Arteon Elegance 2.0 TDI

 

Novi Arteon je popolnoma nov tekmec med premijskimi kupeji in naj ne bi bil zamenjava za znanega Pasata CC. Arteona so povzdignili na višji nivo od Pasata, saj ima odlične vozne lastnosti, znotraj je precej prostoren, udoben, z atraktivno zunanjostjo in z obilico sodobnih sistemov. Z novim kupejem so dokazali, da Arteon odstopa od tipičnih Volkswagnovih oblikovalskih smernic in prav tako nima resnega konkurenta v svojem razredu. Ob upoštevanju cene in vsega, kar nam je nudil,  je bil Arteon zagotovo naš najboljši testni avto zadnjih časov. Arteon nam je pošteno prirasel k srcu.

Videz, prostornost in praktičnost

Oblikuje ga velika mera elegance, ki so jo dosegli z novimi oblikovalskimi linijami. Zanimiv je prednji del vozila in sam pokrov motorja, ki je postal ogromen. S tem so nadomestili stranske klasične blatnike in naredili Arteona bolj edinstvenega. Sprednja maska je športna, ki ima v sebi pravo mero agresivnosti. Iz nje izstopajo reže za zrak motorja in ozke, podolgovate dnevne led luči. Stranska ogledala so v kombinaciji poliranega kroma in črne mat plastike, s čimer so dosegli atraktiven izgled. Velike odprtine za platišča so  zapolnili z 19-palčnimi platišči. Tudi zadek je eleganten in za spremembo precej uporaben zaradi velikih prtljažnih vrat, ki omogočajo lahko natovarjanje tudi kakšnih večjih kovčkov ali npr. celega vozička z golf opremo. Arteon je postal prava kombinacija uporabnosti in elegance.

Zaradi povečane medosne razdalje v primerjavi s Pasatom, je postala notranjost Arteona še bolj prostorna. To najbolj občutijo potniki zadaj, katerim je namenjenega kar precej prostora za noge. Ob petih odraslih potnikih v avtu bo prostora za vse dovolj in se ne bodo mogli pritoževati nad udobjem. Kljub temu, da se zaradi kupejevske oblike streha zadaj počasi spušča, tudi višji potniki ne bi smeli imeti težav. V našem primeru so bili sedeži v kombinaciji usnja in blaga. Arteon ima stranska vrata brez stebričkov, kar pripomore k še večjemu premijskemu videzu.

Namesto običajnih inštrumentov za voznika so vgradili digitalne prikazovalnike v velikosti 12,3-palcev, kjer so vsi podatki jasni. Voznik si lahko prikazovalnike prilagodi po svojih željah. Poleg sodobnih prikazovalnikov ima voznik na zgornjem delu armature še uporaben Head-Up zaslon (doplačilo 544€), ki prikazuje vse glavne podatke in vozniku ni potrebno umikati pogleda s cestišča.

Armatura je oblikovana v ravnih linijah in prednji del je v 2/3 deležu rezerviran za zračne reže. Kljub sodobnosti so ohranili nekaj klasike s tem, ko so vgradili klasično uro pod velik 9,2-palčni zaslon na dotik, ki ima resnično kristalno čisto grafiko. Sistem je enostaven in jasen za uporabo, deluje hitro. Preko velikega zaslona se spremlja navigacijo (Discover Pro 1.867€), informacije o vozilu, posluša glasbo iz različnih medijev in lahko se prezrcali slika pametnih telefonov AndroidAuto ali AppleCarPlay. Volan je multifunkcijski in poleg vseh klasičnih gumbov so namestili še gumb za upravljanje radarskega tempomata. Na stropnem delu je grozd gumbov za upravljanje strešnega okna (1.197€), tipka za klic na informacije in servis ter rdeči gumb za klic v sili (SOS). Klic v sili je na voljo za obdobje desetih let.

Kljub temu, da gre za kupeja pa vidljivost ni slaba. Omenili smo že, da ima Arteon velika prtljažna vrata, ki se odpirajo na široko, a s tem niso prav nič skazili videz zadka. Prtljažnik je ogromen, iz 563 litrov ga lahko povečamo na 1.557 litrov. Zadnja klop je deljiva v razmerju 60:40.

Varnost

Pri organizaciji EuroNCAP so Arteona uvrstili med najbolj varne avtomobile v letu 2017. Ne smemo pozabiti napisati, da sta na tem seznamu še dve Volkswagnovi vozili T-Roc in Polo. Arteon si je zaslužil vseh pet zvezdic in to 96% za potnike, 85% za otroke, za pešce 85% in za varnostne sisteme 82%. Med varnostne sisteme pripisujemo aktivni pokrov motorja z zaščito za pešce, Lane Assist, ESP, ABS, regulacijo zdrsa pogonskih koles, elektronsko zaporo diferenciala, regulacijo vlečnega momenta motorja in funkcijo stabiliziranja prikolice, zadaj 2xISOFIX pritrdišča, 6 zračnih blazin, sistem za zaznavanje pešcev, sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika, klic v sili za obdobje 10-let, tempomat z avtomatskim uravnavanjem razdalje (ACC) in sistem za nadzor prometa Front Assist z mestno funkcijo zaviranja v sili.

