Audi Q3 Sportback

  • Audi je svojo modelsko paleto razširil s kompaktnim SUV-jem kupejevske oblike, modelom Audi Q3 Sportback. Novi model združuje izrazito prezenco in vsestransko vsakodnevno uporabnost SUV-ja ter športno eleganco in dinamično vodljivostjo kupeja. Audi Q3 Sport­back je tako prvi kompaktni križanec znamke Audi.

Nizka strešna linija, atletski trup: dizajn

Audi Q3 Sportback je sinonim za moč in hkrati preciznost - to pa se odraža v vseh detajlih dizajna. Črna mreža osmerokotnega enodelnega okvira mreže hladilnika je oblikovana izrazito tridimenzionalno in zato posebno športno. Enako velja za trapezaste odprtine za dovod zraka in ekspresivni odbijač s plosko obrobo. Nasprotje markantnim montažnim elementom, ki so lakirani v kontrastni barvi, s čimer poudarjajo SUV-jevski značaj, je kupejevska potniška kabina. Nizka strešna linija se izteka v položna D-stebrička in se konča v usmerniku zraka nad zadnjim steklom. Audi Q3 Sportback je zato videti občutno daljši kot njegov brat Q3. Ob tem je SUV-coupe skoraj za tri centimetre nižji in je zato videti bolj atletski. Izrazite linije nad kolesi nakazujejo pogon quattro, ki je pri večini motorjev serijski. Na tridimenzionalno oblikovanem zadku nastajajo številni učinki prepleta svetlobe in sence. Nizko okno, ki ga ob strani obdajata aerodinamični obrobi, in športni odbijač, ki povzema videz odprtin za dovod zraka, poudarjata širino Audija Q3 Sportback. K temu prispevajo tudi zadnje luči, ki se tako kot nizki žarometi proti sredini vozila klinasto zožijo. Audi ponuja tri izvedbe žarometov; najbolj izpopolnjeni so žarometi z matrično LED-tehnologijo, pri kateri prilagodljive dolge luči skladno z vozno situacijo cesto osvetljujejo s pomočjo pametne regulacije.

Športna cestna in terenska vožnja: podvozje

Audi Q3 Sportback omogoča užitek v vožnji po vsakovrstnih terenih. V mestu, na dolgi relaciji ali na lažjem terenu - Audijev kompaktni križanec je dinamično vsestransko vozilo. Serijsko sta na voljo progresivno krmiljenje, katerega prenos postaja z močnejšim zasukom volana še bolj neposreden, in športno podvozje. Po želji je lahko podvozje opremljeno z uravnavanjem blaženja, ki še poveča razpon med dinamiko in udobjem. Glede na vozno situacijo, stanje na cesti ali individualne potrebe lahko voznik s serijskim sistemom za uravnavanje vozne dinami­ke Audi drive select karakteristike avtomobila spreminja tako, da izbira med šestimi profili, med katerimi je tudi režim offroad. Poleg tega, da sistem uravnava nastavitve motorja in menjalnika, vpliva tudi na elektronsko uravnavane blažilnike in delovanje servokrmiljenja. Opcijsko je na voljo asistenca za nadzorovani spust, ki na klancih z naklonom nad 6 % avtomatsko ohranja s strani voznika predhodno nastavljeno hitrost.

TFSI, TDI, S tronic, quattro: pogon

Za Audi Q3 Sportback bo najprej mogoče izbirati med dvema bencinskima motorjema in enim dizelskim agregatom. Motor 1.5 TFSI v Audiju Q3 Sportback 35 TFSI (poraba goriva v/100 km, kombinirana*: 6,0-5,7; emisija CO2 v g/km, kombinirana*: 137-130) ima moč 110 kW (150 KM). Uporablja tehnologijo izklopa valjev (COD), ki pri majhnih in srednjih obremenitvah izključi dva valja. Pozneje bo štirivaljni bencinski motor sledil tudi z menjalnikom S tronic in 48-voltninn blagim hibridnim sistemom. Ta pri zaviranju regenerira energijo, pri dodajanju plina pri nizkih vrtljajih pa pomaga motorju. V realnih voznih pogojih lahko tako privarčuje do 0,4 litra goriva na 100 kilometrov.

Pri Audiju Q3 Sportback 45 TFSI quattro je uporabljen najmočnejši motor, 2.0 TFSI z močjo 169 kW (230 KM) in menjalnikom S tronic (poraba goriva v l/100 km, kombinirana*: 7,7-7,3; emisija CO2 v g/km, kombinirana*: 174-166). Motor 2.0 TDI v Audiju Q3 Sportback 35 TDI - prav tako z menjalnikom S tronic - ima moč 110 kW (150 KM) (poraba goriva v l/100 km, kombinirana*: 4,9-4,7; emisija CO2 v g/km, kombinirana*: 129-123). Na voljo je tudi v izvedbi z ročnim menjalnikom in pogonom quattro (poraba goriva v l/100 km, kombinirana*: 5,7-5,5; emisija CO2 v g/km, kombinirana*: 151-144). V nekaj tednih po uvedbi na trg bo sledil še motor 2.0 TDI z močjo 140 kW (190 KM).

