Clio Grandtour Intens

 

Po dolgih letih čakanja so se nam le uresničile želje. Renault je poskrbel za presenečenje pri prenovljenemu Cliu in Cliu Grandtour. Spremembe so pri zunanjosti, tiste največje pa so v kabini, kjer so popravili lastnosti, ki smo jih v preteklost grajali. V maski so popolnoma nove LED luči, obuli pa so ga v atraktivna 17-palčna lahka platišča. Iz potniške kabine so odstranili večino cenene, svetleče in trde plastike. Pod pokrov motorja so vgradili že dobro poznani turbodizelski motor prostornine 1.5-litra, a tokrat z 81 kilovati in menjalnikom s šestimi prestavami. Več presenečenj in novosti pa razkrijemo v testu, ki sledi.

Videz, prostornost in praktičnost

Renault je v prenovljeni Clio dodal nov svetlobni pečat, saj so dnevne LED luči v obliki črke C, kot smo že vajeni pri novih modelih Renaulta. Tudi žarometi so po novem v LED tehnologiji  (serijsko pri izvedenki Intens), ki zagotavlja večjo varnost in boljšo svetilnosti v nočnem času. Čudno je le, da so poleg nove tehnologije dodali navaden rumeni smerokaz s klasično žarnico in ne LED. Tudi na zadku Clia Grandtour so luči v stari tehnologiji, čeprav ima Clio  zadaj vse luči LED. Spremenili so prednji in zadnji odbijač ter sprednje meglenke, kar je Clia vizualno še bolj povečalo. Omenili smo že atraktivna 17-palčna platišča v kombinaciji kroma in črne barve, ki se lepo skladajo z belo barvo karoserije. Clio Grantour je na voljo v osmih barvah in tudi z nekaj osebne personalizacije. Zadnja stekla so dodatno zatemnili in obrobili s kromiranimi letvicami, ki belemu vozilu dajo prav eleganten videz.

Prvi pogled v notranjost nas je kar razveselil. Pred trinajstimi leti smo tudi sami imeli v lasti Clia II, ki je izgledal dokaj kompaktno. A od takrat naprej so imeli novejši modeli zaradi varčevanja vse bolj ceneno notranjost. Toda danes se je pričela nova zgodba. Že na prvi pogled se opazijo velike spremembe v notranjosti. Odstranili so večino svetleče se plastike, ki je zdaj samo še na osrednjem delu armature, kjer se nahajajo sedem palčni zaslon na dotik in nova zračnika. Na vratih je nov in sodoben sklop stikal za elektronsko odpiranje stranskih stekel, pri vozniku pa še dodana stikala za upravljanje zunanjih ogledal. Poleg novih stikal je na vratih še več mehke plastike in kakovostnega blaga. Za še bolj svetlo notranjost poskrbi steklena streha, v velikosti 81 x 65 centimetrov. Ob zelo sončnih dneh jo lahko ročno zapremo z zastorom. Na novo so oblikovali tudi volan in ga v celoti oblekli v usnje. Še dobro, da so z njega odstranili ceneno svetlečo plastiko, ker res ni bila za nikamor. Zgornji del prestavne ročice je izdelan iz masivnega aluminija. Sredinski reži za zrak sta bolj kompaktni in zato naj ne bi več prihajalo do polomljene in poškodovane plastike.

Prevleke sedežev so nove in elegantnejše. Naš tesni Clio Grantour je imel oblazinjenje v črni barvi v kombinaciji umetnega usnja ter žameta. Udobna sta tako voznikov kot sovoznikov sedež, saj nudita dobro stransko oporo. Sovoznikov sedež ima možnost, da se poklopi, zato lahko v avtomobil natovorimo kar 290 cm dolg tovor. Zadnja klop je udobna in nudi dovolj prostora za dve odrasli osebi.

Sedem palčni zaslon ima navigacijo TomTom, radio in možnost poslušanja izbrane glasbe preko USB ključka. Za dober zvok poskrbi sistem BOSE. Ta je sestavljen iz sedmih kakovostnih zvočnikov, ki so jih razvili posebej za Clia. Novi Clio je v segmentu B res zasedel visoko mesto, s svojo prenovljeno notranjostjo pa je postal pravi zapeljivec.

Ne smemo pozabiti pohvaliti tudi izolacije v potniški kabini, ki je zares kvalitetna. Popolnoma so zadušili hrup dizelskega motorja in šum vetra pri višjih hitrostih, ki ga pri nekaterih avtomobilih preglasimo z glasno glasbo, kar pri Cliu sploh ni potrebno. Zato vse pohvale inženirjem za ta napredek.

Prtljažnik ima 443 litrov prostora in dvojno dno, ki ga lahko odstranimo in prtljažnik poglobimo še za 13 centimetrov. Če v celoti podremo zadnjo klop, pridobimo popolnoma ravno nakladalno prtljažno dno in skupno 1.380 litrov prostora. Klop lahko podiramo v razmerju 60:40. Nekaj prostora se izgubi pod dvojnim dnom zaradi ojačevalcev basov sistema Bose, a se to izplača, saj je zvok res odličen.

