Alfa Romeo Stelvio 2.2 AT8 Q4

Italijani so v zadnjih 10 letih  malce zaspali z razvojem in vlaganjem v avtomobilistično industrijo. Marsikateri njihov model je že šel v pozabo, čeprav ni bil slab. Dan danes je konkurenca zelo agresivna, ki veliko vlaga v želje kupcev. Kot smo že nekajkrat prej zapisali,je v zadnjih letih na pohodu segment mestnih terencev in po statistiki naj bijih bilo v prihodnosti vse več na cestah. V prihajajočem letu bomo zagotovo spoznali nekaj novih električnih in hibridnih vozil. A vrnimo se na našo testno Alfo, ki je dokazala, da še ni za odpis in še vedno lahko ustvari dobrega športnega terenca. Dejstva so, da je Stelvio resnično zmogljiv terenec, da je po duši zelo športen in da nudi odlične vozne lastnosti. Našega je pod pokrovo mpoganjalo 210 »konjev«, štirikolesni pogon in 8-stopenjski samodejni menjalnik.

Videz, prostornost in praktičnost

Za Stelvio so pripravili kar lepo paleto barv, a brezplačna je le pastelno bela barva. Za kovinsko barvo se doplača 1.090, za biserno pa krepkih 2.800 evrov. Nekatera dodatna oprema je pretirano draga. Za največja 20-palčna platišča bo treba odšteti 3.050 evrov in za palec manj od 2.090 evrov naprej. Naša testna Alfa je imela 19-palčna, ki so bila sestavljena iz petih krogov v sivi barvi. Zunanji izgled je precej robusten, predvsem sprednji del iz katerega se bohotijo nevsakdanje dnevne led luči, ki so jih oblikovali precej zanimivo. Na sredini maske je vgrajen velik obrnjen trikotnik z Alfinim logotipom na vrhu in na spodnjem delu odbijača so še dodatne mrežaste reže za zrak motorja. Oblikovalsko so tako ustvarili  precej elegantno in hkrati robustno mrcino. S strani ima nekaj potez, ki spominjajo na Maserati-ja, kar pa ni tako izstopajoča zanimivost, kot je njen sprednji del. Zadek se zaključi z mehkimi linijami, ki vse skupaj umirijo. Popestrita ga še dve veliki, okrogli kromirani izpušni cevi in led luči.

Italijani so od nekdaj dobri oblikovalci, a znajo tudi kaj zanemariti. Pri opremi notranjosti se takoj opazi, da so zaostali za časom. Vgrajeni materiali so bolj kot ne iz trde plastike, že na pogled izgledajo bolj ceneni in lahko bi uporabili nekoliko več domišljije pri oblikovanju armature. Predvsem sredinska konzola med sedežema je dolgočasna in zelo pusta. Voznik ima vse na dosegu rok, dobro preglednost na števce in 8,8-palčni sredinskim zaslonom, ki je postavljen dovolj visoko, da mu ni potrebno umikati pogleda s ceste. Volan je lahkoten za uporabo in tudi vsi gumbi so lepo vgrajeni za lahko rokovanje. Gumb za zagon vozila so namestili na levi krak volana. Voznikovi števci so analogni v kombinaciji s 7-palčnim potovalnim računalnikom, ki je enostaven za uporabo, čisto nasprotje pa je uporaba sredinskega zaslona. Tega upravljamo z vrtljivim gumbom ob ročici menjalnika, s čimer so zelo otežili uporabo. Za vsak meni in podsistem potrebujemo veliko časa, da se prebijemo do njega. Zelo priporočljivo je, da se navigacijo nastavi pred začetkom vožnje, saj je vrtljivi gumb potrebno vrteti za vsako črko po celi abecedi, česar si voznik ne sme in ne more privoščiti med vožnjo. Na tem področju jim še kar manjka precej dodelav in sprememb. Sedeži, ki so bili oblečeni v usnje, ponujajo veliko udobja. Voznikov sedež je nastavljiv v vse smeri in nudi možnost, da se shranita dva različna položaja za dva uporabnika. Zadnja potnika bosta imela veliko prostora za noge, tudi če spredaj sedi oseba višje rasti. Odlagalnih mest je po celi notranjosti dovolj in za dober zvok poskrbi 10 zvočnikov Theatre.