Vozne lastnosti

Testni Volkswagnov Arteon je imel vgrajen najšibkejši dizelski motor z 110 kilovati, a to ni prav nič slabega, saj je vožnja popolnoma tekoča, lahko tudi dinamična in za povrh še ekonomična. Arteon je kot velika čezoceanska križarka, ki nudi potnikom vse na dolgih razdaljah. Tako na avtocesti kot na ovinkastih cestah se počuti odlično. Vzmetenje se lepo prilagaja udarnim luknjam tudi pri višjih hitrostih. Oprijem je odličen, kot tudi samo upravljanje vozila. Nad volanom smo bili navdušeni, saj voznik dobi vse potrebne in željene informacije za dobro vožnjo. Po končanem testnem obdobju smo ga s težavo vrnili in če bi lahko, bi testno obdobje podaljšali kar za mesec ali dva. Pogrešali smo "čudežni" gumb za izbiro načina vožnje, ki v testnem Arteonu ni bil vgrajen, a ker je na voljo med dodatno opremo, so vse skrbi okrog tega popolnoma odveč. Na seznamu dodatne opreme se nahaja v paketu DCC za katerega je potrebno odšteti 837€.

Informacije motorja

Kupec lahko izbira med dvema bencinskima motorjema 1.5-litra (150KM) in 2.0-litra (190 ali 280KM). Dizelski motor je samo eden s prostornino 2.0-litra in s tremi različnimi močmi 150, 190 in 240 konji. Motorji so lahko povezani z ročnim šest-stopenjskim ali sedem-stopenjskim avtomatskim menjalnikom.

Sami smo preizkusili najšibkejši dizelski motor in avtomatski menjalnik DSG, ki deluje odlično. Kot smo že vajeni, sta motor in avtomatski menjalnik pri Volkswagnu popoln par. Tisti bolj zahtevni ali z debelejšo denarnico lahko izberejo tudi Arteona s štirikolesnim pogonom. Prednost dizelskega motorja je, da vleče že pri nizkih vrtljajih in v našem primeru je to že pri 1.750 vrt./min, pri katerih doseže vseh 340Nm navora. 110 kilovatov je na voljo v območju od 3.500 do 4.000 vrt./min. Kljub temu, da se zadnje leto veliko govori glede izpustov dizelskih motorjev in da jih kmalu "ne bo", imajo ti dosti manj izpustov toplogrednih plinov oz. emisij CO2 kot pa bencinski motorji.

Testni motor moči 2.0 litra s 110 kilovati bi znal biti zelo varčen, če nimamo pretežke noge na stopalki za plin. V testnem obdobju smo prevozili kar nekaj kilometrov in potovalni računalnik je po končanem testu za dolgoročno porabo prikazal le 5,6l/100km. Z 60 litri goriva smo prevozili nekaj malega čez 1100 kilometrov.

Končno mnenje

Ne glede na to, da se osnovni Arteon prične že pri 31.396€ in tu dobimo štiri kolesa, volan in še nekaj osnovne opreme, bo treba za srednji nivo opreme seči nekoliko globje v denarnico. Z nekaj dodatne opreme cena kaj hitro naraste na slabih 50.000€. Testnega Arteona ne bomo kar tako pozabili, ker se nam je resnično dopadel v vseh pogledih in bi ga z lahkoto zapeljali v lastno garažo. Enostavno je novi Arteon vrhunski kupe, ki za seboj pušča najtesnejšega konkurenta Audi A5 Sportback in BMW 4Serije GrandCoupe. Arteon ohranja veliko mero praktičnosti in še kanček družinskega duha. Volkswagen je z Arteonom konkurentom iz premijskega razreda zatresel kolena.

Vožnja je odlična, motor in avtomatski menjalnik sta dober par in prostornost znotraj vozila je dobra.  Z barvo karoserije Kurkumino rumena Arteon izgleda eleganten luksuzni kupe, ki je prava paša za uči. Testnemu Arteonu so dodali za 9.062€ dodatne opreme. Iz seznama najbolj izstopa naprava za prostoročno telefoniranje, ki stane kar 566€.

Za Arteona so pripravili tri nivoje opreme in najcenejša bencinska izvedenka z ročnim menjalnikom se prične pri 31.396€, nadaljuje pri 41.411€ in po ceniku konča pri 51.126€ za najmočnejšega Arteona z 206kW, štirikolesnim pogonom in avtomatskim menjalnikom. Dizelskih izvedenk je več, prične se pri 37.390€ in zaključi pri 49.350€. Dodatne opreme je za štiri strani.

V letu 2018 so se garancijski pogoji pri Porsche Slovenija nekoliko spremenili in na vsa nova vozila dajo le 4 leta garancije. Pri Arteonu si lahko kupec peto (ali do 160.000km) oziroma šesto leto (ali do 200.000km) dokupi za 464€ oziroma 927€. Morda to pomeni, da je prihajalo do preveč okvar in se jim računica ni več izšla? Na to vprašanje nimamo pravega odgovora. Vsi lastniki ob nakupu novega Arteona dobijo še brezplačno asistenco za vleko ali pomoč na cesti.

Plusi: elegantna sodobna zunanjost, prostorna notranjost, dobre vozne lastnosti, led žarometi, varčen dizelski motor, podvozje.

Minusi: visoka cena nekatere dodatne opreme.

Cena testnega vozila: 49.126 evrov.

Specifikacije

Motor: 2,0-litrski turbodizel Euro 6

Moč: 110 kW (150 KM) od 3.500 do 4.000 vrt/min.

Navor: 340 Nm od 1.750 do 3.000 vrt/min.

Menjalnik: samodejni

Prestave: sedem DSG

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 220 km/h

0-100 km/h: 9,1 s

Emisije CO2: 116 g/km

Povprečna poraba: 5,6 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 66 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: LaneAssist, ESP, ACC, 2xIsofix, 6xzračnih blazin, FrontAssist itd.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 563/1.557 litrov

Obračalni krog: 11,9 m

Masa vozila: 1.643 kg

Platišča: 19-palčna (245/40)