BMW Motorrad iParts korenito spreminjajo upravljanje nadomestnih delov.

 

Izrabljena kapica za ventil sredi islandske ledene puščave, prestavna ročica, ki se odlomi v globinah brazilske džungle ali počeno oljno korito sredi kamnite planote: ta vrsta težav pogosto povzroči dolgotrajno prekinitev, če ne že konca potovanja z motornim kolesom ali vožnje na dolge razdalje na dveh kolesih.

Zato bo BMW Motorrad od tega poletja ponudil BMW Motorrad iParts kot dodatno opremo. Gre za sistem 3D-tiskanja, ki bo trgovcem z vozili BMW Motorrad in strankam omogočil, da natisnejo nadomestne dele, ko je potrebno na kraju samem, da bi lahko čim prej nadaljevali svoje potovanje.

Visoko zmogljivi 3D-tiskalniki pri trgovcih z vozili BMW Motorrad in mobilni 3-tiskalniki za prevažanje na motornem kolesu.
V ta namen bo 250 izbranih prodajnih partnerjev BMW Motorrad po vsem svetu prvotno opremljenih s trajno nameščenim 3D-tiskalnim sistemom. Ta sistem, ki vključuje integrirani center za obdelavo podatkov, omogoča proizvodnjo in nadaljnjo obdelavo velikih in kompleksnih delov, kot so stožčasti zobniki, zobniški venci in ohišja motorja. Na ta način bo BMW Motorrad povzdignil celotno področje nadomestnih delov na novo raven: nov sistem bo pomenil, da bodo lahko tudi zelo redko zahtevani deli, ki jih trgovci z vozili BMW Motorrad običajno nimajo na zalogi, dobavljeni pravočasno.

Mobilni 3D-tiskalniki za prevažanje na motornem kolesu.

Manjše dele, kot so ročna zavora, sklopka ali prestavne ročice, kapice za ventile, vilični mostovi in stekla smernikov, lahko stranke BMW Motorrad tudi same natisnejo z uporabo mobilnega 3D-tiskalnika BMW Motorrad iParts. To je mogoče storiti ne samo doma, ampak tudi, ko smo zunaj, saj je priročna visokotehnološka naprava lahko udobno shranjena v zgornjem zadnjem ali stranskem kovčku.

Integracija mobilnega 3D-tiskalnika v posebej razvitem zgornjem zadnjem kovčku iz kompozitov CFRP.

Da bi nadomestili dodatno težo mobilnega tiskalnika, je bil razvit poseben zgornji zadnji kovček iz CFRP, ki nudi zmanjšanje teže za približno 4,5 kg v primerjavi s standardnim zgornjim zadnjim kovčkom. Posebna struktura iz kompozitov CFRP zagotavlja dušenje hrupa in tresljajev za optimalno uporabo tiskalnika brez motenj. Napajanje z električno energijo je bilo možno vgraditi v laminat tako, da se kabli ne vidijo na zunanji strani.

Prenos projektnih podatkov in specifikacij materiala iz BMW iCloud prek pametnega telefona, tablice ali osebnega računalnika na 3D-tiskalnik.

Projektni podatki in specifikacije materiala, ki so potrebni za tiskanje, so na voljo iz BMW iCloud, bodisi na domu kupca ali med potovanjem: podatki se prenesejo neposredno na 3D-tiskalne sisteme prek mobilnega telefona, tablice ali osebnega računalnika. Za uspešen prenos je seveda potrebna delujoča internetna povezava. Vsakdo, ki potuje z motornim kolosom na posebej oddaljena območja planeta, kjer internetna povezava ni vedno na voljo, lahko uporabi dodatno opremo BMW Motorrad iParts Explorer. Ta omogoča izbiro potencialno zahtevanih podatkov o nadomestnih delih, ki se shranijo na pametni telefon, preden se odpravite na potovanje.

Selektivno lasersko sintranje - visoko sofisticirana laserska tehnologija za hitro in natančno izdelavo nadomestnih delov.

3D-tiskanje je bilo uvedeno na področju razvoja delov pred približno 20 leti v obliki tako imenovane hitre izdelave prototipov. Tudi takrat je bilo mogoče izdelati nadomestne dele iz plastike z lasersko tehnologijo in CNC-krmiljeno metodo nanašanja slojev. Ta tehnika se je od takrat precej napredovala in zdaj je mogoče izdelati nadomestne dele iz različnih kovinskih zlitin z uporabo selektivnega laserskega sintranja (SLS).

Poleg ustvarjanja delov iz kovin, kot so aluminij, jeklo in titan, 3D-tiskalniki BMW Motorrad iParts omogočajo tudi hitro izdelovanje plastičnih delov. To pomeni, da lahko na primer hitro zamenjate steklo smernika, ki se zlomi med padcem, s tiskalno različico. Celo počeno vzvratno ogledalo je mogoče zamenjati z uporabo 3D-tiskalnikov BMW iParts.

Intenzivno laboratorijsko testiranje mobilnih 3D-tiskalnikov BMW Motorrad iParts in terenski preskusi v ekstremnih podnebnih območjih po vsem svetu.

BMW Motorrad je opravil obsežne teste funkcionalnosti in trdnosti na vseh delih, odobrenih za 3D-tiskanje, najprej v laboratoriju in kasneje na terenu. Ignaz Druckmeyer, vodja BMW Motorrad iParts: "Še enkrat smo lahko uporabili notranje sinergije in izkoristili predhodno razvojno delo, ki so ga opravili na področju avtomobilov BMW. Konec koncev je bil izziv razviti majhen prenosni 3D-tiskalnik za prevažanje na motornem kolesu. To smo uspeli doseči v obliki mobilnega 3D-tiskalnika BMW Motorrad iParts. Enota SLS je opremljena z lastno oskrbo z električnim tokom – visoko zmogljiva solna baterija – in je bila izpostavljena številnim izjemno strogim funkcionalnim preskusom tako v ekstremno hladnih kot tudi v zelo vročih območjih z visoko stopnjo izpostavljenosti prahu."

Mobilni 3D-tiskalnik BMW Motorrad iParts je bil nazadnje izpostavljen ekstremnim razmeram v notranjosti Avstralije, na primer. Tudi pri najvišjih temperaturah nad 48 stopinj Celzija in z visokimi količinami prahu so replicirani deli v vseh pogledih ustrezali svojim konvencionalno izdelanim delom.

Mobilni 3D-tiskalnik BMW Motorrad iParts je bil izpostavljen tudi ekstremnemu mrazu na Antarktiki. Pri temperaturi minus 52 stopinj Celzija je testna ekipa BMW Motorrad, ki je sledila stopinjam Roalda Amundsena, potovala na štirih modelih R 1200 GS, da bi dosegla južni tečaj 16. decembra 2017 – točno 106 let po Amundsenovem odkritju. Kot na Amundsenovi lastni ekspediciji, je bilo postavljeno zatočišče, v tem primeru s simbolično predstavitvijo šotora BMW Motorsport – z aluminijastim šotorskim ogrodjem, ki se je izdelalo neposredno na mestu z uporabo mobilnega 3D-tiskalnika BMW Motorrad iParts.