Citroen C3 Aircross Shine BlueHDI 100

 

Citroen se je odločil, da v času popularnih terencev na trg pošlje še svojega malega, kompaktnega SUV-a in premeša karte svojim tekmecem, ki jih je v tem razredu največ. Da bi privabili čim več starih in novih kupcev so jim ponudili veliko osebne personalizacije, nekoliko drugačno vozilo na pogled in v notranjosti z veliko prostora za štiri odrasle potnike. Zgradili so ga že na poznani PSA-jevi platformi PF1. Našega je poganjal turbodizelski motor s 100 »konji«. Novi C3 Aircorss ima veliko pozitivnih točk, a se najde tudi negativna.

Videz, prostornost in praktičnost

Novi Citroen C3 Aircross je posebnež in na cesti izstopa zaradi svojih izjemno ozkih luči, ki sta na skrajnih točkah rešetk motorja. Oba halogenska žarometa so zaradi postavitve dnevnih LED  luči postavili nižje v odbijač in ju združili z meglenkami. Na spodnji predel prednjega in zadnjega odbijača so umestili terensko zaščito, ki služi bolj za lepši videz kot pa pravo zaščito. Na bokih-blatnikih so uporabili večji delež ne obarvane plastike s čimer so dosegli poudarjen videz SUV-a. Obut je bil v štirikraka 16-palčna kovinska platišča s okrasnimi pokrovi v kombinaciji črne barve in poliranega kroma. Od daleč sploh ni videti, da ima nameščene pokrove in ne pravih lahkih platišč. Zadaj sta izstopala bel zračni spojler in 3D luči. Posebnost C3 Aircrossa je, da so na C stebriček dodali barvne vodoravne črte, v našem primeru bele. Karoserija testne C3 Aircrossa je bila dvobarvna. Vsak posameznik lahko izbira med osmimi barvami karoserije, tremi barvami strehe in štirimi barvnimi paketi.

Oblikovalci so notranjost zasnovali pametno, jo z barvnimi dodatki popestrili in tako približali bolj zahtevnim kupcem. A ti bodo kaj hitro ugotovili, da ni vse v lepoti ampak tudi v uporabnosti. Nadležno je, da lahko klimo, temperaturo ipd., nastavljamo samo na digitalnem sredinskem zaslonu na dotik. Sistem je zelo počasen in vsakič znova in znova je potrebno brskati po menijih in umikati pogled iz ceste. 7-palčni barvni zaslon na dotik je na voljo od drugega nivoja opreme Feel preko katerega upravljamo dejansko vse funkcije vozila, DAB radio, povežemo pametni telefon preko Bluetooth, Mirror Screen za AppleCarplay in Android Auto, spremljamo 3D navigacijo, nekoliko nižje uporabimo USB vtičnico in še kaj bi se našlo. K boljšemu zvoku prispeva šest zvočnikov.

Sprednja in zadnja stranska stekla upravljamo enostavno s pritiskom na gumb. Za udobno sedenje so poskrbeli s »fotelji« sedežema in klopjo zadaj, saj so ti veliki z veliko komforta. C3 Aircross ima znotraj kar dve posebnosti, sovoznikov sedež lahko preklopimo naprej in s tem prevažamo tudi daljše predmete. Druga pozitivna značilnost pa je zadnja klop, ki se jo premika naprej in nazaj za 15cm, s čimer lahko prilagajamo velikost prtljažnika. Voznik bi si na daljših poteh zaželel ledvene upore, a je ta nima. Občasno smo pogrešali prednji naslon za roke. Odlagalna mesta so na žepih vrat in sovoznikovem predalu. Na volan in okoli zračnikov so dodali oranžne dodatke s čimer so popestrili temno notranjost.

Na stropu je imel panoramsko streho, ki smo jo lahko tudi po potrebi odprli in na hitro prezračili notranjost. Za stekleno streho je treba odšteti 1.000 evrov. Notranjost je zgrajena v celoti iz trde plastike, a pohvaliti je treba, da nič ne škripa. Voznikov volan je multifunkcijski in oblečen v usnje.

Prtljažnik je lepe kvadratne oblike z dvojnim dnom in meri 410 litrov, ki ga z premikom zadnje klopi povečamo na 520 litrov ali po podrtju klopi v celoti na 1.289 litrov. Zadnja klop je deljiva v razmerju 60:40 in večji predel lahko že ločeno podremo in nastane »mizica« za odlaganje manjših predmetov ali pa odprtino za prevoz daljših predmetov.

Varnost

Citroen C3 Aircross si je na testih Euro NCAP prislužil dobre ocene in pridobil vseh 5 varnostnih zvezdic. Ocena za voznika je 85%, otroke 82%, pešce 64% in asistenčne sisteme 60%. Serijsko ima ABS, EBS, AFU, ESP, ASR, sistem za pomoč pri speljevanju iz klanca, 6 zračnih varnostnih blazin, opozorilo pri nenamerni menjavi voznega pasu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Dodatno so mu dodali družinski in varnostni paket v vrednosti 250€, ki vsebuje od varnosti, samodejni preklop med dolgimi in kratkimi lučmi in sistem za preverjanje zbranosti voznika. Mestni paket Shine ima vključene prednje parkirne senzorje, kamero za vzvratno vožnjo, sistem za mrtvi kot in PARK ASSIST. Na zadnji klopi sta dva pritrdišča ISOFIX.

