Audijeva prodaja v prvem polletju zrasla za 4,5 odstotka

 

  • Od januarja po vsem svetu prodanih okrog 949.300 vozil
  • Junijsko povpraševanje manjše za 3,8 odstotka
  • Začasni izvršni direktor in direktor prodaje Bram Schot: "Kljub zahtevnim okoliščinam smo se dobro odrezali"

Družba AUDI AG je junija končnim kupcem prodala okrog 164.000 svojih prestižnih vozil. S tem je bila prodaja za 3,8 odstotka nižja od odličnega rezultata v istem obdobju lanskega leta. V ZDA je prodaja Audija s +0,3 odstotka ostala na ravni lanskega leta. S tem družba Audi of America beleži 90. zaporedni rekordni mesec. Na Kitajskem prodaja zaradi napovedanega znižanja carinskih dajatev ni dosegla rekordnega nivoja iz leta 2017 (–7,2 %). Tudi v Evropi je Audi prodal za 1,8 odstotka manj vozil kot leto prej. Po vsem svetu je skupna prodaja vseh Audijevih modelov od začetka leta zrasla za 4,5 odstotka. Kumulirana prodaja je tako znašala okrog 949.300 vozil.

"Kljub zahtevnim okoliščinam smo se po zaslugi pozitivnega razvoja v Aziji in Severni Ameriki v prvi polovici leta dobro odrezali," pravi Bram Schot, vršilec dolžnosti predsednika uprave ter direktor prodaje in marketinga v družbi AUDI AG. "Pričakujemo zahtevno, a tudi zanimivo drugo polovico leta z novimi menjavami modelov in predstavitvijo našega prvega povsem električnega modela, Audija e-tron."

V ZDA je število prodanih vozil v mesecu juniju z rastjo 0,3 odstotka ostalo na ravni lanskega leta. Z 19.471 prodanimi vozili pretekli mesec za družbo Audi of America pomeni 90. zaporedni rekordni mesec. Mesec za mesecem je podjetje nadaljevalo s svojo rastjo in je od začetka leta prodalo 107.942 avtomobilov – za 4,8 odstotka več kot v istem obdobju leta 2017. Tudi v Kanadi (+0,1 %) je število prodanih vozil v juniju ostalo na ravni iz lanskega leta: tam je svoj novi Audi prevzelo 3.859 strank. Skupno je prodaja v Severni Ameriki v prejšnjem mesecu upadla za 0,5 odstotka. Polletna bilanca pa vseeno kaže odličen rezultat: v prvi polovici leta je proizvajalec prestižnih vozil svojo prodajo v Severni Ameriki povečal za 5,3 odstotka na okrog 135.000 strank.

Na Kitajskem kumulirano število od januarja prodanih vozil (306.590) referenčno vrednost predhodnega leta presega za 20,3 odstotka. V mesecu juniju je Audi s 48.177 predanimi vozili zabeležil –7,2 odstotka v primerjavi z enakim obdobjem leta 2017. Zadržanost kupcev pri nakupih je posledica napovedi kitajske vlade, da bo znižala carinske dajatve za nekatere avtomobile in določene avtomobilske dele. Bistveno zvišanje je znamka zabeležila pri modelu Audi A4L (+29,1 % na 12.763 vozil). V prvih šestih mesecih se je prodaja tega modela srednjega razreda v primerjavi s predhodnim letom zvišala za 65,1 odstotka. Od začetka leta se je skoraj vsak četrti kitajski kupec odločil za podaljšano izvedbo modela A4. S 74.741 prodanimi avtomobili je ta model v letošnjem letu najbolje prodajani Audi v zlati sredini.

V Evropi je junija povpraševanje v primerjavi s prejšnjim letom upadlo za 1,8 odstotka na okrog 78.750 vozil. Kumulirana prodaja v regiji je ob sredini leta z okrog 439.450 prodanimi vozili znašala –4,2 odstotka. V okviru modelske ofenzive Audi v letu 2018 v Evropi zamenjuje modele, ki tvorijo okrog eno tretjino celotne prodaje. Medtem ko sta v prvi polovici leta nova modela Audi A7 (+41,7 %) in A8 (+21,3 %) dosegla visoko povečanje prodaje, je predvsem prihajajoča menjava generacij pri Audiju A6 kot priljubljenem Audijevem modelu med podjetji z voznimi parki še delovala zaviralno na prodajno bilanco v Evropi (–10,2 %). Pred vrati je začetek prodaje Audija A6 limuzine, konec poletja pa v evropske poslovalnice prihaja novi A6 Avant.

V Nemčiji je bilo v mesecu juniju s 27.603 prodanimi vozili prodanih 2,5 odstotka manj vozil. Na drugem največjem evropskem trgu, v Veliki Britaniji, je Audi v preteklem mesecu prodal 14.502 vozil (–4,7 %). V letošnjem letu prodaja na britanskem trgu (–0,9 % s 89.232 vozili) le malo zaostaja za odlično vrednostjo v prejšnjem letu.

Med drugimi ključnimi evropskimi trgi sta v mesecu juniju rast zabeležili predvsem Španija (+8,6 % s 5.662 vozili) in Italija (+6,8 % s 6.765 vozili). Tudi kumulirano je Italija v prvi polovici leta (+1,5 % s 35.523 vozili) sodila med najuspešnejše evropske izvozne trge, sledi ji Španija s 31.505 prodanimi vozili (+4,1 %).

Pomembno spodbudo za prodajo v Evropi je ustvaril Audi Q2. S povišanjem prodaje za 7,8 odstotka in okrog 45.950 prodanimi vozili v prvih šestih mesecih je to tretji najbolj priljubljeni model evropskih kupcev znamke Audi.