Dacia Sandero Stepway Techroad

Sandero Stepway smo preizkusili že v lanskem letu. Na letošnjem avtomobilskem salonu v Ženevi pa je Dacia za svoje modele predstavila novi, višji nivo opreme Techroad. Lepotni dodatki so vidni na zunaj in znotraj. S to potezo si želijo narediti vozila še bolj privlačna in se približati zahtevnejšim kupcem, ki se ne obremenjujejo z logotipom vozil.

Videz, prostornost in praktičnost

Za novi nivo opreme so pripravili dve posebni barvi karoserije, fuzijsko rdečo in višavsko sivo. Mi smo vozili Sandera v fuzijski rdeči. Spredaj lahko vidimo, da ima novo masko, obut že v 16-palčna lahka platišča v dvobarvni kombinaciji. Stebričke so oblekli v mat črno in ogledali v sijajno črno, na bok pa je dodana še nalepka Techroad. Dnevne luči so v led tehnologiji, zadaj pa ostajajo klasične v sestavi štirih kock. Izpušna cev je kromirana. Na voljo je skupno osem barv karoserije in več vrst platišč.

Iz temne notranjosti so vidni rdeči dodatki, kateri celoto prijetno poživijo in poskrbijo za moderen estetski izgled. Armaturi ostaja enaka in sedeže oblekli v tribarvno kombinacijo črne, sive in rdeče blago. Volan in prestavna ročica sta oblečena v usnje. Plastika na vratih je enake kakovosti na otip in videz. V najvišjem nivoju kupec že serijsko dobi 18 centimetrski sredinski zaslon na dotik z navigacijskim sistemom. Vsa stranska stekla se upravlja elektronsko.

Klimatska naprava je avtomatska, z multifunkcijskim sistemom pa se lahko povežemo z Android Auto, poslušamo priljubljeno glasbo iz USB ključka in proti doplačilu  dodamo še kartografijo Adriatic. Okoli zračnikov so dodane rdeče obrobe in na sprednja sedeža rdeče vezenje Stepway. Počutje v notranjosti je prijetno in udobja za vse potnike ne manjka.

Prtljažni rob je precej visok in je nekoliko oteženo vnašanje prtljage v prtljažnik. Sedeže se lahko podre ločeno 60:40, a po podrtju nastane višja stopnica. Sandero žal še ne pozna dvojnega prtljažnega dna. Prtljažnik ima 320 litrov prostora, ki se poveča na okroglih 1.200 litrov. Prtljažna polica se enostavno odstrani in omogoča prevoz večjih predmetov.

Varnost

Dacia se počasi razvija tudi na področju varnostnih sistemov in z vsakim novim modelom je nekaj več dodatkov. Stepway ima serijsko 4 varnostne blazine, zavorni sistem ABS, pomoč pri zaviranju v sili AFU, sistem proti zdrsu pogonskih koles ASR, nadzor stabilnosti ESP, pomoč pri speljevanju iz klanca, za nadzor tlaka v pnevmatikah in na zadnji klopi dve pritrdišči za pritrditev otroških sedežev. Ima še pomoč pri zaviranju v sili, proti zdrsu pogonskih koles in opozorilni istem za varnostni pas. Na testih Euro NCAP so Stepway-a ocenili z 4 zvezdicami (voznik 80%, otroci 79%, pešci 57% in varnostni sistemi 55%).

Vozne lastnosti

Romunski Sandero Stepway se pelje dobro, mehko in to kljub višje nastavljenem vzmetenjem. Stepway je od klasičnega Sandera postavljen od tal z večjim odmikom za štiri centimetre, kar skupno znaša 173 milimetrov. S tem lahko Stepwaya brez skrbi zapeljemo po kakšni lažji gozdni poti. Zaradi mehkejšega vzmetenja lahko pride do malce povečanega nagiba v ovinkih, kar je povsem vzdržno. Potniški kabini pa  primanjkuje kakšen milimeter več zvočne izolacije.

Šibka točka ostaja servo volan, ki je še vedno precej trd in je za manevriranje potrebno vložiti več moči. Pri novem Dusterju so to lepo rešili z novim sistemom, tako, da volan zdaj lahko vrtimo že z mezinčkom. Upajmo, da to kmalu vpeljejo v vsa druga Dacina vozila. Kljub temu, da je motor precej šibek, so mu dodali še vozni program Eco, katerega ni priporočljivo koristiti, saj motorju ostane zelo malo moči in se lahko zgodi, da nas prehiti kolesar. Na testu smo sistem uporabili za zelo kratek čas in ga hitro izključili za »vedno«.

