Dacia Lodgy 1.5 dCi

Dacia je naredila velikega enoprostorca s sedmimi sedeži, pri katerem lahko z odstranitvijo zadnjih dveh klopi pridobimo kar 1861l prostora za prevoz hladilnika, pralnega stroja in še kaj. V skrajni sili lahko v njem prespita tudi dve osebi. Notranjost je zelo prijetna, uporabili so dobre materiale, v sredinsko konzolo so vključili zaslon na dotik diagonale 18cm z navigacijo, avtoradiem in še kaj.

Po vsej verjetnosti bo to Dacijino drugo najbolj prodajano vozilo po modelu Duster, ki po celem svetu podira prodajne rekorde. Kdor bo potreboval veliko, udobno in cenovno ugodno vozilo bo Lodgy prava izbira zanj.

Prostornost, praktičnost in notranjost

Kot smo že omenili je Lodgy zelo prostoren in udoben. V njega lahko spravimo praktično vse večje ali manjše gospodinjske aparate, uporabljamo pa ga lahko tudi v gospodarske namene. Zadnjo klop (tretjo) priročno izvlečemo iz vozila in povečamo prostor v prtljažnem prostoru na 634l. Če pa potrebujemo še več prostora in nimamo več kot enega sopotnika, lahko "pospravimo" še drugo klop (ki se zloži in preklopi do sprednjih sedežev) ter s tem pridobimo kar 1861 litrov razpoložljivega prostora. Na armaturni plošči imamo velik predal za hranjenje raznih malenkosti, na voznikovih vratih so vsa stikala za nadzor stranskih vetrobranskih stekel in za zaklepanje zadnjih stekel (da jih otroci ne morejo spustiti sami). Pod volanskim obročem se nahaja tudi ročica za elektronsko uravnavanje in prilagajanje stranskih zunanjih ogledal. Pod velikim zaslonom najdemo vse gumbe za nastavitve ventilacije v vozilu, moč ventilacije, način zračenja (jemanje zraka iz vozila oz. iz okolice), ali bomo ogrevali oz. hladili vozilo, gumb za klimatsko napravo ter gumb za omejevalnik hitrosti. Vse skupaj ob straneh in na sredinski konzoli krasijo tudi kromirani, okrogli zračniki.

Nadzorna plošča

Za volanom lahko voznik takoj prepozna klasični Renaultov multifunkcijski prikazovalnik povprečne porabe goriva, trenutne porabe, prevoženih kilometrov, kilometrov do praznega rezervoarja oz. do obiska bencinske črpalke ter skupne prevožene kilometre. Kot že omenjeno, je na sredinski konzoli vgrajen 18 centimetrski zaslon na dotik, ki je opremljen s povsem novim multimedijskim sistemom Media Nav, priključkom za USB-ključek, nanj pa lahko povežemo tudi svoj GSM s tehnologijo Bluetooth® za prostoročno telefoniranje. Na volanskem obroču imamo gumb za povečanje ali zmanjšanje hitrosti in omejevalnik hitrosti. Poleg volanskega obroča pa imamo na dosegu roke tudi multifunkcijsko ročico za nadzor glasnosti, iskanje radijskih programov, preklapljanje med USB-jem, radijem ipd.

Udobje

Lodgya smo popeljali na 455km dolgo pot in rečemo lahko, da po 455km nismo čutili nikakršne utrujenosti ali neprijetnih bolečin od sedenja. V vozilu so udobni sedeži, ki poskrbijo za udobje voznika in sopotnikov. V vseh vrstah imamo dovolj prostora za noge in udoben počitek med vožnjo. Med vožnjo se lahko ozremo na velik zaslon z navigacijo, ki je zelo pregleden.

Varnost

Pri Daciji so poskrbeli tudi za varnost potnikov, in sicer s tritočkovnimi varnostnimi pasovi (ob nepripetosti voznika in sovoznika nas zvočno opozarja), s prednjimi in stranskimi varnostnimi blazinami (za voznika in sovoznika), pri drugi in tretji sedalni klopi lahko najdemo Isofix sisteme (za otroške sedeže). Za aktivno varnost pa skrbijo: zavorni sistem ABS in AFU (proti blokiranju koles in sistem za zaviranje v sili). Levo od volanskega obroča najdemo še gumb ESC (sistem za nadzor stabilnosti), ki ga lahko tudi izklopimo (pri vsakem vžigu vozila, se avtomatično vključi).

Parkiranje

V zadnjem odbijaču se nahajajo senzorji za vzvratno parkiranje.

Informacije o motorju in podvozju

Vozilo je opremljeno z Renaultovim dizelskim motorjem 1.5 dCi s 110 konjskimi močmi, ki ima nizko porabo, in tudi ko ga zelo obremenimo s tovorom, še vedno lepo vleče. Na testu smo imeli povprečno porabo 5,4l/100km. Motor je v razredu Eco², s 119 g/km CO2 emisijami. V prodajni ponudbi lahko izbiramo med dvema bencinskima motorjema TCe 115 (gre za bencinski turbo motor z neposrednim vbrizgavanjem, z navorom 190 Nm) ter dvema dizelskima 1.5 dCi ( 90 in 110KM, z 240 Nm).

Končno mnenje

Vozili smo prostorno, udobno in varčno vozilo. Lodgy lahko kupimo že za 10.750 € (Ambiance s klimo, radiem in zimskimi pnevmatikami) naprej. Kdor potrebuje veliko družinsko ali gospodarsko vozilo, z odločitvijo za nakup Dacije Lodgy ne bo zgrešil. Lodgy morda res ni za tiste, ki vihajo nos nad imenom Dacia, vendar vozniki, ki so brez predsodkov, bodo za ceno vozila vsekakor dobili največ za svoj denar.

Plusi: majhna poraba goriva, veliko prostora, sedem uporabnih sedežev, velik zaslon na dotik, udobna vožnja.

Minusi: namesto omejevalnika hitrosti bi lahko v avto vgradili tempomat, šibka moč prednjih žarometov.

Plusi: majhna poraba goriva, veliko prostora, 7 uporabnih sedežev, velik zaslon na dotik, udobna vožnja.

Minusi: za omejevalnik hitrosti, bi lahko dali tempomat, šibka moč sprednjih žarometov.

Specifikacije

Motor: 1.5-litra

Moč: 81 kW pri 4.000 vrt./min.

Navor: 240 Nm 1.750 vrt-/min.

Menjalnik: ročni

Prestav: 6

Pogon: 2-kolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 157 km/hh

0-100km/h: 15,3 s

Emisije CO2: 119 g/km

Povprečna poraba: 5,2l/100km

Prostornina posode za gorivo: 50L

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: 4xzračne blazine,  ESP

Prostornina prtljažnika: 207l/634l/1861l

Obračalni krog: 11.6 m

Masa vozila: 1255kg

Platišča: 15 inčev