Audi A4 2.0 TDI Basis

 

Novi Audi A4 se promovira kot vznemirljiv, navdušujoč in poln doživetij. Izmed vseh modelov smo tokrat vozili model A4 2.0 TDI Basis, ki ima najšibkejšo različico 2-litrskega TDI motorja, a kljub temu zagotavlja zanesljivo, udobno vožnjo in predvsem varčno vožnjo.

Videz, prostornost in praktičnost

Kar se tiče dizajna je pri novem Audiju A4 ključna beseda evolucija. Spremembe zunanjosti v primerjavi s prejšnjim modelom so bolj oglat prednji del, ostrejše linije in malce spremenjeni žarometi, a vse te spremembe so izredno prefinjene. Audi se, kar se tiče zunanjosti, raje drži poznanega in preizkušenega.

V notranjosti pa so spremembe malce bolj opazne. Predvsem je najprej opaziti popolnoma novo armaturno ploščo, na katero pogled vleče samostoječi zaslon multimedijske naprave, ki ponosno zavzema osrednji položaj. Na splošno daje notranjost vtis dodelanosti in tehnološke dovršenosti. Potniška kabina je izdelana kakovostno in je praktična, manjka ji morda le še malce več elegance. Kot dodatno opremo si lahko bodoči voznik izbere virtualni, visokoločljivi prikazovalnik, ki informacije posreduje zelo izčrpno in vsestransko v načinu Infotainment. Opcijsko je na voljo še zvočni sistem Bang & Olufsen s 3D zvokom. Ta ima štiri dodatne zvočnike, po dva v armaturni plošči in v A-stebričkih. Osrednji del zvočnega sistema predstavlja 16-kanalski ojačevalnik z močjo 755 W, ki upravlja 19 zvočnikov. Audija A4 si lahko novi lastnik spremeni v unikaten avtomobil z opcijskimi storitvami Audi Exclusive - z dekorativnimi elementi, barvnim usnjem in individualno barvo laka, s katero je vozilo lakirano štirikrat. To ga ščiti pred zunanjimi vplivi in obrabo, hkrati pa mu daje bleščeč videz.

Vstopanje in izstopanje iz vozila je zelo enostavno, saj se vrata odpirajo zelo na široko, avtomobilski prag pa je nizek. Potniki imajo dovolj prostora za noge in nad glavo, zato se nihče ne bo počutil utesnjenega, razen kakšen izjemno visok potnik. Sprednja sedeža sta nastavljiva po višini.  Kot dodatno opremo se da izbrati električno nastavljivo spreminjanje ledvene opore. Pri opcijskih športnih sedežih je na voljo še ogrevanje in prezračevanje sedežev. Na zadnji klopi udobno sedita dve odrasli osebi, vendar če imata blizu 190 cm, je nevarnost, da jima bo strop malce prenizek, sploh to velja za sredinskega potnika na zadnji klopi. Tudi odlagalnega prostora je dovolj, vključno s predalom v naslonjalu za roke, predalom pred sovoznikom in odlagalnim prostorom v vratih vozila.

Audi A4 nima toliko prtljažnega prostora kot tekmec BMW serije 3, a je razlika minimalna. Prtljažni prostor znaša 480 litrov. Zadnja klop se praktično deli na 40:20:40 in v primeru, da podremo celo klop, prtljažnik razširimo na 965 litrov.

Varnost

Tudi pri varnosti se novi A4 ponaša z visoko tehnologijo. Vgrajen ima sistem PreSense City, s katerim s kamero nadzoruje cestišče, vozila in pešce. Pri hitrosti do 85 km/h in oddaljenosti največ 100 m, voznika stopenjsko opozarja na morebitno zaznano nevarnost trčenja. Po potrebi aktivira zaviranje s polno močjo. Znotraj sistemskih omejitev in pri hitrosti do 40 km/h lahko pomaga preprečevati nezgode. Pri večji hitrosti (do 85 km/h) lahko z opozarjanjem in posegom v delovanje zavor zmanjša hitrost trčenja. Seveda pa voznika in potnike varuje tudi s klasično varnostno opremo, kot sta stranski zračni blazini spredaj in zračni sistem za zaščito glave, stranske zračne blazine, ojačana odbijača, sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah itd. Pri EURO NCAP ga še niso testirali, a glede na rezultate predhodnikov, se za varnost ni bati, saj je že model 2015 dosegel vseh pet varnostnih zvezdic.

