ADAM, novi avtomobil sodobnega življenjskega sloga vstopa na mednarodno reli sceno

  • Svetovna premiera študijskega dirkalnika skladnega s predpisi FIA R2 v Ženevi
  • ADAM pomemben člen Oplovega dirkaškega programa
  • Razvoj in homologacija v letu 2013
  • Možno sodelovanje na vseh državnih prvenstvih v Evropi

Opel ADAM R2Ženeva/Rüsselsheim. Opel se je novembra 2012 z ADAMOM R1 vrnil v avtomobilski šport. Na avtomobilskem salonu v Ženevi pa bo znamka predstavila novo dirkaško zvezdo, avtomobilsko športno študijo ADAMA, avtomobila sodobnega življenjskega sloga, ki je nedavno zapeljal med kupce, skladno s tehničnimi predpisi FIA R2. Po načrtih bo namreč v letu 2013 opravljen končni razvoj in homologacija vozila. Z ADAMOM R2 bo Opel storil nov korak v svoji avtomobilsko športni strategiji, saj bo razvil vrhunski dirkalnik, s katerim bo mogoče nastopati v vseh državnih prvenstvih v Evropi.

ADAM, za katerega velja, da je moden avtomobil vrhunskega sloga, ki množično pritegne poglede, bo sedaj postal še dirkalnik za reli razreda R2. Posebni sestavni deli zgradbe avtomobila bodo izdelani v okviru izdelave športnih komponent Opel OPC. Spojlerji spredaj in zadaj ter sprednja in zadnja zaščita dna vozila izpostavljajo športnost tega asfaltnega atleta in specialista za makadam. Tudi vsi ostali deli odražajo visoko tehnologijo vozila.

ADAMA R2 poganja 1,6-litrski ECOTEC motor s 16 ventili, s sistemom spreminjajočega se krmiljenja ventilov dirkaške izvedbe, z največjo močjo približno 185 KM in največjim navorom 190 Nm. Avtomobilu je namenjen sekvenčni, petstopenjski menjalnik Sadev z večploščno zaporo diferenciala. Na voljo sta dve izvedbi vzmetenja z različnimi nastavitvami za asfalt in makadam, za zagotavljanje najvišje ravni oprijema in dinamičnega vodenja, ne glede na podlago. Izjemno zaviranje zagotavlja zavorni sistem s hidravlično ročno zavoro brez zapore položaja, zavorne čeljusti Brembo s štirimi bati spredaj in sistem prilagoditve zavorne moči zadaj.

Opel ADAM R21V notranjosti je dirkalnik R2 prepoznaven po profesionalnih dirkaških elementih. Mednje sodijo tudi tisti, ki bodo šele letos vključeni v specifikacije svetovno avtomobilske organizacije FIA. Oprema združuje integrirano varnostno zgradbo s tekmovalnima sedežema SPARCO, z voznikovim varnostnim sistemom HANS, ploščo z merilniki s prikazovalnikom izbrane prestave na tekoče kristale, nadzorno lučko in potovalni računalnik MONIT. Seveda so med dirkaškimi elementi tudi nepogrešljiva dirkaško izvedena osrednja nadzorna plošča, dodatna lučka za branje in elektronski sistem sprožanja protipožarne zaščite.

Ultra kompaktni R2 izhaja iz nove različice ADAM Cup. Torej avtomobila Oplovega novega vseevropskega športnega programa privatnih voznikov, ki bo omogočil razvoj mladih talentov in njihov postopni vstop v evropska tekmovanja. Od tekmovalne sezone 2013 dalje bo namreč 40 dirkalnikov ADAM Cup nastopalo v pokalnem tekmovanju znamke v Nemčiji in Franciji. V nemškem prvenstvu ADAC OPEL RALLYE CUP bo zmagovalec posebnega točkovanja Rallye Junior (za voznike stare do 27 let) v naslednji sezoni prestopil v tekmovalni razred R2 s posebno podporo Opla in ADAC.

 

Opel ADAM Rally Cup: Tehnični podatki

Motor: 1.6-l ECOTEC 16V, variabilni sistem krmiljenja ventilov, krmilnik motorja BOSCH Motorsport

Največja moč: 185 KM (približno) pri 7750 v/min

Največji navor: 190 Nm (približno) pri 6200 v/min

Menjalnik: Sadev, sekvenčni petstopenjski menjalnik, zapora diferenciala

Podvozje: dirkaško vzmetenje REIGER, tristransko nastavljivo, vzmetni nogi McPherson vpeti z ležaji Uniball, različni izvedbi in nastavitvi za asfalt in makadam

Volan: Elektro hidravličen servo ojačevalnik

Kolesa: Platišča iz aluminija EVO Corse, 6,5 x 16-palčna (asfalt), 6 x 15(makadam)

Zavorni sistem: Hidravličen, ročna zavora brez zapore položaja, zavorne sistem prilagoditve zavorne moči zadaj, zavorne čeljusti Brembo s štirimi bati spredaj

Zavorni koluti: 310 mm prisilno hlajeni (asfalt, spredaj), 278 mm prisilno hlajeni (makadam, zadaj), 264 mm (asfalt in makadam, zadaj)

Zgradba:  Oklep zmanjšane mase, integrirani elementi varnostne strukture, zaščitni plošči za motor in posodo za gorivo.

Notranjost: dirkaška sedeža znamke SPARCO (združljiva s sistemom zaščite HANS), elektronski sistem sprožanja protipožarne  zaščite, suhi akumulator.

Zunanjost: elementi iz ponudbe OPC Line

Elektornika: Dirkaški izpis na plošči z merilniki, indikator izbrane prestave izpisan na zaslonu LCD, dirkaški potovalni računalnik MONIT, sredinska  nadzorna plošča, dodatna svetilka za sovoznika

Mere: Dolžina 3698 mm, širina 1720 mm, višina (nastavljiva) 1442 mm (izvedba za asfalt), medosna razdalja 2310 mm, masa 1030 kg