Za lažje parkiranje so zadaj vgradili parkirne senzorje in za povrh še dodali vzvratno parkirno kamero. Pogled okoli vozila je dober in zaradi večjih steklenih površin je  preglednost odlična.

Informacije o motorju

Sandera je poganjal trivaljnik prostornine 0,9-litra, ki ima 90 »konjev« in le 140Nm navora. Motor ni tako napačen, a če gledamo iz ekološkega stališča in na moč ter prožnost, le-ta porabi preveč goriva. Pričakovali smo, da ga bomo lahko z umirjeno vožnjo spravili pod 6,4 litra, kar nam ni uspelo niti v Eco programu, ki mu odvzame preveč moči in klimo zelo ošibi. Takoj, ko smo vozili bolj dinamično, se je poraba dvignila na 7 litrov. Seveda nismo pričakovali, da bomo s trivaljnikom dirkali in postavljali hitrostne rekorde, smo pa mnenja, da bi lahko motor še nekoliko dodelali. Na prevožen kilometer izpusti od 145 do 151 gramov emisij CO2 in najvišja hitrost, ki se jo lahko doseže je okoli 170km/h. Navor je pri 2.250 vrtljajih na voljo v celoti, tako da bo tudi v tem območju najbolje prestavljati za malenkost višje. Menjalnik je ročni 5-stopenjski, nad njim nimamo nikakršnih pripomb, saj se med prestavami »sprehajamo« lahkotno in tekoče. Povprečna poraba goriva, ki smo jo dosegli na testu se je gibala okoli  6,7 litra/100km.

Končno mnenje

Dacia zadnjih nekaj let vztrajno in zanesljivo povečuje svojo prodajo na vseh Evropskih trgih in dosega lepe številke glede na pretekla obdobja. Pri nas je najbolje prodajani model Sandero, sledi mu Duster, na tretjem mestu je Dokker.  Dacia, je znamka za nezahtevne voznike, ki si želijo uporaben avto in se ne obremenjujejo z logotipom na maski vozila. S tem ne mislimo, da so vozila slaba. Lahko samo pogledamo zmogljivega terenca Duster, ki je res pravi terenec in katerega že vrsto let za reševanje v gorah uporabljajo gorski reševalci. Prednost Dusterja je okretnost, zmogljiv štirikolesni pogon, s prenovo pa je varnejši kot kdajkoli prej.

Testni Sandero Stepway je precej bogato opremljen zaradi nove opreme Techroad. Paket vključuje nastavljiv voznikov sedež in volan po višini, znotraj in na zunaj so mu dodali lepotne dodatke Techroad, nova 16-palčna platišča, tempomat in veliko druge dodatne opreme.

Sandero Stepway z opremo Techroad lahko kupimo z motorjem prostornine 0,9-litra, 90 konjskih moči za 11.250 € ali z dizelskim motorjem blue dCi prostornine 1,5-litra, 95 konjskih moči za 14.050 €. Tistemu, ki letno prevozi veliko kilometrov pa toplo priporočamo dizelski motor, ki je varčnejši, vožnja pa bolj tekoča in lahkotnejša. Oprema Techtrade je od klasičnega nivoja dražja za 1.250 €.

Nekatere cene dodatne opreme so prav smešno nizke, če jih primerjamo z drugimi znamkami.  Bogati opremi Techroad se lahko doda še paket Electric, ki vsebuje še vzvratno parkirno kamero in električni pomik zadnjih stekel. Navigacijo, ki je že serijsko vgrajena,  je možno nadgraditi s kartografijo Vzhodne Evrope. Najbolj zahtevni kupci lahko oblečejo sedeže v umetno usnje za 300 €. Za 350 € si lahko podaljšamo jamstvo na pet let oz. 100.000 kilometrov. 

Plusi: nov nivo opreme, izboljšan zunanji in notranji videz.

Minusi: visok prtljažni rob, trd servo volan.

Cena testnega vozila: 11.250 evrov

Specifikacije

Motor: 0,9 trivaljnik EURO 6C

Moč: 66kW (90 KM) pri 5.000 vrt/min.

Navor: 140 Nm pri 2.250 vrt/min.

Menjalnik: 5-stopenjski ročni

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 168 km/h

0-100 km/h: 11 s

Emisije CO2: od 145 do 151 g/km

Povprečna poraba: 6,7l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 50 litrov

Gorivo: bencin

Varnost: ABS, ARS, AFU, BAS, ESP, Hill Holder, 4x zračne blazine, zadaj 2x Isofix.

Euro NCAP: 4 zvezdice

Prostornina prtljažnika: 320/1.200 litrov

Obračalni krog: 10,5m

Oddaljenost od tal: 17,3 cm

Masa vozila: 1.157 kg

Platišča: 16-palčna (205/55)