Citroen in tehnologija Hybrid Air

CITROËN je pionir razvoja filtra trdnih delcev, prvi ponudnik sistema Stop&Start, pobudnik ideje hibridnega dizelskega motorja s tehnologijo Hybrid4 in prvi ponudnik električnega avtomobila. Sedaj CITROËN nadaljuje s svojo ofenzivo in na ženevskem avtomobilskem salonu predstavlja nov tehnološki prebojsistem Hybrid AirTo je hibridna tehnologija, pri kateri se uporablja stisnjen zrak v kombinaciji s hidravliko. Izkušnje s slednjo ima znamka že v genih.

Ta izum je del CITROËNOVEGA vodilnega motiva: ponuditi vsem dostopne tehnologije za vse oblike uporabe.

Hybrid Air je prelomna nova tehnologija s porabo manj kot 3 l/100 km in brez dodatnega akumulatorja, ki zagotavlja:

-       še manjši okoljski odtis,

-       dostopnejšo ceno

-       in neokrnjeno prostornost avtomobila.

Revolucionarna tehnologija je še posebej primerna za modele razredov B in C in za gospodarska vozila. Na razstavnem prostoru znamke v Ženevi je predstavljena v prototipu CITROËN C3, ki dosega rekordno porabo 2,9 l/100 km (69 g CO2/km) in 45 % manjšo porabo goriva ter emisije CO2 v mestni vožnji v primerjavi z izvedenko, ki ima enak motor z notranjim zgorevanjem brez te tehnologije.

INOVACIJE, ZAPISANE V GENIH BLAGOVNE ZNAMKE

CITROËN v Ženevi predstavlja tehnologijo Hybrid Air. To edinstveno tehnologijo v svetovnem merilu je skupina PSA Peugeot Citroën razvila v sodelovanju s skupino Citroen_HybridAirBosch®, pri čemer so jim bile v izjemno pomoč zgodovinske izkušnje Citroënovih inženirjev, ki so odlični poznavalci uporabe hidravlike v avtomobilski industriji.

Že leta 1955 je CITROËN z avtomobilom DS predstavil nekaj spektakularnih izumov. Tehnologija, pri kateri se kombinira zrak pod tlakom in tekočino pod visokim tlakom, je omogočala delovanje in obenem krmiljenje vzmetenja, krmilnega mehanizma, zavornega sistema in polavtomatskega menjalnika hkrati.

Leta 1958 so inženirji blagovne znamke izdelali prototip hibridnega avtomobila 2 CV, ki je uporabljal zrak pod tlakom in hidravliko za povečanje moči motorja z notranjim zgorevanjem. Ta projekt sicer ni ugledal luči sveta, saj zanj ni bilo trga, tehnologije pa še niso bile dovolj prilagojene takratni serijski proizvodnji.

Leta 2013 bo tehnologija Hybrid Air povzročila revolucijo v svetu avtomobilizma.

HYBRID AIR: KOMBINACIJA BENCINSKEGA MOTORJA IN STISNJENEGA ZRAKA S POMOČJO HIDRAVLIKE

Tehnologija Hybrid Air je osnovana na kombinaciji več že preverjenih sistemov in tehnologij: bencinski motor Puretech, sistem skladiščenja energije v obliki stisnjenega zraka, sestav dveh motorjev-hidravličnih črpalk in samodejni menjalnik s planetnim gonilom. Med razvojem projekta je skupina PSA Peugeot Citroën prijavila 80 patentov. Celoten sistem krmili nadzorna enota, ki pri prilagajanju energetske porabe upošteva tudi voznikove ukaze. Predvideni so 3 načini delovanja:

  • način delovanja na zrak (Air) z ničelnimi emisijami,
  • način delovanja na bencin, pri katerem deluje samo motor z notranjim zgorevanjem,
  • kombiniran način delovanja, ki združuje moč motorja z notranjim zgorevanjem in moč stisnjenega zraka.

TEHNOLOGIJA ZA VSE STRANKE

Citroen_HybridAirPreboj na področju zmogljivosti

Sistem Hybrid Air, vgrajen v CITROËN C3 VTi 82, omogoča zmanjšanje porabe goriva za tretjino. V kombiniranem ciklu vožnje ta avtomobil dosega rekordno porabo 2,9 l/100 km in emisije CO2 69 g/km. Pri mestni vožnji se poraba goriva zmanjša za približno 45 %.

Dostopna ponudba za ves svet

Ker tehnologija Hybrid Air ne potrebuje dodatnih akumulatorjev, jo bo mogoče na evropskem in svetovnem trgu ponuditi po privlačni ceni. Ta tehnologija v vseh podnebnih pogojih in voznih razmerah deluje z nespremenjeno učinkovitostjo. Mogoče jo bo razvijati v Evropi in na vseh trgih, na katerih je navzoča znamka CITROËN. Tehnologija, ki jo je mogoče zlahka prilagoditi tako za osebne avtomobile kot za lahka gospodarska vozila, je še posebej učinkovita v vozilih razredov B in C.

Brezkompromisna tehnologija

Pri vgradnji tehnologije Hybrid Air ostane prostornost avtomobila nespremenjena, pri čemer velja posebej izpostaviti prostornino prtljažnika. To je v osnovi mehanski sistem in odločitev zanj poenostavi vzdrževalne posege in olajša reciklažo izrabljenega vozila.

Resnično vozno udobje

Zmanjšano porabo goriva in emisije CO2 spremlja tudi opazno izboljšano vozno udobje, ki ga omogočajo:

  • samodejni menjalnik s planetnim gonilom, ki deluje brez prekinitve vrtilnega momenta,
  • izboljšane zmogljivosti, povezane z dodatnim vrtilnim momentom in močjo, ki sta na razpolago v kombiniranem načinu
  • in sistem Stop&Start s kombiniranim alternatorjem-zaganjalnikom.

Delovanje je tekoče in poteka brez dodatnih voznikovih posegov.