Citroen C4 Aircross 4×4

Uspešna prodaja Nissana Qashqaia je konkurente pognala v ustvarjanje lastnih kompaktnih crossoverjev. Citroënov C4 Aircross je najnovejši konkurent v tej skupini.

To je že peti član C4 družine, ki jo sestavljajo C4, DS4, C4 Picasso in Grand Picasso, in je zasnovana na Mitsubishiju ASX. Tako C4 Aircross, kot večji C-Crosser imata pod sabo Mitsubishi Outlanderja.

Zunanjost

Vendar po zunanji podobi C4 Aircross zelo dobro skriva svoje korenine. Prednji del avtomobila odlikujeta dve klasični, tanki kromirani letvici, ki oblikujeta Citroënov znak in se elegantno združita s prednjimi žarometi. Le-te krasi še vodoraven LED trak, ki je podoben modeloma DS3 in DS4.

Celotna zunanjost vozila je zelo tipična za Citroën, vendar, če nas preslepi zunanjost, nas notranjost ne. Notranjost je precej konvencionalna in zato na prvi vtis sploh ne pomislimo, da je francoska. Tipično citoënovsko je le krmilo. Glavni krivec oblikovne zasnove Stéphane Dannenhoffer je pojasnil, da je večina sredstev bila namenjenih dodelavi zunanje oblike, saj pravi, da "Je Citroëna treba takoj prepoznati po zunanjosti. Tudi od daleč. Veliko časa smo posvetili detajlom, kot je na primer kromirana linija pri oknih, grafika kompasa na bočnem stebru in zadnje luči, ki jasno povedo, da je avtomobil član C4 družine."

Notranjost

Dannenhoffer je omenil, da je v notranjosti zelo specifično krmilo, vse skupaj pa so dodelali še s kromiranimi detajli in tipičnim tekstilom sedežev, ki vozilo razlikujejo od ASX in 4008. Morda kromirani detajli res pustijo poseben vtis, vendar se nam oblika armaturne plošče in razporeditev gumbov zdi izboljšana kopija ASX-a. Celo satelitski sistem uporablja Mitsubishijevo programsko opremo, na gumbu za vžig motorja pa piše "AS&Go" - terminologija, ki jo uporablja Mitsubishi.

Ko v ASX-ovi notranjosti razočara cenena plastika, Aircross navduši z materialom na armaturni plošči in vratih, ki je na dotik mehak. Svoj poseben pečat pusti tudi panoramska streha in obrobne luči na stropu, ki poskrbijo za romantično vzdušje. V notranjosti je dovolj prostora za pet odraslih potnikov, vendar pa panoramsko steklo potnikom na zadnjih sedežih malce omeji prostor nad glavo.

Prtljažnik ima uporabnih 416 litrov, če zložimo zadnje sedeže, se le-ta poveča na 1.193 litrov, kar je celih 333 litrov več od prtljažnika v Qashqaiju. Posebna loputa za smuči pa omogoča prevažanje dolgega tovora.

Vozne lastnosti

Resnično presenečenje je, kako je Aircross prijeten za vožnjo. Brez truda se upira ostrim ovinkom (imel naj bi 10,6 metrov velik obračalni krog), brez težav pa premaga tudi zelo poškodovana cestišča, saj potniki le-ta skoraj ne zaznajo. Aircross ima na voljo tri režime delovanja (2WD, 4WD ali pa 4WDLock). Za normalno vožnjo je seveda najboljša izbira pogon na dva kolesa, ko pa razmere zahtevajo štirikolesni pogon, pa ta poskrbi za zelo dober oprijem.

Čeprav Dannenhoffer trdi, da so se posebej potrudili za zvočno izolacijo, smo na testu opazili, da je Aircross občutno glasnejši od recimo 4007. Presenečeni smo bili nad precej skromno porabo goriva, saj je bila povprečna poraba 5,4l/100km, kar je precej malo, glede na to, da ima vozilo skoraj tono in pol.

Motor in oprema

Na slovenskem tržišču je na voljo 1,6-litrski bencinski motor s 86 kilovati (116 KM), ki ima na voljo zgolj dvokolesni pogon, 84-kilovatni HDi s 115 KM iste prostornine in 1,8-litrski 110-kilovatni HDi s 150 KM, ki je na voljo z dvo- ali štirikolesnim pogonom. Na voljo so trije paketi opreme. Osnovni Attraction med drugim vključuje sistem ESP, ABS, sistem za pomoč pri speljevanju navkreber, varnostni blazini za voznika, sovoznika, stranske varnostne blazine in varnostne blazine za zaščito kolen, potovalni računalnik, ročno klimatsko napravo itd.

Paket opreme Seduction vsebuje še avtomatsko klimo, tempomat, diodne dnevne luči, aluminijasta platišča, naprednejši avdio sistem z USB vtičem, meglenke … Paket opreme Exclusive pa doda še sistem za pomoč pri parkiranju spredaj in zadaj,sistem za prostoročni dostop in zagon motorja, dvoobmočno klimo, ksenonske žaromete, kromirane detajle in 18-palčna aluminijasta platišča.

Cena

Začetna cena bencinskega Aircrossa z osnovnim paketom opreme je 21.000 €, cena najmočnejšega dizelskega vozila z vso opremo pa znaša 31.400 €.

Končna ocena

Aircross je pod kožo morda res Mitsubishi ASX, vendar se je Citroën izkazal in mu podaril posebno obliko in svojstven karakter. Pri notranji opremi se opazijo znaki ASX-a, vendar je kvaliteta materialov občutno višja. Vožnja je zelo impresivna zaradi robustnega občutka pri upravljanju s krmilom in prestavno ročico, na ovinkih pa se izkaže še športnost vozila. Aircross na slovenskih tleh morda res čaka uspeh, sploh zaradi tega, ker Citroën na naše tržišče naj ne bi poslal novega 4008.

Plusi: majhna poraba goriva, udobna vožnja, prostoren.

Minusi: glasnost motorja v kabini nad 110km/h.

Specifikacije:

Motor: 1.8-litre, štiri cilindri

Moč: 110 kW pri 4000 rpm

Navor: 300 Nm 2000 do3000 rpm

Menjalnik: ročni

Prestav: 6

Pogon: 2 in 4-kolesni

Zavore: zračno hlajeni diski, ABS

Največja hitrost: 198 km/h

0-100km/h: 11,5 s

Emisije CO2: 142 g/km

Povprečna poraba: 5,4L/100km

Prostornina posode za gorivo: 60L

Gorivo: diesel

Zavore: ABS

Varnost: ESP, ASR, REF, AFU 6 x zračne blazine

Prostornina prtljažnika: 416/1193L

Obračalni krog: 10.6 m

Masa vozila: 1495kg

Platišča: 18 inčev