Citroen C4 Cactus

 

Citroen je že pred približno štirimi leti ubral svojo strategijo glede dizajna in udobja za svojega C4 Cactusa. Vse skupaj so postavili na glavo in za nekatere je bil Cactus sprva prav čudaški avto. Izstopali so Airbump-i na vratih in obeh odbijačih, prednjem in zadnjem, v potniški kabini pa so izdelali pravo »dnevno sobo«.

Novi Citroen C4 Cactus ohranja vse dobre vrline prvega Cactusa. Na zunaj so naredili večje spremembe glede barvnih kombinacij in korenito zmanjšali Airbump-e. Notranjost ostaja ne spremenjena, zelo udobna, morda še bolj kot prej in za popestritev so ji dodali nekaj novih barvnih kombinacij. Pod pokrovom smo imeli zelo varčen dizelski motor z 99 konji.

Videz, prostornost in praktičnost

Novi Citroen C4 Cactus po velikosti ostaja enakih dimenzij. Še vedno privlači poglede zaradi drugačnosti. Za Cactusa so pripravili 9 barv karoserije in 4 barvne dodatke. Ker smo v času, ko si lahko kupci prilagajajo avto svojim željam, pri Citroenu niso pozabili na personalizacijo in vse potrebne dodatke. Platišča lahko opremimo z okrasnimi pokrovi ali pa lahkimi platišči do velikosti 17-palcev. Okoli blatnikov so dodali precej surove črne plastike, ki iz bele karoserije znatno izstopa. Dosegli so lepšo vizualno linijo s črno obarvanim stebričkom A, kot tudi B ter C, ki je poudarjen belo. Zelo mu pristajajo dodatno zatemnjena zadnja stekla.

Na prednjem delu vozila so ohranili razporeditev luči in žarometov. Dnevne Led luči so umestili na zgornji del pokrova motorja in ju povezali s kromiranim logotipom Citroena. Pod njiju v odbijač so vgradili oglate klasične žaromete. Naš testni Cactus je bil obut v večja 17-palčna 4-kraka platišča v dvobarvni kombinaciji črne in polirane sive. Zadaj je Cactus ohranil še nekaj robustnosti, saj so ga spredaj popolnoma omehčali. Zadnje luči sta v led tehnologiji z dvojno optiko in izgledata super. Zelo so zreducirali Airbumpe, ohranili so jih samo kot okras na vratih.

V edinstveni notranjosti vozila so pričarali dnevno sobo. K precejšnjemu udobju prispevata prednja sedeža in zadnja klop, ki so zelo širokih dimenzij. Verjetno sta prednja sedeža udobnejša od marsikaterega domačega kavča. Sedeža nimata popolnoma nobene stranske opore, ki je sicer sploh nismo pogrešali. Z dobro izolacijo potniške kabine so poskrbeli še za večji užitek in udobje med vožnjo.

V notranjosti je prevladovala vijolična in umazano bela barva sedežev. Armatura je bila v vijolični in črni plastiki, a je prva prevladovala. Plastika je v celoti trda in na vratih precej cenenega videza. Glede na to, da notranjost nima prostora na pretek, bi lahko naredili kakšen centimeter manjši volan, saj je precej velik, če ne že kar prevelik. Volan je opremljen z velikim številom gumbov za upravljanje raznih sistemov, a za njim se dobesedno skriva skromen digitalni zaslon z omejenimi podatki. Ta prikaže samo hitrost, skupno prevožene kilometre, stanje goriva, nastavljeno hitrost tempomata, prometne znake in želeno prestavo. Najmanj kar bi si želeli videti je prikaz vrtljajev in kakšno skalo temperature motorja.

Sredinski zaslon v velikosti 7-palcev je namenjen za upravljanje telefonije, klime, navigacije, informacij vozila in drugih nastavitev. Vse mehanske gumbe so prestavili v digitalne. Kdaj pa kdaj smo pogrešali kakšen hitri, mehanski gumb za klimo oz. upravljanje ventilacije. Pred sovoznikom je na armaturi velik prostor za shranjevanje večjih predmetov. Na vseh vratih je veliko odlagalnega prostora in potnika zadaj lahko kaj ožjega zatlačita v žep sedeža. C4 Cactus ima tudi zadaj svojevrsten način odpiranja stekel na V. Kdor je vozil Yuga se lahko spomni, kakšne težave smo imeli s temi okni, saj je tam vedno zamakalo.

Če spredaj ne sedita pretirano veliki osebi, bo zadaj še dovolj prostora za noge ostalih potnikov. Pri prtljažniku smo pogrešali nastavljivo dvojno dno, kot ga imajo nekateri konkurenti. Klop se lahko podre v razmerju 60:40 in seveda v celoti. Ko jo podremo v celoti nastane precejšna grbina in klančina. Prtljažnik ima 353 litrov prostornine, ki ga lahko razširimo na 1.170 litrov. To bi moralo zadostovati za kakšne krajše počitnice dveh ali treh oseb.

Varnost

Novega Citroena C4 Cactus-a lahko opremimo z vsemi sodobnimi varnostnimi sistemi, pripomočki in  pomagali, a žal nič ni brezplačno. Serijsko ima že vgrajene naslednje sisteme: ABS, REF, AFU, ESP in ASR. Za varnost potnikov poskrbi 6 zračnih blazin in na zadnji klopi dve Isofix pritrdišči za otroška sedeža. Na testih EuroNcap je leta 2014 osvojil štiri varnostne zvezdice. V tem času so se kriteriji glede novih varnostnih sistemov zelo zaostrili in ne dvomimo, da bi bil novi C4 Cactus manj varen z vsemi možnimi varnostnimi sistemi, ki mu jih lahko dodamo.

