Če voznik ne opazi pešca, lahko dostavnik zavira samodejno

 

Pešci danes pogosto neprevidno prečkajo cesto, saj jih zamotijo igrice na pametnih telefonih, prebiranje in pošiljanje sporočil ter gledanje videoposnetkov.Ford zdaj uvaja tehnologijo, ki dostavnikom omogoča zaznavanje ljudi na cesti in samodejno zaviranje, če se voznik ne odzove na opozorila.

Zaščita pešcev, ki so jo najprej razvili za osebna vozila, vključno s Fordom Mondeom, obdeluje informacije radarja v odbijaču, in kamere na vetrobranskem steklu; obenem zbirka ‘oblik pešcev’ sistemu omogoča razločevanje ljudi od okolice ceste ter dreves in prometnih znakov.

Tehnologija v dostavnikih Transit in Transit Custom, lahko celo predvidi, ali bodo pešci zatavali s pločnika pred vozilo. Zaznavanje pešcev je zdaj prvič na voljo za tako velika gospodarska vozila.

Po uradnih podatkih je od leta 2004 do leta 2013 na evropskih cestah izgubilo življenje več kot 70.000 pešcev.* Ford je lani anketiral 10.000 ljudi po Evropi, da bi si zagotovil boljši pregled nad motnjami, ki ogrožajo pešce pri prečkanju ceste tudi zunaj uradnih prehodov za pešce.** Večina uporabnikov pametnih telefonov med anketiranimi (57 odstotkov) priznava, da uporabljajo svoje naprave tudi med prečkanjem ceste in skoraj polovica (47 odstotkov) medtem telefonira.

“Da voznik dostavnika preveri naslov, je potreben samo trenutek – a prav v tem trenutku lahko nepazljiv pešec stopi na cesto,” je povedal Gregor Allexi, inženir za aktivno varnost pri Fordu Evropa. “V takšnih primerih lahko tehnologija za zaznavanje pešcev pomaga preprečiti nezgodo ali zmanjša stopnjo njene resnosti.”

Fordovi inženirji so sistem preizkusili na zaprtih poligonih ter pri tem uporabili naprave in testne lutke v naravni velikosti. Razvojna ekipa je več mesecev testirala in izboljševala sistem v vrvežu evropskih mest, kot sta Pariz in Amsterdam, kjer je na ulicah veliko pešcev.V mestnem okolju so prevozili več kot 10.000 kilometrov, da bi dokazali zanesljivost sistema v dejanskih pogojih.

Sistem za zaviranje v sili, poimenovan pomoč pri preprečevanju trčenja, deluje v več korakih. Če zazna pešca in presodi, da grozi trčenje, voznika najprej opozori z zvočnim signalom in prikazom med instrumenti.

Če se voznik ne odzove, sistem z zmanjšanjem razmika med zavornimi ploščicami in koluti skrajša čas, potreben za zaviranje. V primeru, da voznik še vedno ne ukrepa, sistem samodejno zavira in zmanjša hitrost vozila.

“Napredne tehnologije, kot je pomoč pri preprečevanju trčenja, ki smo jih pred nekaj leti uvrščali med tehnologije prihodnosti, zdaj zagotavljajo pomembne spremembe na evropskih cestah, saj voznikom pomagajo, da se hitro odzovejo na presenečenja, kot je pešec, ki nenadoma stopi na cesto pred vozilom,” je povedal Luke Bosdet, predstavnik angleške avtomobilske zveze. “Za vse voznike dostavnih vozil je to velika prednost, saj jim ne pomaga le preprečiti trčenja, temveč jih ščiti tudi pred nezgodami, ki jih ne zakrivijo sami, a bi prekinile njihovo poslovanje.”

Fordova najnovejša modela gospodarskih vozil Transit in Transit Custom z zaznavanjem pešcev sta že naprodaj v Evropi, poganja pa ju povsem novi 2,0-litrski dizelski motor Ford EcoBlue, ki zagotavlja ugodnejše stroške uporabe in večjo zmogljivost, saj je poraba goriva zmanjšana za do 13 odstotkov.

Nova modela sta na voljo tudi z drugimi naprednimi tehnologijami za večjo samozavest in udobnejšo vožnjo, vključno s prilagodljivim tempomatom, prepoznavanjem prometnih znakov in stabilizacijo v primeru bočnega vetra.