm več. Prtljažnik Q3 je postal tako velik, da od večjega brata Q5 zaostaja samo za 20 litrov.

Voznikov položaj je postal boljši, saj so volansko gred in sam volan postavili bolj pokončno od predhodnika. Voznikovi prikazovalniki so od sedaj tudi v digitalni obliki, na osrednjem delu armature se bohoti velik zaslon na dotik, ki je poslovenjen. Zadnjo klop je moč pomikati naprej – nazaj in nastavljati sam sedalni kot sedenja. Prtljažno dno pa je nastavljivo v treh stopnjah.

Novi Audi Q3 ima le 140 mm oddaljenost od tal in vleče lahko do 2,2 tone. Nov je tudi način vožnje Offroad. Pri oblikovanju zunanjosti so  uporabili novo-stare elemente, ki so jih povzeli po precej starejšem modelu in jih poimonovali »Quattro ramen«. Spredaj ima 8-kotno masko, obut je v velika lahka platišča v razponu od 17 in vse do 20 palcev. Zadaj ima le nakazane izpušne cevi za lepši videz, razen pri športnih različicah, kjer so prave. Serijsko so mu že vgradili žaromete LED in vsak jih lahko nadgradi v matrične. Od svojega večjega brata je podedoval vse sodobne varnostne sisteme, kot tudi pomagala vozniku. Notranjost je postala zelo premijska in uporabna. Zanimiva je oblika notranje vratne kljuke, saj so jo baje tako oblikovali, da jo je moč uporabiti z levo ali desno roko za odpiranje vrat.

Za slovenski trg so pripravili tri nivoje opreme Q3, Advance in S line. Serijsko so mu dodali sistem za mrtvi kot. Začetna cena na ceniku je 34.940 evrih, »konča« se pri 43.640 evrih. Izbira se lahko med 4 bencinskimi in 3 dizelskimi motorji.