Testnemu Cactus-u so iz seznama dodatne opreme dodali še sistem za samodejno zaviranje v sili, prepoznavanje prometnih znakov, sistem za nadzor mrtvega kota in pomoč pri speljevanju iz klanca.

Vozne lastnosti

Po novem je postala vožnja z novim C4 Cactus še bolj dostojna in udobna. Izdelali so novo vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalci. S to novostjo so konstruktorji dosegli, da se v notranjost vozila prenaša še manj tresljajev in karoserija lepše prenaša vse cestne neravnine. Tako je vožnja postala še bolj udobna in »plavajoča«. Tistim, ki imajo na poti veliko ovinkov in vozijo bolj dinamično, to ne bo pomagalo, ker se bo vozilo preveč nagibalo iz enega kota v drugega. Potniška kabina je zelo dobro izolirana in v notranjost ne prihaja veliko hrupa motorja ali drugih šumov.

Volan je dovolj čvrst in vrača vozniku vse potrebne informacije o vozilu. Pri parkiranju je volan lahkoten za upravljanje. C4 Cactus ima prednje in zadnje parkirne senzorje ter vzvratno parkirno kamero. Voznik ima dober pogled na vse strani vozila, mrtvih točk je zelo malo.

Informacije o motorju

Turbodizelski motor BlueHDi je pri Citroenu zelo varčen motor in verjetno en tistih najbolj varčnih od vseh konkurentov. Z maso 1.218 kilogramov se motor dobro spopada in ni skrbi, da bi bilo 99 »konjev« premalo tudi takrat, ko ga natovorimo ali ko prehitevamo kakšen počasen kamion. Pri 1.750 vrt./min imamo na voljo 254Nm navora in najvišja hitrost, ki jo doseže C4 Cactus je 184km/h. Pospešek iz nič do sto je 10,6 sekunde. Motor izpusti na prevožen kilometer 99g emisij CO2 in spada v razred Euro6.1. K manjšemu izpustu pripomore še sistem Stop&Start.

Upravljamo ga s 5-stopenjskim ročnim menjalnikov, ki se ga lahkotno pretika. Kljub temu, da smo imeli samo 5 prestav, je vožnja po avtocesti še vedno umirjena in vrtljaji ne ponorijo. Z enim polnjenjem rezervoarja 45 litrov, bo lahko umirjeni lastnik prevozil tudi več kot 900 kilometrov. Na testu se je poraba pri kombinirani vožnji gibala pri 4,4 litrih in na trenutke celo dosegla svoj minimum 4 litrov. Nad skromno porabo smo bili zelo zadovoljni.

Končno mnenje

Francozi že od nekdaj slovijo po tem, da znajo oblikovati in kdaj pa kdaj s čim presenetiti. V dizajnu blestijo, glede elektronike v novih vozilih pa jim še vedno ne gre najboljše. Novi Citroen C4 Cactus je nevsakdanje vozilo, saj ima potniška kabina veliko pridiha domače dnevne sobe. Sedeža in klop so zelo udobni, kar je velik plus. Med novosti se šteje novo vzmetenje, ki poskrbi še za bolj udobno vožnjo kot do sedaj. Glede na velikost in dolžino vozila je v notranjosti dovolj prostora za potnike in prtljago. Potniki zadaj bodo lahko odprli stranska okna samo na V.

Nam se je zdela najbolj šibka točka minimalističen voznikov digitalni zaslon, saj je zelo skop z informacijami. Upajmo, da mu v prihodnosti dodajo kakšen centimeter in pa prikaz vseh pomembnih podatkov. Nekoliko preveč so varčevali v prtljažniku, saj nima nastavljivega dvojnega dna.

Je že res, da se najbolj osnovni C4 Cactus začne pri 14.600 evrih in da lahko pri trgovcu iztržimo še popust za kakšnega tisočaka, a je tako nizka cena težko dosegljiva če izberemo C4 Cactusa z dizelskim motorjem, srednjim nivojem opreme in mu dodamo še nekaj dodatne opreme. Z vsem tem presežemo 20 tisočakov, kar ni več tako poceni. Za ta denar lahko dobimo že manjšega karavana.

Kupci lahko izbirajo med tremi nivoji opreme Live, Feel in Shine. Motorja sta dva, bencinski 1.2 litra s 110 in 130 konji ter dizelski motor s 100 in 120 konji. Citroen na vsa svoja vozila ponuja 2-letno garancijo in v tem obdobju tudi 24urno asistenco na cesti. V primeru, da se odločite za Citroen financiranje se lahko garancija podaljša do 5 let z omejenimi kilometri oz. pogoji, ki jih Citroen definira v drobnem tisku.

Plusi: ekonomičnost motorja, udobnost sedežev, izolacija pot. kabine, drugačna notranjost, novo vzmetenje.

Minusi: enojno prtljažno dno, cena, majhen omejen voznikov inf. zaslon.

Cena testnega vozila: 19.650 €.

Specifikacije

Motor: 1.6-litrski turbodizelski Euro6.1

Moč: 73 kW (99 KM) pri 3.750 vrt/min

Navor: 254 Nm pri 1.750 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: 5-stopenjski

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 184 km/h

0-100 km/h: 10,9 s

Emisije CO2: 99 g/km

Povprečna poraba: 4,4  l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 45 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: REF, AFU, ESP, ASR, sistem za nadzor tlaka, 6x zračna zavesa, 2xIsofix, pomoč pri speljevanju iz klanca.

Euro NCAP: 4 zvezdice

Prostornina prtljažnika: 353/1.170 litrov

Obračalni krog: 10,9 m

Masa vozila: 1.218 kg

Platišča: 17 palcev (205/50)