Dacia Duster 4×4 Prestige

 

Novi Duster je prinesel veliko osvežitev in novosti glede na predhodnika. Dacia je že pred leti »spisala« uspešno zgodbo zmogljivega terenca, ki naj bi bil dostopen družinam ali podjetjem z nižjim proračunom, ki za delo potrebujejo zanesljivega terenca. Z novim Dusterjem, so naredili velik korak naprej, če ne kar dva. Že na zunaj so vidne spremembe, da ne govorimo o notranjosti, kjer so tokrat uporabili kvalitetne materiale in na novo oblikovali armaturo. Inženirji niso pozabili na vozne lastnosti, ki so z novim servovolanom postale odlične. Novi Duster je dobil kar nekaj sodobnih varnostnih sistemov, ki jih do sedaj ni poznal. Novi Duster nas je prijetno presenetil in verjamemo, da bodo pri Dacia Slovenija za letošnje leto dosegli zastavljen cilj prodaje Dusterjev.

Videz, prostornost in praktičnost

Duster je s prenovo postal dovršen in lepši na pogled. Prednji del Dusterja je popolnoma nov. Vgradili so mu dnevne LED luči, žarometi ostajajo halogenski, a svetijo dosti bolje od prejšnje generacije. Nov je odbijač in nove so meglenke ter reže za zrak motorja. Iz strani je še bolj robusten, saj so mu dodali plastični terenski dodatek na prednji blatnik. Strešni nosilci so preoblikovani in so zaradi poliranega kroma postali vpadljivi. Naše testno vozilo so obuli v največja, 17-palčna lahka platišča. Za Dusterja so pripravili devet barv karoserije, od česar sta dve navadni, ostale so kovinske. Zadaj opazimo nove kvadratne luči,  sestavljene iz štirih delov, ki so zamenjale stare, podolgovate luči. Za piko na i sta tu še lepo poudarjena  odbijača, katera so dodatno opremili z izpopolnjeno zaščitno plastiko za vožnjo po brezpotjih.

Novi Duster je največ prenov doživel v notranjosti. Med prvimi našimi najljubšimi novitetami so popolnoma novi voznikovi števci in nova armatura, ki je bolj razgibana. 7-palčni zaslon na dotik so za nekaj stopinj bolj obrnili proti vozniku za boljši pogled in lažje upravljanje. Multimedijski sistem je nove, torej tretje generacije, ki je opremljen s kartografijo Adriatic, z radijem, USB priključkom,  dodatnim programom za Off Road vožnjo ipd.

Pod zaslon so v ravni črti, ki spominja na klavirsko tipkovnico, namestili večje število gumbov. Tu se upravlja način vožnje ECO-Normal, lahko se izklopi parkirne senzorje in sistem Start&Stop, sistem ESP ter sistem za spust po klancu navzdol, izbira se način pogleda med kamerami, na koncu je še gumb za uporabo utripalk v sili. Klima je po novem avtomatska in za upravljanje te, uporabimo tri okrogle, več funkcijske gumbe. Pogled na bele voznikove števce je prijeten in potovalni računalnik je postal večji, enostavnejši za uporabo. Voznik si lahko volan prilagodi po višini in globini. Spredaj sta sedeža bolj čvrsta in ne več tako mehka kot včasih, s čimer so dosegli več udobja. Volan je nov, štirikrak, oblečen v usnje, ki je prav prijetno na otip.

Notranjost je odslej bolj svetla zaradi večjih stranskih stekel in z uporabo modernejših prevlek bolj privlačna. Uporabili so dosti boljše material na otip in videz. Odlagalnih mest je več kot kdaj koli prej. Več zvočne izolacije prispeva k tišji notranjosti, saj v notranjost vdira manj hrupa tako motorja, kot vetra.

Prtljažnik pri štirikolesnem pogonu meri 467 litrov in pri dvokolesnem pogonu za 11 litrov več. Ko podremo zadnjo klop se poveča na 1.623 litrov. Zadnja klop se podre v razmerju 60:40. Pod prtljažnim dnom je rezervno kolo polne velikosti in okoli njega štiri odlagalna korita.

Varnost

Dacia ni zaspala pri posodobitvi aktivne in pasivne varnosti, a kljub temu so mu dodelili na testih EuroNCAP le tri varnostne zvezdice. Od zadnjih testov, ki so jih naredili leta 2011 so se standardi zelo poostrili. Največ napredka so naredili v primeru nesreče z pešcem, kjer ima sedaj Duster enkrat boljšo oceno.

