Berlingo Shine M 1.5 BlueHDi 100

Citroen je pred kratkim predstavil svojega družinskega aduta, ki ga je korenito spremenil in dodelal. Izbiramo lahko med dvema karoserijskima različicama. Klasični M Berlingo meri 4403cm in večji XL 4753cm. Od slej je postal veliko bolj opremljen in zaradi vse več sodobnih varnostnih sistemov varnejši. Mi smo vozili Berlinga M z novim dizelskim motorjem 1.5 Blue HDi, katerega je poganjalo 100 »konjev«. V notranjosti je resnično veliko prostora in udobja, ki ga redkokje dobimo. Uporabili so tudi boljše materiale kot pri predhodnikuh. Na videz je zgrajeno zelo dobro. Novi Berlingo bo definitivno osrečil veliko slovenskih družin, ki ga že imajo ali ga še planirajo kupiti.

Videz, prostornost in praktičnost

Zunanjost novega Berlinga je postala bolj mladostna in dinamična. Sami ga lahko opremimo z barvnimi dodatki, belimi ali oranžnimi, s čimer popestrimo videz. Pripravili so osem različnih barv karoserije, serijsko opremili s 16-palčnimi kovinskimi platišči in okrasnimi pokrovi. Lahko izberemo16-palčna lahka platišča ali večja 17-palčna, a bi svetovali, da ostanete pri 16-palčnih zaradi večjega udobja. Zadnja stekla so dodatno zatemnili in na vrh strehe namestili še vzdolžne nosilce za prtljažne prečke. Berlingo ima dvojna bočna drsna vrata, ki ju enostavno odpiramo in zapiramo. Na zadnjih prtljažnih vratih lahko ločeno odpremo samo steklo in vzamemo iz prtljažnika kakšen manjši predmet ali obratno. Za odprtje zadnjih vrat potrebujemo veliko prostora, saj so ta ogromna in v primeru, da vozilo parkiramo vzvratno ob steno, jih ni možno odpreti.

Že glede na zunanje dimenzije pri karoserijskih izvedenkah M ali XL lahko predvidevamo, da nas bo v notranjosti pričakalo izredno veliko prostora, odlagalnih mest in udobja. Vse troje ima novi Berlingo in še več. Notranjost je bila zelo svetla zaradi steklene strehe, ki smo jo imeli in pod njo še prozorna polica, ki je v nočnem času osvetljena z led trakom. Kamor koli pogledamo je kak prostor za odlaganje večjih ali manjših predmetov. Sami smo pogrešali sredinsko konzolo med prednjima sedežema. Na sredini armature zeva velik 8-palčni zaslon na dotik, preko katerega povežemo pametne telefone, spremljamo navigacijo in informacije vozila. Pod zaslonom je ličen odlagalni prostor za mobitel, kjer ga lahko brezžično polnimo. Voznikovi števci so klasični, z digitalnim potovalnim zaslonom. V najvišjem nivoju opreme Shine dobi voznik še Head Up Display. Klima se upravlja mehansko in ne preko zaslona na dotik, kar je dobrodošlo, saj je tako bolj hitro in enostavno. Voznik in sovoznik imata vsak svoj sredinski naslon za roke, sedeža sta velika in udobna. Zelo uporaben je predal zadaj, ki je pritrjen na streho. Vanj lahko pospravimo kar nekaj predmetov in s tem preprečimo, da se ne bodo vozili sem ter tja po prtljažniku.

Ko odpremo zadnja prtljažna vrata se pred nami pojavi velik prtljažnik, ki privabi na obraz velik nasmeh. Prtljažnik je ogromen, ima 983 litrov in po podrtju zadnjih sedežev se poveča na kar 2.126 litrov. Ne smemo pozabiti, da lahko tudi sovoznikov sedež preklopimo naprej in s tem pridobimo še več prostora oz. z lahkoto prevažamo daljše predmete. Zadnja vrsta je sestavljena iz treh samostojnih sedežev, ki jih lahko, glede na potrebe, podiramo. Pri zadnjih sedežih smo pogrešali, da ni bilo možno nastaviti kot sedenja, kar bi zelo koristilo zadnjim potnikom na daljših poteh. Prvotno so sedeži postavljeni zelo pokonci. Nizek rob prtljažnika zelo olajša natovarjanje in razkladanje prtljažnika.