Vozne lastnosti

Novi C3 Aircross ima vgrajeno dokaj mehko vzmetenje in se lahko pri bolj dinamični vožnji v zavojih nagiba bolj kot večina njegovih tekmecev. Pri vožnji po slabih cestah vzmetenje sicer dobro blaži vse luknje. Zaradi mehkega vzmetenja nimamo pravega nadzora nad vozilom in se na trenutke počutimo manj stabilno. K dobremu voznikovemu položaju pripomore nastavljiv volan po višini, globini in nastavljiv sedež v vse smeri. Sedalni položaj je višje in s tem so omogočili dober pogled okoli vozila.

Potniška kabina je dobro izolirana pred zunanjim hrupom, le pri višji hitrosti po avtocesti se sliši hrup dizelskega motorja. C3 Aircross ne bo primeren za dolga potovanja zaradi premehkih sedežev in tudi ne za vožnjo po brezpotjih, kljub temu, da videz pravi drugače. Štirikolesnega pogona nima, vendar je Citroen ponudil nekakšno svojo alternativo, ki so jo poimenovali GripControl. To je napredni sistem, ki samodejno nadzira pogonska kolesa na različnih podlagah, s čimer preprečuje zdrs pogonskih koles in ohranja maksimalen oprijem s cesto.

Dodali so mu tudi sistem za varen, nadzorovan spust po klancu navzdol. Pri parkiranju smo imeli prednje, zadnje parkirne senzorje in vzvratno parkirno kamero, s pogledom iz ptičje perspektive. Sliko lahko spremljamo na 7-palčnem zaslonu, a ta se odpira zelo počasi in z zamikom.

Voznik ima za lažje spremljanje nekaterih podatkov na vrhu armaturne dodan projekcijski zaslon (Head Up Display).

Informacije motorja

Turbodizelski motor prostornine 1.6-litra je pravšnji za novega Citroena C3 Aircross in deluje odlično. Ta ima dovolj navora 254Nm, ki zagotavlja, da ga ni potrebno preveč preganjati v visoke vrtljaje. Pri 3.750 vrt./min imamo na voljo največjo moč 73 kilovatov (99 konjev). Motor upravljamo s 5-stopenjakim ročnim menjalnikom, ki pa ni preveč jasen, saj ima ročica zelo dolge hode med eno in drugo prestavo. Opremljen je s sistemom Stop&Start. Iz 0 do 100 km/h rabi 11,5s, na prevožen kilometer izpusti 104g emisij CO2. Vgrajena ima dva rezervoarja, 45 litrov za dizelsko gorivo in 17 litrov za dodatek AdBlue. Na testu se je poraba gibala pri 5,5l/100km.

Končno mnenje

Vsi kupci Citroena C3 Aircrossa imajo drugačen življenjski slog in s tem želijo drugačno vozilo, ki ga lahko prilagajajo po svojih željah. Novi mali SUV je modernega videza in pravi posebnež v svojem razredu v katere štejemo velike sedeže, premikajočo zadnjo klop, sovoznikov sedež je priklopljiv in z možnostjo osebne personalizacije. Registriran je za pet oseb, a na zadnji klopi bo bolj kot ne prostora za dve odrasli osebi. Opremili so ga z vsemi potrebnimi varnostnimi sistemi in za doplačilo ga lahko še dodatno opremimo z vsemi sodobnimi varnostnimi, ki so danes že zaželeni.

Motor je dovolj zmogljiv, prožen in po mestu precej varčen. Po mestnih središčih se bo vozilo z lahkoto upravljalo in enostavno parkiralo. Obračalni krog znaša 10,8m. Prtljažnik je zelo prilagodljiv in zelo prostoren za 4.154mm dolgega C3 Aircross.

Končen zaključek je, da ima novi Citroen C3 Aircross resnično udobno, zračno kabino, ki je povsem drugačna od svojih tekmecev in bo primeren za bolj urbano, primestno rabo.

Bodoči kupci lahko izbirajo med tremi nivoji opreme; Live, Feel in Shine in tremi bencinskimi motorji, ter enim dizelskim. Bencinski motor ima prostornino 1.2-litra PureTech z različnimi močmi 60, 81 in 96kW in dizelski s 73kW.

Začetna cena C3 Aircrossa je 14.090 evrov in počasi se stopnjuje po 1.000 evorv navzgor glede na opremljenost. Dizelska različica je dražja za 2.500 evrov. Splošna garancija na vozilo je 2 leti in 3 leta na lak.

Plusi: osebna personalizacija, veliki sedeži, prostorna notranjost, motor, oprema, atraktivna zunanjost.

Minusi: hodi menjalnika, trda plastika, informacijski sistem deluje prepočasi, vzvratna kamera zaostaja, natančnost podvozja.

Cena testnega vozila: 23.030 evrov (-1.000 v primeru financiranja)

Specifikacije

Motor: 1,6-litrski turbodizelski Euro6

Moč: 73 kW (99 KM) pri 3.750 vrt/min.

Navor: 254 Nm pri 1.750 vrt/min.

Menjalnik: ročni

Prestave: pet

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 175 km/h

0-100 km/h: 11,5 s

Emisije CO2: 104 g/km

Povprečna poraba: 5,5 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 45 litrov

Prostornina posode za AdBlue: 17 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: EBS, AFU, ESP, ASR, 4x zračne blazine, Hill Assist, 2xIsofix, nadzor tlaka

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 410/520/1.289 litrov

Obračalni krog: 10,8 m

Masa vozila: 1.278 kg

Platišča: 17-palčna (215/50)