Oba osnovna motorja s 110 kW (150 KM) moč serijsko prenašata na sprednji kolesni par. Pri zmogljivejših motorjih za prenos moči serijsko skrbi štirikolesni pogon quattro. Njegov osrednji element je hidravlična lamelna sklopka na zadnji premi. Elektronsko uravnavanje sklopke združuje suvereno stabilnost in veliko vlečno silo z izjemnim užitkom v vožnji. Pogon quattro v mejnem območju deluje v tesni povezavi s funkcijo porazdeljevanja navora po posameznih kolesih. Ta z majhnimi posegi v zavorni sistem - pri pogonu quattro na obeh kolesih na notranji strani ovinka, pri pogonu spredaj pa na sprednjem kolesu na notranji strani ovinka - omogoča, da je krmiljenje še bolj dinamično in stabilno.

Prilagodljivo udobje: notranjost in prostorska zasnova

Audi Q3 Sportback v dolžino meri 4,50 metra, v širino 1,84 metra in v višino 1,56 metra, njegova medosna razdalja znaša 2,68 metra. Takšne dimenzije omogočajo, da je notranjost velika in hkrati visoko prilagodljiva. Zadnjo sedežno klop, na kateri lahko sedijo tri osebe, je mogoče vzdolžno premikati v razponu 130 milimetrov, tridelno naslonjalo ima 7-stopenjsko nastavljiv naklon. Prostornina prtljažnika znaša od 530 do 1.400 litrov. Prtljažno dno je nastavljivo na dve višini, pod njim je mogoče shraniti tudi zadnjo polico. Kot dodatno opremo Audi nudi električni pokrov prtljažnika, ki ga je mogoče odpirati in zapirati tudi z zamahom noge. Sprednja sedeža - po želji električno nastavljiva in ogrevana - zagotavljata športen položaj in izjemno udobje. Glede na opremo so na voljo športni sedeži s kontrastnimi šivi in barvnimi črtami na stranicah. Površine iz alkantare na armaturni plošči in naslonih za roke dodatno poudarjajo napredno oblikovalsko filozofijo. V temi za svetlobne poudarke poskrbi opcijski paket linijske/annbientne osvetlitve, pri katerem je mogoče izbirati med 30 različnimi barvami.

* Poraba goriva in emisije CO2 so navedene v razponu, ker so odvisne od izbranih pnevmatik/platišč.

Digitalni svet: prikazi in načini upravljanja

Koncept prikazov in upravljalnih elementov odraža Audijev napredek pri digitalizaciji svojih modelov: tako je že v osnovno opremo vključen digitalni kombinirani instrument z diagonalo 10,25 palca, ki ga voznik upravlja z večfunkcijskega volana. Pri vrhunskem sistemu z MMI navigacijo plus se prikazi izpisujejo na virtualni armaturni plošči (Audi virtual cockpit), ki ponuja še veliko dodatnih funkcij. Na sredini armaturne plošče je zaslon na dotik, ki meri 10,1 palca in se ob izbiri funkcije odzove z zvočno povratno informacijo. Obdaja ga - tako kot pri Audijevih modelih višjega razreda - široka črna obroba z visokim sijajem. Zaslon je skupaj s pod njim umeščeno upravljalno enoto klimatske naprave ergonomsko - za 10 stopinj -nagnjen proti vozniku. Po želji je mogoče naročiti 12,3-palčno armaturno ploščo Audi virtual cockpit plus s tremi možnimi prikazi, med katerimi je eden še posebno dinamičen.

Enostavno strukturo menijev dopolnjuje naravnoglasovno upravljanje, ki razume tudi poljubne formulacije. Vnos navigacijskega cilja in iskanje z MMI delujeta po načelu vnosa poljubnega besedila. Sistem na osnovi prevoženih poti prepozna voznikove najpogostejše cilje in lahko postreže z ustreznimi predlogi. Pri tem upošteva statistične pretekle vrednosti v zvezi s stanjem prometa in časom dneva.

