Če bi spremenili, kje polnimo svoja električna vozila, bi lahko bila naša mesta čistejša, tišja in z manj zastoji

Številnim posameznikom in podjetjem se glede zamenjave prejšnjega vozila s povsem električnim zastavljajo vprašanja in skrbi, da polnilne postaje ne bodo na voljo, ko jih bodo potrebovali.

Ford je zdaj predstavil koncept, ki tovrstno zaskrbljenost pomaga pomiriti z uporabo analize velikih količin podatkov, s katero bi ugotovili najkoristnejše točke, kjer bi postavili nove točke za hitro polnjenje.

Fordovi znanstveniki s področja velikih količin podatkov so razvili algoritem, ki temelji na več kot milijon prevoženih kilometrih. Podatki, ki so jih pri tem zbirali, vključujejo tudi mesta, kjer so se vozila dejansko ustavila, na tej osnovi pa bi lahko določili točke polnilnih postaj, te pa bi lahko vozniki vključili v svoje vzorce uporabe vozil, namesto da morajo vozilo peljati nekam s svoje poti, samo zato, da bi ga napolnili.

Po poglobljeni analizi na širšem območju Londona je ekipa zaključila, da bi bilo možno z uporabo relativno majhnega števila strateško razporejenih postaj za hitro polnjenje znatno izboljšati dostop do polnjenja na poti (‘on-the-go’).

“Možnost uporabe, analize in koristnega izkoriščanja ogromnih količin podatkov, ki so na voljo z obstoječo uporabo vozil, lahko pomeni odločujočo prednost pri ugotavljanju možnih načinov prevoza v mestih prihodnosti,” je povedal John Scott, vodja projekta City Data Solutions (rešitve za mesta na osnovi velikih količin podatkov) v skupini Ford Mobility. “Pri Fordu smo zavezani zagotavljanju pametnih vozil za pameten svet – vključno z električnimi vozili, ki bodo prispevala k čistejšim in tišjim mestom. Obenem pa želimo z uporabo podatkov pomagati pri izboljšanju učinkovitosti naložb v potrebno infrastrukturo za podporo takšnemu pristopu.”

Fordovo poročilu o rešitvah za mesta na osnovi velikih količin podatkov

V sklopu daljnosežnega Fordovega poročila o rešitvah za mesta na osnovi velikih količin podatkov, objavljenega decembra 2018, je Ford 160 povezanih dostavnih vozil opremil s preprosto priključno napravo za beleženje podatkov o vožnjah.* S soglasjem sodelujočih so tako med več kot 15.000 dnevi uporabe vozil pridobili več kot 500 milijonov podatkovnih točk, ki so jih poslali analizirat v oblak.

Na osnovi teh podatkov, zbranih v osmih mesecih, je Fordova ekipa za vpogled v globalne podatke in njihovo analizo (Global Data Insight and Analytics) uspela ugotoviti, kje morajo biti postavljene polnilnice, da bodo najbolj uporabne za vozni park. Čeprav v poskus niso bila vključena električna vozila, je bilo možno prepoznati uporabo in predvideti njihovo možnost za dostop do točk za polnjenje prav tako, kot bi bila električna.

Z vpogledom v pot vozil ter kraje, kjer so parkirala in za kako dolgo, je bilo možno prepoznati načine, pri katerih bi bilo možno polnjenje integrirati v redne poti, še posebej pri podjetjih, katerih vozniki se morajo večkrat ustaviti, na primer pri dostavah. Takšen pristop bi bilo možno razširiti na več mest in s podatki povezanih vozil tem mestom omogočiti učinkovito načrtovanje naložb v infrastrukturo.

Preizkus z voznim parkom v Londonu

Z drugim, a povezanim preizkusom z voznim parkom v Londonu, v katerega je vključenih 20 priključnih hibridnih električnih dostavnih vozil Transit Custom(PHEV), je Ford ugotovil, da vozni parki v izključno električnem načinu delujejo 35 odstotkov časa, ko so na cesti, kar se poveča na 45 odstotkov na širšem območju Londona in 68 odstotkov v središču Londona.

Kljub temu pa med preizkusom – z 80.000 prevoženimi kilometri voznega parka PHEV – niso spremljali uporabe javnih polnilnic. Vozila so namesto tega polnili v skladiščih ali doma. Poleg tega so v povprečju vozila začela dan s samo 45-odstotno napolnjenostjo, kar samo še poudari dodano vrednost polnilnic na poti. Odkrili so tudi, da so se upravitelji sčasoma naučili vse bolj učinkovito polniti vozila in to predvsem v skladiščih.

Polnilnice s hitrim polnjenjem lahko zagotovijo do 80 odstotkov napolnjenosti baterijskega akumulatorja v 30 do 40 minutah. Trenutno je v Evropi več kot milijon električnih vozil in do leta 2040 bodo električna vozila po vsem svetu predvidoma predstavljala večino prodaje vseh novih vozil in tretjino vseh voznih parkov. A že zdaj se soočamo z zaskrbljenostjo zaradi pomanjkanjaustreznih polnilnic.

Doslej je Ford že napovedal, kako lahko velike količine podatkov pomagajo, da mesta postanejo varnejša – z izpostavljanjem lokacij, na katerih lahko v prihodnje pride do prometnih nezgod. Prejšnji teden so pri Fordu predstavili obsežno paleto novih vozil pod novim skupnim praporom Ford Hybrid. V celoviti paleti modelov, ki so jo napovedali v Amsterdamu, bo 16 elektrificiranih vozil – od majhnih družinskih avtomobilov do športnih terencev in kombijev za prevoz oseb – vključno s športnim terencem, ki ga je navdihnil Mustang, in prihajajočim povsem električnim dostavnikom Transit.Prihodnja povsem električna vozila bodo imela podporo konzorcija IONITY, ki se je zavezal h gradnji 400 polnilnih postaj na ključnih Evropskih lokacijah do leta 2020.

Elektrifikacija spreminja naš način vožnje – in polnjenja – vozil. Zavedamo se, da sta v primerjavi s tradicionalnimi vozili, kjer je za dolivanje bencina ali dizelskega goriva potrebnih samo pet minut, pri električnih vozilih čas polnjenja in vedenje povsem druga kategorija,” je povedal Scott. “Pri lociranju teh dodatnih polnilnih točk smo skušali upoštevati vzorce vožnje in ustavljanja, da bi bilo polnjenje vključeno v redne vsakodnevne dejavnosti.”