Čokolada, školjke … in Mustangi!

 

Morda Belgija res ni država, na katero bi pri športnih avtomobilih najprej pomislili, a belgijski vozniki so na vrat na nos razgrabili razpoložljive nove Forde Mustange.

Od več kot 21.000 novih Mustangov, ki jih je Ford prodal v Evropi, jih je 1600 končalo pri belgijskih zanesenjakih. To pomeni, da si ga je privoščil vsak 4693. od skupno 7.659.000 voznikov – veliko večji delež kot kjerkoli drugje v Evropi.

Obenem so v Nemčiji in Veliki Britaniji prodali več kot polovico novih Mustangov, odkar so lani v Evropi prvič od uvedbe Mustanga v ZDA leta 1964 začeli prodajati trenutni model. Nemški vozniki so kupili 7281 Mustangov (1 na vsakih 7700 voznikov), Britanski vozniki pa so kupili 4761 Mustangov (1 na vsakih 7743 voznikov).

Francija je z 2162 prodanimi Mustangi na tretjem mestu, Belgija pa kot ena od držav z manjšim številom prebivalcev, med katere sodijo tudi Švedska, Švica in Češka republika, na četrtem mestu. Zaradi velikega povpraševanja je Mustang lani postalnajbolje prodajani športni avto na svetu.

“Mustang je avto s številnimi strastnimi oboževalci v Evropi, ki so združeni v klubih in obiskujejo številna srečanja lastnikov Mustangov,” je povedal Laurent Charpentier, izvršni direktor Forda Belgija. “To je športni avto brez primerjave, na katerega so navdušenci dejansko čakali celotno življenje.”

Belgija ima bogato tradicijo ljubezni do hitrih avtomobilov. Slavno dirkališče Spa‑Francorchamps je bila ena od prvih prog, na katerih so potekale dirke Formule 1, dirkač Jacky Ickx pa je kar šestkrat zmagal na legendarni dirki 24 ur Le Mansa, enkrat tudi za volanom Forda GT-40, 25-krat je stopil na stopničke v Formuli 1, zmagal pa je tudi na reliju Dakar.

Med največjimi navdušenci nad novim avtom je samooklicani ‘Mustangov norec’ Adelbert Engler, ki je na svojem domu v kraju Heusden Zolder zbral 5500 Mustangovih modelčkov in kar nekaj klasičnih modelov v naravni velikosti.

“Od intervjujev, filmov in glasbenih videoposnetkov do poročil, obletnic in razstav – s svojimi Mustangi sem bil v teh letih prisoten povsod,” je povedal Engler, ki nestrpno čaka na dobavo rumenega Mustanga fastback z 2,3-litrskim motorjem EcoBoost.

Kupci Mustangov v Evropi lahko izbirajo med modeli s 5,0-litrskim motorjem V8 in 2,3-litrskim motorjem EcoBoost, med karoserijskimi različicami pa sta na voljo fastback in kabriolet. Rdeča, siva in črna so bile doslej najbolj priljubljene barve, 72 odstotkov kupcev je izbralo različico fastback in 64 odstotkov se je odločilo za motor V8. Modeli z motorjem EcoBoost so najbolj priljubljeni v južni Evropi.

Letos se je v primerjavi z lanskim letom prodaja Fordovih športnih avtomobilov v Evropi podvojila, kupcem pa so na voljo modeli Mustang, Focus RS, Focus ST in Fiesta ST.