Dacia Sandero Stepway 0,9

 

Romunska Dacia iz leta v leto napreduje in uspešno prenavlja svoje uveljavljena vozila kot so Duster, Sandero in Logan. Tokrat smo preizkusili prenovljenega Sandera Stepwaya, ki si je prisvojil nove dnevne LED luči, avtomatsko klimatsko napravo, uporaben zaslon na dotik z navigacijo, vzvratno kamero in še veliko druge uporabne opreme. Poganjal ga je tri valjni motor s prostornino 0,9-litra. Pa je to dovolj za težo vozila 1.157 kilogramov?

Videz, prostornost in praktičnost

Po prenovi je Stepway postal še bolj samozavesten in moramo priznati, da je nekaj dobrih lastnosti podedoval od Dusterja. Prednja maska je postala bolj športna, z  večjim pridihom terenskega izgleda. Reže motorja po novem sestavljajo kromirani kvadrati in na sredini se bohoti Dačina značka. Novost so dnevne LED luči, zadaj so jih na novo preoblikovali in so sestavljene iz štirih sektorjev. Spredaj je tudi nov odbijač z novimi meglenkami. Za bolj terenski izgled ima spredaj in zadaj pod odbijačem nameščene srebrne zaščitne plošče. K bolj sodobnemu izgledu prispevata še vzdolžna prtljažna nosilca. Obut je v 16-palčna kovinska platišča z dodanimi plastičnimi pokrovi. Najprej smo mislili, da so te lita, ker pokrovi izgledajo tako dobro in če nisi pozoren se ne vidi razlike. Pripravili so 8 kovinskih in dve navadni barvi karoserije. Navadni sta brezplačni, za ostale se doplača 400 evrov.

V notranjosti se je marsikaj spremenilo in prišlo do izboljšav. Popolnoma nov je štirikraki volan, ki je bil pri našem nivoju opreme Prestige oblečen v usnje. Oblazinjenje vseh sedežev j novo in prevleke so iz novih, bolj kvalitetnih materialov. Voznikov in sovoznikov sedež so na hrbtni del še všili napis Stepway. Voznikovi števci, zračniki, ročice na vratih in še kaj so obrobili z sivimi okrasnimi dodatki, kar so popestrili notranjost. Vsa stekla se pomika elektronsko .

Voznikov sedež, volan in varnostni pas so nastavljivi po višini. Števci in potovalni računalniki ostaja še v zastareli oranžni osvetlitvi, kar je dan danes že za časom. Upajmo, da bodo tudi to v prihodnosti posodobili, kot pri Dusterju. Voznik je imel še na voljo manjši naslon za roko. Notranjost se hladi z avtomatsko klimatsko napravo. Odlagalnih mest ni veliko sploh večjih ne, je pa več manjših.

Na osrednjem delu armature, se bohoti 7-palčni zaslon na dotik, Nameščena je navigacija  vzhodne Evrope in kartografija Adriatik. Preko zaslona še upravljamo radio, CD, MP3 in imamo možnost poslušanje svoje glasbe iz USB ključka. Preko sistema Bluetooth se lahko povežemo s pametnim telefonom in povečamo varnost v primeru klica. Na volanu so gumbi za upravljanje tempomata in za njim ročica večih gumbov za upravljanje radia.

Spredaj je prostora dovolj, a zadaj ga lahko hitro zmanjka za noge. Zadnjo klop se lahko podre v dveh delih 60:40 in seveda v celoti. Iz 320 litrov lahko prtljažnik razširimo na okroglih 1.200 litrov. Žal po podrtju zadnje klopi nastane večji greben, kar otežuje nalaganje večjih oz. težjih predmetov v prtljažnik. Prtljažno dno je enojno, a smo lahko sami preizkusili kako velik je prtljažnik, saj smo vanj spravili mizo, ki je merila v dolžino 1,6 metra.

Varnost

Včasih je veljalo, da Dacia ni preveč varna znamka, ki da bolj malo na varnost, a ti časi so mimo. V zadnjih nekaj letih so naredili tudi tu velik premik in kljub nizki ceni vozila, se trudijo vgraditi čim več varnostnih sistemov, saj se zavedajo, da so med kupci tudi družine, ki jim varnost novega vozila nekaj pomeni. Serijsko ima 4 varnostne blazine, zavorni sistem ABS, pomoč pri zaviranju v sili AFU, sistem proti zdrsu pogonskih koles ASR, nadzor stabilnosti ESP, pomoč pri speljevanju iz klanca, za nadzor tlaka v pnevmatikah in na zadnji klopi dva pritrdišča za pritrditev otroških sedežev. Na testih EuroNCAP so Stepwaya ocenili z 4 zvezdicami (voznik 80%, otroci 79%, pešci 57% in varnostni sistemi 55%).