Prtljažnik Stelvia je velik in uporaben, saj ima 525 litrov in ga lahko razširimo na celih 1.600 litrov. Pozitivno je, da je vsa nakladalna površina tudi po podrtju sedežev v isti ravnini. Dno ni nastavljivo in pod njim je še več uporabnih odlagalnih mest. V prtljažniku so poskrbeli tudi za dvojno osvetlitev in s tem zagotovili odlično osvetlitev, kar je to redkost. Zadnja klop je deljiva v treh delih 40:20:40, podre pa se jo z enostavnim potegom ročice. Vgradili so 12V vtičnico, kar pride prav poleti, če želimo uporabiti npr. električno hladilno skrinjo.

Varnost

Pri zavorah niso smeli prav nič varčevati, ker je Stelvio zmogljiv športni terenec in ga je potrebno tudi pri visokih hitrostih hitro zaustaviti. Za varno ustavljanje ima vgrajen integralni zavorni sistem IBS, samodejno zaviranje v sili AEB. Sistem za opozarjanje na čelno trčenje FCV, sistem za nenamerno menjavo voznega pasu LDW, aktivni tempomat ACC, opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu BSM, sistem za preprečevanje zdrsa pogonskih koles ASR, nadzor tlaka v pnevmatikah TPMS, 8 zračnih varnostnih blazin in pomoč pri speljevanju iz klanca Hill Holder.

Na testih EuroNCAP si je Stelvio prisvojil vseh 5 varnostnih zvezdic in sicer 97% za voznika, 84% otroke, 71% pešce in 60% na asistenčne sisteme.

Vozne lastnosti

Italijanski konstruktorji imajo veliko znanja glede športnih vozil in so tako vse svoje znanje vložili v športnega terenca Stelvio. Že pri sami zasnovi vozila, so samo maso enakomerno razporedili po celem vozili 50:50. Volan je zelo uravnotežen, natančen in ne spregleda nobenih napak voznika. V kolikor naredi voznik prevelik obrat volana, se to nemudoma prenese na prednja kolesa in v potniški kabini ni prav nič več prijetno. Volan je zelo, če že ne preveč direkten za vsakodnevno vožnjo.

Zaradi čvrstega vzmetenja in dobrega oprijema se Stelvio kar prilepi na cestišče, pika na I je še štirikolesni pogon Q4. Pri normalni vožnji je pogon le na zadnja kolesa, takoj ko sistemi zaznajo potrebo ali slabši oprijem koles zadaj pa se prenos prenese tudi na sprednja kolesa. Na prednja kolesa se lahko prenese do 50% moči in tako imamo optimalen oprijem v vseh razmerah na cesti.

Stelvio je narejen za športno vožnjo. Tisti, ki imajo v sebi vsaj kanček adrenalina in bodo znali izkoristiti vse njegove »skrite« adute, bodo spoznali kaj Stelvio v resnici zmore. Na sredinski konzoli med sedežema je vgrajen še vrtljiv gumb z oznakami d n a. To so trije različni že v naprej pripravljeni programi, ki različno vplivajo na trdoto volana, odzivnost motorja, delovanja ESC in ASR. Pri športni vožnji se bo vsakemu vozniku ali voznici na obrazu kaj hitro pojavil velik nasmeh in vsekakor povišal srčni utrip.

Ne smemo pa še pozabiti na 8-stopenjski menjalnik, ki je odličen. Ob volan so namestili še večje prestavne ročice, ki pridejo prav za ročno prestavljanje prestav pri športni vožnji.  

Informacije o motorju

Za Stelvio so pripravili en turbobencinski motor prostornine 2.0-litra, z močmi 200 in 280 konjev. Turbodizelski motor 2.2-litra je na voljo v dveh izvedenkah s 180 ali 210 konji. Pri obeh motorjih je na izbiro štirikolesni pogon Q4.