Varnost

Varnost novega Berlinga ni več vprašljiva kot pred leti, ko  mu je manjkalo varnostnih sistemov in je sodil med »obrtniške« avtomobile, pri katerih varnost ni bila tako pomembna kot je danes. Od slej ima kar 19 različnih varnostnih sistemov in pomagal vozniku. Kljub temu, da je nov in ima večino varnostnih sistemov je na testu EuroNCAP osvojil le štiri zvezdice, to je eno več, glede na predhodnika.

Naš je izhajal iz najvišjega nivoja opreme Shine, iz seznama dodatne opreme so mu dodali še paket Varnosti +, ki vsebuje sistem za samodejno upravljanje dolgih in zasenčenih luči, nadzor nepozornosti voznika in razširjen sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Drugi večji paket v vrednosti 1.400 evrov prinese vzvratno kamero, parkirne senzorje spredaj in na bokih, sistem za nadzor mrtvega kota in samodejno parkiranje. Pri sistemu Grip Control je dodan še sistem za pomoč pri spustu.

V osnovi ima Berlingo pomoč za speljevanje iz klanca, 6 varnostnih blazin, aktivni sistem za nenamerno menjavo voznega pasu, Active Safety Break s funkcijo prepoznavanje pešcev do 60km/h, ABS, ESP, AFU, ASR in v drugi vrsti tri ISOFIX pritrdišča.

Vozne lastnosti

Ker gre za družinsko vozilo, so morali poskrbeti za čim več udobja, lahkotnega upravljanja in uporabnosti. Mislimo, da jim je to zelo dobro uspelo. Pelje se ga kot po maslu, vožnja je zelo tekoča in tudi po nekaj 100 prevoženih kilometrih nimamo občutka utrujenosti ali, da bi se presedali na sedežu in iskali optimalen položaj. Voznik si lahko nastavi svoj sedež v vse smeri in prilagodi ledveni predel sedeža. Za enostavnejšo, varnejšo vožnjo ima voznik možnost uporabljati barvni Head Up zaslon, ki prikazuje vse pomembne podatke in s tem ne umika pogleda iz cestišča. Vzmetenje je prijetno mehko in pri bolj dinamični vožnji skozi ovinke se občuti večje nagibanje, a ne gre za nič pretresljivega. Volan nudi vozniku dovolj povratnih informacij o stanju vozila.

Iz dodatne opreme je imel naš Berlingo Grip Control in to je vrtljiv gumb s petimi v naprej nastavljivimi programi vožnje. S tem sistemom so prilagodili delovanje motorja različnim vremenskim pogojem in poskrbeli za optimalen oprijem s cestiščem.

Za lažje parkiranje imamo spredaj, zadaj in na bokih senzorje, ki nas opozarjajo na ovire okoli vozila. Zaradi velikih steklenih površin je pogled v vse smeri odličen. Seveda je imel novi Berlingo tudi vzvratno parkirno kamero, ki je počasna in sliko odpira postopoma oz.je v začetni fazi popolnoma siva. Na to smo že opozorili pred leti, a očitno sem jin zdi premajhna hiba, če jo v vsem tem času niso odpravili.

Berlingo lahko vleče prikolico brez zavore do mase 730 kilogramov in z zavoro do 1.300 kilogramov, kar pomeni, da lahko na oddih odpeljemo še kakšno manjšo počitniško prikolico. Originalna vlečna kljuka vas bo pri Citroenu stala 900 evrov, kar je zajetni denar, zato jo rajši naknadno vgradite kasneje, ker bo za polovico cenejša.

Informacije o motorju

Citroen že od nekdaj slovi po dobrih dizelskih motorjih, ki so pravi šparovčki in porabijo resnično malo goriva. Lahko ga še tako preganjamo pa bomo stežka presegli 6 litrov. Izdelali so popolnoma nov dizelski motor s prostornino 1.5-litra in dodali na izbiro osem-stopenjski samodejni menjalnik, ki ga še nismo preizkusili. Zagotovo deluje dobro. Našega Berlinga smo upravljali s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom,  na avtocesti pa smo vendarle pogrešali še šesto prestavo. Šest prestav imata bencinska in močnejša dizelska izvedenka.