Vozne lastnosti

K udobnejši vožnji prispela tempomat in po mestu se lahko tudi uporabi omejevalnik hitrosti, a moramo priznati, da to samo zelo redko uporabljamo. Parkiranje ne bo težavno, saj je dober pogled okoli vozila in zadaj imamo vgrajene parkirne senzorja. Da bo vse skupaj še lažje, so mu za 100€ dodali še vzvratno kamero. Stepway je za kakšen ali dva centimetra višji (173 mm od tal) kot običajno vozilo in zaradi tega se ga prav nič slabše ne vozil. Vozi se ga dobro po vsakodnevnih cestah in tudi v primeru, da skrenemo na kakšno gozdno cesto. Seveda to ni terenec kot Duster, ki ga je težko zaustaviti na brezpotjih. Šibka točka Stepwaya je upravljanje volana oz. lastnosti servovolana, ki niso tako dobre. Precej je trd in vozniku ne da veliko povratnih informacij, kaj dejansko se dogaja z vozilom. To bodo morali v prihodnosti še nadgraditi oz. po vsej verjetnosti se bo to zgodilo pri novem modelu ali kakšni manjši prenovi. Nekaj več hrupa vdira iz strani skozi vrata in pri višjih hitrostih se sliši brenčanje trivaljnega motorja.

Informacije motorja

Stepway ima na izbiro en bencinski in en dizelski motor. Drugi je že poznani 1,5-litrski, ki ga pri Renaultu uporabljajo že nekaj 10let. Oba motorja imata po 90 konjev, prvi le 140NM navora, drugi pa 220Nm. Mi smo imeli na preizkusu bencinski motor in si nismo kaj preveč obetali kot nekakšnega kavnega mlinčka, ki na veliko brenči, a bolj malo da od sebe. Izkazalo se je obratno in ta motor ni tako slab, kot smoga že v naprej ožigosali. Res, da ni športnik ali v istem razredu kot bavarski TSI, a za mestno in primestno vožnjo bo dovolj zmogljiv.

Pri obeh motorjih je menjalnik le ročni 5-stopenajki, ki ni slab in se ga lepo pretika med prestavami. Motor na prevožen kilometer izpusti 115g emisij CO2 in spada v Euro6b. Kdaj pa kdaj smo ga morali pošteno preganjati, da smo prehiteli kamion ali se na hitro vključili na vozni pas avtoceste. V takšnih primerih se je izkaže slabost šibkega motorja, da enostavno me more hitro pridobiti na hitrosti. A kljub vsemu, da se ga občasno vrti v višje vrtljaje, je poraba zmerna. V testnem obdobju se je nam poraba gibala med 5,7 do 6,2 litra.

Končno mnenje

Novi Sandero Stepway prinaša veliko novosti iz izboljšav glede na svojega predhodnika. Na zunaj je postal bolj eleganten in z terenskimi didatki še bolj športen. Najbolj izstopa prednji del vozila, ki je tudi trenutno najbolj dovršen. Iz maske so zelo vidne dnevne LED luči. Tudi znotraj je boljši, lepši z novim volanom, sedeže oblekli v boljše blago, ki ga lahko z doplačilom 300 evrov zamenjamo za usnje. Po novem za temperaturo v notranjosti poskrbi avtomatska klima in vse podatke, informacije spremljamo na večjem zaslonu na dotik.

Sandero Stepway ima po našem mnenju dve šibki točki in to sta trd servo volan in oranžna osvetlitev števcev, kot tudi potovalnega računalnika, a če pomislimo za kakšno ceno ga lahko kupimo, mu to oprostimo.

Stepwaya Ambiance lahko kupimo že za 9.690 evrov, nekoliko dražji za 2.200 evrov je model z dizelskim motorjem. Nivo Prestige dobimo že za doplačilo slabega tisočaka, kar v zameno dobimo še več uporabne opreme. Pri nivoju opreme Black&White, pa so samo nekateri dodatki v omenjeni kombinaciji. Tisti, ki delate manj kilometrov, si lahko za 350 evrov podaljšate garancijo vozila na 5 let ali 100.000 kilometrov, odvisno kaj nastopi prej.

Plusi: prostoren, avtomatska klima, dodatna oprema, vožnja, zunanjost.

Minusi: trd servo volan, osvetlitev števcev.

Cena testnega vozila: 11.410 evrov

Specifikacije

Motor: 0,9-litrski Euro 6b

Moč: 66 kW (90 KM) pri 5.000 vrt/min.

Navor: 140 Nm pri 2.250 vrt/min.

Menjalnik: ročni

Prestave: pet

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 168 km/h

0-100 km/h: 11,1 s

Emisije CO2: 115 g/km

Povprečna poraba: 6 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 50 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: ASR, AFU, BAS, ESP, Hill Holder, 4xzračne blazine, 2xISOFIX.

Euro NCAP: 4 zvezdice

Prostornina prtljažnika: 320/1.200 litrov

Obračalni krog: 10,5 m

Masa vozila: 1.157 kg

Platišča: 16-palčna (205/55)