Dacia Duster 1.5 dCi 4×4

Že od zunaj lahko opazimo nekaj lepotnih sprememb po katerih takoj prepoznamo posebno serijo Delsey. Poleg aluminijastih litih platišč kovinske temno sive barve,črne notranje obrobe žarometov, kromaste izpušne cevi, zunanji videz dopolnjuje še olivno-siva barva karoserije.

Ko odpremo vrata, odkrijemo prenovljeno notranjost: prevleke, ki so obrobljene z rdečimi šivi, prav takšen usnjeni volan in enako obrobljeno prestavno ročico. Sprememba je tudi v barvi okrasne obloge armaturne plošče in obrobe zračnikov, ki so v kremenasto sivi barvi. Zasledimo lahko tudi nov avtoradio z USB priključkom, kar je zelo dobrodošlo.

Ves čas testiranja nas je spremljalo slabo vreme in dež, zato smo lahko Dusterja temeljito preizkusili na spolzkih in blatnih poteh. Izkazal se je kot pravi delovni in zmogljivi stroj oziroma terenec v pravem pomenu besede. Kdor potrebuje pravo terensko vozilo za brezpotja in težko dostopne kraje, je Duster 4x4 zanj prava rešitev!

Za malo denarja si lahko privoščimo veliko užitkov na brezpotjih in skoraj ni možnosti,da bi nas v najtežjih razmerah pustil na cedilu.

Med testom smo imeli povprečno porabo goriva od 6-6,6l/100km, odvisno po kakšnem terenu (AC ali brezpotjih) smo se vozili in s kakšnim pogonom (2x2 ali 4x4).

Zunanjost

Na prvi pogled je Dacia Duster pravi terenec. Velikost vozila, visoko podvozje, kromirana okrasna maska, široki blatniki, prednji dvojni žarometi… Terenec, ki nas kar vabi, da ga popeljemo po najzahtevnejših terenih. Danes se večina terenskih vozil enači s težo in velikostjo. Predsodek, ki ga Duster takoj odpravi. Z dolžino 4,31m in širino 1,82m je Duster zelo kompakten in se znajde tako v urbanem okolju, kot tudi na off-road terenih. Na voljo je v izvedbi 4x2 in 4x4.

Vožnja

Terenec.si je testiral model Duster Delsey1.5 dCi 4x4. In kako se je z njim peljati? Presenetljivo dobro. Duster je enostaven za vožnjo, saj kombinacija majhne teže (1180kg pri 4x2 in 1284kg pri 4x4) in kompaktne velikosti omogoča dobro okretnost. Pri različici 4x4 lahko voznik, zahvaljujoč upravljalnem gumbu (enakemu kot pri Nissanu), ki je nameščen na sredino konzole, enostavno prilagodi konfiguracijo vozila glede na potrebe. Voznik lahko izbira med tremi načini.

Ko je izbran način auto, se navor samodejno porazdeli med vsa štiri kolesa glede na pogoje oprijema vozila. Ta sistem je zasnovan tako, da zagotavlja optimalno vleko, oprijem vozišča, Dusterju pa pričara prave 4x4 sposobnosti. V normalnih pogojih se navor prenaša skozi prednja kolesa. V primeru, da izgubimo trenje, se nekaj navora prenese na zadnjo os. V ekstremnih pogojih se navor razdeli na prednjo in zadnjo os. To omogoča Nissanova elektromagnetna sklopka. Ta način se uporablja na vseh vrstah cest, ne glede na pogoje oprijema vozila, predvsem pa na spolzkih cestiščih (dež, sneg, led).

V načinu lock se 50 procentov konstantnega navora prenese na zadnjo os. Ta način je priporočljiv za pogoje, ko je oprijem pri nizkih hitrostih zelo slab (blato, pesek, zemlja, poškodovane površine).

Pri načinu 2WD pa se navor porazdeli med obe prednji kolesi. Ta način je primeren za vožnjo po urejenih cestiščih in za manjšo porabo goriva. Mi smo Dusterja testirali na cesti do vrha Šmarne gore . Ni ga motilo, če smo se ustavili na najbolj strmem klancu, mokrem listju ali sredi velikih lukenj. Vsemu se je brez težav uprl in nas mirno peljal naprej. Poleg vsega pa Duster skrbi tudi za okolje, saj motorji dCi omogočajo daljšo vožnjo z enim polnjenjem goriva, hkrati pa tudi nizko stopnjo emisije CO2, ki pri 4x2 znaša manj kot 140 g/km, pri 4x4 pa manj kot 150 g/km.

Varnost

Duster se je izkazal tudi na področju varnosti, saj se ponaša z Bosch 8.1 ABS, EBV (elektronska porazdelitev zavorne sile) in sistemom pomoči pri zaviranju v sili. Za voznika in sovoznika je poskrbljeno z dvema varnostnima blazinama in tritočkovnima varnostnima pasovoma z omejevalnikom zatezne sile. Odvisno od modela, Duster nudi tudi dve stranski varnostni blazini za primer bočnega trčenja in ESP - sistem za nadzor stabilnosti vozila in ASR proti zdrsavanju koles.

Notranjost

Funkcionalna in prostorna kabina s pridihom Renaultove podobe. Sprednja potnika imata na voljo kar precej prostora, medtem ko je prostor pri zadnjih potnikih malce bolj omejen. Ne pričakujte luksuza in kupa skritih predalčkov, ki jih najdete šele po nekaj tedenski uporabi. Dusterjeva notranja oprema je enostavna, a uporabna. Prtljažnik obljublja prostornino 408 litrov, pri preklopljeni sedežni klopi pa prostor dosega 1636 litrov. Notranja oprema pa pri novih uporabnikih poskrbi tudi za uganke. Zanimivo je iskanje stikal za odpiranje stranskih stekel. Najbolj uspešni bodo tisti, ki bodo svoj pogled usmerili na sredinsko konzolo.

Končna ocena

Dacia Duster je vsekakor veliko presenečenje. Če odmislimo malce skromnejšo notranjo opremo in dejstvo, da je treba skoraj vsako dodatno opremo tudi dodatno doplačati, to še vedno ne izbriše dejstva, da se noben družinski terenec ne more kosati z Dusterjem glede vrednosti, ki jo dobimo za njegovo ceno. Osnovni model Nissan Qashqai stane približno toliko, kot Duster z vso možno opremo. Duster je torej za voznike, ki resnično potrebujejo zmogljivo terensko vozilo ali pa za tiste, ki si ga le želijo in so brez predsodkov - glede imena in potrošenega denarja.

Plusi: zmogljiv terenec, 4x4 pogon, zmerna poraba goriva, nizka cena.

Minusi: parkirni senzorji zadaj, osvetlitev armaturne plošče, ni termometra zunanje temperature.

Specifikacije:

Motor: 1.5-litre, štiri cilindri

Moč: 81 kW pri 4000 rpm

Navor: 240 Nm pri 1750 rpm

Menjalnik: ročni

Prestav: 6

Pogon: 2 in 4-kolesni

Zavore: zračno hlajeni diski, ABS, zadnji bobni

Največja hitrost: 168 km/h

0-100km/h: 12,5 s

Emisije CO2: 145 g/km

Povprečna poraba: 6,4L/100km

Prostornina posode za gorivo: 50L

Gorivo: diesel

Zavore: ABS

Varnost: ESP, ASR, 4 x zračne blazine

Prostornina prtljažnika: 408/1636L

Obračalni krog: 10.4 m

Masa vozila: 1284kg

Platišča: 16 inčev