Audi Q3 35 TFSI S tronic S line

Druga generacija Audija Q3 je postala večja, udobnejša in oblikovalsko dovršena. Že nekaj let je na tržišču veliko »prerivanja« športnih terencev in vsak išče svoj krog kupcev. Audi Q3 je od predhodnika daljši za 10 cm, širši za 2,5 cm, nižji za 0,5 cm. Medosna razdalja se je povečala za 8 cm, kar vpliva na kakovost vožnje. Med novosti se uvršča večji ptljažnik, ki ima po novem 70 litrov večjo prostornino. Notranjost prinaša sodoben videz in veliko digitaliziranih sistemov.

Videz, prostornost in praktičnost

Za zunanjost so uporabili elemente Quattro ramen in spredaj 8-kotno masko . Zadaj ima le nakazane izpušne cevi za lepši videz,  pri športnih različicah bo imel prave. Serijsko so mu že vgradili zadnje in prednje LED žaromete, ki so nadgradljivi v matrične LED žaromete. Na voljo je 11 različnih barv karoserije in platišča v velikosti od 17 do 20 palcev.

Notranjost je sledila sodobnim smernicam, kar je pripeljalo do radikalnih sprememb. Armaturo obdajajo vodoravne linije, kar poudari in poveča notranjost. Zgrajena je iz najboljših materialov na videz in na otip. Voznikovi prikazovalniki v velikosti 12,3 palcev so popolnoma digitalni, na sredini je velik 10,1 palčni hiter, visoko ločljivostni multifunkcijski zaslon,  na katerega se lahko povežemo z vsemi pametnimi mobilnimi napravami. Vsi meniji so v slovenskem jeziku. Pod njim je sistem za upravljanje dvo-področne klimatske naprave, katero se še vedno upravlja ročno, kar zagotovo ni slabo. Vse skupaj je za boljšo preglednost in lažje upravljanje za nekaj stopinj obrnjeno proti vozniku. Zanimive so tudi popolnoma nove kljuke za odpiranje vrat, saj so jih oblikovalci oblikovali tako, da jih lahko z lahkoto odpremo z levo ali desno roko. Odlagalnih mest je v notranjosti dovolj.

Na zadnji klopi je prostorno, potniki imajo za noge dobre štiri centimetre več prostora. Klop je mogoče pomikati naprej in nazaj ter prilagoditi naklon sedenja. Prtljažnik je za 20 litrov manjši od prtljažnika velikega brata Q5. Prtljažnik ima 420 litrov prostora, dno je prilagodljivo dvojno in po podrtju zadnje klopi se prostor razširi na 1.325 itrov. Klop je deljiva v razmerju 40:20:40. Težava je odpiranje električnih prtljažnih vrat, saj se ta odprejo zelo visoko, ni pa jim možno nastaviti želene višine odpiranja.

Varnost

Novi Audi Q3 je na testih Euro NCAP osvojil najvišjo oceno pet zvezdic. Za odrasle osebe so varnost ocenili s 95%, otroke 86%, pešce 76% in varnostne sisteme 85%. Med standardne sisteme sodijo avtomatsko zaviranje v sili pri mestni vožnji, sistem Audi pre sence basic in Audi pre sence front. Serijsko so mu dodali tudi sistem za mrtve kote, active lane assist in še veliko drugih varnostnih sistemov iz seznama dodatne opreme.

Vozne lastnosti

Druga generacija se ponaša z novim, širšim podvozjem in večjo medosno razdaljo. Testni Q3 je imel zaradi S line izvedenke športno podvozje in s tem bolj čvrsto vožnjo, a še vedno dovolj udobno. Voznik ima popoln nadzor nad vozilom in vsi sistemi mu vračajo vse potrebne informacije glede lege vozila na cesti. Vožnja je postaa zelo prefinjena. Volan je od sedaj nameščen bolj pokončno in s tem ga voznik lažje upravlja. Nastavljiv je v vse smeri. Voznik si lahko s sistemom Drive Select izbira med šestimi načini vožnje. Programi vplivajo na delovanje motorja, menjalnik in med njimi smo lahko zasledili nov program Offroad, ki ga do sedaj Q3 ni imela. Sprednja prema je z McPhersonovim vzmetenjem in zadaj štirivodilnim vpetjem. Vozilo je od tal oddaljen 14 cm.

