ADAC – nagrada “rumeni angel” 2013 za Volkswagen in Audi A3

Nemški avtomobilski klub ADAC je danes v Münchnu podelil nagrade "rumeni angel" za leto 2013. Žirijo je najbolj navdušil Volkswagen s svojim učinkovitim 3-valjnim motorjem na zemeljski plin, za katerega je prejel nagrado v kategoriji "inovativnost in okolje". S tem je ponovil lanski uspeh. Leta 2012 je Volkswagen "rumenega angela" v tej kategoriji prejel za funkcijo večnaletnega zaviranja.

3-valjni motor na zemeljski plin, ki poganja Volkswagen eco up!, je kot najboljša inovacija prejel nagrado "rumeni angel"

Nagrado je v imenu družbe Volkswagen prevzel Hubert Waltl, ki je kot član uprave odgovoren za proizvodnjo in logistiko. Ob tej priložnosti je dejal: "Cilj družbe Volkswagen je, postati volumenski avtomobilski proizvajalec, ki ponuja najinovativnejše rešitve. Zato sem izjemno ponosen in vesel, da smo 'rumenega angela' osvojili prav v kategoriji 'inovativnost in okolje'. Ta nagrada potrjuje, da smo na pravi poti."

Volkswagen bo v okviru prizadevanj za globalno zmanjšanje emisij CO2 v prihodnje v svojo modelsko paleto vključeval vse več vozil z alternativnimi pogoni. Ponudbo bo najprej razširil z modelom eco-up!. Njegov 1,0-litrski 3-valjni motor, ki uporablja izključno zemeljski plin, razvije moč 50 kW

(68 KM) pri 6.200 1/min, največji navor 90 Nm pa je na voljo pri 3.000 1/min. Volkswagen eco up! od 0 do 100 km/h pospeši v 15,3 sekundah in doseže največjo hitrost 165 km/h. Po novem evropskem voznem ciklusu znaša poraba goriva samo 2,9 kg zemeljskega plina na 100 km, kar ustreza emisiji 79 g CO2 na km. S takšno porabo in ob trenutnih cenah goriva je eco up! "3-evrski avto".

Novi 3-valjni motor na zemeljski plin je član družine motorjev EA 211, katere razvoj je tesno povezan s Volkswagnovim modularnim

prečnim sistemom (MQB). Pri razvoju motorja je bila v ospredju kompaktna in hkrati lahka konstrukcija. Rezultat drugega cilja – doseči maksimalne sinergije in kratke montažne čase v koncernskih tovarnah po vsem svetu – so jasno strukturirani moduli, ki pa se pri vseh pomembnih funkcijskih elementih razlikujejo glede na posamezne zahteve.

Najpomembnejši cilji pri razvoju 3-valjnega motorja ter vseh ostalih motorjev družine EA 211 so bili:

–    aluminijast blok motorja z ulitimi tekalnimi pušami iz sive litine,

–    majhna masa ročične gredi, batov in ojnic, kompakten premer glavnih in ojničnih ležajev.

–    izpušni zbiralnik, integriran v 4-ventilski glavi motorja,

–    lahek, a tog modul pogona ventilov za uležajenje odmikalni gredi,

–    pogon odmikalnih gredi z zobatim jermenom in aktiviranje ventilov z valjčnimi nihajnimi ročicami,

–    nov modul črpalke za hladilno tekočino z integriranim dvokrožnim hlajenjem,

–    zamik sesalnih odmikalnih gredi za dobro elastičnost v spodnjem območju števila vrtljajev.

Novi kompaktni 1,0-litrski motor, ki je v celoti izdelan iz aluminija in ima po štiri ventile na valj, se lahko pohvali z majhno maso in majhnim trenjem. Vsi drsni ležaji imajo manjši premer. Vse gredi so zatesnjene navzven, in sicer z radialnimi tesnilnimi obročki z manjšim trenjem. Pogon ventilov aktivirajo valjčne nihajne ročice z manjšim tornim uporom. Odmikalne gredi poganja zobati jermen s protiprašno zaščito. Jermen ne zahteva vzdrževanja in zdrži celotno življenjsko dobo vozila.

Zamik sesalnih odmikalnih gredi omogoča za vsako obremenitev in število vrtljajev optimalne krmilne čase in s tem povečuje stopnjo učinkovitosti motorja. Dvokrožni hladilni sistem in integrirani tekočinsko hlajeni izpušni zbiralnik omogočata kratko ogrevalno fazo motorja, ki tako hitro doseže optimalno delovno temperaturo.

Trgovci naročila za Volkswagen eco up! zbirajo že od novembra 2012, serijska proizvodnja pa je stekla decembra 2012.

 adac

Nemški avtomobilski klub ADAC je Audiju A3 podelil "rumenega angela" v kategoriji "kakovost". Ta kompaktni model je tako uspel premagati 52 modelov 28 drugih avtomobilskih znamk.

ADAC je Audija A3 med 52 modeli razglasil za zmagovalca in prejemnika nagrade "rumeni angel" v kategoriji "kakovost" za leto 2013. Rezultati temeljijo na ADAC-jevi statistiki okvar, ADAC-jevem (spletnem) barometru za stranke in raziskavi o zadovoljstvu s servisnimi storitvami, ki jo izvaja avtomobilski klub.

Werner Zimmermann, vodja zagotavljanja kakovosti pri Audiju, je nagrado prevzel danes v Dvorni cerkvi Vseh svetih (Allerheiligen-Hofkirche) v graščini Residenz v Münchnu: "A3 je leta 1996 kot prvi postavil temelje segmentu prestižnih kompaktnih vozil in vse do danes postavlja merila na področju kakovosti in zanesljivosti. Prepričani smo, da bomo tudi s tretjo generacijo tega modela uspeli zadržati izjemno visoko raven kakovosti."

Tudi Audi A6 si je pri bralcih nabral veliko točk: pri ocenjevanju kakovosti je zasedel drugo mesto, medtem ko se je Audi A4 uvrstil na peto mesto.

"Rumenega angela" so podelili že devetič in predstavlja eno od najpomembnejših nagrad v avtomobilski panogi. Podeljujejo ga v petih kategorijah: kakovost, avto, inovativnost in okolje, prihodnost in osebnost.