Varnost

Prenovljeni Clio Grantour je opremljen z vsemi sodobnimi varnostnimi sistemi; ABS (proti blokadi koles), ESP (za nadzor stabilnosti vozila), ASR ( proti zdrsu pogonskih  koles), AFU (pomoč za zaviranje v sili), štiri zračne blazine, zadaj sistem ISOFIX, sistem za speljevanje s klanca, sistem 360° za zaznavanje ovir okoli vozila. Leta 2012 je na testih  Euro NCAP pridobil vseh pet zvezdic za varnost.

Vozne lastnosti

Clio Grandtour se res pelje dobro in udobno. Njegova medosna razdalja znaša 2.589 cm. Električni variabilni servo volan poskrbi za lahko manevriranje na mestu in dobro upravljanje med vožnjo. Njegov obračalni krog znaša enajst metrov. Vozilo se tudi pri dinamični vožnji lepo drži ceste in ne prihaja do podkrmiljenja. Obut je v pnevmatike dimenzij 205/45. Clio Grantour ima zadaj bobne, a kljub temu ni nič manj varen od tistih, ki imajo zavorne diske. S to potezo so kupcem zmanjšali stroške vzdrževanja in posledično tudi proizvodnje.

Tisti, ki jim parkiranje ne gre gladko od rok, lahko s pritiskom na gumb Easy Park Assist vključijo funkcijo samodejnega parkiranja. Voznik mora upravljati samo stopalko za plin/zavoro in sklopko. Sistem nudi tri načine parkiranja: bočno, vzdolžno in diagonalno. Senzorji za zaznavanje prostih mest delujejo do hitrosti 30km/h, nad to hitrostjo pa se izklopijo oz. ne iščejo prostora za parkiranje. Poleg samodejnega parkiranja ima Clio vgrajen še osem parkirnih senzorjev in vzvratno parkirno kamero.

Informacije o motorju

Turbodizelski motor prostornine 1.5-litra z 81 kilovati (110 KM) poskrbi za to, da lahko Clio Grandtour vleče do 900 kilogramov (vlečna naprava z zavoro). Pri 1.750 vrtljajih doseže že 260 Nm navora. Menjalnik je ročni šest stopenjski, ki ima kratke hode in deluje brezhibno. Največja hitrost Clia je 194 km/h. Na prevožen kilometer dizelski motor v ozračje izpusti le 90 g emisij CO2. Posoda za gorivo meri 45 litrov, z njo pa lahko prevozimo več kot 1.000 kilometrov. Opremljen je tudi s sistemom Stop&Start in gumbom ECO. Clio Grandtour z maso 1.205 kilogramov je na prevoženih 100 kilometrov porabil manj kot pet litrov.

Končno mnenje

Prenovljeni Clio Grandtour je s spremembami zunanjosti in notranjosti postal pravi paradni konj v B segmentu. Spredaj so mu vgradili popolnoma nove LED luči in že tradicionalne dnevne LED luči v obliki črke C. Tudi v notranjosti je skoraj da popoln, saj so vgradili nove, modernejše in bolj kakovostne materiale. Staro, svetlečo in ceneno plastiko so v celoti odstranili in jo zamenjali s plastiko, ki je mehkejša otip in z drugimi kvalitetnimi materiali. Volan je doživel prenovo in je v celoti oblečen v usnje. Sedeži so v kombinaciji umetnega usnja in žameta. Črna notranjost je sedaj na pogled resnično privlačna in elegantna.

Pozdravljamo tudi prenovo osrednjih zračnikov na armaturi, saj so se stari večinoma pokvarili oziroma polomili. Clio Grandtour lahko prevaža tudi dolge predmete, ki so dolgi do 290 centimetrov, saj se voznikov sedež  preklopi naprej.

Vsi, ki smo že kdaj bili lastniki Clia, smo kar nekaj let čakali na današnjega Clia, ki s sabo prinaša svežino in kakovostne spremembe. Novim lastnikom bo prenovljeni Grandtour nudil veliko užitkov in udobnih kilometrov.

Clio Grantour je od svojega manjšega brata dražji za 700 evrov. Na voljo so štirje nivoji opreme: Life, Zen, Limited in Intens. Najcenejši Clio Grandtour se prične pri 12.090 evrih in dviguje za dobrega tisočaka glede na nivo opreme. Dizelska izvedenka je pa dražja za slabih 2.000 evrov.

Plusi: LED luči, notranjost, motor, prostornost prtljažnika, osebna personalizacija. BOSE ozvočenje, sistem Easy Park Assist.

Minusi: zadaj ni LED luči, Bose ojačevalnik zasede del prtljažnika, cena dizelskega motorja.

Cena testnega vozila: 21.140 evrov.

Specifikacije:

Motor: 1.5-litrski EURO6b

Moč: 81 kW (110 KM) pri 4.000 vrt/min

Navor: 260 Nm pri 1.750 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 194 km/h

0-100 km/h: 11,2 s

Emisije CO2: 90 g/km

Povprečna poraba: 4,8 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 45 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: ABS, EBD, DSC, SRS, LDWS, SCBS, HHA, TPMS, BMS, EBA, ESS, 2 x ISOFIX, šest zračnih varnostnih blazin.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 443/1.380 litrov

Obračalni krog: 11 m

Masa vozila: 1.205 kg

Platišča: 17 palcev (205/45)