Vozne lastnosti

Vožnja z novim A4 je udobna in zanesljiva, tudi pri zelo dinamičnem vozniku. Audi je kot novost uvedel novo podvozje s pet-vodilno zadnjo premo in novim vpetjem prednje preme. Stabilnost vozila je zato odlična. Testni A4 je imel dinamično podvozje, ki je malce premehko. Zato si tisti, ki imate rajši bolj športno vožnjo, izberite prilagodljivo vzmetenje. Šest stopenjski ročni menjalnik je natančen in hiter. Zelo smo bili presenečeni glede porabe goriva na testu, saj se je ves čas gibala pod 5l/100km, tudi pri bolj dinamični vožnji se ni kaj veliko povišala.

Informacije o motorju

Na voljo je sedem motorjev, ki imajo dve skupni lastnosti: večjo zmogljivost in manjšo porabo. Motorji TFSI in TDI so najnovejše generacije, od izvedb 2.0 TFSI in 2.0 TDI pa vse do motorja 3.0 TDI quattro in vsi upoštevajo mejne vrednosti emisijskega standarda EU 6. So izjemno zmogljivi in imajo zmanjšano emisijo izpušnih plinov. Testni avtomobil je imel kompaktni štirivaljni motor z gibno prostornino 1.395 cm3, z močjo 110 kW (150 KM) in navorom 320 Nm. Moč in navor motor doseže pri nižjih motornih vrtljajih kot prej, 3.250 in 1.500 vrt./min. Hitrost 100 km/h iz mirovanja doseže v 8,5 s, nato pa pospešuje vse do največje hitrosti 210 km/h. Na 100 km emisija izpušnih plinov znaša 104 g CO2 na kilometer, na testu pa smo imeli povprečno porabo goriva 4,8l/100km. Kljub temu, da je motor najšibkejši izmed vseh, zagotavlja udobno in zanesljivo vožnjo.

Končno mnenje

Za novi Audi A4 2.0 TDI Basis bi lahko rekli, da je "vstopni model" pri vseh modelih A4. Z njim se začne klasična Audi eleganca s pridihom tehnologije. Veliko smo govorili o opcijski opremi, ki jo je, kot pri vseh avtomobilih višjega razreda, veliko, istočasno pa se strošek le-te pri malce obsežnejših željah hitro viša. Osnovna cena našega testnega modela je 35.900 EUR, a z dodatno opremo, kot je na primer parkirni sistem, tempomat, avtomatska klimatska naprava, LED žarometa in podobno, se je ta zvišala na 44.315 EUR. Kar precejšnja razlika ... Najvišje cene ne moremo napisati, saj bi skoraj lahko rekli, da meje ni. Če se greste malo igrati s konfiguracijo sanjskega A4, boste hitro pristali pri vrtoglavih številkah. Mi smo dosegli 80.000 EUR, pa niti nismo izbrali vsega, kar je mogoče izbrati ... Vendar tako pač je pri vozilih takšnega razreda. Kar se tiče motorjev so pri A4 na voljo različni: A4 1.4 TFSI 110 kW (150 KM), A4 2.0 TFSI 185 kW (252 KM) in A4 2.0 TFSI ultra 140 kW (190 KM). Če potegnemo črto, je novi Audi A4 kvaliteten avtomobil, a vsi poznamo rek, da se kvaliteta plača ... In tudi tukaj ni nič drugače.

Plusi: dober in tih dizelski motor, prefinjena notranjost, odlična vidljivost, dobre vozne lastnosti.

 Minusi: draga dodatna oprema, premehko vzmetenje, visoka cena osnovnega modela.

Cena testnega vozila: 44.315 evrov.

Specifikacije

Motor: 2.0 štirivaljni turbodizelski EURO6

Moč: 110kW (150 KM) pri 3.250-4.200 vrt./min

Navor: 320 Nm pri 1.500-3.250 vrt./min

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 210 km/h

0-100 km/h: 8,5 s

Emisije CO2: 109 g/km

Povprečna poraba: 4,8 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 54 l

Gorivo: dizel

Varnost: PreSense City, čelni-stranski zračni blazini spredaj, sistem za zaščito glave, stranske zračne blazine, ojačana odbijača, sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, ABS, ESC, ASR, 2xISOFIX

Euro NCAP: 5 zvezdic (2015)

Prostornina prtljažnika: 480/965 litrov

Obračalni krog: 11,5m

Masa vozila: 1.460 kg

Platišča: 17 palčna (225/50 pnevmatike)