Mi smo imeli pod pokrovom močnejši turbodizelski motor, ki ga je povezoval 8-stopenjski samodejni menjalnik. Motor je zelo prožen in iz mesta do 100km/h rabi le 6,6 sekund, na prevožen kilometer izpusti 127g emisij CO2. K boljšim zmogljivostim motorja pripomore visok navor, ki znaša 470 Nm. Če komu ne bo dovolj 210 konjev, lahko poseže po najmočnejši turbobencinski različici s 510 konji, ki je samo za pametne voznike,  je pa  vsekakor premočen motor za naše ceste. Povprečna poraba našega dizelskega motorja se je na testu gibala pri 7,4/100 km.

Končno mnenje

Alfa Romeo Stelvio nudi veliko športnih užitkov in obilico dobre, kompaktne vožnje. Ni samo športen ampak tudi uporaben družinski terenec. Za potnike in prtljago je notranjost dovolj prostorna in udobna, zato se ga lahko koristi daljša potovanja in za družinske počitnice. Verjetno bodo vozniki najbolj uživali v dinamični vožnji, sopotniki s slabim želodcem pa malce (po)trpeli.

Že v osnovi je dovolj dobro opremljen, a vsak si bo zaželel še nekaj več od tistega, kar že nudijo načrtovalci pri Alfa Romeo, dodatki pa ne bodo ravno poceni. Glede na zmogljivosti motorja je poraba temu primerna in se ne more pričakovati, da bo to kakšen ekonomičen športni terenec. Pri osnovni opremi je Alfa šibka v varnostnih sistemih, ki jih ni veliko in bi za tako ceno pričakovali več.

Glede voznih lastnosti se lahko Stelvio kosa z marsikaterim premijskim tekmecem, glede dizajna in kvalitete uporabljenih materialov v notranjosti pa je ta bolj na repu športnih terencev. Ljubiteljem te znamke je to normalno sprejemljivo dejstvo in bodo to lahko spregledali, saj ima Stelvio veliko drugih pozitivnih lastnosti, ki jih pravi ljubitelji Alfe bolj cenijo od videza notranjosti. 

Pripravili so štiri nivoje opreme B-Tech, Business, Stelvio in za najbolj zmogljivo različico Quadrifoglio. Bencinski motor z 2.0-litri ima 201 in 280 konjev, dizelski 2.2-litra pa 160, 190 ter 209 konjev. Predvsem je zanimivo, da je Stelvio z dizelskim motorjem cenejši kot bencinski, kar je običajno obratno.

Za vse tiste, ki si želijo brutalne moči in imajo debelo denarnico, si lahko omislijo bencinsko različico 2.9-litri Bi-Turbo s 510 konji, ki verjetno »trga« asfalt. Za ta model je treba pripraviti 103.690 evrov.

Za navadne smrtnike je dizelska izvedenka na voljo od 36.990 evrov naprej in bencinska za štiri tisočake več. K višji ceni nato seveda pripomore še dodatna oprema. V naše testno vozilo je bilo dodane za slabih 10.000 evrov dodatne opreme, kar je privedlo do bistveno višje končne cene, to je  55.890 evrov.

Alfa v osnovi nudi na svoja vozila 2-letno garancijo brez omejitve kilometrov, 3-leta na lak in 8-let proti prerjavenju. A slovenski kupci dobijo brezplačno 5-letno jamstvo (5 Plus) na vsa Alfina vozila ali do prevoženih 120.000 kilometrov .

Plusi:vozne lastnosti, 8-stopenjski samodejni menjalnik, prostornost na zadnji klopi, velik prtljažnik, zunanji videz.

Minusi: majhen sredinski zaslon, ki ni na dotik, cenena notranja plastika, širok A stebriček.

Cena testnega vozila: 55.890 €.

Specifikacije

Motor: 2.2-litrski turbo dizelski Euro6

Moč: 154 kW (210 KM) pri 3.750 vrt/min

Navor: 470 Nm pri 1.750 vrt/min

Menjalnik: ročni-samodejni

Prestave: 8-stopenjski

Pogon: dvokolesni-štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 215 km/h

0-100 km/h: 6,6 s

Emisije CO2: 127 g/km

Povprečna poraba: 7,4  l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 58 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: FCV, AEB, ABS, LDW, ACC, IBS, VDC, TPMS, Hill Holder, 2xIsofix, 8 zračnih blazin

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 525/1.600 litrov

Obračalni krog: 11,7 m

Masa vozila: 1.734 kg

Platišča: 19 palcev (235/60)