Informacije o motorju

Testni Audi Q3 je imel na zadnjem delu oznako 35 TFSI, kar ni pomenilo, da ima pod pokrovom 3,5 litrski motor. Po novem so tako označili najšibkejši bencinski motor prostornine 1,5-litra. Najšibkejši ima 150 konjev in 250Nm navora, z možnostjo ročnega 6-stopenjskega ali S tronic menjalnika, razred višje z oznako 40 ima 190 konjev in 45 že 230 konjev. Zadnje dva sta serijsko opremljena s štirikolesnim pogonom. Dizelski motor ima lahko 150 ali 190 konjev, ročni menjalnik ali S tronic in štirikolesni pogon.

Naš testni je imel 150 konjev, samodejni S tronic menjalnik in pogon na prednji kolesi. Audi Q3 doseže najvišjo hitrost 207 km/h, iz mesta do sto požene v 9,2 sekundah, na prevoženi km izpusti 130g emisij CO2. Povpračna poraba se je na testu gibala pri 7,2 litrih na sto kilometrov.

Končno mnenje

Prva generacija je na cesto zapeljala leta 2011, ki so jo izdelovali do 2018. V vsem tem času naj bi izdelali več kot 800.000 vozil od katerih se jih vozi kar 2.000 v Sloveniji. Druga generacija Q3 je prišla k nam v letošnjem letu. Kljub višji ceni se obetajo dobri prodajni rezultati. V A segmentu športnih terencev je boj precejšen, saj je na izbiro že več kot 37 različnih modelov, v premijskem segmentu pa je sedem modelov, med katerimi je Audi pri vrhu.

Med kupci še vedno prevladuje dizelski motor, po bencinskih je za 10 odstotkov nižje povpraševanje. Če na kratko povzamemo,  je postal novi Audi Q3 druge generacije modernejši, večji, uporabnejši in varnejši, saj ima že vse sodobne varnostne sisteme, kot njegov večji brat Q5. Zaradi dodatnih centimetrov je v notranjosti pridobil veliko na prostoru in uporabnosti. Zaradi najvišjega nivoja opreme S line je Q3 videti še bolje, kot je v resnici. Vsi ti dodatki mu močno izboljšajo videz, zaradi česar tudi sama cena poskoci. Pri Audiju, še posebej pa v premijskemu razredu ni nič brezplačno.

Kupci lahko izbirajo med 11 barvami karoserije, od katerih so tri posebne in pripravljene samo za novega Q3, ter dve za S line izvedenko. Med motorji najdemo štiri bencinske in tri dizelske. Nivoji opreme so Q3, Advance in S line. Osnovna cena po ceniku se prične pri 34.940 evrih, ki se postopoma dviguje. Vse je odvisno kako na široko boste odprli denarnico, saj lahko dodatna oprema hitro nanese dodatnih dvajset tisočakov ali več.

Plusi: prostornost prtljažnika, dvojno prtljažno dno, prostor za zadnje potnike, visoko ločjivostni zasloni, zunanji izgled.

Minusi: visoka cena, še vedno veliko trde plastike v notranjosti, odpiranje prtljažnih vrat, S&S prehitro vključi motor.

Cena testnega vozila: 53.781 evrov

Specifikacije

Motor: 1.5-litrski turbo bencinski

Moč: 110kW (150 KM) od 5.000 do 6.000 vrt/min.

Navor: 250 Nm od 1.500 do 3.500 vrt/min.

Menjalnik: samodejni S-tronic

Prestav: sedem

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 207 km/h

0-100 km/h: 10,3 s

Emisije CO2: 130 g/km

Povprečna poraba: 7,2 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 58 litrov

Gorivo: bencin

Varnost: ABS, ESC, EBV....

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 420-1.325 litrov

Obračalni krog: 11,8 m

Masa vozila: 1.570 kg

Platišča: 18-palična (235/55)