Okrepili so šasijo, v odbijače dodali nove blažilnike in sedežne okvirje na novo oblikovali. Duster ima pri najvišjem nivoju opreme Prestige sistem za opozorilo na vozilo v mrtvem kotu, ki deluje v območju od 30 do 140km/h. Sistem za mrtvi kot je možen samo v najvišjem nivoju opreme. Želeli bi si, da bi bila možnost vgradnje tega sistema dostopna iz seznama dodatne opreme tudi pri nižjih nivojih opreme, saj gre za varnost in ne za prestiž.

Serijsko ima vgrajen zavorni sistem ABS že pri najnižjem nivoju, pomoč pri zaviranju AFU, sistem za stabilnost vozila ESP, proti zdrsu pogonskih koles ASR, zadaj dva pritrdišča Isofix, omejevalnik hitrosti, pomoč za speljevanje iz klanca HSA, za nadzorovan-varen spust po klancu navzdol HDC. Pri najvišjem nivoju opreme ima še tempomat, zadnje parkirne senzorje in kamero za vzvratno vožnjo. Kljub štirim kameram smo na trenutke pogrešali prednje parkirne senzorje.

Vozne lastnosti

K boljšim voznim lastnostim in lažjemu manevriranju prispeva popolnoma nov, električni progresivni servovolan. Sedaj ga lahko vrtimo z mezincem, pri predhodniku smo za vrtenje na mestu potrebovali kar nekaj moči v rokah.

Duster je že od vsega svojega začetka ne samo lep mestni terenec, temveč tudi zmogljiv. Duster se na brezpotjih počuti prav domače in skoraj ni terena, ki ga ne bi mogel prevoziti. Od tal je oddaljen 210mm, vstopni kot je 30 in izstopni 33 stopinj. Prednost Dusterja je kratka dolžina vozila, saj marsikatera gozdna pot ni dovolj široka. Potrebno je omeniti, da v Sloveniji že vrsto let gorski reševalci uporabljajo za reševanje v gorah ravno Dusterja zaradi vseh svojih pozitivnih karakteristik terenca.

Duster je opremljen s štirikolesnim pogonom s katerim lažje premagujemo vse prepreke na poti. Štirikolesni pogon ni dobrodošel samo na terenskih poteh, ampak tudi v primeru spolzkega ali zasneženega cestišča. Med voznikovim in sovoznikovim sedežem je vrtljiv gumb, s katerim izbiramo 3-stopenjsko delovanje štirikolesnega pogona. Osnovni program je pogon na prednja kolesa, nato Auto, kjer sistem samodejno porazdeli potrebno moč med prednjimi in zadnjimi kolesi, s tretjim programom pa zapremo diferencial in tako bo moč razdeljena 50:50. Tretji program se uporablja za počasno vožnjo po zahtevnih terenih.

Po novem, k varnejši in enostavnejši vožnji po brezpotjih prispevata sistem za nadzorovan spust po klancu navzdol in sistem za speljevanje iz klanca. Dodali smo mu štiri kamere, pri katerih lahko ročno izbiramo pogled na željeno kamero.

Voznik lahko pri terenski vožnji uporabi informacijski program, ki prikaže nagib vozila ali pa za lažjo orientacijo izkoristi digitalni kompas. Z vsemi izboljšavami, ki jih je dobil novi Duster, lahko rečemo, da je postal Duster še bolj izpopolnjen in tudi zmogljivejši terenec. Vožnja z  njim je postala enostavnejša, celo brez skrbnejša, saj se po novem luči samodejno prižgejo po potrebi, medtem, ko smo jih morali pri predhodniku upravljati ročno.

Informacije o motorju

Za novega Dusterja so pripravili dva bencinska motorja, en motor v kombinaciji s plinom LPG in en dizelski motor, kjer sta na izbiro dve moči. Bencinski motor prostornine 1.6-litra ima 115 konjev, LPG 110 konjev. Turbobencinski motor 1.2-litra ima 125 konjev in visok navor 205 Nm.

Dizelski motor ostaja enak in je že dodobra preizkušen. Šibkejši ima 90 in močnejši 110 konjev. Menjalnik je ročni, pet ali šeststopenjski, odvisno od izvedenke. Pri močnejšem dizelskem motorju, z dvokolesnim pogonom ima novi Duster tudi možnost avtomatskega menjalnika s šestimi prestavami EDC.