Kompleksna povezanost: infotainment in Audi connect

Skupaj z MMI navigacijo plus so v vozilu tudi spletne storitve iz ponudbe Audi connect -s hitrostjo po standardu LTE Advanced, prek fiksno vgrajene SIM-kartice. Med te storitve med drugim spadajo spletne prometne informacije in iskanje posebnih ciljev, ki vodenje do cilja dopolni s fotografijami, odpiralnimi časi in ocenami uporabnikov. Prek povezave Audijevih vozil Audi Q3 Sportback prejema in pošilja informacije o parkirnih mestih ob robu cest, o nevarnih mestih in o omejitvah hitrosti, ki jih prepoznata kamera v vozilu in avtomobilska senzorika. Novost med storitvami Car-to-X so informacije o semaforjih: vozilo prejme podatke od prometnega računalnika posameznega mesta, kar vozniku omogoča, da na virtualni armaturni plošči (Audi virtual cockpit) spremlja informacije o fazah delovanja semaforjev. Tako lahko prediktivno prilagaja hitrost ter s tem izboljša učinkovitost vožnje in pretočnost prometa. Storitev bo najprej na voljo v posameznih evropskih mestih in se bo postopoma širila glede na infrastrukturo posameznega urbanega središča.

Prav tako nova je Amazonova glasovna asistenca Alexa v oblaku; Alexa pretaka glasbo in zvoč­ne knjige ter omogoča dostop do več kot 80.000 veščin Alexa Skills. Tudi navigacija z aplika­cijo Google Earth in hibridni radio, ki glede na zmožnost sprejema samodejno preklaplja med FM, DAB in spletnim pretakanjem, sta del paketa Audi connect Navigacija & infotainment plus. Glasovno upravljanje za odzivanje na voznikova vprašanja in ukaze uporablja tudi podrobno znanje, ki je na voljo v oblaku.

Za povezavo med avtomobilom in pametnim telefonom skrbita brezplačna aplikacija myAudi in vmesnik za pametni telefon. Slednji omogoča integracijo pametnih telefonov z operacij­skim sistemom iOS ali Android v infotainment sistem vozila. S pomočjo aplikacij Apple CarPlay ali Android Auto je mogoče vsebine s pametnega telefona prikazovati na zaslonu MMI - v povezavi z najboljšo izvedbo infotainment sistema pri iPhonu celo brezžično. Bogato ponudbo dopolnjujeta Audijev predal za telefon in prestižni avdiosistem Bang & Olufsen s 3D-zvokom.

Suvereni v vsaki situaciji: asistenčni sistemi

V Audiju Q3 Sportback za varnost skrbijo štirje serijski varnostni sistemi, med njimi opozoril­nik za zapustitev voznega pasu in opozorilnik za menjavo voznega pasu. Prvi vozniku pomaga ohranjati smer vožnje, drugi pa opozarja na kritične situacije pri menjavi voznega pasu, npr. če zazna vozilo v mrtvem kotu. V Sloveniji je prav tako serijsko na voljo tudi sistem Audi pre sense front. Ob nevarnosti čelnega trčenja voznika opozori z vidnim in zvočnim signalom ter zaznavnim odzivom. V urgentnem primeru sproži zaviranje s polno močjo in zaščitne ukrepe sistema Audi pre sense basic. Mednje spadajo zategnitev sprednjih varnostnih pasov, zaprtje stranskih oken in opcijskega dvižno-pomičnega strešnega okna ter vklop opozorilnih utripalk.

Posebnost med opcijskimi sistemi je prilagodljiva vozna asistenca. Ta vozniku pomaga pri vzdolžnem in prečnem vodenju vozila. Pri parkiranju in manevriranju pomagajo najsodobnejši sistemi, kot so kamere za okolico. Na zaslonu MMI prikazujejo neposredno okolico SUV­coupja, pri čemer lahko voznik izbira med več perspektivami. Parkirni sistem vozilo samo­dejno usmerja na parkirno mesto oz. z njega. Če želi voznik npr. zapeljati vzvratno z dovoza, ga asistenca za prečni promet zadaj opozori na bližajoča se vozila, ki jih sistem prepozna kot kritična.

V prodaji od jeseni: prihod na trg in ekskluzivni model Prodaja Audija Q3 Sportback bo v Evropi stekla jeseni. V Sloveniji je cena za model 35 TFSI 36.190 evrov, za 35 TDI in 35 TDI quattro pa od 40.270 evrov naprej. Posebej za uvedbo na trg je Audi pripravil tudi ekskluziven model iz posebne serije v dveh izvedbah, ki se glede na barvo laka imenujeta "edition one rosno srebrna" in "edition one mitološko črna". Pri obeh modelih zunanjost temelji na izvedbi S line in paketu črnih elementov. Temne okrasne zaslonke v matričnih LED-žarometih in 20-palčna platišča poskrbijo za še bolj športno podobo. Srebrni ekskluzivni model ima plemenito notranjo opremo design selection in je zasnovan v svetlih odtenkih, medtem ko črni model temelji na temni notranjosti S line, ki jo dopolnjujejo površine iz modre alkantare na armaturni plošči in naslonih za roke v vratih.