Novi motor ima 75 kilovatov in 250Nm navora, ki je na voljo pri 1.750 vrtljajih. Seveda nov motor spada v najvišji standard Euro 6.d. Motorju so dodali AdBlue in naj bi 17 litrov zadostovalo za okoli 10.000 kilometrov. Rezervoar za gorivo ima prostornino dobrih 50 litrov, s katerim z lahkoto prevozimo slabih 1100 kilometrov. V primeru, da nismo preveč natovorjeni motor lepo vleče, a mu kaj hitro zmanjka konjev v kolikor je v vozilu več oseb in še nekaj prtljage. Res je, da je naš motor en najbolj varčnih motorjev, a za družinske potrebe bi priporočali močnejšo različico s 130 konji, saj se poraba ne bo tako povečala in še menjalnik bo 6-stopenjski. V celotnem testnem obdobju se je poraba gibala pri šestih litrih.

Končno mnenje

Novi Citroen Berlingo je na voljo v dveh različicah M in XL. V nekaterih nivojih je cena večjega višja za 700 evrov, a pri višjih nivojih se ta razlika zmanjša. Npr pri opremi Shine, s samodejnim menjalnikom je XL cenejša od M. Nivoji opreme so Live, Feel in Shine. Najcenejši Berlingo se po ceniku začne pri 16.850 evrih in če izberete neko srednjo opcijo, se bo cena gibala pri okoli 20.000 evrih. Seveda se lahko cene med trgovci nekoliko razlikujejo, glede na to kako vztrajni boste pri »barantanju«.

Berlingo bo vsekakor uspešnica pri Citroenu in veliko družin si ga bo želelo imeti v svojem voznem parku, saj jim bo ta nudil veliko uporabnega prostora, udobja in kar je pri družinski uporabi tudi pomembno, je sama varnost, ki jo nudi vozilo. V ceni med bencinskim in dizelskim motorjem je okroglega tisočaka razlike, a glede na to kako varčen je nov dizelski motor in če letno naredite več kilometrov, se ga vam izplača izbrati. Bencinski motor ima prostornino 1.2-litra in samo 110 konjev, kar pa zna biti pri natovorjenem Berlingu šibka točka. Že pri našemu dizelskem in 100 konjih, smo pogrešali kaj več poskočnosti.

Nam  je bil novi Berlingo zelo všeč, vožnja je bila ves čas udobna, ni nas skrbelo kam bomo pospravili vso prtljago ali kam bomo dali vso smučarsko opremo ob obisku smučišča.  Paket XTR prinese Berlingu več dekorativnih dodatkov in lahka platišča. Najvišji nivo opreme je zelo opremljen, a na seznamu dodatne opreme ostaja še veliko bonbončkov, ki si jih bo želel vsak novi lastnik okusiti, zato lahko osnovna cena Berlinga kaj hitro zraste za 5.000 evrov ali več, odvisno kako boste izbirčni.

Berlingovo triletno garancijo na vozilo je možno podaljšati z jamstvom na pet let.

Plusi: veliko odlagalnih mest, udobnost, prostornost, varčnost motorja, uporabljeni materiali v notranjosti.

Minusi: velika težka prtljažna vrata, delovanje vzvratne kamere, naklon sedežev zadaj ni nastavljiv.

Cena testnega vozila: 21.748 evrov (upoštevan popust)

Specifikacije

Motor: 1.5-litrski turbodizelski EURO 6d

Moč: 75 kW (102 KM) pri 3.500 vrt/min

Navor: 250 Nm pri 1.750 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: pet

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 171 km/h

0-100 km/h: 12,3 s

Emisije CO2: 115 g/km

Povprečna poraba: 6 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 53 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: ABS, ESP&VSM, BAS, HAC, ESS, TPMS, 2xISOFIX, FCW, AEB, LKAS, DAA, HBA in 6 zračnih blazin.

Prostornina prtljažnika: 983/2.126 litrov

Obračalni krog: 10,8 m

Masa vozila: 1.592 kg

Platišča: 16 palična (205/60)