Testnega Duster-ja je gnal močnejši dizelski motor, ki je že nekaj desetletij na tržišču. Motor ima 110 konjev in 260Nm navora pri 1.750 vrt./min. Višji navor pride prav pri terenski vožnji in pospeševanju. Motor spada v razred Euro 6b in na prevožen kilometer izpusti 123 gramov emisij CO2 in 0,0318 gramov NOx. Motor teče tekoče in tudi poraba je zmerna. Upravljali smo ga z ročnim šeststopenjski menjalnik, ki pa pokaže manjše slabosti pri mestni vožnji, kjer je potreba po pogostem prestavljanju, saj prestavno razmerje ni najbolj primerno za mestno vožnjo, temveč bolj za brezpotja. Najvišja hitrost, ki jo Duster doseže je 169km/h. Prostornina rezervoarja ostaja enaka, to je 50 litrov, kar bo zadostovalo za slabih 700 kilometrov oz. odvisno od teže vaše noge. Mi smo na testu dosegli povprečno porabo 5,8 litrov. Pri vožnji po brezpotjih in pri uporabi štirikolesnega pogona se poraba poviša za dober liter.

Končno mnenje

Dandanes se marsikateri lastnik starega Duster-ja že spogleduje z novim, saj so z vsemi prenovami presegli vsa pričakovanja. Duster je postal na zunaj atraktivnejši, znotraj modernejši in zgrajen dosti boljše kot kdaj prej. Ohranja še vedno zelo dobre zmogljivosti na brezpotjih in je najbolj uporaben, delovni terenec glede na trenutno poplavo mestnih terencev, ki so bolj namenjeni za šminko in vožnjo po asfaltu.  Duster ima nastavljiv štirikolesni pogon in precejšno oddaljenost od tal 210 milimetrov.

S to zadnjo prenovo je postal tudi bolj varen, kar so dokazali na testih EuroNCAP. Opremili so ga z sodobnejšimi varnostnimi sistemi. V notranjosti se nam zelo dopade nova armatura in voznikovi števci. Oblazinjenje je novo, kot tudi sama vložna pena, ki je bolj čvrsta.

Sami smo vozili najbolj opremljenega Duster-ja, ki so mu dodali še vso možno dodatno opremo, kot so usnjeni sedeži, gretje prednjih sedežev, prostoročno kartico, štiri kamere in dodatno kartografijo. Zaradi vse dodane opreme in najvišjega nivoja opreme, smo s ceno vozila prišli na 20.230 evrov. Kdor letno ne prevozi veliko kilometrov, si lahko za 400 evrov podaljša garancijo na pet let, število prevoženih 100.000 kilometrov ostaja nespremenjeno.

Dacia je za novega Dusterja pripravila tri nivoje opreme; Essential, Comfort in Prestige. Osnovni model se po ceniku začne pri 12.990 € in se cenovno stopnjuje po 500 €,  glede na opremo. V letošnjem letu se je že prodalo 334 novih Dusterjev, od tega 250 fizičnim kupcem, kar je enkrat več v primerjavi s predhodnim letom.

Plusi: nova notranjost in izboljšani materiali, voznikovi števci, električni servo volan, led luči, zunanjost,  oddaljenost od tal, zmogljiv štirikolesni pogon, terenske zmogljivosti.

Minusi: ni prednjih parkirnih senzorjev, sistem za mrtvi kot možen samo pri najvišjem nivoju opreme.

Cena testnega vozila: 20.230 €.

Specifikacije

Motor: 1.5-litrski turbo dizelski Euro6b

Moč: 80 kW (110 KM) pri 4.000 vrt/min

Navor: 260 Nm pri 1.750 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni-štirikolesno

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 169 km/h

0-100 km/h: 12,4 s

Emisije CO2: 123 g/km

Povprečna poraba: 5,8 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 50 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: AFU, ESP, ASR, šest zračnih blazin, opozorilnik na mrtvi kot, HSA, HDC, 2 x ISOFIX.

Euro NCAP: 3 zvezdice

Prostornina prtljažnika: 467/1.623 litrov

Obračalni krog: 10,15 m

Masa vozila: 1.477kg

Platišča: 17 palcev (215/60)